Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä iloa on käyttää alkoholia, jos ei juo itseään humalaan?

Vierailija
30.05.2025 |

Eihän se edes ole hyvää selvinpäin juotuna. Löytyy miljoona parempaa alkoholitonta juomavaihtoehtoa jos ei ole tarkoituskaan päihtyä. Itse juon varsin harvoin, mutta kyllä minä nyt känniin haluan sen kerran jos juon. Mitään hyötyä siitä nyt muuten ole.

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on lähes aina niitä jollain tavoin parempia ihmisiä olevinaan. Juodaan lasi viiniä tai pari jotain kallista sonnin kusen makuista "laatuolutta". Sitten syödään parempaa lihaa ja hintavia juustonpalasia tikunnokassa.

Vierailija
2/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on lähes aina niitä jollain tavoin parempia ihmisiä olevinaan. Juodaan lasi viiniä tai pari jotain kallista sonnin kusen makuista "laatuolutta". Sitten syödään parempaa lihaa ja hintavia juustonpalasia tikunnokassa.

Paremmat ihmiset ei juo kaljaa.

Kalja on rahvaan juomaa. Ihan sama vaikka mitä IPAa tai muuta olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä. En oo koskaan ymmärtänyt koko alkoholin juontia. Kauhean pahaa litkua ja humalainen olotila on hirveä. En oo juonut 15 vuoteen. 

Vierailija
4/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rentouttaa. Ajatus juoksee. Ei tule krapulaa tai muita vielä pahempia lieveilmiöitä.

Vierailija
5/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin juon alkoholia ihan maun takia, lähinnä drinkkejä tai kahvin seurana. Enkä koskaan humalahakuisesti. 

Vierailija
6/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän maun puolesta punaviinistä. Ja konjakista, sekä joistain viskeistä. Mutta mulle ei tule alkoholista mitään hilpeää tai rentoutunutta oloa, vain pahoinvointi ja ahdistus, minkä vuoksi en koskaan juo enempää kuin yhden tai ihan maksimissaan kaksi pientä annosta. 

Kaljaan, siideriin tai lonkeroihin en koske, humalassa olen ollut viimeksi joskus parikymppisenä opiskelijana yli 20 vuotta sitten. 

Vierailija
7/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nykyään enää humalaan asti juo koska krapulaa kauheampaa olotilaa ei olekaan. Riittää sellainen pieni nousupöhinä, esim 2 max 3 lasia viiniä. 

Vierailija
8/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen apn kanssa samaa mieltä🥃

Vierailija
9/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se rentouttaa. Ajatus juoksee. Ei tule krapulaa tai muita vielä pahempia lieveilmiöitä.

No en minä kyllä huomaa mitään vaikutusta että olisi mitenkään rentoa tai mukavaa, jos ei samalla humallu. Lähinnä se on sitä muodon vuoksi seurana pakkokittaamista eikä voisi todellisuudessa vähempää kiinnostaa, mutta kun "kuuluu etikettiin" ottaa seurana muutamat.

Vierailija
10/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minä kyllä huomaa mitään vaikutusta että olisi mitenkään rentoa tai mukavaa, jos ei samalla humallu. Lähinnä se on sitä muodon vuoksi seurana pakkokittaamista eikä voisi todellisuudessa vähempää kiinnostaa, mutta kun "kuuluu etikettiin" ottaa seurana muutamat.

Pakosta paikalla ja sinä iltana otin sen vuoden toisen kerran kännin. Ennakkoon vähän että jaksaa niitä ihmisiä. Siellä sen aikaa että on täyttänyt seuran kuten on vinguttu sun on pakko tulla. Sitten jonkun kanssa tai yksin ihan kunnon känni. 

Vierailija
11/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän siinä mitään järkeä olekaan. On kivempi olla konttaushumalassa kuset ja paskat housussa. Kova morkkis vielä siihen päälle kruunaa kaiken.

Vierailija
12/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupati juu.

Vierailija
13/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän oluen mausta. 

Vierailija
14/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia uskonnollisista syistä.

Vierailija
15/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut saavat huppelistakin kiksejä tai selvänä. Ei tarvitse olla kamala humala.

Vierailija
16/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon alkoholia rentoutuakseni silloin kun juon.En vedä kännejä. 2-3 olutta illan aikana ja hyvää ruokaa. Ai että.

Vierailija
17/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä nykyään enää humalaan asti juo koska krapulaa kauheampaa olotilaa ei olekaan. Riittää sellainen pieni nousupöhinä, esim 2 max 3 lasia viiniä. 

Tämä! Juuri noin minäkin juon! Täytyy sen vähän jossain tuntua, mutta ei varsinaisesti humalaan asti kuitenkaan. Muutama lasillinen ei vielä saa aikaan humalaa, mutta rentouttaa ihanasti.

Vierailija
18/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi. Turha kai edes yrittää selittää, jos kysymys on jo asetettu valmiilla asenteella kännipuolustukseksi ja seuraavakin kirjoittaja tulee selittämään siitä, kuinka ollaan olevinaan, jos ei känniin asti juopotella. 

Vierailija
19/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on parasta muutaman annoksen kokoisena päihtymyksenä. Käytännössä vain positiivisia vaikutuksia mielialaan ja ilman krapulaa. 

Vierailija
20/152 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme annosta saa rentoutumaan. Enemmästä tulee paha olo. Tosin tykkään kuoharin ja valkkarin maustakin. Väkevistä tai tavallisesta oluesta en tykkää. Inkivääriolut, alkoholilla tai ilman, on yksi suosikeistani. Samoin jotkut alkoholipohjaiset jälkkärit on hyviä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan