Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä iloa on käyttää alkoholia, jos ei juo itseään humalaan?

Vierailija
30.05.2025 |

Eihän se edes ole hyvää selvinpäin juotuna. Löytyy miljoona parempaa alkoholitonta juomavaihtoehtoa jos ei ole tarkoituskaan päihtyä. Itse juon varsin harvoin, mutta kyllä minä nyt känniin haluan sen kerran jos juon. Mitään hyötyä siitä nyt muuten ole.

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin pauloihin kietoutuneet alapeukuttaa.. 

Ymmärrettävää kun mitään muuta päihdettä ei saa ottaa laillisesti. Hirveät krapulat ja muut alkoholin haitat ottavat päähän. Vaihtoehdot on laittomia tai loputtoman tylsää ilman mitään päihteitä ikinä. 

Laittomat päihteet ovat ihan syystä laittomia. Sellaisista syistä joita et ehkä toistaiseksi tiedosta. Kun tiedostat on liian myöhäistä palata entiseen.

Kannabiksen laittomuudelle ei ole muita syitä kuin valheeksi myönnetty porttiteoria. 

Vierailija
122/152 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ketjullinen täynnä juntteja. Toisaalta, mitäpä muutakaan voi odottaa, avauskin on yksi tr0lliprovo. 

Yksikin juoma - on se sitten lasi hyvää (!) viiniä, sekoitettu drinkki jäillä, hyvä vaikkapa kivan sitruunainen olut, tai aromikas viski - toimii, ja se riittää. Ja voi tukea vaikkapa aterian makua tai toimia aperitiivina tai digestiivinä, tai rentouttaa muuten vain. 

Olen innostunut viskeistä ja minulla on tälläkin hetkellä useampi, ympäri maailmaa. Sitä ei tarvitse paljoa, nättiin lasiin kynnen korkuinen määrä, ja sitten vain siemailee. Silloin tällöin, max kerran viikossa. Joo, se on vahvaa tavaraa ja päässä alkaa vähän surraamaan, mutta se riittää - känniä en tarvitse enää koskaan. 

Eli tulet humalaan kumminkin suoraan sanottuna😀 ja juot noin suunnilleen kerran viikossa, ei tohon olisi enää tarvinnut laittaa juon silloin tällöin sanaa.. Kerroit jo tossa  miten usein juot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa huomaa taas minkälaisia jurpoja luusereita moni suomalainen on. Kyllä, minusta on oikein mukavaa juoda yksi olut esimerkiksi lenkin jälkeen tai yksi tai kaksi lasi viiniä aterialla. Ei enempää.

Täällä on koolla semmonen sakki, ettei ne tuommoista juomista ymmärrä. "Miks nyt joku yks tai kaks? Voi voi." Alkoholisti on semmonen, jonka mielestä kaikkien pitäisi olla siinä samassa veneessä. 

Vierailija
124/152 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia saa käyttää vähän tai paljon oman mielensä mukaan. Mitään perustelua ei ole sille miksi vähemmän haitallista kannabista ei saa käyttää samalla tavalla? Sata kertaa vähemmän haitallisen päihteen käyttö on kiellettyä ilman mitään perusteita kiellolle. En ylläty kun tuollaista kieltoa ei noudateta. 

Vierailija
125/152 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä nykyään enää humalaan asti juo koska krapulaa kauheampaa olotilaa ei olekaan. Riittää sellainen pieni nousupöhinä, esim 2 max 3 lasia viiniä. 

Humala se on kevytkin humala, eikä vain kaatokänni.

Vierailija
126/152 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä nykyään enää humalaan asti juo koska krapulaa kauheampaa olotilaa ei olekaan. Riittää sellainen pieni nousupöhinä, esim 2 max 3 lasia viiniä. 

Humalan eri asteita. Pikku hiprakka, kevyt känni, känni, kaatokänni ja kovimpana perushumala. Kaikkein kauheinta on joutua olemaan selvinpäin.

Vierailija
127/152 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin pauloihin kietoutuneet alapeukuttaa.. 

Ymmärrettävää kun mitään muuta päihdettä ei saa ottaa laillisesti. Hirveät krapulat ja muut alkoholin haitat ottavat päähän. Vaihtoehdot on laittomia tai loputtoman tylsää ilman mitään päihteitä ikinä. 

Laittomat päihteet ovat ihan syystä laittomia. Sellaisista syistä joita et ehkä toistaiseksi tiedosta. Kun tiedostat on liian myöhäistä palata entiseen.

Kerro edes yksi oikea syy kannabiksen laittomuudelle. Sellaista kun ei ole tähän mennessä pystynyt kukaan kertomaan. 

Vierailija
128/152 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, onhan se aika outoa juoda alkoholia jos ei ole tarkoitus tulla alkoholin vaikutuksen alaiseksi. Ja eihän ravintolatkaan saisi myydä alkoholia humaltumis tarkoitukseen. No mihinkä tarkoitukseen ne sitä alkoholia sitten myy? Lasien pesuun vai mihinkä?

AP, olet viisas mies ja asian ytimessä.

Vierailija
129/152 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, onhan se aika outoa juoda alkoholia jos ei ole tarkoitus tulla alkoholin vaikutuksen alaiseksi. Ja eihän ravintolatkaan saisi myydä alkoholia humaltumis tarkoitukseen. No mihinkä tarkoitukseen ne sitä alkoholia sitten myy? Lasien pesuun vai mihinkä?

AP, olet viisas mies ja asian ytimessä.

Jos ravintolat ja baarit noudattaisivat lakia jonka mukaan päihtyneelle ei saa myydä niin suomessa ei olisi yhtään kuppilaa pystyssä. 

Vierailija
130/152 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon alkoholia, että olisi hetken mukava ja rentoutunut olo. Eli olen silloin humalassa. Humalan määrää on tietysti eri asteista.

Vierailija
131/152 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveelle ihmiselle alkoholi ei tuo merkittävää iloa. Aito ilo ei alkoholia tarvitse. 

Vierailija
132/152 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on justiinsa näin, itse juon alkoholia vain humaltumis tarkoituksessa. Muulloin muuta !

Vierailija
133/152 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Humalan eri asteita. Pikku hiprakka, kevyt känni, känni, kaatokänni ja kovimpana perushumala. Kaikkein kauheinta on joutua olemaan selvinpäin.

Seitinohuella alkaa ja psykoosikänniin päättyy, siinä välissä on erilaisia variaatioita.

Vierailija
134/152 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ruoka ja hyvä viini nyt vaan kuuluvat yhteen.

Vierailija
135/152 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveelle ihmiselle alkoholi ei tuo merkittävää iloa. Aito ilo ei alkoholia tarvitse. 

Mene kertomaan tuota perjantaina alkon asiakkaille. Saattavat olla eri mieltä sinun kanssasi.

Vierailija
136/152 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten juntti juomakulttuuri on tiukassa.

peräkammarista kannattaisi käydä joskus vaikka italiassa/espanjassa/ranskassa voisi silmät aueta.

Vierailija
137/152 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ketjullinen täynnä juntteja. Toisaalta, mitäpä muutakaan voi odottaa, avauskin on yksi tr0lliprovo. 

Yksikin juoma - on se sitten lasi hyvää (!) viiniä, sekoitettu drinkki jäillä, hyvä vaikkapa kivan sitruunainen olut, tai aromikas viski - toimii, ja se riittää. Ja voi tukea vaikkapa aterian makua tai toimia aperitiivina tai digestiivinä, tai rentouttaa muuten vain. 

Olen innostunut viskeistä ja minulla on tälläkin hetkellä useampi, ympäri maailmaa. Sitä ei tarvitse paljoa, nättiin lasiin kynnen korkuinen määrä, ja sitten vain siemailee. Silloin tällöin, max kerran viikossa. Joo, se on vahvaa tavaraa ja päässä alkaa vähän surraamaan, mutta se riittää - känniä en tarvitse enää koskaan. 

Eli tulet humalaan kumminkin suoraan sanottuna😀 ja juot noin suunnilleen kerran viikossa, ei tohon olisi enää tarvinnut laittaa

En olis viitsinyt jankuttavalle peikolle edes vastata, mutta vastaan nyt kuitenkin. Jos sanon että max kerran, niin mikähän se on vaihtoehto? Aivan - nolla. 

Ja tässä nyt tyhminä kyseltiin sitä, että eikö alkuholia juoda vain humaltumiseen. Ja minähän vastasin, ei, juon mm. viskiä sen aromien eli maun vuoksi.

Ja hyvä viski on kallista, ei sitä humaltumistarkoitukseen tuhlata, siihen on halvempiakin tapoja. 

Ja mitä tulee muihin juomiin - kuten kirjoitin, lasi tai olutpullo riittää. Ja sama juttu niissä, silloin tällöin, ei päivittäin, ei edes viikoittain.

Hyvä viini on hyvää. Hyvä olut on hyvää. Ginejä on maailma pullollaan erilaisia, jne. 

Vierailija
138/152 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvää jos makuaisti on kehittynyt kypsemmäksi kuin silloin 3-vuotiaana.

Vierailija
139/152 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten juntti juomakulttuuri on tiukassa.

peräkammarista kannattaisi käydä joskus vaikka italiassa/espanjassa/ranskassa voisi silmät aueta.

Itse en ole matkustanut paljoa ja osaan silti arvostaa muuta kuin vaniljajäätelöä, 4€/l maksavaa olutta, mössöä ja ketsuppia. Näillä on aivot vaan tolla tasollla.

Vierailija
140/152 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvää jos makuaisti on kehittynyt kypsemmäksi kuin silloin 3-vuotiaana.

Päihteet on tarkoitettu yli 18 vuotiaille. Makuasia mitkä päihteet maistuu kellekkin. Alkoholeja saa sentään ostaa laillisesti mutta kaikki muut päihteet joutuu ostamaan laittomasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi