Miehet kiinnostuu, kun kuulevat lapsettomuudestani
Ja ensi alkuun sanon, että olen siis ylittänyt lisääntymisiän ja eronnut pari vuotta sitten pitkästä suhteesta.
Tunnen aika paljon miehiä harrastusten kautta ja yllätyksekseni olen huomannut, että kiinnostavuuteni kasvaa aina kun selviää, ettei mulla oo lapsi.
Jännä ilmiö, oon jotenkin luullut, että meitä lapsettomia kohtaan monilla on ennakkoluuloja. Mut miehille se tuntuu olevan vaan hyvä asia?
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat toki erilaisia. Mä en oikein näe tuollaisessa järjestelyssä mitään etuja, mutta tiedän että jotkut näkevät. Se toinen siis viettäisi parhaat vuodet lapsia exänsä kanssa hyysäten, ja sitten vanhalla iällä muutettaisiin yhteen? Miksi?
Itselläni on lapsi, ja olin hetken suhteessa miehen kanssa, jolla myös lapsia.
Itselleni olisi mielihyvin riittänyt suhde, jossa eletään eri osoitteissa, mutta hänellä oli visiona muuttaa yhteen ja perustaa uusperhe.
Kun siinä erillään asuessa nimenomaan mielestäni kumpikin hoitaa itse sen oma perhetonttinsa, ja yhdessä ollessa vietettäisiin sitten mukavaa laatuaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat toki erilaisia. Mä en oikein näe tuollaisessa järjestelyssä mitään etuja, mutta tiedän että jotkut näkevät. Se toinen siis viettäisi parhaat vuodet lapsia exänsä kanssa hyysäten, ja sitten vanhalla iällä muutettaisiin yhteen? Miksi?
Itselleni olisi mielihyvin riittänyt suhde, jossa eletään eri osoitteissa, mutta hänellä oli visiona muuttaa yhteen ja perustaa uusperhe.
Kun siinä erillään asuessa nimenomaan mielestäni kumpikin hoitaa itse sen oma perhetonttinsa, ja yhdessä ollessa vietettäisiin sitten mukavaa laatuaikaa.
Joo siis hienoa jos tuo on se mitä toivoo, mä näen tuon vain rasitteena ja yhtenä lisäasiana, joka pitäisi laittaa kalenteriin. Mitä se laatuaika tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseton nainen on AINA markkina-arvoltaan paljon korkeammassa asemassa kuin lisääntynyt nainen. On ihan yleinen totuus miesten keskuudessa, että lisääntynyt nainen kelpuutetaan suhteeseen vain jos muuta ei saa.
Näin tämä menee. Ne naisen lapset on aina riippa. Lapsettomuus on naiselle iso plussa.
No nyt täytyy sanoa, että olemme mieheni kanssa poikkeus. Miehellä oli mistä valita, mutta se valinta olin minä, yksinäinen yksinhuoltaja, jonka lapsen isä ei halunnut tavata lastaan, lapsen täyttäessä 3v. Oli löytänyt yksinhuoltaja äidin, jonka lapsesta ei tarvinnu huolta kantaa. Mieheni vei minut vihille ja saimme yhteisen lapsen. Harvinainen mieheni on, kun kykenee pitämään molemmat lapset samanarvoisena. 20 vuotta on naimisissa oltu.
Yhdellä tutullani kävi vähän samanlainen, oli ollut jo vuosia totaali-yh. Tapasi sitten miehen, jolla ulkonäkönsä ja luonteensa puolesta varmasti oli vientiä ollut.
Seurustelivat, muuttivat yhteen, avioituivat ja saivat lopulta yhteisen lapsen.
Yksi toinenkin kaverini kerkesi vauvan eroäitinä olla yksin vain hetken, kun löysi nykyisen puolisonsa. Yhdessä ovat olleet jo yli vuosikymmenen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis hienoa jos tuo on se mitä toivoo, mä näen tuon vain rasitteena ja yhtenä lisäasiana, joka pitäisi laittaa kalenteriin. Mitä se laatuaika tarkoi
Sitä rentoa yhdessäoloa, kun kummallakin lapset toisen vanhempansa luona. Kun voi rauhassa olla yhdessä ja tutustua toiseen, ilman että pitäisi yhtäkkiä hypätä toisen perhe-elämään mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis hienoa jos tuo on se mitä toivoo, mä näen tuon vain rasitteena ja yhtenä lisäasiana, joka pit
Ok. Mulla on jo kaverit tuota varten.
Itsekkyyden multihuipentuma vaatia lapsetonta käyttämään energiaa lapselliseen.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyyden multihuipentuma vaatia lapsetonta käyttämään energiaa lapselliseen.
Kuka vaatii? Toivottavasti kaikki tässä maassa ovat parisuhteessa vapaaehtoisesti, vaikka eihän se valitettavasti niin taida olla.
Tämä on aivan päivänselvä asia. Miksi kukaan haluaisi ventovieraan lapsia riesakseen, jos vaihtoehtoja on?
Monikin ihminen vaatii.. ja jotkut jopa suostuu 😂
Jännältä otetaan geenit ja ihan kiva mahdollistaa perhe-elämän (+hukkaa resurssinsa toisen geeneihin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi rakastaa ja olla sitoutuneessa parisuhteessa ilmankin että muuttaa yhteen niin kauan kun ne lapset asuvat siellä kotona. Toki se vaatii pitkäjänteisyyttä, luottamusta ja sitkeyttä. Ja rahaa myös - mä aidosti uskon että raha on monille tekijä uusperheen perustamisessa. Tämä on kallis maa elää ja olla eikä kaikilla pariskunnilla ole varaa pitää kahta taloa, jotka ovat puolet kuusta tyhjinä. Tämähän monilla on tilanne tänä päivänä kun vuoroasuminen on yleistynyt.
Minä itse voisin kyllä asua mieheni lapsen kanssa saman katon alla mutta ajattelen ensisijaisesti lapsia. En haluaisi laittaa omiani enkä mieheni lasta siihen tilanteeseen. Siksi eletään kahta kotia niin kauan kuin on tarpeen. Aika yhteiselle kodille tulee vielä.
Meni sivuraiteille. Sori. Mutta jos palaan alkuperäiseen aiheeseen niin kaikilla on omat toiveensa kumppanille. Mutta rakkaudessa ei aina voi valit
Jollekin ilmeisesti 50 on vanha ikä. Itse koen toisin. Siinä on mahdollisesti vielä vuosikymmeniä aikaa yhteiselle kodille. Yhteinen elämä on alkanut jo aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Jännältä otetaan geenit ja ihan kiva mahdollistaa perhe-elämän (+hukkaa resurssinsa toisen geeneihin)
Itse perustin perheen sen ihan kivan kanssa. Ei sekään pidemmän päälle kestävä ratkaisu ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi rakastaa ja olla sitoutuneessa parisuhteessa ilmankin että muuttaa yhteen niin kauan kun ne lapset asuvat siellä kotona. Toki se vaatii pitkäjänteisyyttä, luottamusta ja sitkeyttä. Ja rahaa myös - mä aidosti uskon että raha on monille tekijä uusperheen perustamisessa. Tämä on kallis maa elää ja olla eikä kaikilla pariskunnilla ole varaa pitää kahta taloa, jotka ovat puolet kuusta tyhjinä. Tämähän monilla on tilanne tänä päivänä kun vuoroasuminen on yleistynyt.
Minä itse voisin kyllä asua mieheni lapsen kanssa saman katon alla mutta ajattelen ensisijaisesti lapsia. En haluaisi laittaa omiani enkä mieheni lasta siihen tilanteeseen. Siksi eletään kahta kotia niin kauan kuin on tarpeen. Aika yhteiselle kodille tulee vielä.
Meni sivuraiteille. Sori. Mutta jos palaan alkuperäiseen aiheeseen niin kaikilla on omat toiveensa kumppanille. Mutta rakkaudessa ei aina voi valit
Rakkaus on tärkein kriteeri? Miten? Eikö se kehity ajan kanssa, eikä siinä vaiheessa kun vasta etsitään?
En oikein näe mitään syytä ajaa itseään kumppanivalinnalla tilanteeseen, joka jo lähtökohtaisesti vaatii tavallista enemmän pitkäjänteisyyttä ja sitkeyttä. Mieluummin etsii jonkun jonka kanssa noita vaaditaan vähemmän.
Siksi, koska lasten hyvinvointi on tärkein. Nämä uusperheiden perustajat ajattelevat vain itseään. Kukaan lapsi ei halua vieraita lapsia ja aikuisia kotiinsa asumaan.
Ai että piukat paikat ja timmit tissit on parisuhteen kriteerit?
Kylläpä on ihanan pinnallista...
Ei tuossa mitään jännää ole.
Miehet ajattelevat, että et ole löytynyt raskauksien ja synnytysten takia.