Mulla on iso ongelma exän kanssa, tai hän luo niitä ongelmia kiusatakseen mua ja mun uutta miestä
Exällä ja mulla on yhteinen lapsi, joka asuu mun luona ja mies maksaa elarit. Mulla on myös kaksi lasta mun uuden miehen kanssa. Exä on pienipalkkainen eikä pysty maksamaan kovin isoja elareita. Uusi mieheni taas on erittäin varakas ja hyvätuloinen, eli perheemme elintaso on varsin korkea. Voimme esim lomailla ihan missä haluamme, raha ei ole este. Nyt mun exä on alkanut vaatia, että me otetaan myös hänen lapsensa mukaan kaikkiin lomiin ja muihin juttuihin mitä me tehdään. Kyllähän se sopisi muuten, mutta sitten exän pitäisi maksaa oman lapsensa osuus ja siihen hänellä ei ole ikinä varaa. En voi mitenkään olettaa, että mun mies maksaisi mun exän lapsen matkat ja harrastukset. Ollaan nimenomaan sovittu kun mentiin naimisiin, että mies ei ole vastuussa mun exän lapsen kuluista. Toki lapsi saa asua meillä, ruokaa ja vaatteet, mut kaikki harrastukset pitäisi exän maksaa.
Nyt exä on alkanut jarruttamaan meidän perheen yhteisiä juttuja mm keksimällä, ettei voikkaan olla lomalla kun me lähdetään kuukaudeksi ulkomaille kesällä. Alunperin hän lupasi olla lapsensa kanssa mökillä sen kuukauden muttei se sitten muka käykään. Ehdotin et olisivat sitten hänen luona kaupungissa mutta sekään ei muka käy kun vuorotyö. No hänen lapsi on jo yli 10 joten varmasti pärjää yksin kun isä on töissä. Tästä on lapsen kanssa jo puhuttu ja on kuulemma ok.
Sama tilanne oli jouluna kun exä meinasi pilata meidän hiihtoreissun. Onneksi tuli järkiinsä ja sovittiin että lapsi viettää joulua hänen vanhempien luona. Sitten ollut pari muutakin vastaavaa tilannetta mitä en nyt ala purkamaan tässä.
Jos exä ei ota lastaan kesäksi (ja siis elatussopimuksen mukaan lapsi on joulut ja kesällä kuukauden hänellä eli ihan sopimuksen mukaan mentäisiin) niin mun mies on uhannut ottaa sit ulkomaille hänen vanhemman tyttärensä ja tämän perheen. Kun en kuulemma pysty hoitaan asioitani.
tää on ihan kauhea tilanne ja stressaa mua hirveesti. Onko mulla mitään laillista keinoa saada mies ottaan lapsensa kuukaudeksi et meidän perhe pääsisi yhdessä ansaitulle lomalle??? Kenen puoleen voin kääntyä asiassa. Aikaisemmin ollaan sovittu exän kanssa kaikki mut nyt hän on alkanut riidellä et mun miehen pitää maksaa hänenkin lapsen jutut, mm uus pyörä ja muuta.
Kommentit (104)
Paljonko sulla oli ikää? Riittääkö edes 12 vuotta?
Tänne ei kannata kirjoitella tuollaisia satuja, eikä oikeastaan yhtään mitään koska vastaukset voivat järkyttää noin nuoren mieltä.
Nyt on kesäloma ja todella surullista ettei lapsraukalla ole parenpaa tekemistä kuin provoilla netissä.
Vierailija kirjoitti:
Tiettekö, meidän perhe on varakas koska mun mies on tehnyt niska limassa töitä ja opiskellut itsensä alansa huipuksi. Ja tehnyt töitä yli 30 vuotta 24/7. Exän ja mun lapsella ei ole osaa eikä arpaa tässä kuviossa. Kuitenkin hänen elintasonsa ja tulevaisuutensa on 100x paremmin turvattu nyt kuin olis hänen isänsä kanssa: parhaat koulut, hienoimmat piirit missä liikutaan, koko tulevaisuus kultalusikalla tarjoiltuna hänelle mun miehen toimesta. Elatusmaksut mitä exä maksaa menee suoraan lapsen tilille. Ei kysellä mitään. Mut siinä mun mies on tarkka, et lomat ja harrastukset saa exä maksaa. Nyt lapsi maksaa harrastuksensa elareista ja ne riittää, mut nää ulkomaan ja hiihtoreissut menee yli sen budjetin.
En halua et lapsi unohtaa et on myös isänsä lapsi ja se millainen isä hänellä on vaikuttaa hänenkin elämään ja siksi se on erilaista kuin hänen sisarusten elämä. Ei ehkä huonompaa tai parempaa, mut erilaista.
ap
SINÄ ITSE MAKSAT OMAN LAPSESI MENOT.
Vierailija kirjoitti:
"...niin mun mies on uhannut ottaa sit ulkomaille hänen vanhemman tyttärensä ja tämän perheen. Kun en kuulemma pysty hoitaan asioitani."
Tässä putosin kärryiltä... Siis, kenen tytär perheineen on kyseessä?
Et sitten ole kuullut uusioperheistä? Olet vääräss langassa. Sori väärällä palstalla!!!
ap
Novellimamma iski taas provolla.
Vierailija kirjoitti:
Novellimamma iski taas provolla.
Liekö edes oikea mamma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiettekö, meidän perhe on varakas koska mun mies on tehnyt niska limassa töitä ja opiskellut itsensä alansa huipuksi. Ja tehnyt töitä yli 30 vuotta 24/7. Exän ja mun lapsella ei ole osaa eikä arpaa tässä kuviossa. Kuitenkin hänen elintasonsa ja tulevaisuutensa on 100x paremmin turvattu nyt kuin olis hänen isänsä kanssa: parhaat koulut, hienoimmat piirit missä liikutaan, koko tulevaisuus kultalusikalla tarjoiltuna hänelle mun miehen toimesta. Elatusmaksut mitä exä maksaa menee suoraan lapsen tilille. Ei kysellä mitään. Mut siinä mun mies on tarkka, et lomat ja harrastukset saa exä maksaa. Nyt lapsi maksaa harrastuksensa elareista ja ne riittää, mut nää ulkomaan ja hiihtoreissut menee yli sen budjetin.
En halua et lapsi unohtaa et on myös isänsä lapsi ja se millainen isä hänellä on vaikuttaa hänenkin elämään ja siksi se on erilaista kuin hänen sisarusten elämä. Ei ehkä huonompaa tai
Älä huuda ; )
Minä maksan lapsen vaatteet, ruuat, asumisen, lääkärit, kaiken mikä hänen elämään kuuluu. Omsn huoneen sisustuksen, puhelimen, tietsikan. No todellisuudessa kaikki tulee mun miehen kukkarosta. Lapsi maksaa harrastuksensa elareista, jotka saa isältään.
ap
On kyllä täysin käsittämätöntä ettei sinun lapsesi ole tasavertainen pienempien lastesi kanssa, koska jos oikein ymmärsin kaikki lapset olet tehnyt, isä vaan on eri. Eli jos menet reissuun sinun pitää huolehtia ,että kaikilla sinun lapsilla on mahdollisuus päästä mukaan, jos exä maksaa elatusmaksut ei hänen tarvitse maksaa teidän yhteisen lapsen reissuja jos ei ole varaa. Tasapuolisuuden nimissä tämän uuden miehen pitäisi huolehtia , että kaikki pääsette reissuun jo senkin takia, että tämä yksilapsi on myös sinun ja kuuluu perheeseen.
Hyi näitä uusioperhe kuvioita. Häpeäisitte kaikki. Lapset on viattomia tuohon paskaan mitä heille järjestätte
Sinä maksat no todellisuudessa kaikki tulee sun miehen kukkarosta. Just just.
Mitä jos maksaisit oman matkasi kulut itse niin oma lapsesi pääsisi matkalle sinun matkasi kustannuksilla, jotka nykyinen miehesi on valmis maksamaan. Tai ihan vaan maksaisit lapsesi matkakulut itse (ei siis nykyinen mies eikä ex mies).
Koko ajan syyttelet kaikesta pienituloista exääsi, mutta nykyisessä miehessäsi ja sinussa ei olisi mitään vikaa. Taisit valita uuden miehen varakkuuden perusteella. Kaikilla ei ole samoja lähtökohtia ja mahdollisuuksia hienoon uraan ja varakkuuteen vaikka kuinka niska limassa raataisivat kuten kerrot nykyisen miehesi tehneen. Eikä ne rikkaudet onnea ole tuoneet ja se on yleistä.
Ap, kai miehesi maksaa sinulle jotain palkkaa/eläkesäästöä, kun hoidat koko huushollin ja tämän miehen 2 lasta.
Sillä kodinhoito palkallasi voisit sitten maksaa oman lapsesi matkailun. Et kai ilmaiseksi hoida koko palettia, ei kai kukaan niin tyhmä voi olla. Ja jos nykyinen miehesi on niin kylmäsydäminen että pystyy jättämään yhden perheen lapsista koko ajan ulkopuolelle, tuskin teidänkään yhteinen polkunne välttämättä jatkuu ikuisuuksiin.
Kannattaisi kyllä hankkia itselleen myös oma ammatti, koska voi yhtäkkiä käydä niin että oletkin 3 lapsen yksinhuoltaja ja kuinkas suu silloin pannaan, pystytkö yksin elättämään 3 lasta. Kannattaa miettiä.
Hyvin äiti lokkeilee varakkaan miehen rahoilla. Mutta lapsen lokkeilu on liikaa
Voit mennä töihin ja nykyinen miehesi maksaa varmaan mielellään lastenne päivähoitomaksut.
Ei pidä olla nykyisen ja ex miehesi elättinä. Töistä kertyvillä rahoilla voit maksaa lapsesi hienot ulkomaan matkat ja kerryttää eläkettäsi ja ennenkaikkea näin osallistua perheesi kustannuksiin miehiltä vaatimisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä täysin käsittämätöntä ettei sinun lapsesi ole tasavertainen pienempien lastesi kanssa, koska jos oikein ymmärsin kaikki lapset olet tehnyt, isä vaan on eri. Eli jos menet reissuun sinun pitää huolehtia ,että kaikilla sinun lapsilla on mahdollisuus päästä mukaan, jos exä maksaa elatusmaksut ei hänen tarvitse maksaa teidän yhteisen lapsen reissuja jos ei ole varaa. Tasapuolisuuden nimissä tämän uuden miehen pitäisi huolehtia , että kaikki pääsette reissuun jo senkin takia, että tämä yksilapsi on myös sinun ja kuuluu perheeseen.
Exän lapsi on ihan eri asemassa kuin nykyisen mieheni lapset ihan vaan koska on exän lapsi eikä nykyisen mieheni lapsi. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Minä olen kaikkien äiti ja kohtelen heitä täysin tasavertaisesti. Heidän isiensä osuudessa on sitten huomattavia eroja, johtuen isistä itsestään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, kai miehesi maksaa sinulle jotain palkkaa/eläkesäästöä, kun hoidat koko huushollin ja tämän miehen 2 lasta.
Sillä kodinhoito palkallasi voisit sitten maksaa oman lapsesi matkailun. Et kai ilmaiseksi hoida koko palettia, ei kai kukaan niin tyhmä voi olla. Ja jos nykyinen miehesi on niin kylmäsydäminen että pystyy jättämään yhden perheen lapsista koko ajan ulkopuolelle, tuskin teidänkään yhteinen polkunne välttämättä jatkuu ikuisuuksiin.
Kannattaisi kyllä hankkia itselleen myös oma ammatti, koska voi yhtäkkiä käydä niin että oletkin 3 lapsen yksinhuoltaja ja kuinkas suu silloin pannaan, pystytkö yksin elättämään 3 lasta. Kannattaa miettiä.
Kiitos, mulla on yliopistokoulutus ja ammatti jo nyt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exän lapsi on ihan eri asemassa kuin nykyisen mieheni lapset ihan vaan koska on exän lapsi eikä nykyisen mieheni lapsi. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Minä olen kaikkien äiti ja kohtelen heitä täysin tasavertaisesti. Heidän isiensä osuudessa on sitten
Ei kohtelu ole tasavertaista nähnytkään. Lapsi parka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi et sitten menisi töihin ja pääsisit maksamaan omista rahoistasi lapsesi matkat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei takuulla ole, heikko ulosantisi paljastaa.
Kukaan ei ole vielä neuvonut miten saan exän hoitamaan velvollisuutensa ja ottamaan lapsensa luokseen loman ajaksi? Siitähän tässä on perimmiltään kyse: Exä haluaa sabotoida minun ja uuden mieheni loman.
ap
Hyi mikä äiti olet. Älä lisäänny enää.