Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on iso ongelma exän kanssa, tai hän luo niitä ongelmia kiusatakseen mua ja mun uutta miestä

Vierailija
01.06.2025 |

Exällä ja mulla on yhteinen lapsi, joka asuu mun luona ja mies maksaa elarit. Mulla on myös kaksi lasta mun uuden miehen kanssa. Exä on pienipalkkainen eikä pysty maksamaan kovin isoja elareita. Uusi mieheni taas on erittäin varakas ja hyvätuloinen, eli perheemme elintaso on varsin korkea. Voimme esim lomailla ihan missä haluamme, raha ei ole este. Nyt mun exä on alkanut vaatia, että me otetaan myös hänen lapsensa mukaan kaikkiin lomiin ja muihin juttuihin mitä me tehdään. Kyllähän se sopisi muuten, mutta sitten exän pitäisi maksaa oman lapsensa osuus ja siihen hänellä ei ole ikinä varaa. En voi mitenkään olettaa, että mun mies maksaisi mun exän lapsen matkat ja harrastukset. Ollaan nimenomaan sovittu kun mentiin naimisiin, että mies ei ole vastuussa mun exän lapsen kuluista. Toki lapsi saa asua meillä, ruokaa ja vaatteet, mut kaikki harrastukset pitäisi exän maksaa.

Nyt exä on alkanut jarruttamaan meidän perheen yhteisiä juttuja mm keksimällä, ettei voikkaan olla lomalla kun me lähdetään kuukaudeksi ulkomaille kesällä. Alunperin hän lupasi olla lapsensa kanssa mökillä sen kuukauden muttei se sitten muka käykään. Ehdotin et olisivat sitten hänen luona kaupungissa mutta sekään ei muka käy kun vuorotyö. No hänen lapsi on jo yli 10 joten varmasti pärjää yksin kun isä on töissä. Tästä on lapsen kanssa jo puhuttu ja on kuulemma ok.

Sama tilanne oli jouluna kun exä meinasi pilata meidän hiihtoreissun. Onneksi tuli järkiinsä ja sovittiin että lapsi viettää joulua hänen vanhempien luona. Sitten ollut pari muutakin vastaavaa tilannetta mitä en nyt ala purkamaan tässä.

Jos exä ei ota lastaan kesäksi (ja siis elatussopimuksen mukaan lapsi on joulut ja kesällä kuukauden hänellä eli ihan sopimuksen mukaan mentäisiin) niin mun mies on uhannut ottaa sit ulkomaille hänen vanhemman tyttärensä ja tämän perheen. Kun en kuulemma pysty hoitaan asioitani.

tää on ihan kauhea tilanne ja stressaa mua hirveesti. Onko mulla mitään laillista keinoa saada mies ottaan lapsensa kuukaudeksi et meidän perhe pääsisi yhdessä ansaitulle lomalle??? Kenen puoleen voin kääntyä asiassa. Aikaisemmin ollaan sovittu exän kanssa kaikki mut nyt hän on alkanut riidellä et mun miehen pitää maksaa hänenkin lapsen jutut, mm uus pyörä ja muuta.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ex:n lapsi on vaan ex:än lapsi ei sun?

Etkö koe että olet velvollinen maksamaan itse oman lapsesi menoja??

Vai olet ottanut ex puolisosi lapsen hoidettavaksi?

Exän ja mun lapsi tietty. Joka asuu mun kanssa ja exä maksaa elatusmaksut. Ja sit mulla on kaksi pientä lasta mun uuden miehen kanssa. En ole töissä vaan hoidan lapset ja kodin. Exän lapsi siis asuu ja syö meillä ja on perheenjäsen. Mut mun uusi mies ei maksa hänen harrastuksia ja matkoja yms, vaan exän pitäis maksaa ne. Ja ollaan sovittu et nää ei kuulu mun uudelle miehelle. 

ap

Eikö ne kuulu sulle. Miksi ex pitäisi yksin maksaa teidän yhteisen lapsen kuluja.

Sairaan epäoikeudenmukaista lasta kohtaan, että muut pääsee reissuun ja hän ei

"auton joka vie harrastuksiin ja kouluun"

Ohhoh! Paljonko tällaiseen palaa rahaa? Ei yhtä matkaa ole kuitenkaan tarjota? 

Vierailija
82/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy vanhinta lastasi. 

Tollasesta kohtelusta saa varmasti traumat ja kokee olevansa vähempiarvoinen ja vähemmän tärkeä kuin muut perheessä.

Lapsi ei ole itse isäänsä valinnut eikä isänsä tulotasoa. 

Sen sijaan te voisitte valita lomamatkat ja reissut niin, että kaikilla on mahdollisuus osallistua - tulotasosta riippumatta.

En ihmettele, jos lapsesi alkaa oireilla jo kouluiässä jollain tavalla. Pahaa tekee lukea sun tekstiä.

Ongelma ei ole exässäsi vaan teidän perheen toimintamalleissa ja lasten eriarvoistamisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä täysin käsittämätöntä ettei sinun lapsesi  ole tasavertainen  pienempien lastesi  kanssa, koska  jos oikein  ymmärsin kaikki lapset olet tehnyt,  isä vaan on eri. Eli  jos menet  reissuun sinun pitää huolehtia ,että kaikilla sinun lapsilla on mahdollisuus päästä mukaan, jos exä  maksaa elatusmaksut ei hänen tarvitse maksaa teidän yhteisen lapsen reissuja jos ei ole varaa. Tasapuolisuuden nimissä tämän uuden  miehen pitäisi huolehtia , että  kaikki pääsette reissuun jo senkin takia, että tämä  yksilapsi on  myös sinun ja kuuluu perheeseen.

Exän lapsi on ihan eri asemassa kuin nykyisen mieheni lapset ihan vaan koska on exän lapsi eikä nykyisen mieheni lapsi. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Minä olen kaikkien äiti ja kohtelen heitä täysin t

Uskoisi myös sisarpuolten ihmettelevän, ettei yksi "perheen" lapsista ikinä pääse matkalle mukaan. Ei tee hyvää lastenkaan keskinäiselle suhteelle, miten vanhemmat eriarvoistaa yhtä. 

Vierailija
84/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Luepas mun aloitus äläkä tule väittämään mitään höpöjä : )"

Lue itse tai yritä ensi kerralla olla tarkempi, kun provoilet. 

1) "Jos exä ei ota lastaan kesäksi (ja siis elatussopimuksen mukaan lapsi on joulut ja kesällä kuukauden hänellä eli ihan sopimuksen mukaan mentäisiin)"

2) "Onko mulla mitään laillista keinoa saada mies ottaan lapsensa kuukaudeksi" 

Just näin. Mitä sä sekoilet. Lapsen tulee saada olla kesällä kuukausi isänsä kanssa. Nyt isä yrittää venkoilla irti tästä ja pilata mun perheen lomamatkan.

ap

Tässä se taas tuli: pilata MUN PERHEEN lomamatkan. On siis uusi perhe eli SUN perhe ja sitten SUN perheestä erillään, ulkokehällä on ns. sun eksän lapsi, joka ei kuulu mihinkään perheeseen ja on sinulle pelkkä riesa.

Usko jo, jos aikataulut muuttuu, niin turha itkeä. Jos uusi mies ei maksa tai sinä et maksa, niin kukaan ei lähde lomalle. Yksinkertaista. Uusperhekuviot on joskus hankalia, deal with it.

Vierailija
85/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole vielä neuvonut miten saan exän hoitamaan velvollisuutensa ja ottamaan lapsensa luokseen loman ajaksi? Siitähän tässä on perimmiltään kyse: Exä haluaa sabotoida minun ja uuden mieheni loman.

ap

Kukaan ei ole vielä neuvonut sulle miten saat itsesi hoitamaan velvollisuutesi ja maksamaan itse oman lapsesi matkat.

Vierailija
86/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toi AP n mies on niin varakas kun AP väittää niin miehellä ei ole mitään ongelmaa maksaa APn lapsen matkaa. APhan kehuu miestään TOSI varakkaaksi.

Mutta syystä tai toisesta niin ei oikeastaan vaan halua APn lasta mukaan.

Mietin että oikeastaan ei pidä tästä lapsesta.

Vaan pikkuhiljaa on hivuttamassa APn lasta/käenpoikaa/ pois pesästä.

Aikoinaan yh-siskoni löi hynttyyt yhteen miehen kanssa jolla myös kaksi lasta. Ukko taidokkaasti manipuloi siskoni lapset pois pesästä.

Alko just noin että ketkä pääs matkoille, ketkä ei. 

Siskoni ukko oli sitten tyytyväinen kun pääsi liikkumaan siskoni ja omien lapsiensa kanssa.

Onneksi olivat liian vanhoja hommatakseen yhteisiä.

Vierailija
87/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toi AP n mies on niin varakas kun AP väittää niin miehellä ei ole mitään ongelmaa maksaa APn lapsen matkaa. APhan kehuu miestään TOSI varakkaaksi.

Mutta syystä tai toisesta niin ei oikeastaan vaan halua APn lasta mukaan.

Mietin että oikeastaan ei pidä tästä lapsesta.

Vaan pikkuhiljaa on hivuttamassa APn lasta/käenpoikaa/ pois pesästä.

Aikoinaan yh-siskoni löi hynttyyt yhteen miehen kanssa jolla myös kaksi lasta. Ukko taidokkaasti manipuloi siskoni lapset pois pesästä.

Alko just noin että ketkä pääs matkoille, ketkä ei. 

Siskoni ukko oli sitten tyytyväinen kun pääsi liikkumaan siskoni ja omien lapsiensa kanssa.

Onneksi olivat liian vanhoja hommatakseen yhteisiä.

Siskoni oli rakastunut ja tolla uudella äijällä oli rahaa.

Itse taas en ymmärtänyt miksi siskoni tunki sinne hiitolomamatkallekin, itse sai omat kustannuksensa ja matkansa maksaa.

Rakkaus teettää.

Vierailija
88/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mua ei hirveesti kiinnosta kirjoittaa mitään esseetä tai proosarunoa tänne. Mut pystyn luettelemaan ulkomuistista kaikki Tel Quel -ryhmän jäsenet, selittämään Sartren mauvaise foi -käsitteen sisällön, tunnistamaan latinankielisen runomitan ja määrittelemään renesanssiaikaisen painokuvan symboliikan.

ap"

____

Mutta et kykene ymmärtämään epäreilua kahden elintason perhe-elämää, mitä lapsesi joutuu kohtaamaan omassa kodissaan.

Jep 

Vierailija
89/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole vielä neuvonut miten saan exän hoitamaan velvollisuutensa ja ottamaan lapsensa luokseen loman ajaksi? Siitähän tässä on perimmiltään kyse: Exä haluaa sabotoida minun ja uuden mieheni loman.

ap

Miksi lasta ei voi ottaa mukaan?

Koska me lähdetään ulkomaille kuukaudeksi ja matka on huomattavan kallis. Olemme sopineet exän kanssa,, että lapsi on exän luona viisiviikkoa kesällä sekä joulu- ja hiihtoloman. Olemme ulkomaille heinäkuun puollivälistä elokuun puoliväliin. Tällöin exän lapsen piti olla hänen luonaan. Nyt exä haluaakin lapsen kesäkuun puolivälistä heinäkuun alkupuolelle. Silloin me ollaan taas koko porukka saaressa. Ei käy.

ap

Oma lapsi tuntuu olevan melkoinen ongelma.

Eikä yksi oma lapsi pääse reissuun vaikka muut omat lapset pääsee.

"Reilua"  -  Not 

Vierailija
90/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Vai exän lapsi. Unohtui vissiin että on sun myös. 

Keksi parempi satu ens kerralla. Kauheesti vaivaa näit kuitenkin. 

Ikävä kyllä tämä on normaalia uusperheessä missä nainen syrjii omia lapsiaankin jos ne on tehty edellisen miehen kanssa

Vierailija
91/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€. Mun mies maksaa kaiken. Ja saa siksi päättää ketkä tulee mukaan. Ei hänen tarvitse maksaa mun exän lapselle ihan kaikkea. Nytkin maksaa jo todella avokätisesti.

ap

__

Saat ilmaisen matkan niin maksa omasta pussista lapsen matkaa, pääset silti edullisesti reissuun.

Mutta anna mä arvasin et maksa, siksihän lapsi on aina poissa kaikista reissuista!

Vierailija
92/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te ette ymmärrä tätä kuviota? Tässä ei ole kyse siitä että mä en rakastaisi yhtä paljon kaikkia lapsiani tai että mun mies ei välittäisi mun exän lapsesta ja haluaisi hänet pois kodistamme. Ei todellakaan! Tässä kysymys siitä miten aikuiset ottaa vastuuta lapsista. Mun mies ottaa vastuuta exän lapsesta 10 ja 1/2 kuukautta vuodessa, vie ja hakee kouluun ja harkkoihin, maksaa asunnot ja ostaa vaatteet ja ruokkii. Vie leffaan ja leikkii ja valvoo jo opastaa. Auttaa läksyissä ja lukee tai luki iltasadun. Siis vuoden jokaisena päivänä paitsi niinä 6-7 viikkona, jolloin lapsen kuuluisi olla isällään. Kun me päätetään tehdä jotain noina viikkoina, mun eksä keksiikin ettei se käykään hänelle vaikka asiasta on sovittu. Ja vaatii, että me otetaan hänenkin lapsi mukaan kun hänelle ei käy olla isä edes noita lyhyitä viikkoja. Ja mun mies ei ole koskaan sanonut ettei exän lapsi saisi tulla mukaan, vaan ainoastaan et okei, jos lapsi tulee meidän kanssa eikä mene isälleen, niin sitten isä maksaa lapsensa matkan. Tässä oli siis kyse lennoista lähinnä, koska meille muille ne on jo varattu. Mut se ei exälle tietenkään käynyt, koska ei rahaa ja koska tarjoutui mahdollisuus sotkea meidän kuvioita. Ja sama oli jouluna. Me oltiin varattu lennot ja asuminen niin exä ilmoitti kaksi viikkoa ennen että onkin töissä joulun ja uuden vuoden koska saa hyvät lisät.

Mua suoraan sanoen ärsyttää miten te asetutte exän puolelle ainoostaan koska hän on köyhempi ja mun mies on rikkaampi. Oletteko tosiaan sitä mieltä että vain rikkaiden täytyy ottaa vastuuta ja toimia oikein ja paikata köyhien laiminlyönnit.

Ja kun puhutte perhedynamiikasta, niin sehän on just sitä, että exä ja hänen lapsensa ovat kanssa perhe ja exän pitäisi kantaa oma vastuunsa. Me viisi ollaan kanssa perhe mutta totta kai lasten tilanne on erilainen koska heillä on eri isät.

ap

Vierailija
93/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarina on tosi, niin pääsisipä lapsi rukka kokoaikaisesti ja pysyvästi kotiin isänsä luo. Onhan kyseessä tuon eksän lapsi, kuten tarinan tunnekylmä henkilö toistelee. 

Lapsi ei todellakaan halua isänsä kanssa. Mutta hän ymmärtää myös ettei mun mies ole hänen isä, eikä velvollinen huolehtimaan hänestä.

ap

Mutta sinä olet velvollinen!

Paljon maksat lapsesta kuukauden aikana, kun tuntuu ex maksavan + nyxa maksavan?

Sinä 0 euroa/kk?

Vierailija
94/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te ette ymmärrä tätä kuviota? Tässä ei ole kyse siitä että mä en rakastaisi yhtä paljon kaikkia lapsiani tai että mun mies ei välittäisi mun exän lapsesta ja haluaisi hänet pois kodistamme. Ei todellakaan! Tässä kysymys siitä miten aikuiset ottaa vastuuta lapsista. Mun mies ottaa vastuuta exän lapsesta 10 ja 1/2 kuukautta vuodessa, vie ja hakee kouluun ja harkkoihin, maksaa asunnot ja ostaa vaatteet ja ruokkii. Vie leffaan ja leikkii ja valvoo jo opastaa. Auttaa läksyissä ja lukee tai luki iltasadun. Siis vuoden jokaisena päivänä paitsi niinä 6-7 viikkona, jolloin lapsen kuuluisi olla isällään. Kun me päätetään tehdä jotain noina viikkoina, mun eksä keksiikin ettei se käykään hänelle vaikka asiasta on sovittu. Ja vaatii, että me otetaan hänenkin lapsi mukaan kun hänelle ei käy olla isä edes noita lyhyitä viikkoja. Ja mun mies ei ole koskaan sanonut ettei exän lapsi saisi tulla mukaan, vaan ainoastaan et okei, jos lapsi tulee meidän

Miksi ex:n pitäisi maksaa kaikki matkan kulut? Eikö teidän kuuluisi maksaa ne puoliksi? Ainakin noin loogisesti ajatellen... 

Vierailija
95/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarina on tosi, niin pääsisipä lapsi rukka kokoaikaisesti ja pysyvästi kotiin isänsä luo. Onhan kyseessä tuon eksän lapsi, kuten tarinan tunnekylmä henkilö toistelee. 

Lapsi ei todellakaan halua isänsä kanssa. Mutta hän ymmärtää myös ettei mun mies ole hänen isä, eikä velvollinen huolehtimaan hänestä.

ap

Paljon maksat lapsesta kuukauden aikana, kun tuntuu ex maksavan + nyxa maksavan?

Sinä 0 euroa/kk?

Olen kotona kahden pikkulapsen kanssa. Olin kotona myös esikoisen kanssa, vaikka suhde exään oli jo hajoamassa ja hän muutti uuden ihastuksensa luokse. Saan mitä tukia mulle lasten hoitamisesta maksetaan, en muuta. Meillä on miehen kanssa avioehto, jossa on sovittu mulle runsas tasinko, jos tulee ero. Molemmat ollaan erottu, joten tiedetään et sekin voi tapahtua. En ikinä haluaisi että mies maksaa mulle jotain palkkaa, tuntuisi tosi oudolta. En ole töissä hänellä.

ap

Vierailija
96/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te ette ymmärrä tätä kuviota? Tässä ei ole kyse siitä että mä en rakastaisi yhtä paljon kaikkia lapsiani tai että mun mies ei välittäisi mun exän lapsesta ja haluaisi hänet pois kodistamme. Ei todellakaan! Tässä kysymys siitä miten aikuiset ottaa vastuuta lapsista. Mun mies ottaa vastuuta exän lapsesta 10 ja 1/2 kuukautta vuodessa, vie ja hakee kouluun ja harkkoihin, maksaa asunnot ja ostaa vaatteet ja ruokkii. Vie leffaan ja leikkii ja valvoo jo opastaa. Auttaa läksyissä ja lukee tai luki iltasadun. Siis vuoden jokaisena päivänä paitsi niinä 6-7 viikkona, jolloin lapsen kuuluisi olla isällään. Kun me päätetään tehdä jotain noina viikkoina, mun eksä keksiikin ettei se käykään hänelle vaikka asiasta on sovittu. Ja vaatii, että me otetaan hänenkin lapsi mukaan kun hänelle ei käy olla isä edes noita lyhyitä viikkoja. Ja mun mies ei ole koskaan sanonut ettei exän lapsi saisi tulla mukaan, vaan ainoastaan et okei, jos lapsi tulee meidän

Me ei asetuta ex puolelle, vaan lapsen puolelle.

Lapsella on oikeus kaikkeen sanaan mihin sun muillakin kaksilla on - piste.

Jos ei ole niin se on epäreilua, sairasta ja väkivaltaista kahden elintason elämää samassa perheessä!

Tuollainen on taloudellista vä_ki_val_taa lasta kohtaan, että perheessä on 2 elintasoa!

H Ä P E Ä ! 

Osaatko edes?

Sun mukana on tullut uuteen suhteeseen paketti: lapsi ja sinä. Ja tämän uuden miehen tulee ymmärtää ja hyväksyä. Joko paketti kokonaan tai ei mitään. Kaikki tai ei mitään.

Vierailija
97/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen, uusi miehesi tekee tuon kaiken vuoden jokaisena päivänä (kun ei isällään) ja samalla hän tekee työtä 24/7? Sinä et käy töissä, joten mitä sinä teet? Miksi et hanki työtä, niin saat rahoitettua kaikkien lastesi menot? 

Vierailija
98/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei asetuta ex puolelle, vaan lapsen puolelle.

Lapsella on oikeus kaikkeen samaan mihin sun muillakin lapsilla on - piste.

Jos ei ole niin se on epäreilua, sairasta ja väkivaltaista kahden elintason elämää samassa perheessä!

Tuollainen on taloudellista vä_ki_val_taa lasta kohtaan, että perheessä on 2 elintasoa!

H Ä P E Ä ! 

Osaatko edes?

Sun mukana on tullut uuteen suhteeseen paketti: lapsi ja sinä.

Ja tämän uuden miehen tulee ymmärtää ja hyväksyä.

Joko paketti kokonaan tai ei mitään.

Eli kaikki tai ei mitään.

Vierailija
99/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te ette ymmärrä tätä kuviota? Tässä ei ole kyse siitä että mä en rakastaisi yhtä paljon kaikkia lapsiani tai että mun mies ei välittäisi mun exän lapsesta ja haluaisi hänet pois kodistamme. Ei todellakaan! Tässä kysymys siitä miten aikuiset ottaa vastuuta lapsista. Mun mies ottaa vastuuta exän lapsesta 10 ja 1/2 kuukautta vuodessa, vie ja hakee kouluun ja harkkoihin, maksaa asunnot ja ostaa vaatteet ja ruokkii. Vie leffaan ja leikkii ja valvoo jo opastaa. Auttaa läksyissä ja lukee tai luki iltasadun. Siis vuoden jokaisena päivänä paitsi niinä 6-7 viikkona, jolloin lapsen kuuluisi olla isällään. Kun me päätetään tehdä jotain noina viikkoina, mun eksä keksiikin ettei se käykään hänelle vaikka asiasta on sovittu. Ja vaatii, että me otetaan hänenkin lapsi mukaan kun hänelle ei käy olla isä edes noita lyhyitä viikkoja. Ja mun mies ei ole koskaan sanonut ettei exän lapsi saisi tulla muka

Mä olen vastannut tähän jo useamman kerran. Jos et ymmärrä niin vika ei ole mussa.

ap

Vierailija
100/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sinä 0 euroa/kk?

Olen kotona kahden pikkulapsen kanssa. Olin kotona myös esikoisen kanssa, vaikka suhde exään oli jo hajoamassa ja hän muutti uuden ihastuksensa luokse. Saan mitä tukia mulle lasten hoitamisesta maksetaan, en muuta. Meillä on miehen kanssa avioehto, jossa on sovitt

No hei, jos olet noin tossukka ja tuntuu oudolta sopia rahallisesta korvauksesta, kun mies tienaa työeläkettään ja omaisuuttaan ja sinä hoidat kätevästi hänen puolestaan hänenkin lapsiaan ja et siten pääse säästämään eläkettäsi ja kartuttamaan omaisuuttasi, niin sitten olet rahaton. On myös parisuhteita, joissa työssä käyvä puoliso on nähnyt tilanteen kohtuuttomuuden ja epätasa-arvon ja kompensoi sitä säästämällä rahaa myös puolisolleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme