Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

379€/kk säästö kun teen työt etänä!

Vierailija
29.05.2025 |

Paljonko säästäisit kuukaudessa jos tekisit työt täysin etänä?

Laskin näin nopeasti että 379€/kk säästyisi minulla! Tämä sisältää työpaikkalounaan, julkisen liikenteen kulut ja pienen 50€/kk vaatebudjetin (minulla on paljon vaatteita ja kenkiä entuudestaan joten tällä budjetilla pärjäisin vuoden kaksi kenties). Unohdin varmaan kumminkin jotain tuosta laskelmasta? Ei ainakaan sisällä aftereja tai muita sosiaalisia menoja jotka voivat kuulua työpaikan tapaan. Oma työni on tietotyö/konsultointia, eli tietokoneen edessä istumista. Voi siis tehdä työni hyvin etänä.

Aika ison määrän rahaa vie pelkästään se että siis pääsee töihin paikan päälle ja syö lounaan ja pukeutuu asiallisesti. Kaupan päälle sitten vielä työmatkaan kuluva vapaa-aika. Minulla menisi työmatkoihin noin 2h/pvä, riippuen julkisten liikkuvuudesta.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylivoimaisesti suurin etu etätyössä on työmatkoista säästyvä aika: noin 50 tuntia kuukaudessa, eli jos laskee hereilläoloajaksi 16 tuntia päivässä, tuo tekee kolme kokonaista päivää ylimääräistä vapaa-aikaa, joka ikinen kuukausi.

Rahallisesti säästyy omista julkisen liikenteen lipuista 175e/kk ja puolison auton polttoaineista 150e/kk (ja tässä ei ole edes laskettu auton ja esim. renkaiden kulumista yms!) - plus tietty toimistovaatteet ja -kengät kuluvat niin vähän, ettei uusia tarvitse ostaa vuosiin. 

Ruokaan ei vaikuta mitenkään, kun mulla on joka tapauksessa lounassetelit työpäivien lukumäärän mukaan ja puoliso taas syö oman ruokavalionsa mukaan ihan samaa sekä etänä että toimistolla. Kahviin menee etänä vähemmän rahaa, kun on oma espressokone, jolla saa oikeasti hyvää kahvia suunnilleen papujen ja maidon hinnalla, toisin kuin kahvilasta (työpaikan 20 vuotta vanhalla moccamasterilla lirutettu laiha kulta katriina

Myönnän, vessapareria kuluu 30% enemmän kun olen etätöissä. Mutta se on pieni kustannus siitä mukavuudesta että ei tarvitse raahautua konttorille. Kukaan ei muuten ole vissiin maininnut että kosmetiikkaa menee myös vähemmän esim hajuvesiä, hiussparyta jne joilla saa itsensä näyttämään ja tuntemaan fressiltä koko päivän kun istuu konttorilla. Teams-palvereissa kun näillä jutuilla ei ole merkitystä ja nekin palaverit on vain pari kertaa päivässä joilloin väliajalla kerkeää pieniä ehostuksia tekemään mutta koko päivää ei tarvitse olla vimpan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla