Olen yliakateeminen eli tohtori ja hieman säälittää nämä akateemiset eli maisterit.
Kommentit (74)
Minullakin on tohtorin paperit. Ne ovat B-lausuntoja. Tohtorilla on väitöskirja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki palstan amispudokkaat täällä rehvastelemassa kuvitteellisilla oppiarvoillaan. Säälittävää.
Tuskin. Akateemiset ovat kovia arvostelemaan muita ihmisiä.
Minä OLEN astronautti, SÄÄLITTÄÄ aloittaja eli satUsetä
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on tohtorin paperit. Ne ovat B-lausuntoja. Tohtorilla on väitöskirja.
Olen tehnyt väitöskirjan aikoinaan. Minun onneksi se hyväksyttiin, vaikkei kukaan siitä mitään ymmärtänyt. Liian kunnianhimoinen väitöskirja voi saada hylätyn arvosanan, jos muut eivät siitä mitään ymmärrä. Ylipäätään ei ole järkevää osoittaa eksplisiittisesti toisten ihmisten tyhmyyttä, koska näyttäisi vahvasti siltä, että ihmiset eivät pidä siitä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki palstan amispudokkaat täällä rehvastelemassa kuvitteellisilla oppiarvoillaan. Säälittävää.
Tuskin. Akateemiset ovat kovia arvostelemaan muita ihmisiä.
Taidat olla vain kateellinen, kun tuollaisen yleistyksen pystyt heittämään. Yhdellä lauseella pystyit kyllä hyvin kertomaan, miksi juuri sinä et ole akateeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko todella, ettei täällä ole porukkaa laidasta laitaan?
Varmasti on, mutta aloitus on ilmiselvästi ns. amispudokkaan provo. -eri
Ap ei taida ymmärtää edes sitä, että tohtorikin on usein jossain vaiheessa ollut maisteri siinä jatko-opintovaiheessa.
Joissakin piireissä, esimerkiksi omassa suvussani, jo maisterin tutkinnon tehnyt lynkattaisiin, jos siitä ei koituisi oikeudellisia seuraamuksia. Henkisesti kuitenkin on saanut kärsiä asiasta näiden tuskin lukea osaavien taholta. Niinpä en oikein koskaan ole tarkemmin heille selvittänytkään opintojani, töitäni tai elämääni. Myös työpaikoilla karsastetaan, jos on enemmän opintoja kuin muilla. Pitäisi aina olla vain lällällää, lässynlässyn. Että kyllä minäkin säälin -itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko todella, ettei täällä ole porukkaa laidasta laitaan?
Varmasti on, mutta aloitus on ilmiselvästi ns. amispudokkaan provo. -eri
Kyllähän tohtori on korkeamman tason ihminen kuin pelkkä maisteri.
Minäkin olen siis yliakateeminen. Harmi, ettei näy palkassa. Psyk.sh.
Minua kiinnostaa tietää mitä olet saanut aikaan tohtorin tutkinnollasi muuta kuin tiettyjen tahojen arvostusta ja ylpistynyt ?
Vaikea uskoa, että sivistynyt ihminen olisi näin sivistymätön kuin ap.
Onhan yliakateemisella 3a leikkelettä pöydässä ja juomaa lasissa?
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa tietää mitä olet saanut aikaan tohtorin tutkinnollasi muuta kuin tiettyjen tahojen arvostusta ja ylpistynyt ?
Aiheellinen ja olennainen kysymys. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjoitellut kaikenlaista: tieteellisiä artikkeleita, tutkimusraportteja ja tiedekirjoja. Tohtorin tutkinto antaa hyvän lähtökohdan tehdä tieteellistä tutkimusta.
Ei ole sellaista kuin "yliakateeminen", tosiaankaan. Oletko ystävätön yläkoululainen, joka yrittää viihdyttää itseään?
TkT.
A, että ihan tekstinkäsittelytieteen tohtori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjoitellut kaikenlaista: tieteellisiä artikkeleita, tutkimusraportteja ja tiedekirjoja. Tohtorin tutkinto antaa hyvän lähtökohdan tehdä tieteellistä tutkimusta.
Joo, ja annat lausuntoja Nasalle ja YK:lle erikoisasiantuntijana. :D
DI ole edes oikeasti mikään akateeminen :D