Eikä naisen älykkyys siis oikeasti viehätä miehiä?
Onko tämä täysin turha ominaisuus seksikkyyttä ja kumppaninvalintaa ajatellen?
Tämä ei ole siis vastakkainnasettelu kauniin ja älykkään välillä, nainen kun voi olla molempia. Pointti on vaan se, että osalle tuntuu olevan sama onko nainen älykäs vai ei kunhan tämä on riittävän kaunis.
Miten tästä voi ikinä syntyä tasa-arvoista kumppanuussuhdetta? Itse en ainakaan bj miestä, jota en kunnioita, ja vaikeaa olisi kunnioittaa jotakuta, joka ei arvostaisi myös persoonaani ulkonäön ohella.
Kommentit (249)
Tässä keskustelussa on yksi ristiriita. Tutkimusten mukaan kauniit ovat myös älykkäämpiä. Toki seksikkyys on eriasia kun kauneus.
"Sä typerä olla saat, kanamainen hölmö nainen, sun turha on luulla, mun tahtovan kuulla jotain järkevää..."
Vierailija kirjoitti:
"Sä typerä olla saat, kanamainen hölmö nainen, sun turha on luulla, mun tahtovan kuulla jotain järkevää..."
😂👍 hyvä biisi
Älykkyys viehättää miehiä, joilla on hyvä itsetunto. Huonolla itsetunnolla varustetut miehet kokevat älykkään naisen uhkana. Samoin ihmiset, jotka haluavat kontrolloida muita, eivät pidä älykkäistä, koska heitä on vaikeampi hallita kuin tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Näkee taas joistain alapeukutuksista, että inceleitä v.t.tt..
Mikä on miehen mitta? Kuukausitulo? Patenttien määrä? Eri naisten määrä tänä vuonna?
🤷🏼
Vierailija kirjoitti:
Näkee taas joistain alapeukutuksista, että inceleitä v.t.tt..
Ja peukkujen laskemisesta vasta älykkyyden huomaakin. :D
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa on yksi ristiriita. Tutkimusten mukaan kauniit ovat myös älykkäämpiä. Toki seksikkyys on eriasia kun kauneus.
Tämä ristiriita ei ainakaan tule aloituksesta, joissa näitä kahta ei asetettu vastakkain.
No kertokaahan naiset mikä teistä on älykästä? Minulle esim vaikka maisteri viestii siitä että kyseessä on kuitenkin aika tylsä ihminen verrattuna lastenhoitajaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei. Älykäs nainen voi olla hyvin haluttava, mutta hankala ei koskaan. Tai no, jos on todella hyvännäköinen, niin sitten. Naisilla on vain tapana selittää itselleen epähaluttavuuttaan miesten "pelolla". Emme me pelkää oikeastaan mitään, mutta kun sitä ei jaksa tehdä samaa virhettä toistamiseen. Kun on yhden hankalan kokenut, niin ei kiitos toista..
Minä en ole omasta mielestäni ollenkaan pelottava, mutta minua on useampi mies pitänyt pelottavana. Olen siis kuullut tämän joko suoraan niiltä miehiltä, tai muiden kautta. Eli kyllä jotkut miehet pitää joitain naisia pelottavina, mutta en tiedä mihin se liittyy, kun en esim. minä ole mitenkään erityisen älykäs tai mitään tuollaista. Joskus olen kuullut jonkun naisen pohtivan, että olisi miesten mielestä pelottava (asemansa vuoksi), mutta tuo kyseinen nainen ei kyllä ole ollenkaan pelottava. Siis kenenkään miehen mielestä varmasti ollenkaan. En usko, että miehiä pelottaa naisen menestys työelämässä.
Viehättää toki, mutten pidä sitä kaikkein tärkeimpänä ominaisuutena. Kunhan nyt ei ole tyhmä kuin saapas. -älykäs mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Älykäs nainen voi olla hyvin haluttava, mutta hankala ei koskaan. Tai no, jos on todella hyvännäköinen, niin sitten. Naisilla on vain tapana selittää itselleen epähaluttavuuttaan miesten "pelolla". Emme me pelkää oikeastaan mitään, mutta kun sitä ei jaksa tehdä samaa virhettä toistamiseen. Kun on yhden hankalan kokenut, niin ei kiitos toista..
Minä en ole omasta mielestäni ollenkaan pelottava, mutta minua on useampi mies pitänyt pelottavana. Olen siis kuullut tämän joko suoraan niiltä miehiltä, tai muiden kautta. Eli kyllä jotkut miehet pitää joitain naisia pelottavina, mutta en tiedä mihin se liittyy, kun en esim. minä ole mitenkään erityisen älykäs tai mitään tuollaista. Joskus olen kuullut jonkun naisen pohtivan, että olisi miesten mielestä pelottava (asemansa vuoksi), mutta tuo kyseinen nainen ei kyllä ole ollenkaan pelottava. Siis kenenkään miehen miel
Viestistäsi tulee mielikuva, että sinua vain pidetään pelottavana eikä se liity mitenkään älykkyyteen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taustalla vaikuttaa evoluutio.
Mies etsii naista, joka on terve, lisääntymiskykyinen ja pystyy huolehtimaan jälkeläisistä. Sopiva ruumiinrakenne, riittävän leveä lantio, jotta synnytys sujuu, hoikka vyötärö, ettei ole valmiiksi raskaana tai sairas, suuret rinnat imettämistä varten, pitkät jalat, että pystyy pakenemaan vaaroja. Sopusuhtaiset kasvot, ettei ole kehitysvammaa tai sairautta. Näistä koostuu naisihanne.
Nainen taas arvostaa miehen älykkyyttä, jotta tämä kykenee huolehtimaan elannosta, keksii keinot välttyä vaaroilta eikä ota yltiöpäisiä riskejä.
Tavoitteena ei evoluution historiassa ole ollut onnellinen parisuhde, vaan kyky tuottaa elinkelpoisia jälkeläisiä ja huolehtia niistä.
Jos tälle linjalle lähdet, niin kyllä nainenkin on hakenut piirteiltään symmetristä, keholtaan vahvaa, energistä miestä, joka on tarpeeksi iskukykyinen t
Jep. Hoikka, jäntevä ja pitkäraajainen Y-kroppa, suonikkaat kädet, kaunis kallo, strong jawline, selkeät kasvonpiirteet, tuuhea tukka, hunter eyes (paitsi jos katsoo naista, niin on pehmeät silmät jotka eivät viiruta)
Tuollaisilla hyvin muodostuneilla geenivalioilla on yleensä aina myös normaaliäly, ei tyhmyys päässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole omasta mielestäni ollenkaan pelottava, mutta minua on useampi mies pitänyt pelottavana. Olen siis kuullut tämän joko suoraan niiltä miehiltä, tai muiden kautta. Eli kyllä jotkut miehet pitää joitain naisia pelottavina, mutta en tiedä mihin se liittyy, kun en esim. minä ole mitenkään erityisen älykäs tai mitään tuollaista. Joskus olen kuullut jonkun naisen pohtivan, että olisi miesten mielestä pelottava (asemansa vuoksi), mutta tuo kyseinen nainen ei kyllä o
Viestistäsi tulee mielikuva, että sinua vain pidetään pelottavana eikä se liity mitenkään älykkyyteen...
No niinhän minä kirjoitinkin, etten ole erityisen älykäs. Eli ei liity siihen. Lue paremmin.
En älykkyydestä tiedä, mutta viisaus naisessa viehättää kyllä todella paljon itseä. Esimerkiksi sellainen hyvä ihmistuntemus ja kyky tehdä oikeita valintoja arjessa vetoaa itseen. Ei ole hyväuskoinen, vaan osaa välttää karikot elämässä.
Vierailija kirjoitti:
No kertokaahan naiset mikä teistä on älykästä? Minulle esim vaikka maisteri viestii siitä että kyseessä on kuitenkin aika tylsä ihminen verrattuna lastenhoitajaan.
Ei maisteriuden perusteella pysty älystä päättelemään muuta kuin sen, että on todnäk normaaliälyinen
Korkea älykkyys ei korreloi taloudellisen menestyksen kanssa, mutta hyvin matala älykkyys korreloi heikon taloudelisen tilanteen kanssa. Hyvin älykkäät ihmiset eivät keskity varallisuuden hankintaan, mutta joskus uudet innovaatiot tuovat sen sivutuotteena.
Viesti 136/136, sinä juuri toistit samaa mitä minä sanoin ja sitten vielä perään kehotat lukemaan paremmin. Ööh?
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys viehättää miehiä, joilla on hyvä itsetunto. Huonolla itsetunnolla varustetut miehet kokevat älykkään naisen uhkana. Samoin ihmiset, jotka haluavat kontrolloida muita, eivät pidä älykkäistä, koska heitä on vaikeampi hallita kuin tyhmiä.
En kyllä itse koe mitään tohtorinaisia uhkana. Ovat vaan monesti aika outoja tapauksia ja kovin ylpeitä saavutuksistaan. Itse en oikein jaksa sellaista. Toki sieltäkin varmaan löytyy hyvän luonteen omaavia, mutta harvemmin tulee sellaisiin törmättyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät halua rauhaa vaan laiskotella ja passuuttaa itseään. Draama syntyykin siitä, että nainen kuvitteli miestä aikuiseksi, vastuulliseksi ja aktiiviseksi ihmiseksi, jota tämä jaksoi esittää tasan sen aikaa, että pääsi sohvalle lojumaan.
Miehet, älkää esittäkö. Huijaaminen paljastuu. Ja silloin syntyy draamaa ja te lennätte kuin leppäkeihäs luiskaan.
Olen kai tunneälykäs, kun mulla on pari eri naista ja osaan pestä lakanat?
🤷🏼
Et ole älykäs ollenkaan. Kaikki mitä tähän ketjuun olet kirjoittanut, huutaa sellaista vähän tyhmien mimmien kanssa viihtyvää perusjantteria joka tykkää kuvitella itsensä vähän älykkäämmäksi kuin onkaan. Missään älykköjen seurassa et pärjäisi hetkeäkään.
Riippuu miten sen "älykkyyden" näkee. Minulle ei merkitse mitään esim se, että on korkeakouluttautunut, jos on muutoin tyhmä. Lisäksi arvostan enemmän rationaalisia ajattelijoita kuin tunneajattelijoita, ja naisista 90% on jälkimmäisiä. Tunneajattelulla tehdään yleensä ne elämän typerät päätökset joista puuttuu se loppuun ajateltu looginen järki. Tuokin on minun silmissä merkittävä osa älykkyyttä.