Plussanneet Hoidokit ja varaslähtö huhtikuuhun..:)
Tästä lähtee uusi pino, niin pääsee tuo Milikokin palstailemaan..:) Tällä hetkellä plussanneita Hoidokkeja on siis (toivottavasti ei kukaan unohdu):
Varjokas la 5/07
Lupus la 7/07 ?!
Joalin la 6/07 ?!
Mooli la 5/07 ?!
Tuupalainen la 7/07 ?!
EmmaEmilia la 10/07
Manco la 11/07
Tuittu la 11/07
Tirppa la 11/07
Miliko la 11/07
Vauvan saaneet:
Viivi 3/07 (poika)
Nyt kaikki ahkerasti kirjoittelemaan! Osa lasketuista ajoista meni arvioiksi, korjatkaa väärin menneet!
-Tuittu 7+1-
ps. Miten minulla on sellainen tunne, että joku unohtui..
Kommentit (63)
Hyvä, että kaikki on kohdallaan. Onko tosiaan niin, että meillä on vko eroa lasketusta ajasta, hauskaa.
Mulla neuvolatäti arvioi painoksi nyt yli 1,5kg mutta kuitenkin alle 2kg.
Mulla kans joutuu kuvaan lantion, että mahtuuko vauva alakautta tuleen, mutta vissiin kuvaus vähän myöhemmin. Mulla oli häntäluu jotenki oudon mallinen, miks lääkäri sitte epäili, ettei mahtuis... Muaki pelottaa sektio. Aina pitäny niin itsestäänselvänä että alakauttahan sitä synnytetään...
Heippa joalin!
Mullekin 4D:ssä " uhkailtiin" , että olis tosi iso vauva tulossa mun omaan kokoon nähden, kuulemma ainakin 4,5kg laskettuna aikana. Puolet raskausajasta jännitin, että joudunko sektioon. Kävin sokerirasituskokeessakin, kun 4D ultraaja suositteli sitä, ettei mulla vaan olis ollut raskausajan diabetes. Ei ollut. Sitten rv 38+0 tehtiin synnytyssairaalassa synnytystapa-arvio, ja ultraaja vaan naurahti, että ihan on sopivan kokoinen vauveli ja mahtuu hyvin tulemaan vaikka menisi vähän ylikin. No, pikku-quu päättikin sitten syntyä siitä seuraavana aamuna eli rv 38+1 ja ei tosiaan ollut mikään jättiläinen vaan suloinen 3380g pakkaus! :) Joten yritä joalin olla stressaamatta sektiosta etukäteen. Voi hyvinkin olla, että 4D ultran kokoarvio ei pidäkään paikkaansa ja vauvasi tulee maailmaan ihan sutjakasti alateitse!
Voisin kai tässä samalla paljastaa (mooli ja tuittu jo tietääkin), että meille kävi niin onnellisesti, että jotenkin ihmeellisesti tulin uudelleen raskaaksi ihan luomusti! Nyt on menossa 11+2, joten hyvin samoissa luvuissa mennään kuin moni täällä hoidokeissa. Me käytiin alkuraskauden ultrassa 7+2 ja silloin kaikki oli hyvin ja pieni sydän löi jo. Mutta maanantaina neuvolassa 10+6 ei saatu sydänääniä kuulumaan doplerilla... Tiedän, että oli aikaista kuunnellakaan, mutta silti pelottaa, että kaikki ei olekaan kunnossa. Huolestuneina siis odotellaan np-ultraa, joka on viikon päästä perjantaina. Toivoisin vaan niin kovasti, että kaikki olisi hyvin, koska tämä raskaus on kyllä niin ihme ja ollaan oltu siitä niin onnellisia.
Hyvää vointia kaikille!
-Q- ja-q- 8,5kk ja miniquu 11+2?
Heti ensin omaa napasta, eli np-ultrassa on käyty [tämäkin päivä siis TULI] ja pikku-Pilkulla oli kaikki hyvin! Mittaa oli päästä perään kertynyt 65mm ja se oli juurikin oikea mitta päiviin nähden. Kumma kyllä, heh heh. Pilkku heilui ja huitoi ja kääntyili, ja niskaturvotuskin oli ok-luokkaa. Et nyt vaan sit mahaa kasvattamaan ja " seesteisestä keskiraskaudesta nauttimaan" . :-)
EE jaksuja ja pirteää mieltä! Mä voin hyvin kuvitella ton sun tunteen, mulla nimittäin tuli sen alkuihanuuden jälkeen (eli ~rv7-8) jo sellanen olo et ai tätäks tää nyt on, normaalia elämää. Tai kun tästä olotilasta on haaveillut niin hemmetin kauan, niin sitä jotenkin ois olettanut että tuntuis jotenkin hienommalta mitä tää nyt onkaan. Mutta uskon tuon kyllä olevan IHAN normaalia varsinkin meidän hieman pidempään odotusta odottaneitten keskuudessa. Löytyiskö sulle jotain aktiviteettia työväenopistojen kesäohjelmista? Tykkäättekö olla luonnossa? Entäs matkustelu koti-Suomessa? Onko kaikki lähiympäristön ' matkailunähtäävyydet' koluttu? Ja tosiaan kyllähän jos sun olos vaan on hyvä, niin voitte vielä lennelläkin muille maille vierahille. Meillä on kanssa tuo matkustelu ollut yksi suurinpia huveja, mietinnässä on et josko tästä vielä jonnekkin eurooppaan ehtisi... Mä jaan sun kanssa myös sen " pelkotilan" kun se vauva-arki ei sitten ehkä ole yhtä jännittävää kuin tämä nykyinen arki. Ja minä vielä teen/harrastan aika vähän! Enemmänkin se että spontaanit lähdöt millon kauas millon lähelle vähenee... Mut turha kai sitä vielä on murehtia, joskus vain tulee mieleen. No, EE, koitetaanhan nauttia tästä viimeisestä kaksinaisesta kesästä nyt ihan täysin rinnoin, eiks niin?!
Tuupiksen ja Nakin olotila näyttää paljon paremmalle kun noi viikot on jo yli 30! Olkoonkin että vielähän siihen la:han on matkaa. Jaksuja sinnekin!
Ja Joalinillakin rv:ja jo yli 30! Huh vaan tätä ajankulua! Nautinnollisia kesälomapäiviä ja siirtymää äippälomalle. Jääkö sulla työpaikkaa ikävä?? :-)
Quierollekin vilkutus! Kyllä teitä on lykästänyt, ihana ylläri kertakaikkiaan!!! Meitä tosiaan plussas 4 ihan lyhyellä aikaerolla, samoihin aikoihin kun säkin. Tosin nyt on Tuittu ja Tirppa kadonneet... Huhuu!?! Tulehan sitten kertomaan ultrakuulumiset!
Milikokin oli käynyt kirjottelemassa. Eiks oo hassua et kun siitä alkuepätietoisuuspaniikista pääsee niin sitten sitä vaan odottaa sen ajan kulumista? Mulla muuten ei ole maha vielä juurikaan kasvanut, tai se on sillai kokonaisvaltaisesti vähän ' turvoksissa' , mutta KUKAAN ei kyllä vielä voisi näkemänsä perusteella edes kuvitella että oisin raskaana, saati kysyä asiasta mitään. Tuota jo vähän panikoin, mutta nyt ultran jälkeen olen vain iloinen että kaapissa on vielä housuja mitkä mahtuu, tosin vain yhdet. Mä niin luulin että rupeaisin kasvamaan aiemmin kun normaalisti maha reagoi tosi nopeasti liikasyöntiin/vähemmän syömiseen. Joten älä säkään hätäile vaikkei vielä mitään näkyis!
Missä on tosiaan TUITTU ja TIRPPA?? Teilläkinhän alkaa np-ultrat lähenemään, eiks niin?! Tulkaa nyt edes jotain sanomaan!!!!
Joopajoo. Tästä taisi tulla ihan romaani. :-)
Aurinkoisia kevätpäiviä ja iloista vappua itse kullekin!!!!!!!!!!!
Manco ja Pilkku 12+5
Ja Mancolle heippaheit!
Tulipahan vaan mieleen, että onko Varjokas jo jakaantunu??
Eli Varjokas on eilen saanut tytön!! :) ONNEA HURJASTI VARJOKKAALLE!
Ihana juttu, tulehan Varjokas kertomaan kuulumisia sitten heti kun ehdit!
-Lupus 27+3
Mä en tajuu tätä väsymystä ja saamattomuutta enään ollenkaan. Siis hätäseen jaksaa töissä käydä ja siinäpä se. Joskus oon jaksanu käydä kuulumisia lukemassa mutta kirjoittaminen onkin jo ylivoimainen juttu....
MANCO saitko mitään riskilukemaa siitä NP ultrasta? Otatiko samalla sen seerumiseulan? Mulla raskausviikot lasketaan menkoista eikä alkion iästä, ilmeisesti koko on meillä nyt se ratkaisevampi tekijä. Ainakin tämä lääkäri meinas näin ja tyydyn siihen.
JOALIN ja TUUPIS teillähän on tosi pitkällä raskaus. Onnellista loppuodotusta ja kivutonta ja nopeaa synnytystä!
EMMAEMILIA noi sun mietteet taitaa käydä meillä jokaisella mielessä, mutta sä taidat olla ainoa joka osaa pukea noin hyvin sanoiksi. Mulla on just nyt se vaihe menossa, ettei usko olevansa raskaana. Olo on välillä tosi hyvä jos ei oteta väsymystä ja saamattomuutta laskuihin mukaan. Mutta siis yhtään pahoinvointia ei ole, ei närästä, eikä kauheesti ole kipuja tms. Mutta hyvä että sä meet edellä ja me muut voidaan sitten allekirjoittaa perässä sun mietteet ja aatokset. Tsemppiä ja piristystä sinne.
TUITTU huiskutukset sullekin
ON (.) jos laittas optimistisesti hieman pyöreää mahaakin mukaan. Tutkimus OYSsissä on päättynyt. Tiistaina oli viimeinen kerta (rv 11+5) samalla tutkittiin NP. Mitta oli 1.4mm, se ja veriseula yhdessä tiputti riskin Downiin 1:1800 joten eiköhän toi oo ihan hyvä. Sukupuolta ei tiedetä, enkä oo varma selvitetäänkö edes rakenneultrassa sitä. Mittaa kaverilla oli huikeet 5,4-5,7cm (riippuu mittauskohdasta) ja kaikki näytti olevan ok. Pään keskiviiva näkyi kauniina ja selkärankaakin nähtiin. Virtsarakkokin ja muistaakseni mahalaukku olivat jo paikallaan. Sydän tietenkin sykki :o)
Ihanaa kevään jatkoa kaikille
tirppa ja nökkönen rv 12+1
terkut muillekin hoidokeille, yritän keretä lukea ja kommentoida pikapuoliin!
-mooli 38+0
Ja heti toiseksi ISOT KIITOKSET teille mukavista kommenteista tuohon mun vuodatukseen :) Mulla on ollut vähän huono omatunto siitä, että en nyt olekaan kokoajan ylitsevuotavan onnellisessa mielentilassa, kun tästä tilanteesta niin kauan haaveiltiin. Tai ymmärrättekö, välillä tuntuu että itse pitäisi olla jotenkin " erityisen kiitollinen" siitä että meille, lapsettomalle pariskunnalle, on nyt todellakin tulossa vauva ja siksi ei sais edes ajatella mitään negatiivisia asioita?! Kiitos siis ymmärryksestä ja kannustuksesta, se auttoi jotenkin tajuamaan että eihän kukaan voi olla kokoajan hymy kasvoilla vaikka kuinka ihanassa elämäntilanteessa olisi ja että ne heikommat fiiliksetkin on täysin normaaleja. Joten kai sitä pitää vain hyväksyä omien tunnetilojen ailahtelut. Nyt on taas pitkästä aikaa tosi hyvät fiilikset, kun ukko on kavereittensa kanssa kaljoittelemassa ja itse vietän pitkästä aikaa illan omassa hyvässä seurassani :) Lähden kohta saunomaan pitkän kaavan mukaan ja lisäksi kävin hakemassa hyvän leffan, vauvalehtiä ja kasan herkkuja illan ratoksi :) Ajattelin, että pitää välillä palkita itseään, kun olen töissä tehnyt tosi pitkää päivää ja selvinnyt monista isoista haasteista (joita tosin on vielä edessäpäinkin ihan riittämiin). Eli näissä tunnelmissa tällä kertaa!
Ihana kyllä lukea täältä hyviä kuulumisia itse kunkin raskauden sujumisesta. Äkkiä tuo aika menee sitten kun se lähte kulumaan ja melkein kaikilla on jo pahimmat riskiviikotkin onnellisesti takanapäin. Nyt sitten vain kasvatellaan masuja ja odotellaan kesää :) Joku teistä toivottelikin mukavaa viimeistä kaksistaan vietettävää kesää ja siltä kannalta kai tämä pitäisi tosiaankin ottaa. Varsinkin kun miettii viime kevättä, jolloin tiesi että kesän aikana ei tapahdu mitään edistystä vauvarintamalla ja silloin orientoitui viimeiseen bilekesään (vaikka skeptisesti mietinkin että tuskin se viimeinen sitä laatua on, mutta onneksi oli!!) Nyt on kuitenkin paljon mukavampi tilanne kaikin puolin!
Mukavaa viikonloppua ja Hauskaa Vappua kaikille,
toivottelee EE 15+4
Ihan ensimmäisenä HURJASTI onnea Varjokkaalle pienestä prinsessasta ja tietysti miehuksellekin! Oi miten ihanaa!!! Täälläkin odotellaan kuulumisia sitten kun on aikaa kirjoitella..:)
Tuupalaiselle kovasti malttia kotona lepäilyyn. Varmasti välillä tylsistyttää, mutta päivä päivältä ollaan lähempänä Nakin määräaikaa ja se on hyvä se! :)
Joalinille ja Lupukselle mukavaa viimeistä kolmannesta!! Aika menee niin luvattoman nopeasti. Tuntuu että juuri vasta plussasitte.
Q:lle vielä kerran onnittelut mini-ihmeestä ja kiva kun kävit piipahtamassa! Niin samoissa kun tosiaan täällä monet meneekin.
Mooli se jo tosiaan poksauttelee viikkoja..:) Kohta taitaa poksahtaa jokin muukin..;)
Mancolle onnittelut hyvistä np-kuulumisista, samoin Tirpalle! Taidetaan sitten Milikon ja Q:n kanssa tulla täällä jälkijunassa..:)
EE:lle piristysrutistuksia!! Itselläkin on ollut ties millaisia ajatuksia tämän raskauden ja elämän muuttumisen suhteen. Toisaalta en malttaisi odottaa, että koska saan tuon pikkuisen Voiton tuolta syliini. Toisaalta hirvittää, että Voitto on sitten meidän elämässä ikuisesti ja miten paljon se vaikuttaa kaikkeen. Vaunuja työntäviä naisia katsoessani en näe itseäni samassa tilanteessa, en myöskään puistoäitejä nähdessäni. Silti tiedän käyväni puistoissa jne. Ehkä tämä on juuri tätä 9kk valmistautumista kaikkeen..:)
ON: Täällä on ollut aika vastaavaa saamattomuutta kuin Tirpallakin. Töiden jälkeen on ollut niin väsynyt, että ei vaan ole jaksanut edes avata konetta. Töissä taas niin kiire, ettei ole ehtinyt käydä koneella. Nyt minusta oma olo alkaa olla tasaisempi eikä kuvotuskaan enää vaivaa. Vatsaa välillä kiristää.. Taitaa se Voitto siellä venytellä..;)
Kilpirauhasarvot oli ok ja np-ultra on maanantaina. Jännittää! Toisaalta syvällä sydämessäni tiedän kaiken olevan kunnossa, mutta koska tiedostan riskin, niin pakotan itseni ajattelemaan myös huonoa vaihtoehtoja. Tosi typerää siis, mutta that' s me! :)
Mies lähti bilettämään työkavereiden kanssa ja me jäätiin kotiin Voiton kanssa köllöttelemään. Liikunta on kyllä jäänyt hävyttömän vähäiselle.. Ihan nolottaa. On vain ollut niin väsy olo. Mies tähtää maratonille ja se tekee vaan omia juoksutreenejä. Seli seli..:)
Niin ja odotan kuin kuuta nousevaa, että julkaisisivat ne uuden pakkauksen kuvat!!! :)
-Tuittu ja Voitto 12+2-
Varjokkaalle oikein paljon onnea pienestä tytöstä. Synnytyskertomusta jäädään odottelemaan¿ ONNEA!!!
Quiero oikein paljon onnea plussasta. Siis mieletön uutinen ja varmasti sitä on ihan onnesta sekaisin, kun toisen kanssa alku on ollut ¿helppo¿. Me ollaan miehen kanssa puhuttu, että toinen saa tulla heti kun tulee, ettei mitään ehkäisyä aloiteta. Jos lapset tulevat pienellä ikäerolla niin sitten eletään kahden pienen lapsen kanssa. Tämän ensimmäisenkin aikaan saamiseksi on vienyt aikaa vaikka ensimmäisellä hoitokerralla tärppäsi. Hyvä tietää, että painoarviot voivat olla noinkin paljon yläkanttiin.
Moolilla on kans kohta jakautumis puuhat edessä. Onnea jo etukäteen synnytykseen.
Tirppa onnea hyvistä ultrakuulumisista. Jos hemoglobiini on laskenut kovin alhaiseksi niin se aiheuttaa väsymystä ja monillahan se lasku voi tapahtua hyvinkin aikaisessa vaiheessa. Mä ainakin olen nyt selvästi virkeämpi, kun oon rautakuurilla saanu hempan kohdilleen.
Tuupis toivottavasti alatiesynnytykseen päästään molemmat. Tosin mieluusti otan sen sektion vastaan, koska mun kauhukuva synnytyksestä on se, että vauva jää jumiin eikä mahdukaan ulos ja sitten onkin jo hätäsektion aika.
Manco työpaikkaa ei todellakaan tule ikävä. Mähän olen ollut saikulla tuossa aika pitkiä jaksoja ja musta on ollut ihanaa olla kotona. Alkuun oli huonoa omaatuntoa ja tylsää, mutta olen tehnyt urakalla opinnäytetyötä ja tietysti, kun vauva syntyy ei tekemisen puutetta tule olemaan. Mä voisin hyvin jäädä kotiäidiksi, jos se vaan taloudellisesti olisi mahdollista.
Tuittu onnea maanantain ultraan hyvin se menee, usko pois!!!
Tänään tuli vihdoin vaunut. Mähän tilasin ne Saksasta ja vähän kyllä jännitti tuleeko vaunuja ollenkaan ja ovatko ne mahdollisesti vaurioituneet kuljetuksessa. Mutta vaunut tulivat ja ehjänä kaiken lisäksi. Olen kyllä todella tyytyväinen, että uskalsin sittenkin tilata ne sieltä ja vähän tuli säästöäkin. Voin kyllä suositella muillekin tilaamista Saksasta¿
t. joalin
Me ostettiin käytetyt teutoniat, muuten ihan älyttömän tyytyväinen, hyvin pidetyt, melkeen uudenveroiset, mutta pyörät mua ihmetyttää! Ne on silleen, että pitää käydä täyttämässä huoltsikalla, ei mun tilaama käsipumppu toimikaan. Vähän jo suunnittelen uusia pyöriä...
Voi, onnea ihan hirmuisesti Varjokkaalle ja tyttövauvalle ja isille!!!! Tuli ihan kyyneleet silmiin, kun luin täältä uutiset, että nyt teillä on vihdoin oma ihana pieni tuhisija sylissä. Kaikkea hyvää teidän pienelle perheelle!
Mitä viiville ja poikaselle kuuluu?
Ja kiitos tuhannesti kaikille teille onnitteluista, olette ihania! Mutta hyvin varovaisin mielin täällä vielä odottelen sitä np-ultraa. En uskalla vielä olla
oikeasti raskaana
, ennen kuin (toivottavasti) kuulen, että kaikki on hyvin.
-Q- ja pesue
Meillä on nyt kans Teutonian Spirit S3 eli kolmipyöräiset. Näihin on saatavilla vaan tämä yksi rengasmalli ja se on sellainen mitä ei tarvitse pumpata, en yhtään tiedä minkä nimiset ne mahtavat olla. Ne ovat kuitenkin isot ja leveät.
Samaan saamattomien klubiin kuulun minäkin Tuitun ja Tirpan lisäksi. On ollut todella vaikea ottaa itseään niskasta kiinni ja vääntäytyä kirjoittamaan, vaikka kuulumisianne olenkin lukenut. Siivoukset ja silitykset ovat meidän huushollissa vähän huonossa jamassa, kun ei oikein mitään tekisi mieli tehdä, eikä oikein jaksaisikaan. Saamattomuus ja väsymys kuitenkin ilahduttavat mieltä ja päättelen raskauden olevan ihan totta. ;) Muutaman kerran olen päässyt oikein kunnolla iltaoksentamaankin ja se on ollut kyllä yhtä juhlaa...voi mistä kaikesta luomuraskautujat jäävätkään paitsi. Eivät ymmärrä olleenkaan iloita huonosta olosta ja kamalasta väsymyksestä!
Alkuviikosta kävin ekan kerran neuvolassa ja ensi perjantaina on vuorossa lääkärineuvola ja silloin pääsen kuulemaan sydänääniä, np-ultra on toukokuun puolivälissä. Viimeisimmästä ultrasta onkin jo reilut kaksi viikkoa ja kovasti kaipaan edes pientä varmistusta sille, että vauvanalku kasvaa ja vahvistuu. Huonon olon ja väsymyksen on ollut pakko riittää todisteista ja lupaavasti on vatsakin jo alkanut pyöristyä. :) Oli pakko ostaa muutamat seuraavaa kokoa olevat housut, jotta ei vyötärö purista. Eipä tuota kyllä kukaan muu kuin minä ja mieheni huomata, mutta omaa mieltä moinen kyllä lämmittää.
Onnea Varjokkaalle ja tietysti myös Q:lle!
Miliko
Oho, unohtui hieno lukema nimen perästä!
Miliko 11+0
Meille syntyi tyttö torstaina 26.4. klo 12.29.
pituus 49 cm
paino 3610g
pipo 33 cm
La olisi ollut 3.5. eli tasan viikon ennen laskettua aikaa hän saapui maailmaan. Synnytys kesti 32 tuntia, eli alkoi vesien menolla keskiviikkona 25.4. klo 4.40. Kirjoittelen synnytyskertomuksen varmaan tuonne synnytyspuolelle toukokuisten pinoon.
Tyttö on ihmeellinen, ihana, uskomaton (ja tällä hetkellä myös haisee aika pahalle... :)). Kiitos onnitteluista. Lueskelen pinoa jahka ehdin ja maltan, sen verran huomasin että onnittelut Quierolle ja peukutuksia np-ultraan - kaikille muillekin tietysti ultriin sun muihin.
-v- 0+0 :D
Täällä utelias uuno miettii, että antoiko sulle käynnistyvä synnytys merkkejä ennen lapsiveden menoa?:=) Nimim. 10 pvää laskettuun aikaan...
-mooli
Tuupalaiselle nyt vaan lepäily jaksamisia, jotta vauva pysyisi massussa vielä muutamia viikkoja. Onneksi sinulla alkaa olemaan noita viikkoja ihan hyvin kasassa vaikka pikkuinen sieltä ennenaikaisesti päättäisikin tulla. Leppoisaa loppu odotusaikaa.
EmmaE nyt vaan yrität nauttia tästä ajasta, kun sitä vauvaa ei vielä ole. Tietysti tulevat vauvat ovat kaikista tärkeimpiä ja rakkaimpia, mutta mä ainakin olen pyrkinyt siihen, että nautin nyt täysin rinnoin tästä ajasta, kun vielä saadaan olla miehen kanssa kahdestaan. Siitä, että viikonloppu aamuisin saa maata rauhassa sohvalla, syödä aamupalaa ja lukea hesari rauhassa, tai että vaan saa maata siellä sohvalla. Koska kaikki oma aika ja rauha on mennyttä kun pienokainen tulee maailmaan. Tota baarissa käymis ongelmaa mulla ei ole, koska olen aikoja sitten juossut baareissa oikein olan takaa ja enää kiinnostus sinne suuntaan on hyvin vähäistä. Ihan hyvin voitte tehdä vaikka jonkin kaupunkiloman johonkin eurooppaan, vaikka Roomaan (kaveri oli juuri siellä ja kehui kovasti paikkaa), lyhyet lentomatkat eivät noilla viikolla ole mitenkään esteenä. Meillä mies ei vain ole halunnut lähteä mihinkään, kun raukkaa pelkää, että seuraavallakin reissulla tulisin tipassa takaisin kotiin. Nyt ollaan kyllä lähdössä pariksi yöksi kylpylään, että vielä voidaan kahdestaan tehdä jotain kivaa ja vaihtelua kotioloihin.
Kaikilla muilla näyttääkin raskaus etenevän mallikkaasti ja mukavia ultrakuulumisia on saanut lukea. Ei ole nyt tullut tuolta toiselta puolelta ketään uutta plussannutta, mikäköhän tilanne siellä oikein mahtaa olla, kun ei ole aikoihin tullut kurkittua sinne puolelle.
Sitten omaa pulleaa napaa. Eilen oli neuvola ja sf-mitta 29, painoa oli tullut vain 200g/vko ja neuvolatäti kysyi jo syönkö mä ollenkaan. Sanoin, että syön ja olen syönyt karkkia ja pullaa ja nyt on kuulemma syödä ihan kunnolla. Hemppa oli nousut 135, kun viimeksi oli 110 ja aloitin sen rautakuurin. Massu siis kasvaa vaikkei painoa paljoa tulekaan. Mä joudun vkolla 36 synnytystapa-arvioon ja nyt ensimmäistä kertaa täti otti puheeksi sektion. Siis vielä siitä ei paljoa jutellut, mutta antoi ymmärtää, että siihenkin olisi nyt syytä alkaa varautumaan. Hän sanoi, että käsipelillä hänestä tuntuu, että tuolta hyvin mahtuisi 3kg vauva tulemaan, mutta siellä 4d-ultrassa arvioitiin syntymäpainoksia 3,5kg. Pakko kai alkaa asennoitumaan sektioon vaikka mieluummin kokisin alatiesynnytyksen, jotenkin pelottaa siinä sektiossa se että siitä tulee kamalan kipeäksi yms. Seuraava neuvolakäynti onkin sitten jo 2vkon päästä. Olin ihan yllättynyt, että nytkö jo alkaa tuo tiheämpi tahti. Sehän taitaa vaan tarkoittaa sitä, että synnytys alkaa uhkaavasti lähestyä. Toukokuussa meillä onkin haikaranpesässä synnytysvalmennus kerrat. Mulla alkaa vkolla 19 kesäloma ja sen perään sitten äippäloma, kamalan äkkiä mennyt aika.
t. joalin rv 30+2