Olen Jehovan todistaja, haluatko kysyä minulta jotain?
Vastaan uskontoani ja elämääni koskeviin asiallisiin kysymyksiin.
Kommentit (276)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En äänestä, koska esivallan valta tulee suoraan Jumalalta. Siksi Jehovan todistajat eivät äänestä. -ap
Meidän tulee rukoilla esivallan puolesta, mutta ei se meidän omaa vastuuta poista vallanpitäjien suhteen. Vaikket sinä äänestä, muut äänestää, koska demokratia toimii niin.
Huono ja Raamattua kokonaisuutena ymmärtämättömän perustelu mielestäni.
kristitty
Minun mielestäni tuo on taas ihan validi. Ei voi palvella samaan aikaan jumalaa ja saatanaa. Ja jos laittaa munansa 100% siihen koriin, että jumala järjestää, eikä jumala ole suoraan käskenyt äänestämään, niin sitten ei äänestetä. Saattaahan se joskus käskeäkin.
Hengellinen
Minä tykkään jehovan todistajissa tuosta suoraselkäisyydestä. Esim. Se, että hankkivat vapautuksen kuin osallistuvat sotatoimiin. Muutenkin resonoin monien heidän ajatustensa kanssa.
Naisena en vaan pysty allekirjoittamaan minkään patriarkaalisten ryhmien suhtautumista naisiin. Koen, että minun on naisena parempi ottaa käskyni suoraan jumalalta ja pysytellä erossa patriarkaalisista ryhmistä.
Minä mietin, että kun joulua ei vietetä, niin tekikö työkaverini väärin, kun hän ei halunnut ottaa työvuoroja hoitotyössä joulun pyhiksi? Jos ei vietä joulua, eikö silloin pitäisi olla joulut töissä? Tämä minun oli hänessä vaikeaa ymmärtää, koska hän paasasi usein joulusta, miten paha juhla se on, mutta aina kun pyydettiin jouluvuoroon valmiita ilmoittautumaan, nimi ei ilmestynyt listaan ikinä. Eikö tuo sodi aatetta vastaan? Että halveksii joulua, kieltää oikeastaan koko juhlan, mutta jostain syystä niiden, jotka siihen uskoo, pitää taipua töihin myös tärkeinä juhlapyhinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hyväksytte todella epäraamatullinen karttamiskäytännön?
Miksi ette salli henkeä pelastavaa verensiirtoa edes alaikäisille?
Miksi ette usko Helvettiin?
1. korinttilaiskirje:
5:11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
5:13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha.Miten sisäpuolisiakaan voi tuomita? "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" (Matteus 7,1)
No esim. niin että ei hyväksytä aviorikoksia, varastamista, murhaa, pahoinpitelyä.ym Ks käskyt!!!
Sulkekaa tämä keskustelu. Ei ole asiallinen uskontoon nähden.
Toivon asiallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli ala-asteella 80-luvulla samalla luokalla teihin kuulunut poika, joka oli oikein fiksu ja hyvätapainen. Koska meillä muillakin kuin uskonnontunneilla harjoitettiin harva se päivä jotain virsien laulamista tai rukoilua, niin se poika joutui aina poistumaan siksi aikaa käytävälle odottamaan. Minun kävi häntä todella sääliksi ja ajattelin, miten opettajamme tahallisesti syrjivät lasta, joka ei saanut asialle mitään. Onko tämä samanlaista vielä nykyäänkin? Miten ohjeistatte lapsia ja tuleeko näitä tilanteita kovin usein vastaan kouluissa?
Ohis, mutta kävin peruskouluni 90-luvulla ja luokallani oli yksi Jehovan todistajiin kuuluvan perheen lapsi. Hän osallistui ev.lut. uskonnontunneille kaikkien muiden mukana eikä koskaan poistunut virsien laulamisen yms. ajaksi paikalta. En koskaan kiinnittänyt huomiota siihen lauloiko hän niitä vai kuunteliko vaan. Hänen uskontonsa näkyi vain siinä, että hän jätti ainakin osan tai ehkä jopa kaikki(?) koulun juhlat väliin, ei tullut muiden mukana jumalanpalveluksiin eikä syönyt veriruokia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli ala-asteella 80-luvulla samalla luokalla teihin kuulunut poika, joka oli oikein fiksu ja hyvätapainen. Koska meillä muillakin kuin uskonnontunneilla harjoitettiin harva se päivä jotain virsien laulamista tai rukoilua, niin se poika joutui aina poistumaan siksi aikaa käytävälle odottamaan. Minun kävi häntä todella sääliksi ja ajattelin, miten opettajamme tahallisesti syrjivät lasta, joka ei saanut asialle mitään. Onko tämä samanlaista vielä nykyäänkin? Miten ohjeistatte lapsia ja tuleeko näitä tilanteita kovin usein vastaan kouluissa?
Ajatella, että kuuntelevat kuitenkin sen koko viikon tiedeuskonnon propagandaa...
Pelkäätkö tajuavasi kuoleman yhteydessä, että uskoitkin väärin (et ollut oikea kristitty) ja joudut helvettiin jota et uskonut olevan olemassa?
Minulle yksi edustajanne väitti kerran että siitä kirjastanne löytyy kaikki vastaukset elämän tärkeisiin ja askarruttaviin kysymyksiin. Kun sitten kysyin miten asuntolainojen korot tulevat muuttumaan seuraavaan korontarkistukseen mennessä ja mitä väliä sillä on jos tekee syntiä kun kaiken saa viimeisellä tuomiolla anteeksi kun vain katuu tekojaan, niin tämä hyväkäs suuttui ja tiuskaisi että ei sieltä nyt sellaisia asioita löydy. Miksi hän sitten väitti löytyvän, ne kun olivat siihen aikaan asioita jotka minun elämässäni askarruttivat varsin paljonkin. Valehtelijoita siis kaikki tyynni. Jos jotain hyvää, sen käynnin jälkeen ei ovellani näitä turhakkeita enää näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella minun pitäisi vaihtaa evankelisluterilaisesta kristinuskostani Jehovan todistajuuteen?
Vain valittu joukko saa elää ikuisesti. Ev.lut. kirkon opeissa on paljon harhaoppisuutta ja jumalattomuutta esim. homoliittojen puolesta rukoilu. -ap
Juuri jehovien uskonto on juuri sitä harhaoppisuutta, ette ole sen enempää kuin muutkaan valittuja ikuiseen elämään, jota ei edes ole. Olette hurmoksessa olevia hölmöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta kävin peruskouluni 90-luvulla ja luokallani oli yksi Jehovan todistajiin kuuluvan perheen lapsi. Hän osallistui ev.lut. uskonnontunneille kaikkien muiden mukana eikä koskaan poistunut virsien laulamisen yms. ajaksi paikalta. En koskaan kiinnittänyt huomiota siihen lauloiko hän niitä vai kuunteliko vaan. Hänen uskontonsa näky
Omituista. Meillä ainakin uskonnonopetus oli ala-asteella tosi vahvasti tunnustuksellista. Jehovantodistaja olisi joutunut siellä opettelemaan evankelis-luterilaiset uskonopit "tosina" niin ei se tietenkään käynyt.
Kerran kotini ovelle tuli kaksi fiksusti pukeutunutta, vain kevyesti meikattua rouvaa, ja he halusivat puhua raamatusta. Sattui olemaan hieman vapaa-aikaa ja päästin rouvat sisälle.
Olohuoneessa keskusteltiin sitten Vanhasta Testamentistä, ja oltiin yhtä mieltä kaikista Mooseksen taulujen kymmenestä käskystä (tosin kuudennen kohdalla olen itse joskus horjahtanut) . Länsimaalainen lainsäädäntöhän perustuu noihin käskyihin, tosin maakohtaisin lisäyksin.
Kun sitten päästiin vedenpaisumukseen ja sateenkaareen. Ihmettelin, että miksi Jumala asetti sateenkaaren liitonmerkiksi ihmiskunnan ja Jumalan välille, että Jumala ei koskaan tuhoa ihmiskuntaa vedenpaisumuksella. Eikö ennen auringonvalo ja vesisade olleet muodostaneet sateenkaarta?
Toinen rouva vakuutti, että aikaisemmin ei ollut koskaan satanut vettä. Sanoin siihen, että vedenpaisumuksessa tuli vettä kuin Esterin perseestä 40 päivää ja 40 yötä.
Silloin toinen rouva hoksasi sisarensa menneen verbaaliseen ansaan, ja kertoi, että Jumalja muutti vedenpaisumuksen jälkeen veden atomijärjestyksen H2O sellaiseksi, että se auringonvalossa, sadepilvenä tuottaa sateenkaari-ilmiön.
Olin hämmästynyt! Jumala voi muuttaa fysiikaakin halutessaan.
Miksi rahaa kerätään johtajille maailman lopun takia mihin ne tarvii rahaa maailman lopussa. Miksi sun tarvii todistaa jahvesta ? Eikö Jahve oo ilman sun todistustakin. Onko varastaminen syntiä Mooses eikun jehovalle.
Onko mielestäsi järjestö, joka väittää olevansa "jumalan ohjauksessa", ja ennustaa useita maailmanloppuja väärin sekä jälkikäteen väittää ettei ole näin tehnyt, mielestäsi uskottava? Varsinkaan ulkopuolisen silmin?
Tehdän pidätte itseänne kristittyinä. Oletteko sitä mieltä että luterilaiset, helluntailaiset, katolilaiset ja/tai muutkin yleisesti kristittyinä pidetyt ryhmät on myös kristittyjä vai oletteko mielestänne ainoita kristittyjä? Jos jälkimmäistä, millä nimellä kutsutte niitä ryhmiä joita muut kutsuu kristityiksi?
Sen keitä Jehovan todistajia tunnen ja keskustellut heidän kanssaan niin ohjeistavat pysymään pois sosiaalisen median väittelyistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin, että kun joulua ei vietetä, niin tekikö työkaverini väärin, kun hän ei halunnut ottaa työvuoroja hoitotyössä joulun pyhiksi? Jos ei vietä joulua, eikö silloin pitäisi olla joulut töissä? Tämä minun oli hänessä vaikeaa ymmärtää, koska hän paasasi usein joulusta, miten paha juhla se on, mutta aina kun pyydettiin jouluvuoroon valmiita ilmoittautumaan, nimi ei ilmestynyt listaan ikinä. Eikö tuo sodi aatetta vastaan? Että halveksii joulua, kieltää oikeastaan koko juhlan, mutta jostain syystä niiden, jotka siihen uskoo, pitää taipua töihin myös tärkeinä juhlapyhinä.
Miksi hänen pitäisi olla siellä toivottamassa joulua, kun sellaista juhlaa ei ole edes mainittu Raamatussa? Ja jos nykyään on, niin se on tekaistu sinne jälkikäteen! Alkukristityt eivät viettäneet joulua tai Jeesuksen syntymäjuhlaa! Mieti sitä!
Vierailija kirjoitti:
Miksi rahaa kerätään johtajille maailman lopun takia mihin ne tarvii rahaa maailman lopussa. Miksi sun tarvii todistaa jahvesta ? Eikö Jahve oo ilman sun todistustakin. Onko varastaminen syntiä Mooses eikun jehovalle.
Jumala on mutta eihän kaikki sitä usko elleivät näe jotain ihmeellistä tai kuule jotain (tosi)tarinaa mitä ihmeellistä jollekin on tapahtunut, eli ilmeisesti todistusta
Pystytkö parantamaan Mikroaaltoaaltouunin sielunelämän rukoilemalla. ? Demoni on hyökännyt siihen ja nyt tuo painii makaronilaatikon kanssa 5 min ja senkään jälkeen se ei ole kunnolla lämmintä