379€/kk säästö kun teen työt etänä!
Paljonko säästäisit kuukaudessa jos tekisit työt täysin etänä?
Laskin näin nopeasti että 379€/kk säästyisi minulla! Tämä sisältää työpaikkalounaan, julkisen liikenteen kulut ja pienen 50€/kk vaatebudjetin (minulla on paljon vaatteita ja kenkiä entuudestaan joten tällä budjetilla pärjäisin vuoden kaksi kenties). Unohdin varmaan kumminkin jotain tuosta laskelmasta? Ei ainakaan sisällä aftereja tai muita sosiaalisia menoja jotka voivat kuulua työpaikan tapaan. Oma työni on tietotyö/konsultointia, eli tietokoneen edessä istumista. Voi siis tehdä työni hyvin etänä.
Aika ison määrän rahaa vie pelkästään se että siis pääsee töihin paikan päälle ja syö lounaan ja pukeutuu asiallisesti. Kaupan päälle sitten vielä työmatkaan kuluva vapaa-aika. Minulla menisi työmatkoihin noin 2h/pvä, riippuen julkisten liikkuvuudesta.
Kommentit (81)
Ylipäänsä säästää ihminen paljon, kun jumittuu kotiinsa kökkimään
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä säästää ihminen paljon, kun jumittuu kotiinsa kökkimään
Voihan sitä vapaa-ajalla laittaa rahaa palaa erilaisiin harrastuksiin myös.
Etätyö on ainut hyvä asia joka seurasi koronasta
T. Konsultti joka 4 päivää viikosta etänä
Vierailija kirjoitti:
Samaan päädyin. Nykyisin jo ihan vaatimuksena kun harkitsee uutta työpaikkaa.
Kotona ei tarvitse syödä lounasta?
Siis mitä, etkö syö lounasta? Ei työpaikallakaan ole pakko sitä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan päädyin. Nykyisin jo ihan vaatimuksena kun harkitsee uutta työpaikkaa.
Juu sama, olen jo indikoinut työnantajalle että jos tulee toimistopakko niin adios :D teams-kokouksia on jo niin paljon että toimistotyössä mitään järkeä
T. Se konsultti
Hehe ja nyt työantajat ovat pakottamassa työntekijät takaisin työpaikoille, sinne meluun ja stressaavaan ilmapiiriin. Parhaat työntekijät vaihtavat yrityksiin jossa etuna on toi etätyö mahdollisuutena.
Vierailija kirjoitti:
Hehe ja nyt työantajat ovat pakottamassa työntekijät takaisin työpaikoille, sinne meluun ja stressaavaan ilmapiiriin. Parhaat työntekijät vaihtavat yrityksiin jossa etuna on toi etätyö mahdollisuutena.
Niin onneksi tällä hetkellä on niin paljon töitä tarjolla että työntekijällä on vara valita.
26€ menee työmatkabensoihin/ kk. Otan omat eväät eli edellisen päivän ruokaa. Söisin sen saman sitten kotona jos olisin etätöissä ( ja varmaan napostelisin enemmänkin). Työvaatteet käytössä.
Eli siis 26€ säästö tulisi ja ajallisesti 15min / pv.
Vierailija kirjoitti:
Kotona voi itse päättää paljonko lounaaseen sijoittaa. Voi syödä vaikka edellisen päivän rippeet. Työpaikalla on aina se kafeterian lounas tai lähellä oleva ravintola. Lounas varmasti +10€/pvä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse palkankorotusta kun saa tehdä työt kotoonta :)
Mikä.ittu on KOTOONTA?!?!?!?!?!?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona voi itse päättää paljonko lounaaseen sijoittaa. Voi syödä vaikka edellisen päivän rippeet. Työpaikalla on aina se kafeterian lounas tai lähellä oleva ravintola. Lounas varmasti +10€/pvä.
Miksi työpaikalla pitää syödä se kafeterian lounas? Eikö ne samat ruuat voi ottaa töihin evääksi mitä kotona söisi? Niinhän moni tekee.
Vierailija kirjoitti:
26€ menee työmatkabensoihin/ kk. Otan omat eväät eli edellisen päivän ruokaa. Söisin sen saman sitten kotona jos olisin etätöissä ( ja varmaan napostelisin enemmänkin). Työvaatteet käytössä.
Eli siis 26€ säästö tulisi ja ajallisesti 15min / pv.
Sulla on edukkaat työhön liittyvät kulut. Jos bensaan menee noin vähän niin teet varmaan pari päivää/kk töitä tai liikut autolla lyhyitä matkoja jotka menisi hyvin lumettomaan aikaan myös pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta aloituksessa on ilmeisesti laskettu kotona syöminen ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo koronan myötä alkaneet etätyöt (edelleen käyn toimistolla kerran kuussa vain) muuttivat mun elämän kertaheitolla paremmaksi. Jaksan paremmin, olen energisempi, pystyn kuntoilemaan monta kertaa viikossa, olen laihtunut, saan ensimmäistä kertaa elämässäni nukuttua tarpeeksi, en ole ikinä ollut näin terve kun ei tarvi istua pienissä tiloissa räkijöiden kanssa... Olen 2020 jälkeen ottanut 6 saikkupäivää, ennen niitä oli vähintään 14 vuodessa. Ja lisäksi kyllä, rahaa säästyy todella paljon! Vähemmän liikennekuluja, lounaita, kahveja, vaatteita. Ja kaiken lisäksi koska voin paremmin, teen paremmin ja nopeammin töitä!
Eipä taitaisi säästöä tulla. Ruokakulut pysyisi samana, vaatekuluja ei ole koska työvaatteet ja työmatka kuluja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työpaikalla pitää syödä se kafeterian lounas? Eikö ne samat ruuat voi ottaa töihin evääksi mitä kotona söisi? Niinhän moni tekee.
Kun on konsulttina IT-firmassa niin ei siellä kukaan syö omia eväitään.
Ei tarvitse palkankorotusta kun saa tehdä työt kotoonta :)