Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on iso ongelma exän kanssa, tai hän luo niitä ongelmia kiusatakseen mua ja mun uutta miestä

Vierailija
01.06.2025 |

Exällä ja mulla on yhteinen lapsi, joka asuu mun luona ja mies maksaa elarit. Mulla on myös kaksi lasta mun uuden miehen kanssa. Exä on pienipalkkainen eikä pysty maksamaan kovin isoja elareita. Uusi mieheni taas on erittäin varakas ja hyvätuloinen, eli perheemme elintaso on varsin korkea. Voimme esim lomailla ihan missä haluamme, raha ei ole este. Nyt mun exä on alkanut vaatia, että me otetaan myös hänen lapsensa mukaan kaikkiin lomiin ja muihin juttuihin mitä me tehdään. Kyllähän se sopisi muuten, mutta sitten exän pitäisi maksaa oman lapsensa osuus ja siihen hänellä ei ole ikinä varaa. En voi mitenkään olettaa, että mun mies maksaisi mun exän lapsen matkat ja harrastukset. Ollaan nimenomaan sovittu kun mentiin naimisiin, että mies ei ole vastuussa mun exän lapsen kuluista. Toki lapsi saa asua meillä, ruokaa ja vaatteet, mut kaikki harrastukset pitäisi exän maksaa.

Nyt exä on alkanut jarruttamaan meidän perheen yhteisiä juttuja mm keksimällä, ettei voikkaan olla lomalla kun me lähdetään kuukaudeksi ulkomaille kesällä. Alunperin hän lupasi olla lapsensa kanssa mökillä sen kuukauden muttei se sitten muka käykään. Ehdotin et olisivat sitten hänen luona kaupungissa mutta sekään ei muka käy kun vuorotyö. No hänen lapsi on jo yli 10 joten varmasti pärjää yksin kun isä on töissä. Tästä on lapsen kanssa jo puhuttu ja on kuulemma ok.

Sama tilanne oli jouluna kun exä meinasi pilata meidän hiihtoreissun. Onneksi tuli järkiinsä ja sovittiin että lapsi viettää joulua hänen vanhempien luona. Sitten ollut pari muutakin vastaavaa tilannetta mitä en nyt ala purkamaan tässä.

Jos exä ei ota lastaan kesäksi (ja siis elatussopimuksen mukaan lapsi on joulut ja kesällä kuukauden hänellä eli ihan sopimuksen mukaan mentäisiin) niin mun mies on uhannut ottaa sit ulkomaille hänen vanhemman tyttärensä ja tämän perheen. Kun en kuulemma pysty hoitaan asioitani.

tää on ihan kauhea tilanne ja stressaa mua hirveesti. Onko mulla mitään laillista keinoa saada mies ottaan lapsensa kuukaudeksi et meidän perhe pääsisi yhdessä ansaitulle lomalle??? Kenen puoleen voin kääntyä asiassa. Aikaisemmin ollaan sovittu exän kanssa kaikki mut nyt hän on alkanut riidellä et mun miehen pitää maksaa hänenkin lapsen jutut, mm uus pyörä ja muuta.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono -50/5

Vierailija
2/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Vai exän lapsi. Unohtui vissiin että on sun myös. 

Keksi parempi satu ens kerralla. Kauheesti vaivaa näit kuitenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ex:n lapsi on vaan ex:än lapsi ei sun?

Etkö koe että olet velvollinen maksamaan itse oman lapsesi menoja??

Vai olet ottanut ex puolisosi lapsen hoidettavaksi?

Vierailija
4/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä aloitus sen verran huonosti kirjoitettu, että jäi tuo epäselväksi täälläkin. Muuten huono provo.

Vierailija
5/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tyydytystä sä sait tän paskastoorin keksimisestä?

Vierailija
6/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyneleet tuli tuota lukiessa. Lapsesi edellisestä avioliitosta asuu teillä ja kohtelette häntä järkyttävän epäoikeudenmukaisesti! Heitätte hänet sivuun perheen yhteisistä reissusta. Meinasi PILATA teidän jouluisen hiihtoreissun!? Ymmärrän hyvin, jos lapsi jossain vaiheessa alkaa oireilemaan, kun häntä syrjitään törkeästi

Vierailija
7/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exän ja mun lapsi tietty. Joka asuu mun kanssa ja exä maksaa elatusmaksut. Ja sit mulla on kaksi pientä lasta mun uuden miehen kanssa. En ole töissä vaan hoidan lapset ja kodin. Exän lapsi siis asuu ja syö meillä ja on perheenjäsen. Mut mun uusi mies ei maksa hänen harrastuksia ja matkoja yms, vaan exän pitäis maksaa ne. Ja ollaan sovittu et nää ei kuulu mun uudelle miehelle. 

ap

Vierailija
8/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyyneleet tuli tuota lukiessa. Lapsesi edellisestä avioliitosta asuu teillä ja kohtelette häntä järkyttävän epäoikeudenmukaisesti! Heitätte hänet sivuun perheen yhteisistä reissusta. Meinasi PILATA teidän jouluisen hiihtoreissun!? Ymmärrän hyvin, jos lapsi jossain vaiheessa alkaa oireilemaan, kun häntä syrjitään törkeästi

Ei se lapsi meinannut pilata mitään vaan mun exä! Luetunymmärtäminen!!!!

Ja kasta ei syrjitä, hän on meidän perheen jäsen mutta myös isänsä perheen jäsen. Ja jotenkin nää rajat pitää vetää.

ap

Vierailija
9/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän outoa, että miehesi ei halua maksaa sinun lapsesi kuluja vaan vain yhteisten lastenne kulut. Eniten se satuttaa sinun lastasi, joka jää eriarvoiseen asemaan ja sinua ja exääsi. Exäsi on mielestäni oikeassa, koska hän on pienipalkkainen ja nykyisellä miehelläsi olisi rahaa maksaa sinunkin lapsesi matkakulut. Hienoilla matkoilla kuitenkin käytte. Ikävä tuo hyväksymäsi sopimus kun et varmasti osannut kuvitella mitä kaikkea se tarkoittaa. 

Erikoiselta vaikuttaa tuo nykyinen miehesi, eikö hän ymmärrä mitä tuo sopimus aiheuttaa. Eikö hän halua purkaa sitä kun näkee mitä kärsimystä se aiheuttaa. Olet kuitenkin myös yhteisten lastenne äiti eikä tilanne ole hyvä malli heillekään.  

Vierailija
10/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Miehen kirjoitus selkeästi ja tuskinpuoletkaan pitää paikkaansa.

Ihme narsu hioo stoorejaan. Ei toimi. 

Vierailija
11/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mahdollisuus tietenkin on, että luovut ensimmäisen lapsesi huoltajuudesta isänsä hyväksi ja hän käy teillä vain joskus kun olette kotona ettekä niillä hienoilla matkoilla. Jos tämä järjestely sopii ex miehellesi ja lapsellesi. 

Vierailija
12/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...niin mun mies on uhannut ottaa sit ulkomaille hänen vanhemman tyttärensä ja tämän perheen. Kun en kuulemma pysty hoitaan asioitani."

Tässä putosin kärryiltä... Siis, kenen tytär perheineen on kyseessä? 

Vierailija
13/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa vedä nyt jalatkin ristiin, niin ei tule yhtään enempää näitä minun/sinun/meidän/teidän lapsi -ongelmia. 

Vierailija
14/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se lapsi meinannut pilata mitään vaan mun exä! Luetunymmärtäminen!!!!

Ja kasta ei syrjitä, hän on meidän perheen jäsen mutta myös isänsä perheen jäsen. Ja jotenkin nää rajat pitää vetää.

ap

Te lähdette matkalle ja jätätte yhden lapsen kotiin, just.

Vierailija
15/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exän ja mun lapsi tietty. Joka asuu mun kanssa ja exä maksaa elatusmaksut. Ja sit mulla on kaksi pientä lasta mun uuden miehen kanssa. En ole töissä vaan hoidan lapset ja kodin. Exän lapsi siis asuu ja syö meillä ja on perheenjäsen. Mut mun uusi mies ei maksa hänen harrastuksia ja matkoja yms, vaan exän pitäis maksaa ne. Ja ollaan sovittu et nää ei kuulu mun uudelle miehelle. 

ap

Jos exällä ei ole varaa maksaa lapsenne matkoja ym. niin SINÄ maksat ne.

Vierailija
16/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettekö, meidän perhe on varakas koska mun mies on tehnyt niska limassa töitä ja opiskellut itsensä alansa huipuksi. Ja tehnyt töitä yli 30 vuotta 24/7. Exän ja mun lapsella ei ole osaa eikä arpaa tässä kuviossa. Kuitenkin hänen elintasonsa ja tulevaisuutensa on 100x paremmin turvattu nyt kuin olis hänen isänsä kanssa: parhaat koulut, hienoimmat piirit missä liikutaan, koko tulevaisuus kultalusikalla tarjoiltuna hänelle mun miehen toimesta. Elatusmaksut mitä exä maksaa menee suoraan lapsen tilille. Ei kysellä mitään. Mut siinä mun mies on tarkka, et lomat ja harrastukset saa exä maksaa. Nyt lapsi maksaa harrastuksensa elareista ja ne riittää, mut nää ulkomaan ja hiihtoreissut menee yli sen budjetin.

En halua et lapsi unohtaa et on myös isänsä lapsi ja se millainen isä hänellä on vaikuttaa hänenkin elämään ja siksi se on erilaista kuin hänen sisarusten elämä. Ei ehkä huonompaa tai parempaa, mut erilaista.

ap

Vierailija
17/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hemmetin paska provo.

Vierailija
18/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiettekö, meidän perhe on varakas koska mun mies on tehnyt niska limassa töitä ja opiskellut itsensä alansa huipuksi. Ja tehnyt töitä yli 30 vuotta 24/7. Exän ja mun lapsella ei ole osaa eikä arpaa tässä kuviossa. Kuitenkin hänen elintasonsa ja tulevaisuutensa on 100x paremmin turvattu nyt kuin olis hänen isänsä kanssa: parhaat koulut, hienoimmat piirit missä liikutaan, koko tulevaisuus kultalusikalla tarjoiltuna hänelle mun miehen toimesta. Elatusmaksut mitä exä maksaa menee suoraan lapsen tilille. Ei kysellä mitään. Mut siinä mun mies on tarkka, et lomat ja harrastukset saa exä maksaa. Nyt lapsi maksaa harrastuksensa elareista ja ne riittää, mut nää ulkomaan ja hiihtoreissut menee yli sen budjetin.

En halua et lapsi unohtaa et on myös isänsä lapsi ja se millainen isä hänellä on vaikuttaa hänenkin elämään ja siksi se on erilaista kuin hänen sisarusten elämä. Ei ehkä huonompaa tai parempaa, mut erilaista.

ap

Olet huono kertomaan tarinoita.

Vaihda alaa.

Vierailija
19/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa mieheltäsi rahaa lapsen reissua varten. 

Vierailija
20/104 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Sitten sinä äitinä maksat. 

(joo tiedän, kohta tulee sitten trollin vastaus tähän: en minä voi, kun olen koko ikäni pyhittänyt kotiäitiyteen <3 eikä ole omaa rahaa. Mutta mun nykyinen mies on tosi ihana ja varakas <3)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi