Mikä olisi realistinen ja oikeasti mahdollinen keino saada lisätuloa?
Olen työmarkkinatuella, kaksi lasta. Ja pitäisi keksiä keinoja saada vähän lisätuloja, jotta voisin lasten kanssa käydä bussilla uimarannalla ja joskus jätskillä. Mutta en enää keksi mitään. Menoista on jo nipistetty kaikki pois, autoa minulla ei ole, alkoholia ja tupakkaa en ole käyttänyt koskaan tai vuosikausiin, mitään netfliksejä meillä ei ole enkä koskaan osta kahvilasta edes sitä lattea. On kokeiltu maksetut kyselyt netissä, niistä ei tienannut koskaan mitään kun ei tullut riittävästi kyselyitä vastattavaksi. Pulloja keräisin, kun muutenkin ulkoilen lasten kanssa puistoissa ym, mutta ei niissä ole koskaan mitään pulloja. Olen 47 enkä mikään hottis, niin k-18 ehdotukset voi jättää kiitos pois tästä. Mikä olisi oikeasti realistinen ja mahdollinen keino saada vähän lisätuloa?
Kommentit (85)
Minä liityin useampaan kyselysaittiin netissä. Jokaisessa tuli useampi kysely, mutta vuoden aikana kussakin niin vähän, että juuri ja juuri ei yltänyt lahjakortin saamisen rajaan asti. Eli en tienannut niissä missään mitään vaikka vastasin kaikkiaan todella moneen kyselyyn ja siis vastasin kaikkiin mitä oli vastattavana. Tuli huijattu olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Jos pieniä koululaisia niin joku luokkakaveri on ehkä osan kesästä yksin ja voisit ottaa teille ns. hoitoon muutamaksi viikoksi. Teette samat ulkoilut ja puuhat kuin omienkin lastesi kanssa, mutta 1 tai 2 lisälapsen kanssa. Täällähän aina valitetaan, ettei lapselle ole kesäksi kaitsijaa.
Kenellä on varaa moiseen?
Pari viikkoa, 8h/päivä, sanotaan nyt 80h työtä, jos siitä laskuttaa vaikka nuukasti 35€/h se tekee 2800€ parin viikon hoidosta.
Kenellä vanhemmalla on varaa maksella tommosia?
En nyt tarkoittanut mitään virallista lastenhoitofirman pystyyn pistämistä (joka varmaan myös estäisi työttömyystukien saamisen), vaan enemmän naapuriavun tyyppistä josta vanhemmat ystävällisesti maksavat hiukan vaivanpalkkaa.
Turhaan on mennyt kallis veronmaksajien kustantama koulutus kun et parempaan pysty. Miksi olet köyhänä hankkinut lapsia,missä on isä tai isät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelee ammatin mistä tulee enemmän rahaa. Toivottavasti sulla on jo jotain harrastuksia minkä pohjalta on osaamista vaikka mistä, niin opinnoista selviää paremmin
Minulla on ihan ok yliopistotason koulutus, ja tosiaan ikää kohta 50. Joitakin työkykyyn vaikuttavia sairauksia. Mikä olisi ala jolla tienaa ja saa oikeasti töitä? Ap
ICT-ala, lähtöpalkat insinööreillä 3000+ euroa.
Ok. Onkohan minulla realistisia mahdollisuuksia päästä ict-insinöörikoulutukseen kun olen jo lähes 50? Ja saako vastavalmistuneet reilu viiskymppiset oikeasti töitä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala kouluttaa tekoälyä.
Ei ollut avoimia paikkoja sellaiseen, katsoin jo. Ap
DataAnnotation.tech, Appen, TransPerfect/DataForce, Go Autonomous
Laita hakemukset vetämään! Hämeenlinnan naisvangitkin kouluttavat nykyään tekoälyä ja saavat rahaa siitä. Edes vankilan muurit eivät ole este.
Mene lastenhoitokeikoille perheille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelee ammatin mistä tulee enemmän rahaa. Toivottavasti sulla on jo jotain harrastuksia minkä pohjalta on osaamista vaikka mistä, niin opinnoista selviää paremmin
Minulla on ihan ok yliopistotason koulutus, ja tosiaan ikää kohta 50. Joitakin työkykyyn vaikuttavia sairauksia. Mikä olisi ala jolla tienaa ja saa oikeasti töitä? Ap
Ok. Onkohan minulla realistisia mahdollisuuksia päästä ict-insinöörikoulutukseen kun olen jo lähes 50? Ja saako vastavalmistuneet reilu viiskymppiset oikeasti töitä? Ap
ICT-alan koulutuksista valmistutaan kortistoon nykyään.
Mä elätin itseni aikanaan ostamalla ulkomailta tavaraa halvalla ja myin sitä kalliilla suomessa. Kyllä sillä vähintään satasen tienasi kuussa nettoa kun noin 400-500 eurolla myi, joskus tienasin jopa tonnin kun sain myynnin kasvamaan myöhempinä vuosina. Ostin isoja eriä ja myin kaiken yksitellen. Oli erikoistuttava ostamaan ja myymään jotain tietyn alueen tavaraa. Itse myin pääasiassa tietokoneita, pelejä ja oheislaitteita. Joskus myös muuta satunnaista tavaraa. Vaikeinta oli oppia tuntemaan sopivat osto- ja myyntihinnat eli aikaa meni ylllättävän paljon. Lopetin kun sain ylennyksen johdosta kunnollisen palkankorotuksen.
Minä muutan tämän vuoksi Saksaan. Sieltä saa isommat rahat. T: Antti Laine
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lennonjohtajaksi jos olet rauhallinen ja kielitaitoinen sekä matemaattinen ajattelu ei ole vierasta.
En nyt tarkoittanut mitään virallista lastenhoitofirman pystyyn pistämistä (joka varmaan myös estäisi työttömyystukien saamisen), vaan enemmän naapuriavun tyyppistä josta vanhemmat ystävällisesti maksavat hiukan vaivanpalkkaa.
Turhaan on mennyt kallis veronmaksajien kustantama koulutus kun et parempaan pysty. Miksi olet köyhänä hankkinut lapsia,missä on isä tai isät?
Mitä ihmettä? Ei minulla ole lapsia.
Kysy lasten toiselta vanhemmalta voisko hän heittää kesäfyrkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki. On siellä muitakin sinun ikäisiäsi opiskelemassa. Mun kokemuksen mukaan töitä saa jos asuu jossain isommassa kaupungissa tai lähistöllä. Katso myös Sarasen koulutuksia, ne on aika intensiivisiä mutta johtavat työpaikkaan.
Kestotilausten lopettaminen ja rahareikien tukkiminen. Pääsee isoille tuntipalkoille!
Kirppis myynti Fb kirppis ryhmissä, pethotel koiran hoitoa. Lehtien jakelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla yksinkertainen. Ei sinusta ole itse ajattelemaan mitään. Junttaa trollia vaan.
Keikkatyötä, voi olla tunkua mutta voi yrittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Jos pieniä koululaisia niin joku luokkakaveri on ehkä osan kesästä yksin ja voisit ottaa teille ns. hoitoon muutamaksi viikoksi. Teette samat ulkoilut ja puuhat kuin omienkin lastesi kanssa, mutta 1 tai 2 lisälapsen kanssa. Täällähän aina valitetaan, ettei lapselle ole kesäksi kaitsijaa.
Kenellä on varaa moiseen?
Pari viikkoa, 8h/päivä, sanotaan nyt 80h työtä, jos siitä laskuttaa vaikka nuukasti 35€/h se tekee 2800€ parin viikon hoidosta.
Kenellä vanhemmalla on varaa maksella tommosia?
En nyt tarkoittanut mitään virallista lastenhoitofirman pystyyn pistämistä (joka varmaan myös estäisi työttömyystukien saamisen), vaan enemmän naapuriavun tyyppistä josta vanhemmat ystävällisesti maksavat hiukan vaiv
Ennenvanhaan kaltaisesi makasivat laitoksissa - lepositeissä!