Onko kukaan valittanut koskaan opettajalle lapsen arvosanasta? Mitä siitä seurasi?
Kommentit (126)
Kokeesta oli tullut hyvät numerot, mutta antoi kokeiden keskiarvoa numeroa huonomman. Läksyt tehty eikä poissaoloja. Kysyin oerusteluita niin ei tullut mitään selkeää. Nyt vuosia myöhemmin olen työssäni tekemisissä tämän entisen opettajan kanssa, hän vaihtoi alaa ja harvoin olen tavannut yhtä koppavaa ja toisia arvostelevaa tyyppiä. Että hänessä valuvika. Numero on unohtunut meiltä jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti: Kokeista 9, 9 ja 8 ja todistukseen 7. Punaista luuria tuli kun soitettiin.
Voiko noin tehdä?
Meillä kans annettiin huonompi numero kun mitä kokeiden keskiarvo. Lisäksi oli tunnilla aktiivinen. Yksi koe ole jäänyt välistä kun oli sairaana, eikä opettaja infonnut selkeästi uusinnasta, ei laittanut vanhemmille viestiä tai mitään, joten lapsi missasi tämän. Opettaja ei mitenkään pahoitellut tätä, vaan antoi suoraan hylätyn. Tästä valitimme, mutta mitään ei auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Kokeista 9, 9 ja 8 ja todistukseen 7. Punaista luuria tuli kun soitettiin.Voiko noin tehdä?
Mitä ilmeisimmin voi.
On aika pöyristyttävää miten epäreilusti opettaja voi arvostella ilman että siitä seuraa mitään. Sehän on subjektiivinen näkemys.
Itselläni arvosanat 10, 10, 10 ja 10+ kokeista, todistukseen 8. Kysyin itse asiasta ja näin voi tehdä. Onneksi oli vain peruskoulu ja menin lukioon toiselle paikkakunnalle, siellä arvosanat nousivat heti kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni arvosanat 10, 10, 10 ja 10+ kokeista, todistukseen 8. Kysyin itse asiasta ja näin voi tehdä. Onneksi oli vain peruskoulu ja menin lukioon toiselle paikkakunnalle, siellä arvosanat nousivat heti kummasti.
Oikeasti? Tuskin noin voi tehdä. Mikä oli syynä?
Surullista että opettajat käyttävät valtaansa väärin ja ovat epäreiluja. Mikään ei ole traumaattisempaa lapselle kuin epäreilu kohtelu.
Valitin äidinkielen numerosta 6. Opettaja kertoi, että oli merkinnyt väärin ja korjasi seiskaksi.
Vierailija kirjoitti:
Surullista että opettajat käyttävät valtaansa väärin ja ovat epäreiluja. Mikään ei ole traumaattisempaa lapselle kuin epäreilu kohtelu.
Osa nauttii siitä et saa kyykyttää lapsia/nuoria.
Minulle tuli kerran vanhemmat valittamaan huonoista arvosanoista. Pyysin tulkin paikalle ja käskin heitä painumaan helvettiin. Asia oli hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Valitin äidinkielen numerosta 6. Opettaja kertoi, että oli merkinnyt väärin ja korjasi seiskaksi.
Aijaa?
Englannin kokeesta kaveri sai paremman arvosanan huonommalla pistemäärällä.
Vierailija kirjoitti:
Valituksen syy oli se, että lapsi kertoi numeron olevan liian alhainen. En muista yksityiskohtia, mutta joka tapauksessa lapsi koki numeron epäoikeudenmukaiseksi. Lapsi taisi olla jo lukiossa. Opettajalla oli tosi tiukka arvostelu eikä ollut mitenkään pidetty.
Lapsella kaikista kokeista 10 ja kotitehtävät tehtynä, mutta Wilmaan ilmestyi tämän opettajan kohdalla aina etukäteen ilmoitus ei riittävää tuntiosallistumista. Ennen tätä opettajaa ja tämän opettajan jälkeen oli ko. aine 10.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli yliopistossa annettu väärä arvosana. Valitin asiasta monta kertaa ja vasta viidennellä kerralla kurssin vetäjä sai vaihdettua arvosanan oikeaan arvosanaan. Hän osasi opettaa. Hän ei ilmeisesti osannut käyttää tietokonetta kovinkaan hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Lapsella kaikista kokeista 10 ja kotitehtävät tehtynä, mutta Wilmaan ilmestyi tämän opettajan kohdalla aina etukäteen ilmoitus ei riittävää tuntiosallistumista. Ennen tätä opettajaa ja tämän opettajan jälkeen oli ko. aine 10.
Lisäys, opettaja oli antanut 9 arvosanaksi. Ei valitettu, sanoin lapselle että opettajalla on tiukat kriteerit arvosanoilleen, että todennäköisesti palaat vielä siihen 10 kun opettaja vaihtuu. Niin kävikin.
Todellisuudessa jäi tunne, että opettaja ei pitänyt lapsesta ja halusi näpäyttää, tätä en tietenkään lapselle sanonut.
Kokeista 9, 9 ja 8 ja todistukseen 7. Punaista luuria tuli kun soitettiin.