Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yliakateeminen eli tohtori ja hieman säälittää nämä akateemiset eli maisterit.

Vierailija
31.05.2025 |

Kyllä kunnon ihmisellä on tohtorin paperit.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen DI. Kaikkien alojen tohtorit ovat mielestäni kovia mutta maisteritason suorittaneista joihin DI:kin kuuluu vain osa on kovia, eli juuri tekniikka, sitten on talous eli ekonomi, oikeustiede, lääketiede ja pari muuta. Mutta jotkut humanistiset huuhaa-alat kuten vaikka historian maisterit ovat ihan turhanpäiväisiä hupiukkoja, oikein naurattaakin. Kunnon osaava putkimies on paljon kovempi jermu kuin villatakissa kirjastontätinä hipsutteleva historiaa pääaineena opiskellut pujoparta.

Vierailija
42/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tohtori on korkeamman tason ihminen kuin pelkkä maisteri.

Ei se liity mitenkään ihmisyyden tasoon. Se on korkein koulutuksen taso. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi ei tajua, että eri akateemisilla tutkinnoilla on oma tehtävänsä ja ne valmistavat erilaisiin tehtäviin. Luulen, että ap ei ole käynyt yliopistoa kun ei tätä ymmärrä. Kukaan yliopistossa ei käytä sanaa "yliakateeminen".

Vierailija
44/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen DI. Kaikkien alojen tohtorit ovat mielestäni kovia mutta maisteritason suorittaneista joihin DI:kin kuuluu vain osa on kovia, eli juuri tekniikka, sitten on talous eli ekonomi, oikeustiede, lääketiede ja pari muuta. Mutta jotkut humanistiset huuhaa-alat kuten vaikka historian maisterit ovat ihan turhanpäiväisiä hupiukkoja, oikein naurattaakin. Kunnon osaava putkimies on paljon kovempi jermu kuin villatakissa kirjastontätinä hipsutteleva historiaa pääaineena opiskellut pujoparta.

Mitä sinulla on villatakkeja vastaan!? Tämäkin vielä! :)

Vierailija
45/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinulla on villatakkeja vastaan!? Tämäkin vielä! :)

Villatakkia käyttää vain paikallisradiotoimittajan paperit omaava Jami ja hengenheimolaisensa

Vierailija
46/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa tietää mitä olet saanut aikaan tohtorin tutkinnollasi muuta kuin tiettyjen tahojen arvostusta ja ylpistynyt ?

Olen kirjoitellut kaikenlaista: tieteellisiä artikkeleita, tutkimusraportteja ja tiedekirjoja. Tohtorin tutkinto antaa hyvän lähtökohdan tehdä tieteellistä tutkimusta.

Joo, ja annat lausuntoja Nasalle ja YK:lle erikoisasiantuntijana. :D

Itse asiassa Nasasta on luettu yhtä juttuani. Olen pistänyt juttujani yleiseen kansainväliseen tutkimustietokantaan, josta tekoälyn välityksellä näen ihmisen tiedot, jotka lukevat juttujani. Tiede on kansainvälinen asia, joten on luonnollista, että suurin osa lukijoista tulee ulkomailta.

Vierailija
47/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa tietää mitä olet saanut aikaan tohtorin tutkinnollasi muuta kuin tiettyjen tahojen arvostusta ja ylpistynyt ?

Olen kirjoitellut kaikenlaista: tieteellisiä artikkeleita, tutkimusraportteja ja tiedekirjoja. Tohtorin tutkinto antaa hyvän lähtökohdan tehdä tieteellistä tutkimusta.

Tohtorin tutkinto antaa hyvän lähtökohdan tehdä tieteellistä tutkimusta. Aivan. Tarkoitin kysymykselläni aikaan saamista vähän eri kannalta kuin pelkät tieteelliset artikkelit, tutkimusraportit ja tiedekirjat, joita kerrot saaneesi aikaan. Oletko pystynyt tutkimuksillasi ja kirjoillasi vaikuttamaan tieteenalasi kehitykseen? Onko julkaisullasi tai tutkimusryhmäsi julkaisuilla ollut mielestäsi jotain olennaista hyvää vaikutusta tieteenalasi ja käytäntöjen kehitykseen ?

Vierailija
48/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tohtorin tutkinto antaa hyvän lähtökohdan tehdä tieteellistä tutkimusta. Aivan. Tarkoitin kysymykselläni aikaan saamista vähän eri kannalta kuin pelkät tieteelliset artikkelit, tutkimusraportit ja tiedekirjat, joita kerrot saaneesi aikaan. Oletko pystynyt tutkimuksillasi ja kirjoillasi vaikuttamaan tieteenalasi kehitykseen? Onko julkaisullasi tai tutkimusryhmäsi julkaisuilla ollut mielestäsi jotain olennaista hyvää vaikutusta tieteenalasi ja käytäntöjen kehitykseen ?

Joku voi saada niistä oivalluksen, ja viedä tutkimusta johonkin mullistavaan suuntaan.

Vierailija
49/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halunnut vastata kysymykseeni. Siis mielestäsi niistä ei ole ollut mitään -olennaista -hyvää vaikutusta tieteenalasi ja käytäntöjen kehitykseen.

Samastat käyttämäni ilmaisun olennainen hyvä vaikutus mullistavaan vaikutukseen. Kysyn siis toisella tavalla: onko julkaisullasi tai tutkimusryhmässä julkaisuilla ollut mielestäsi  jotain hyvää vaikutusta tieteenalasi ja käytäntöjen kehitykseen ?

Vastauksesi, että joku voi saada niistä oivalluksen ja viedä tutkimusta johonkin mullistavaan suuntaan. Kuka oikeasti jaksaisi niitä lukea tuolla tarkoituksella. 

Tarkoittanet, että joku (tieteenalasi) tutkija voisi saada niistä oivalluksen tutkimukseensa.

Kyllä se varmaan olisi jokin pikku lisäys eikä mullistus. 

Eikö sinulla ole ollut mitään omaa ideaa lähteä opiskelemaan tohtoriksi ja sitten voisit tehdä itsenäistä tutkimusta? Puuttuuko sinulta itseltä ideat vai onko tutkimusryhmä sinulle kaikista tärkein ja se että nimesi on julkaisuissa?

Vierailija
50/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Olen tehnyt perustieteellisen keksinnön, jonka olen julkaissut neljänä  tiedekirjana. Nähtäväksi jää innostuuko porukka moisesta. En tiedä. Sen tiedän, ettei oman alani proffat pystyneet arvioimaan juttujani, koska menin vähän liikaa laatikon ulkopuolelle ja yhdistelin sellaista matematiikkaa, joka ei omalle alalle ollut entuudestaan tuttua. Sen vuoksi sitä ei voi oikein oman alani tieteellisessä julkaisussa julkaista, kun sitä ei kyetä vertaisarvioimaan. Tämä on muuten yleinen ongelma, kun tekee jotain uutta ja ennennäkemätöntä: toisten on vaikea ymmärtää, mistä oikein on kysymys.

Vierailija
51/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites, milloin ajattelitte mennä töihin? Pitkäänkinkö meinaatte vielä minun rahoilla loisia.

Vierailija
52/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvä kysymys. Olen tehnyt perustieteellisen keksinnön, jonka olen julkaissut neljänä  tiedekirjana. Nähtäväksi jää innostuuko porukka moisesta. En tiedä. Sen tiedän, ettei oman alani proffat pystyneet arvioimaan juttujani, koska menin vähän liikaa laatikon ulkopuolelle ja yhdistelin sellaista matematiikkaa, joka ei omalle alalle ollut entuudestaan tuttua. Sen vuoksi sitä ei voi oikein oman alani tieteellisessä julkaisussa julkaista, kun sitä ei kyetä vertaisarvioimaan. Tämä on muuten yleinen ongelma, kun tekee jotain uutta ja ennennäkemätöntä: toisten on vaikea ymmärtää, mistä oikein on kysymys."

Ei, maa ei ole litteä. 

Vierailija
53/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemiseksi ei pitäisi kutsua muita kuin klassisten kielten ja kulttuurin eli muinaiskreikan ja latinan opiskelijoita. Runousoppi hekssmetrimittoineen, heprean ja aramean kieli, koptin kieli, hieroglyfit, egyptologia, assyrologia, matematiikka keskiajan tutkimus. Yliopistot perustettiin aikoinaan käytännössä pappien koulutusta varten. Jokin turhanpäiväinen nykyaikainen sukupuolen tutkimus tai muu roska ei ole oikeaa akateemista koulutusta.

No nyt on sekin päivä nähty, että joku samassa viestissä ylistää teologian tärkeyttä ja haukkuu sukupuolentutkimusta. Molemmat ovat käytännössä kulttuurintutkimusta ja teologia varsinkin katsoo menneisyyteen. 

Vierailija
54/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tohtorista. Hanki professuuri, niin aletaan hattua nostamaan.

Joku teatteritaiteen  professuuri, hah

Vierailija
55/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, ap on hyvin yksinkertainen ihmisoletettu.

Vierailija
56/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maisteri, 7500€/kk.

Vierailija
57/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun ei koskaan viitsitä kertoa mistä yliopistosta ollaan valmistuttu.

Vierailija
58/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Olen tehnyt perustieteellisen keksinnön, jonka olen julkaissut neljänä  tiedekirjana. Nähtäväksi jää innostuuko porukka moisesta. En tiedä. Sen tiedän, ettei oman alani proffat pystyneet arvioimaan juttujani, koska menin vähän liikaa laatikon ulkopuolelle ja yhdistelin sellaista matematiikkaa, joka ei omalle alalle ollut entuudestaan tuttua. Sen vuoksi sitä ei voi oikein oman alani tieteellisessä julkaisussa julkaista, kun sitä ei kyetä vertaisarvioimaan. Tämä on muuten yleinen ongelma, kun tekee jotain uutta ja ennennäkemätöntä: toisten on vaikea ymmärtää, mistä oikein on kysymys.

Kiitos vastauksestasi. Hienoa, että olet julkaissut neljä tiedekirjaa. Kirjoitat, että nähtäväksi jää innostuvatko muut. Oletko voinut esitellä menetelmääsi yliopiston luennoilla tai muissa luentotilaisuuksissa vai onko menetelmäsi esittely ollut vain väitöstilaisuudessa? Oletko julkaissut tiedekirjasi englannin kielisinä?  

Ymmärrän hyvin tuon muun kuvaamasi tilanteen.   

Itsellä maisterin tutkintokin on keskeneräinen. Oma menetelmäni on niin vahvasti mielessä, että en voi muuta kuin yrittää vaihtaa alaa.

Vierailija
59/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exälläni on tohtorinpaperit. Ei ole millään tavoin kunnon ihminen.

Mun exällä myös. Oman alansa osasi, mutta muuten oli yllättävän tyhmä ja todella ikävä ihminen. Älykäs ehkä, mutta ei milläänn tavalla viisas.

Vierailija
60/74 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaahan se, että pelkkä maisteri tai DI kutsuu itseään "akateemiseksi". Akateeminen on henkilö, joka tekee tiedettä. Terveisin FT.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi