Eikä naisen älykkyys siis oikeasti viehätä miehiä?
Onko tämä täysin turha ominaisuus seksikkyyttä ja kumppaninvalintaa ajatellen?
Tämä ei ole siis vastakkainnasettelu kauniin ja älykkään välillä, nainen kun voi olla molempia. Pointti on vaan se, että osalle tuntuu olevan sama onko nainen älykäs vai ei kunhan tämä on riittävän kaunis.
Miten tästä voi ikinä syntyä tasa-arvoista kumppanuussuhdetta? Itse en ainakaan bj miestä, jota en kunnioita, ja vaikeaa olisi kunnioittaa jotakuta, joka ei arvostaisi myös persoonaani ulkonäön ohella.
Kommentit (249)
Jos se tarkoittaa että nainen laittaa minut kilpailuasemaan älynsä kanssa niin ei viehätä.
M
On miehiä, joita viehättää kikatteleva ja pinnallinen nainen. Mutta onneksi on myös miehiä, jotka tykkäävät jutella, kaikesta maan ja taivaan välillä. Jotkut tykkäävät viisaasta naisesta. Ei tarvitse olla mikään ydinfysiikkaa oivaltava mensalainen, mutta koskaan ei ole laajasta yleissivistyksestä ja lukeneisuudesta haittaa. Tämä yhdistettynä laajaan elämänkokemukseen luo viisaudelle ja älykkyydelle pohjan, jossa kumpikin ominaisuus on sovellettavaa pääomaa, ei pelkästään pintapuolista teoreettista tietoa.
Itse rakastan fiksuja miehiä. Nuorena luulin, että pitää olla kikattelava ja flirtti, että saisi miehen. Onneksi olin totaalisen väärässä.
Olen itse matemaattisesti ja avaruudellisloogisesti täysi idiootti. Silti löysin todella älykkään mieheni. Olen siitä todella kiitollinen. Huolimatta matemaattisesta rajoittuneisuudestani, en jaksa tyhmiä miehiä. Sellaisia, joille nainen on pelkkä reikä tai kotikone, epäinhimillinen käyttöesine. Pinnalliselle miehelle riittää, kun on ulkonäköä, muulla ei ole mitään merkitystä.
Sukupuolesta riippumatta, ihminen kaipaa omaa vastinkappalettaan. Älyllisesti tasavertaiset lyöttäytyvät todennäköisimmin yhteen. Älykkyys on harvoin kahdessa eri ihmisessä samankaltaista.Tämä johtuu ihmiskunnan luonnosta, olemme sosiaalinen laji. Joukkoäly toimii aina paremmin kuin yksittäinen äly. Toki yksittäinen äly saa aikaan esim. huomattavia keksintöjä, mutta ihmiskunnassa toimimme optimaalisimmin laumana.
Kaiken takanahan on tietenkin myös evoluutio. Lajimme kannalta on hyödyllistä, että hyvin fiksut pariutuvat, saaden aikaan vielä fiksumpia jälkeläisiä. Olemme tehneet niin pahaa globaalia tuhoa, että sen ratkaisemiseen älykkyyttä ja viisautta tullaan paljon tarvitsemaan.
VIehättää naisessa, jos voi keskustella asiasta kun asista syvällisesti ilman, että pillastuu joka asiasta.
Mielipiteet ilman mitään perusteita vituttaa.
Myös se, että nainen vaatii mieheltä pituutta, mihin ei voi vaikuttaa.
Mutta, jos mies vaatii tiettyä painoa naiselta, mihin voi vaikuttaa. On hän sika, pinnallinen ja törkeä.
Jos nainen tajuaa tämän on luultavasti ihan ok ja ei ole toivoton tapaus.
Ja kaikki saa siis olla sen kokoisia kuin haluavat, mutta jos parisuhde kriteerinä on hoikka nainen ja on itsekkin hoikka mies. Pitäisi se saada sanoa ilman, että toiset alkavat kettuilla asiasta. Pointti on, että pituudelle ei voi mitään, painolle voi. Mutta jotenkin on ilkeämpää vaatia asiaa johon voi vaikuttaa, kuin asiaa johon ei voi vaikuttaa.
Ja mielestäni on ok vaatia ihan mitä vaan, vaikka pituutta. Mutta turha pillastua jos joku ei halua lihavaa naista, kun itse haluat pitkän miehen.
Miten tämän paino asian voisi naiselle sanoa nätisti? Saa ehdotella, mietin usein. Pitääkö vaan sanoa, että ei kiinnosta, vaikka ilmassa ei ole mitään hälyttäviä merkkejä ja juttu vaikka lentää? Nainen siis jää siihen harhaan, että ei johdu painosta, että ei löydy miestä. Vai sanoisiko suoraan, että johtuu painosta? ja saisi paskaa niskaan.
Ja ennenkun sanotte, että ei se painoa kato se parisuhde, niin kyllä se kattoo kun makuuhuone hommat, jos ei suju alkuunkaan, niin mitä järkeä siinä sitten on väkisin? Kaverisuhde siis, miksi siis ryhtyisi parisuhteeseen?
Eli sanoisin, että älykkyydellä ei ole mitään väliä jos se on normaalin lähimailla, mutta ajattelevainen ja fiksu on kyllä plussaa. On jopa ihan viehätävää jos nainen on vähän hupsu, mutta se ei pois sulje sitä etteikö osaisi ajatella tai toimia fiksusti.
Vierailija kirjoitti:
Hieman, mutta ei se tärkeä ominaisuus ole. Pääasia, ettei ole tyhmä kuin saapas.
Miehiä ei muuten kiinnosta paskan vertaa jos olet urallasi menestyvä hikipinko. Ei siis vähääkään.
Olen menestynyt ja taloudellisesti riippumaton mies ja en todallakaan hankkisi lapsia tyhmän naisen kanssa.
Haluan lapsilleni mahdollisimman hyvät geeni ja täten myös mahdollisimman älykkään naisen. Jos nainen haluaa tehdä uraa tai keskittyä enemmän perheeseen, on se hänen oma valintansa.
Miehelle äly on evoluution tuloksena haluttavuutta nostava ominaisuus. Naisille se ei ole sitä. Evolutionäärisestä näkövinkkelistä älykäs mies kykenee keräämään enemmän resursseja, samaa painetta naisella ei ole. Kärjistettynä: Tyhmä nainen saa pidettyä jälkikasvun hengissä siinä missä älykkäämpikin.
Jos nainen on tyhmä kuin saapas, se on lähinnä pieni miinus, mutta tietyn pisteen jälkeen on aivan sama kuinka älykäs nainen on, se ei juurikaan kumppaninvalintaan miehellä paina.
Siksi miehiä ei yleensä kiinnosta onko naisella uratavoitteita tai muuta. Ei niistä välttämättä haittaakaan ole, mutta ihan samaa haluttavuutta miehissä ne ominaisuudet eivät ole naisissa.
Vierailija kirjoitti:
On miehiä, joita viehättää kikatteleva ja pinnallinen nainen. Mutta onneksi on myös miehiä, jotka tykkäävät jutella, kaikesta maan ja taivaan välillä. Jotkut tykkäävät viisaasta naisesta. Ei tarvitse olla mikään ydinfysiikkaa oivaltava mensalainen, mutta koskaan ei ole laajasta yleissivistyksestä ja lukeneisuudesta haittaa. Tämä yhdistettynä laajaan elämänkokemukseen luo viisaudelle ja älykkyydelle pohjan, jossa kumpikin ominaisuus on sovellettavaa pääomaa, ei pelkästään pintapuolista teoreettista tietoa.
Itse rakastan fiksuja miehiä. Nuorena luulin, että pitää olla kikattelava ja flirtti, että saisi miehen. Onneksi olin totaalisen väärässä.
Olet todella vastenmielistä seuraa jos sinulle kikatteleminen on jotenkin pinnallisuutta.
Mielestäni ei tarvitse korostaa älykkyyttä tai edes ihmisen kuvitella olevansa erityisen älykäs. Monet ihmiset päästää suustaan huonojakin ajatuksia mikä ei välttämättä kerro älykkyydestä. Toki älykkyyttäkin on erilaista.
Huoh, rakas. Ei ole olemassakaan mitään "naisvihaa", on vain naisrealismia, jota tuokin kommentti edustaa.