Onko miehillä runsaasti valinnanvaraa deittisovelluksissa?
Olen viime aikoina deittaillut paljon Tinderin kautta ja suurin osa treffikumppaneista on antanut minulle pakit jo heti ensitreffien jälkeen. Siksi tulee mieleen, että onko miehillä sitten niin valtavasti valinnanvaraa sinkkunaisissa, että he voivat heti ensitapaamisen perusteella päättää, onko jatkoa vai ei? Koska jos niillä miehillä olisi vaikeuksia päästä treffeille ja tavata naisia, niin miksi he niin helposti luovuttaisivat eivätkä edes yritä tutustua minuun?
Entä jos mies on vaikka tavannutkin jonkun ihanan naisen ja deittaillut pari kuukautta, niin hiipiikö heille herkästi mieleen, että "pitäisikö mun kuitenkin palata takaisin sinne Tinderiin swaippailemaan, että entä jos mä löytäisin sieltä jonkun vielä paremman naisen?"
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on yhtä paljon valinnanvaraa kuin naisillakin. Naiset vaan on nirsompia ja antavat paljon enemmän pakkeja. Varmaan 96% miehistä saa pakit tavis naisilta.
Millä logiikalla sitten sitä valinnanvaraa on?
Tinder sovelluksen käyttäjissä on miesenemmistö. Suhde voi olla 70/30 tai 75/25 tai jotain muuta.
Vedetään vähän esimerkkilukuja hatusta:
Tämä tarkoittaisi että satunnaisesti valitulla hetkellä Tinder seuraa hakee vaikkapa 700 miestä ja 300 naista.
Naiset ovat voimakkaammin keskittyneet top % miehiin, joilla on paljon kysyntää. Voisi olla että näistä 700 miehestä, 10 on 150 naisen ensisijaisena mielenkiinnon kohteena ja 190 on käytännössä loppujen 150 mielenkiinnon kohteena ja 500 ei kiinnosta juuri yhtään naista. Nämä 10 top miestä voivat olla todella kranttuja, koska heillä on paljon vientiä, 190 jotka jakavat puolet naisten mielenkiinnosta eivät juuri voi valita jos haluavat seuraa ja 500 on pelkkiä statisteja.
Naisten osalta miesten miesten mielenkiinto on jakautuneempi ja laajempi. Ei maksa mitään kokeilla kepillä jäätä tai kastaa kärkeä vaikka kokeilu mielessä. Ehkä 100 naista jakaa 400 miehen mielenkiinnon, eli saavat 400 tykkäystä. 200 kelpaisi heti 100 miehelle. Loput 100 naista kelpaisi miten kuten 100 miehelle. Tämän lisäksi miehet jakavat tykkäyksiä toissijaisille naisille, sillä vain vähemmistö miehistä on kysyttyjä. Siis 100 naista saa 400 + 200 = 600/700 tykkäystä, seuraavat 100 saa 100 + 200 = 300/700 tykkäystä ja loput 100 saa 100 + 100 = 200/700 tykkäystä.
Nuo luvut voi vaikka puolittaa tai jakaa 10, mutta esimerkki kuvaa käyttäytymiseroa. Eli 300 naista on kiinnostunut ehkä 200 miehestä ja 700 miestä on kiinnostunut ehkä 1100 naisesta. Voi sanoa että naisilla on paljon valinnanvaraa ja miehillä on vähän. Itse olen kiinnostunut ko. sovelluksesta vain sosiaalisena ilmiönä, en koske muuten ko. paskaan tikullakaan.
Jos ette muuta halua ymmärtää, niin yrittäkää ymmärtää se että top % miehillä on aivan helvetisti kysyntää ja näistä on kiinnostunut vähintään puolet naisista. Näillä on aina parempi daami odottamassa ja mahdollisuus valita parhaista naisista. Normi miehillä ei ole paljoa kysyntää ja enemmistöllä ei yhtään.
Naiset siis ajattelevat esimerkiksi että puolet miehistä (joista olen kiinnostunut) eivät ole kovin sitoutumishaluisia, mutta näistä miehistä on kiinnostunut puolet muistakin naisista! Se ei siis tarkoita puolta miehistä, vaan puolta niistä miehistä joista SINÄ olet kiinnostunut (muiden tavoin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on yhtä paljon valinnanvaraa kuin naisillakin. Naiset vaan on nirsompia ja antavat paljon enemmän pakkeja. Varmaan 96% miehistä saa pakit tavis naisilta.
Millä logiikalla sitten sitä valinnanvaraa on?
Tinder sovelluksen käyttäjissä on miesenemmistö. Suhde voi olla 70/30 tai 75/25 tai jotain muuta.
Vedetään vähän esimerkkilukuja hatusta:
Tämä tarkoittaisi että satunnaisesti valitulla hetkellä Tinder seuraa hakee vaikkapa 700 miestä ja 300 naista.
Naiset ovat voimakkaammin keskittyneet top % miehiin, joilla on paljon kysyntää. Voisi olla että näistä 700 miehestä, 10 on 150 naisen ensisijaisena mielenkiinnon kohteena ja 190 on käytännössä loppujen 150 mielenkiinnon kohteena ja 500 ei kiinnosta juuri yhtään naista. Nämä 10 top miestä voivat olla todella kran
Millainen laskukaava on suosituimmista naisista?
No toisaalta tuo on lohduttava tieto, että ne miehet , joista minä olen kiinnostunut, ovat nirsoja siksi, koska heillä on valtavasti valinnanvaraa ja he voivat milloin vaan vaihtaa parempaan kumppaniin.
Jos ennenvanhaan olisi etsitty aina vain kauniimpaa naista, niin olisi väkiluku jäänyt pieneksi. Saahan niitä käsiteltyjä kuvia tietenkin selata hamaan tappiin asti mutta siitä ei silloinen sussu kovin hyvää tykkää.