Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saitko koskaan stipendiä?

Vierailija
30.05.2025 |

Vai saitko jopa montakin tai et yhtäkään? Itse sain ensimmäisellä luokalla 20 markan stipendin 😆

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut. Lukiossa sain kirjan jostain aineesta, jossa olin hyvä.

Lapseni saivat, tosin ei akateemisista kyvyistä vaan hyvä kaveri stipendit. Ihan ansaittuja, eivät olleet mitään ikäviä kiusaajia vaan kaikkien kavereita. 

Vierailija
22/46 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuislukiossa, ylioppilasjuhlissa, sain MAOL:n stipendin parhaana matematiikan osaajana.

Peruskoulussa ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia stipendeihin, koska kävin alaluokilla erityisopetuksessa mm. äidinkielen tunneilla. Tämä oli sellainen "luuserin leima otsassa", että ainut positiivinen palaute oli numero 9 todistuksessa niistä aineista, joissa en ollut "umpisurkea". (Huonoin arvosana oli ruotsin kutonen.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai kahdesti. Mikäli muistan oikein, niin stipendit meni aina oikeille henkilöille. Joku kommentoija valitteli,että miksi ei keskinkertaisia palkita stipendillä: miksi pitäisi palkita?

Vierailija
24/46 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sai kahdesti. Mikäli muistan oikein, niin stipendit meni aina oikeille henkilöille. Joku kommentoija valitteli,että miksi ei keskinkertaisia palkita stipendillä: miksi pitäisi palkita?

Mä olin huono oppilas kun en lukenut kokeisiin enkä tehnyt läksyjä, oli 4 lukuaineessa päästötodistuksessa 5, että pääsin luokalta.

Sain silti matikasta ja yhdestä toisesta aineesta stipendin, tietyissä aineissa ei voi saada huonoa jos on todella älykäs, näin ollen joutuivat pakon edessä palkitsemaan "sen huonon" oppilaan, eli minut.

Vierailija
25/46 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut, monta kertaa luokan parhaasta keskiarvosta, kerran innokkaan koululaisen stipendin ja lukiossa matikkastipendin.

Vierailija
26/46 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain useammankin. Olin hyvä koulussa, harrastin menestyksekkäästi lajia, jossa ei ollut liian kova kilpailu SM-tasollakaan, sain hymytyttöpatsaan, ja satuin vielä pärjäämään jossain piirustuskilpailussakin, mitä näin jälkikäteen kummastelen. Merkittävin tunnustus oli ylioppilaskirjoitusten pitkän matematiikan täydet pisteet, josta sai 1000 €.

Korkeakoulussa olisikin sitten pitänyt ahkeroida enemmän, että olisi merkittäviä tunnustuksia tullut. Olen kuitenkin ihan hyvissä töissä, vaikkei tässä mitään erityistä puuhailla.

Vierailija
27/46 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ala-asteella joka vuosi stipendin hyvästä koulumenestyksestä. 

Yläasteella ja lukiossa en yhtäkään.

Vierailija
28/46 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain useammankin. Olin hyvä koulussa, harrastin menestyksekkäästi lajia, jossa ei ollut liian kova kilpailu SM-tasollakaan, sain hymytyttöpatsaan, ja satuin vielä pärjäämään jossain piirustuskilpailussakin, mitä näin jälkikäteen kummastelen. Merkittävin tunnustus oli ylioppilaskirjoitusten pitkän matematiikan täydet pisteet, josta sai 1000 €.

Korkeakoulussa olisikin sitten pitänyt ahkeroida enemmän, että olisi merkittäviä tunnustuksia tullut. Olen kuitenkin ihan hyvissä töissä, vaikkei tässä mitään erityistä puuhailla.

Pitkän matikan täydet pisteet, nyt oli kova. Arvostan ja nostan hattua. 

Vierailija
29/46 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. ja 9. luokalla sain. Lukio meni vähän heikommin niin en sitten enää saanutkaan

Vierailija
30/46 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

9.luokalla sain kädentaitostipendin. Olin kouluni ysiluokkalaisista lahjakkain taideaineissa(käsityö,kuvis).

Vierailija
31/46 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteelta muistaakseni sain yhden mutten muista miksi. Ylä-asyeella sain ns hymytyttö-stipendin, koulu oli vaihtanut patsaat rahaksi ja sain siis 20 mk, olisin ennemmin ottanut sen patsaan. Olin hyvä oppilas mutta en opettajien lellikki, yksi opettaja kerran sanoi että koska perheeni on varakas ei stipendiä meillepäin heru, no kiva että hän oli rehellinen.

Vierailija
32/46 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneasentajan ammattitutkinto, jotain 400€.

Vierailija
33/46 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Viimeksi sain yliopistolla stipendin erityisen onnistuneesta gradusta. 

Vierailija
34/46 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yllättynyt. Sain jonkun biologiaan liittyvän kirjan. Muuten olin ihan keskinkertainen ppilas. Tämä siis joskus muinoin.

Vierailija
35/46 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stipendejä, kirjastipendejä, apurahastipendejä. 

Vierailija
36/46 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain useamman kerran stipendin, yleensä jostain paras keskiarvo tms. Mitään erikoistaito-stipendejä en saanut. Suurin stipendi oli 4500mk yo-valmistujaisissa. Se tulikin tarpeeseen, kun muutin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan.

Vierailija
37/46 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella sain kerran, kun onnistuin nostamaan keskiarvoni yli kasin. 

Vierailija
38/46 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut koskaan mitään tunnustusta. Olin se hiljainen, kiltti ja huomaamaton keskinkertainen oppilas. Vaikka olinkin joissain aineissa todella hyvä, opettajat mieluummin ohittivat koko asian.

Vasta aikuisena tajusin että olen oikeasti ollut aika hyväkin oppilas ja voin hyvin mennä yliopistoon. Lapsena minua ei ilmeisesti kukaan arvostanut.

Omien lasten kohdalla sama juttu,  ovat nyt alakoulussa. Opettajat palkitsevat niitä huippurvosanoja tai niitä huonoimpia tsemppipalkinnoilla. Hyvää ja kiitettävää keskitasoa saava, kaikkien kanssa toimeentuleva ja hyväkäytöksinen oppilas ei saa mitään tunnustusta mistään. Oikeastaan aika huono asetelma mielestäni.

Jos siis olet öykkäri joka rauhoittuu ja saakin jonkun arvosanan nostettua, saat tsemppipalkinnon mutta se joka on koko vuoden ollut hyvin käyttäytyvä ja fiksu- ei saa mitään. Epäreilua.

Niinhän meidän valtio kurittaa keskuluokkaa. Kaiken saa maksaa itse, kun olemalla osatöissä tai kokonaan vapaallq saa vaikkfa mitä.

Vierailija
39/46 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS mielipiteissä joku itkee, kun samat saavat aina stipendin ja ovat menestyneitä. Uskomatonta woketusta.

Vierailija
40/46 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin keskiverto-oppilas, eli en

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan