Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enpä voinut pari vuotta sitten osallistua mitenkään lapseni yo-juhliin

Vierailija
30.05.2025 |

En ole edes kuvia saanut nähdä. T. vieraannutettu isä

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolikolla on kaksi puolta ja täällä ollaan kuultu vain katkeran isän puoli. Olisi mielenkiintoista kuulla myös äidin ja lasten mielipiteet asiasta. Selväähän on, että ap ei näe itsessään mitään vikaa, vaan kaikki on psykopaatti-exän syytä.

Entäpä jos asia onkin kuitenkin noin että isässä ei ole mitään vikaa, miksi se on teille aivan mahdoton ajatus ymmärtää???

Vierailija
22/56 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolikolla on kaksi puolta ja täällä ollaan kuultu vain katkeran isän puoli. Olisi mielenkiintoista kuulla myös äidin ja lasten mielipiteet asiasta. Selväähän on, että ap ei näe itsessään mitään vikaa, vaan kaikki on psykopaatti-exän syytä.

Entäpä jos asia onkin kuitenkin noin että isässä ei ole mitään vikaa, miksi se on teille aivan mahdoton ajatus ymmärtää???

Ja JOS asia on noin, niin tuohan tekee teistä PÄÄHÄNPOTKIJOISTA täällä aivan HIRVIÖITÄ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain usko ilman todisteita. Olen itsekin isästäni vieraantunut eroperheen lapsi ja tiedän omasta kokemuksestani, että asiat eivät ole mustavalkoisia.

Vierailija
24/56 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä tietenkään ole kyse että olisin mennyt mihinkään yo-juhliin vaan en voinut muistaa lastani mitenkään, en kirjeellä, rahalahjalla, en mitenkään koska vieraannuttajaäiti oli saanut vuosien työllä lapseni inhoamaan minua. Mutta antakaa psykoakat vai tulla potkua päähäni, tuostahan te NAUTITTE!! Onneksi yksi IHMINEN on ketjussa, kiitos hänelle. Ap

Ei noin saa sympatiaa, että haukkuu toisia psykoakoiksi. Ja jos sinulla on tyttölapsia, isänä on ihan hyvä ymmärtää, miten tuollainen asenne ja kielenkäyttö on luotaantyöntävää.

Vierailija
25/56 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kutsunut äitiäni. Asuin isän luona ja tiesin että äiti, isä ja isän suku samassa tilassa olisi katastrofi. Ei niistä juhlista olisi voinut nauttia.

Vierailija
26/56 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain usko ilman todisteita. Olen itsekin isästäni vieraantunut eroperheen lapsi ja tiedän omasta kokemuksestani, että asiat eivät ole mustavalkoisia.

Mitä ihmeen TODISTEITA täällä voi kukaan esittää? Ihan sama mulle että et miehen sanaa usko, ei täällä usko moni mukaan.

Vierailija
27/56 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään isän mielestä ole mitään vikaa, mutta kun asiaa pitäisi kysyä niiltä hänen lapsiltaan. 

Vierailija
28/56 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään isän mielestä ole mitään vikaa, mutta kun asiaa pitäisi kysyä niiltä hänen lapsiltaan. 

Eivät voi sanoa pahaa sanaa minusta, tykkäsivät aikoinaan minusta ja heillä oli hyvä olla luonani. Ap

Vierailija
29/56 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoset tekstit ei ole terveen mielen kirjoituksia.Kukaan vanhempi ei estä lasta näkemästä toista vanhempaansa , Suomessa ei ole edes mahdollista.Tämähän on täysin yksittäisen henkilön tarinaa.

Vierailija
30/56 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuommoset tekstit ei ole terveen mielen kirjoituksia.Kukaan vanhempi ei estä lasta näkemästä toista vanhempaansa , Suomessa ei ole edes mahdollista.Tämähän on täysin yksittäisen henkilön tarinaa.

Sinä et tiedä mistään mitään ja en varmasti ole ensimmäinen enkä viimeinen mies jonka lasten äiti vieraannuttaa lapset isästään.

31/56 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai lasten äidiltä? Mun mielestä tässä on iso ero, koska valitettavan usein lähivanhempi siirtää oman katkeruutensa lapsiinsa ja sen vuoksi lapsi sitten - lojaali kun on sille, jonka luona asuu - alkaa suhtautua etävanhempaansa samalla tavalla kuin lähivanhempansakin. Mä olen oikeasti aika surullinen, miten nelikymppinen nainen yrittää nyt monin tavoin lähentyä yli kolmekymppisen pikkuveljensä kanssa, mutta pikkuveli nyt vaan ei ole kauheen innostunut asiasta. Kun ei sitä yhteistä menneisyyttä ole ollut, niin eihän tämä naqinen mikään sisko hänelle ole. Geneettisesti joo, mutta ihmissuhteet on muutakin kuin geenejä. 

32/56 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia on aika helppo manipuloida. 

Vierailija
33/56 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tietenkään ole kyse että olisin mennyt mihinkään yo-juhliin vaan en voinut muistaa lastani mitenkään, en kirjeellä, rahalahjalla, en mitenkään koska vieraannuttajaäiti oli saanut vuosien työllä lapseni inhoamaan minua. Mutta antakaa psykoakat vai tulla potkua päähäni, tuostahan te NAUTITTE!! Onneksi yksi IHMINEN on ketjussa, kiitos hänelle. Ap

Ei noin saa sympatiaa, että haukkuu toisia psykoakoiksi. Ja jos sinulla on tyttölapsia, isänä on ihan hyvä ymmärtää, miten tuollainen asenne ja kielenkäyttö on luotaantyöntävää.

Kyllä te täällä olette olleet aina niin prkeleen julmia mua kohtaan tässä aiheessa että on aivan oikeutettua kutsua teitä tuolla tavoin, äläkä edes yritä sekottaa lastani tuohon.

Miksi sä sitten toistuvasti tulet tänne möykkäämään ja uhoamaan ja haukkumaan muita? Pysy poissa, niin ei tarvitse muiden mielipiteitä lukea. Vaikutat erittäin epätasapainoiselta ihmiseltä ja mielestäni on hyvä, että äiti on suojellut lapsiaan sun raivoamiseltasi.

Vierailija
34/56 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te täällä olette olleet aina niin prkeleen julmia mua kohtaan tässä aiheessa että on aivan oikeutettua kutsua teitä tuolla tavoin, äläkä edes yritä sekottaa lastani tuohon.

Miksi sä sitt

Minuthan täällä haukutaa aina alimpaan jos tulen aiheesta kirjoittamaan, enkö saisi vastata siihen? Mieluisinta olisi keskustella ihan asiasta mutta EI TEIDÄN KANSSA VOI! Ap

Vierailija
35/56 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Minua pelotti nuorena, kun idä alkoi vaatia, että pitää olla hänen luonaan viikonloppuja. Ihan kuin se olisi lapsen velvollisuus olla isänsä luona. En minä sitä sano, etteikö hänessä olisi ollut hyviäkin puolia, ja siksi asiat eivät olekaan mustavalkoisia. Minun isäni ei koskaan kuunnellut minua, eikä Hön oikein tainnut edes haluta tutustua, millainen minä olen ihmisenä. Se oli päällimmäisenä, miten hänestä on vieraannutettu. Se taas ei minua kiinnostanut, koska se soti sitä ajatusta vastaan, että minä voin itse päättää. En ole ainoastaan äitini tai isäni jatke.

Vierailija
36/56 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas se jankutus alkaa, poistoon.

Vierailija
37/56 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisithan sä voinut järjestää toiset juhlat omassa kodissasi seuraavana päivänä ja kutsua sinne omat sukulaisesi, mutta ethän sä tietenkään viitsinyt pistää tikkua ristiin lapsesi eteen.

Onneksi sillä on äiti joka hoitaa nämä asiat 👏

Jos isä on vieraannutettu lapsen elämästä, niin eihän isä silloin voi edes sopia yhtään mitään tollaista. Isähän ei silloin ole enää pitkiin aikoihin saanut olla lapsensa kanssa edes missään tekemisissä.  Tai no joo, voi järkätä juhlat omalle suvulleen, mutta kai se lapsikin olisi aika oleellinen osa niissä juhlissa? 

Ei ole saanut olla missään tekemisissä? Mikä taho sen on kieltänyt? Onko isällä lähestymiskielto?

Se lapsi e

Ei lähivanhemmalta voi loputtomasti vaatia isän ja lasten suhteen tukemista. Ennen eroa kannattelin jo isän ja lasten välistä suhdetta ja isän osuus olikin lähinnä osallistua silloin, kun huvitti. Ei puhettakaan, että hän olisi itsenäisesti keksinyt mitään tekemistä yksin lasten kanssa. Perheen yhteinen tekeminenkin oli sitä, että isä keksi mitä haluaa tehdä ja muut sopeutuivat. Kun lasten ehdoilla suunnittelin asioita niin lasten isä teki kyllä selväksi ettei häntä kiinnostanut olla mukana. Hän ei kerta kaikkiaan osannut asettua lasten asemaan. Eron jälkeen yhteishuoltajuudesta huolimatta kaikki asiat olivat minun vetovastuulla. Lasten isä ei automaattisesti hoida yhtään mitään pyynnöistäni huolimatta. Sen sijaan elatusmaksuista hän jaksaa valittaa koko ajan. Olemme isän kanssa molemmat hyvätuloisia ja elatusmaksutkin laskettu alakanttiin, joten isää ei todellakaan ryöstetä tässä.

Nyt lasten ollessa teini-iässä, olen sanonut lasten isälle, että hän voi ihan itsekin keskustella lasten kanssa esim kouluasioista, silloin kun asia häntä yhtäkkiä kiinnostaa. Usein tilanne menee näin. Wilmaan tulee viesti, että valinnaiset pitää ilmoittaa tiettyyn päivään mennessä. Usein aikaa on joitain viikkoja. Keskustelen lapsen kanssa ja teemme valinnat. Päivää ennen määräaikaa lasten isä saattaa laittaa viestiä, että oletko huomannut tämän. Kyllä, asia on hoidettu jo aikoja sitten. Tämä asioista kiinnostuminen on hyvin satunnaista eikä isä koskaan näistä asioista keskustelua ota lasten kanssa esiin. Koska en raportoi enää lasten isälle lasten asioista , isä kiukuttelee minulle miten minä olen hankala eikä minun kanssani asioiden hoitaminen suju. Sanoin hänelle, että hänellä on huoltajana täysi oikeus hoitaa asioita ja keskustella niistä lasten kanssa. Lapset eivät ole mitään pikkulapsia enää, joten kaiken ei tarvitse mennä vanhempien välillä.

Lasten isä menee muutenkin siitä mistä aita on matalin. Kun lapset ovat isällään, isä on itse töissä tai omissa harrastuksissa koko päivän. Kuulema lapset voivat soitella jos tulee jotain. Hän ei siis ole edes paikalla, joten miten mikään suhde voi kehittyä? Isä ilmeisesti kuvittelee, että suhteen luomiseksi riittää, että lapset ovat hänen osoitteessaan joitain vuorokausia kuukaudessa. Lapset ovat itsekin sanoneet, että kokevat ettei isäänsä kiinnosta. Kun olen isälle tästä sanonut niin alkaa kamala huuto miten minä manipuloin lapsia häntä vastaan. Mitään omaa vastuuta hänellä ei ole. En aio kokea huonoa omatuntoa siitä, ettei isä huolehdi osuudestaan. Minun tehtävä ei ole loputtomasti kannatella isän ja lasten välistä suhdetta.

Vierailija
38/56 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kivaa maksaa elatusmaksuja lapsesta, jota ei saa edes tavata.

Vierailija
39/56 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ap:n kuvaama tilanne ei koske kaikkia eroperheitä. Rohkaisevana esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.

Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Vierailija
40/56 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kivaa maksaa elatusmaksuja lapsesta, jota ei saa edes tavata.

Elatusmaksu on lapsen oikeus saada elatusta, ei aikuisen ostohinta itselle saadusta hyvästä mielestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme