Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

379€/kk säästö kun teen työt etänä!

Vierailija
29.05.2025 |

Paljonko säästäisit kuukaudessa jos tekisit työt täysin etänä?

Laskin näin nopeasti että 379€/kk säästyisi minulla! Tämä sisältää työpaikkalounaan, julkisen liikenteen kulut ja pienen 50€/kk vaatebudjetin (minulla on paljon vaatteita ja kenkiä entuudestaan joten tällä budjetilla pärjäisin vuoden kaksi kenties). Unohdin varmaan kumminkin jotain tuosta laskelmasta? Ei ainakaan sisällä aftereja tai muita sosiaalisia menoja jotka voivat kuulua työpaikan tapaan. Oma työni on tietotyö/konsultointia, eli tietokoneen edessä istumista. Voi siis tehdä työni hyvin etänä.

Aika ison määrän rahaa vie pelkästään se että siis pääsee töihin paikan päälle ja syö lounaan ja pukeutuu asiallisesti. Kaupan päälle sitten vielä työmatkaan kuluva vapaa-aika. Minulla menisi työmatkoihin noin 2h/pvä, riippuen julkisten liikkuvuudesta.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

450 euroa. Laskin joskus. Pelkästään työmatka bensoihin meni 300 euroa. Aloin etätöihin korona aikana ja jatkuu vaan.

Vierailija
42/81 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona ei tarvitse syödä lounasta? 

Kotona voi itse päättää paljonko lounaaseen sijoittaa. Voi syödä vaikka edellisen päivän rippeet. Työpaikalla on aina se kafeterian lounas tai lähellä oleva ravintola. Lounas varmasti +10€/pvä.

Et osaa viedä eväitä töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse palkankorotusta kun saa tehdä työt kotoonta :)

Mikä.ittu on KOTOONTA?!?!?!?!?!?!

On suomen kielen eräissä murteissa tunnettu sijamuoto. Googlaa jos et usko. 

Täytyy olla todella vajaa, jos tuollaista muotoa tosissaan käyttää.

Vierailija
44/81 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. En voi olla täysin etänä, työni vaatii noin 3 - 4 päivää viikossa konttorilla mutta jos leikitään, että siirtyisin 100% etätöihin. Tällöin säästäisin nettona 500 euroa mikäli voisin luopua toisesta autosta kokonaan ja jättäisin kalliin työpaikkalounaan syömättä tietysti työpaikan parkkimaksun maksamatta. Auton kustannuksen olen laskenut monet kerrat ja se on noin 19 - 22 senttiä / kilometri kun lasketaan aivan kaikki kustannukset hankintahinnan, käyttövoiman, renkaiden, huoltojen, vakuutusten jne osalta. Suomessa autoilu on törkeän hintaista. Onneksi saan kilometrikorvauksien kautta noin 120 euroa kuussa, eli hieman tasoittaa tuota autoilun kustannusta. Jatkossa ajoja taitaa tulla vielä enemmän. 

Vierailija
45/81 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille palkkasivat yhden tyypin samanlaisiin hommiin joissa itse olen, tyyppi on yhden päivän kahdessa viikossa konttorilla. Ei siitä tule yhtään mitään, toivottavasti antavat kenkää.

Vierailija
46/81 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe ja nyt työantajat ovat pakottamassa työntekijät takaisin työpaikoille, sinne meluun ja stressaavaan ilmapiiriin. Parhaat työntekijät vaihtavat yrityksiin jossa etuna on toi etätyö mahdollisuutena.

No eivät vaihda. Kyllä meillä on ne pahimmat lusmut jatkuvasti etänä, on muka projektia ja kiirettä eikä mitään tapahdu. Me konttorilla jatkuvasti työskentelevät joudutaan tekemään muittenkin työt.

Vierailija
47/81 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi n. 850€/kk säästöä (verovähennysten osuus n. 200€/kk, joten lopullinen säästö 650€/kk.

Juna/kk 500

Auto/kk 100

Lounaat 200/kk

Vaatteet 50/kk

Vierailija
48/81 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei itseä koske kun ei ole etätöitä mahdollistava työ, mutta pidän työstäni ja lyhyt työmatka on jne joten ei valittamisia mullakaan, mutta kiva lukea näitä teidän positiivisia etätyökokemuksia! Lukisipa työnantajat ja kaikki ihan valtion johtoa myöten kokemuksianne. Tätä työelämä tarvitsee, jokainen enemmän ja paremmin nukuttu yö, pudotettu kilo, säästetty raha ja ylimääräinen kävelylenkki ajansäästön ansiosta on sitä todellista arjen hyvinvointia :)

Vierailija
49/81 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 100% etätyö enkä taida säästää muuta kuin aikaa (mikä on suuri etu, sillä toimistolle on olisi tunnin matka julkisilla). Bussilipun tarvitsen muutenkin, en vain työtä varten. 

Vierailija
50/81 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehe ja nyt työantajat ovat pakottamassa työntekijät takaisin työpaikoille, sinne meluun ja stressaavaan ilmapiiriin. Parhaat työntekijät vaihtavat yrityksiin jossa etuna on toi etätyö mahdollisuutena.

No eivät vaihda. Kyllä meillä on ne pahimmat lusmut jatkuvasti etänä, on muka projektia ja kiirettä eikä mitään tapahdu. Me konttorilla jatkuvasti työskentelevät joudutaan tekemään muittenkin työt.

Se on juuri näin. Näihin perhanan etäilijöihin ei meinaa saada yhteyttä, sitten laitat teams-viestiä ja ovat jossain palaverissa tai pallo on ollut oranssina toista tuntia. Raivostuttavaa kun olisi tärkeitä työasioita hoidettavana ja näitten valopäitten kanssa pitää erikseen järjestää palaveri, että ne saa kiinni. Toimistossa ne sai saman tien.

Vierailija
51/81 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen työmatkani aina kävellen joten rahallista säästöä ei juurikaan tulisi, mutta ajallista kylläkin. Yhteen suuntaan kestää noin 20 minuuttia joten päivässä ajallista säästöä tulisi jo noin 40 minuuttia. Kelpaisi todellakin minulle. Töissä minulla on aina omat eväät mukana joten siihenkään ei periaatteessa rahaa kulu.

Vierailija
52/81 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkani on 15 min autolla, työnantaja maksaa autoiluni ja parkkipaikan toimistolla. Syön kodin eväitä töissä. Etätyösäästö 0€ siis ja ei tarvitse kattella vaimoa 24/7.

Vierailija
53/81 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti miten paljon säästäisi, jos ei ikinä lähtisi kotoaan minnekään eikä tekisi mitään.

Taidat olla kateellinen. Onko sellaiset työt joissa etätyö ei ole mahdollista?

Vein vain ajatusta pidemmälle. Ei sun tarvitse siitä loukkaantua.

Vierailija
54/81 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. En voi olla täysin etänä, työni vaatii noin 3 - 4 päivää viikossa konttorilla mutta jos leikitään, että siirtyisin 100% etätöihin. Tällöin säästäisin nettona 500 euroa mikäli voisin luopua toisesta autosta kokonaan ja jättäisin kalliin työpaikkalounaan syömättä tietysti työpaikan parkkimaksun maksamatta. Auton kustannuksen olen laskenut monet kerrat ja se on noin 19 - 22 senttiä / kilometri kun lasketaan aivan kaikki kustannukset hankintahinnan, käyttövoiman, renkaiden, huoltojen, vakuutusten jne osalta. Suomessa autoilu on törkeän hintaista. Onneksi saan kilometrikorvauksien kautta noin 120 euroa kuussa, eli hieman tasoittaa tuota autoilun kustannusta. Jatkossa ajoja taitaa tulla vielä enemmän. 

Etätyö voisi tosiaan tuoda elämänmuutoksen jos pystyy luopumaan autosta tai jos on kaksi niin toisesta. Aika isoista rahoista kyse pe kuukausi. 

Vierailija
55/81 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille palkkasivat yhden tyypin samanlaisiin hommiin joissa itse olen, tyyppi on yhden päivän kahdessa viikossa konttorilla. Ei siitä tule yhtään mitään, toivottavasti antavat kenkää.

Tai sitten sun vaan täytyy muuttaa sun asennettasi. 

Vierailija
56/81 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona voi itse päättää paljonko lounaaseen sijoittaa. Voi syödä vaikka edellisen päivän rippeet. Työpaikalla on aina se kafeterian lounas tai lähellä oleva ravintola. Lounas varmasti +10€/pvä.

No mutta aloituksessa on ilmeisesti laskettu kotona syöminen ilmaiseksi.

No mulla ainakin työpaikkalounas taisi maksaa n 13e, lisäksi yleensa 1-2 kahvia päivässä, eli vähintään 15e/pva*20 (vai 22), joka tapauksessa vähintään 300. Kotona pystyn syömään helposti 5 eurolla. Säästöä siis 200 e/kk. Siihen päälle kk-lippu 118e/kk.

Vierailija
57/81 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisi n. 850€/kk säästöä (verovähennysten osuus n. 200€/kk, joten lopullinen säästö 650€/kk.

Juna/kk 500

Auto/kk 100

Lounaat 200/kk

Vaatteet 50/kk

Vierailija
58/81 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei itseä koske kun ei ole etätöitä mahdollistava työ, mutta pidän työstäni ja lyhyt työmatka on jne joten ei valittamisia mullakaan, mutta kiva lukea näitä teidän positiivisia etätyökokemuksia! Lukisipa työnantajat ja kaikki ihan valtion johtoa myöten kokemuksianne. Tätä työelämä tarvitsee, jokainen enemmän ja paremmin nukuttu yö, pudotettu kilo, säästetty raha ja ylimääräinen kävelylenkki ajansäästön ansiosta on sitä todellista arjen hyvinvointia :)

Kyllä etätyöllä on todella paljon terveyshyötyjä. Tosiaan kunpa kaikki työanatajat tämän ymmärtäisivät. Toisille on vaan se firman pyörittäminen se tärkein asia, viis siitä miten työntekijät voivat. Mitkään Tykypäivät kerran kaksi vuodessa ei pääse niihin terveyshyötyihin joilla etätyötä tekemällä pääsee. Toki jotta etätyön terveyshyödyistä saa kaiken irti, pitää työntekijän olla itseohjautuva. Esim vapaa-ajalla harrastaa sitä liikuntaa kun etätyön kautta sitä päivittäistä liikkumista ei työpaikan ja kodin välillä tule. Useammat tietotyöläiset kyllä tiedostavat tämän ja harrastavat vapaalla liikuntaa.

Vierailija
59/81 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työpaikalla pitää syödä se kafeterian lounas? Eikö ne samat ruuat voi ottaa töihin evääksi mitä kotona söisi? Niinhän moni tekee.

Kun on konsulttina IT-firmassa niin ei siellä kukaan syö omia eväitään. 

Kun on toimitusjohtajana IT-firmassa, niin syö omia eväitään.

T;entinen IT-firman toimari, nykyään muualla töissä. 

Vierailija
60/81 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä etätyöllä on todella paljon terveyshyötyjä. Tosiaan kunpa kaikki työanatajat tämän ymmärtäisivät. Toisille on vaan se firman pyörittäminen se tärkein asia, viis siitä miten työntekijät voivat. Mitkään Tykypäivät kerran kaksi vuodessa ei pääse niihin terveyshyötyihin joilla etätyötä tekemällä pääsee. Toki jotta etätyön terveyshyödyistä saa kaiken irti, pitää työntekijän olla it

Niin totta!