Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autokorjaamo kusettaa?

Vierailija
30.05.2025 |

Autoni oli huoltokorjaamolla ja sen saaminen pois viivästyi. Kun lopulta hain auton, mekaanikko oli jotenkin outo, ylipursuvan reteä. Hän sanoi, että jos autossa ilmenee jotain ongelmaa, toisin sinne vaan. Ei kannata muualle mennä. Jotenkin näin. Minua alkoi epäilyttää, että ovat tyrineet jollain tapaa.

Voiko tämän todentaa menemällä tosiaan toiselle korjaamolle, että katsovat, mitä on tehty tai ehkä rikottu?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kait voit viedä toiselle korjaamolle ja tarkistavat onko työt tehty. Tietysti laskutttavat tuntien mukaan, mitä aikaa on mennyt.  Maksaa muutaman satasen. 

Vierailija
2/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä paikka. Itse korjuutan harrasteautoani kaverin korjaamolla ja olen aina saanut reilun hinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Billun antaminen yleensä nopettaa asiointia autokorjaamoissa jos olet vosu...

Vierailija
4/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä paikka. Itse korjuutan harrasteautoani kaverin korjaamolla ja olen aina saanut reilun hinnan.

Naapuri oli myös saanut reilun hinnan äänimerkin korjaukselle, yli 400€.

Vierailija
5/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Billun antaminen yleensä nopettaa asiointia autokorjaamoissa jos olet vosu...

V*tun h*orat!

Vierailija
6/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tyttöily ja korjaa itse autosi kuten mies.

Vierailija
7/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kannattaa käyttää samaa korjaamoa.  Vähän sama kun lääkäriäkin.

Vierailija
8/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh.  "Autoharrastaja" joka ei itse osaa korjata.

Vierailija
9/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun auto vaan on sysi p*sk*.

Vierailija
10/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei tyttöystäväni vei auton korjaamolle koska auto ei kiihtynyt. Korjaamolla sanottiin että korjaus maksaa 2900 euroa. Auton hinta 7500 euroa. Vein sen auton kaverilleni joka osaa korjata autoja ja kaveri totesi että korjaus maksaa noin 250 euroa. Joku osa piti ostaa uusi ja auto kulki taas normaalisti. Naista yritettiin kusettaa kunnolla.

Vierailija
11/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh.  "Autoharrastaja" joka ei itse osaa korjata.

Ei kaikkia ongelmia pysty korjaamaan itse ja ei ole monttua eikä nosturia. Monet viat korjaan itse, mutta kuten sanottu joitain ei pysty.

Vierailija
12/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kait voit viedä toiselle korjaamolle ja tarkistavat onko työt tehty. Tietysti laskutttavat tuntien mukaan, mitä aikaa on mennyt.  Maksaa muutaman satasen. 

Kannattaa sopia hinta etukäteen. Muuten he laittavat laskuun ylimääräisiä tunteja.

Vierailija
13/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sopia hinta etukäteen. Muuten he laittavat laskuun ylimääräisiä tunteja.

Miten he pysytvät näkemään onko esim. joku piilossa oleva osa vaihdettu, purkamatta autoa palasiin?

Vierailija
14/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla korjaamolla onnistuu sopia, yleensä löytyy muutakin samaan vikaan liittyvää.  Merkki korjaamot erikseen joku tietty homma.  Korjaan yleensä itse,  mutta kerran tuli toivoton tapaus iskarin vaihdossa kun rungosta vastamutteri irtosi.  Kyselin korjaamoilta, aika arvio 5-7 tuntia.  Kysyin merkki korjaamolta ja kiinteä hinta 70€.  Tietenkin vein sinne, olivat tehnyt 4,5h töitä ja hinta oli tuo 70€.

Vierailija
15/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kusettaa minä en.

Vierailija
16/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten he pysytvät näkemään onko esim. joku piilossa oleva osa vaihdettu, purkamatta autoa palasiin?

Näytän kyllä kaikki entiset osat jotka vaihdettu, halutessaan saa mukaan paitsi ne joista hyvitetään pantti varaosa liikkeestä.

t. korjaaja 

Vierailija
17/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää hyvämaineisia ja osaavia korjaamoja. Netistä löytyy tietoa kun osaa etsiä.

Vierailija
18/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT. Varmaan paras hankinta autokorjaamolle on ollut parin kympin obd-lukijan hankinta. 

Joka hemmetin laskussa on 'Testauslaitemaksu 40€'. 

Vaikka olen itse sanonut mikä vikakoodi on.

Vierailija
19/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT. Varmaan paras hankinta autokorjaamolle on ollut parin kympin obd-lukijan hankinta. 

Joka hemmetin laskussa on 'Testauslaitemaksu 40€'. 

Vaikka olen itse sanonut mikä vikakoodi on.

Kuulostaa kusetukselta.

Vierailija
20/23 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa googlata korjaamon maine ennenkuin tekee yhtään mitään.

Myös mahdollisesti vaihdettavien osien nimiä voi kysyä ja etsiä hinnat netistä.

Alkuperäisosat kalliimpia mutta voivat kestää paremmin. Uusissa mersuissa ei kestä edes ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi