Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaunein lomakohde Euroopassa, jossa olet käynyt?

Vierailija
28.05.2025 |

En ole kauheasti matkaillut, mutta tähän mennessä muutama pikkukylä Ranskan Rivieralla sekä Grindelwald Sveitsissä. Lugano  oli myös upea. 

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tara- joen kanjoni Montenegrossa, sejuraavaksi haluaisin Sloveniaan

Peukku. Koskenlasku kumilautalla alas Tara-jokea on upea kokemus, jonka mielelläni kokisin uudestaan. Ja mene ihmeessä Sloveniaan, se on upea ja pienestä koostaan huolimatta upea maa

Ohoh. Piti kirjoittamani "pienestä koostaan huolimatta monipuolinen maa"

Slovenia on minunkin lemppari, hetkessä pääsee vuoristopatikalta aurinkorannalle, on siistiä ja jotenkin vaan niin kiva maa. Jokaiseen vuodenaikaan sopivaa tekemistä löytyy. 

Slovenia on tavallaan Etelä-Euroopan Norja 😀

Vierailija
62/139 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amalfin rannikko Italiassa! Siellä Positano, Capri, Amalfi, Sorrento..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minsk

Vierailija
64/139 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut melko paljon Euroopassa, mutta Turun saaristo on oma suosikkini.

Lähelle yltää Norjan vuonot.

Vierailija
65/139 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sintra, upea 😍

Vierailija
67/139 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
68/139 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santorini. Istuskelin Firassa terassilla ja katselin, kun aurinko laski kalderaan ja ajattelin, että eipä ole paljon kauniimpaa. 

Vierailija
69/139 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen keskustelu, kun pääsee kehumaan jotakin kaunista vs "mikä on kamalin turistirysä?" topic. Minä olen vahvasti sitä mieltä, että kauneimman paikan kokemiseen liittyy visuaalisuuden lisäksi palvelut ja oma tunnetila.

Minun mielestäni Skibotn on valtavan kaunis kalastajakylä Norjassa, johon varmasti liittyy mielialat siellä käydessä.

Samoin Amalfin rannikko on minun mielessäni kauneinta Italiaa. Toisaalta oli siellä häämatkalla ja rakastuneena Kouvolakin on kaunis. 

Kaupungeista pimenevien iltojen Tallinnan vanhan kaupungin laitakujat ovat tunnelmaltaan upeita. 

Arkkitehtuurisesti vaikuttava on myös Jerusalemin vanhan kaupungin "se kaupungin puoleinen sisääntulotori", jolla on varmaan ihan nimi

Vierailija
70/139 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorrenton seutu Italiassa on mieletön. Lofootit, Alpit ja Pyreneiden vuoristo.

Junasta Alpit jääneet mieleen ja Salzburg.

Vierailija
71/139 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kehuin topickia ja sitten huomaan lukeneeni sen huonosti ja puhun Jerusalemista. Israel oli Euroviisuissa, mutta tuota kaupunkia ei puhu Eurooppaan mitenkään

Vierailija
72/139 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma on näkemisen arvoinen. Ainakin itselleni on jäänyt mieleen nähdä vanhoja rakennuksia, uniikkia kauneutta. Ymmärrän Rooma-fanitusta hyvin. Ehkä pääsee myös tarpeeksi kauas Suomen "tunnelmasta".

Firenze.

Wien.

Haluaisin kauheasti kehua Suomea ja tietenkin täältä löytyy luonnonkauneutta. Suren vaan maamme yleistä jamaa niin että vaikea innostua mistään. Rumuus ja kauneus syntyy siitä että ympäristön kauneutta arvostetaan. Missä tämä Suomessa loistaa? Helmiä varmasti on edelleen mutta pelottavaa on kauneusarvojen halveksinta kaikessa designissa. 

Entä jos kohta on tarjolla vain hirvittävän rumaa? Emmekä edes ymmärrä miksi.

Vierailija
73/139 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montenegron Kotoria halusin tulla ehdottamaan, mutta näköjään moni oli sen jo maininnutkin. Italiassa Amalfin rannikko on kaunis, mutta ainakin kesällä siellä on liikaa turisteja.

Vierailija
74/139 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaparanta

Vierailija
75/139 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sintra, upea 😍

En nähnyt mitään erityisen upeaa siellä. 

Vierailija
76/139 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallorca. Olen käynyt siellä lukuisia kertoja ja sen kauneus on aina yhtä sykähdyttävää. 

Vierailija
77/139 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islanti ja Alpit

Vierailija
78/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Santorini. Istuskelin Firassa terassilla ja katselin, kun aurinko laski kalderaan ja ajattelin, että eipä ole paljon kauniimpaa. 

Ei varmaan, mutta haastava on kyll se turistien määrä. Toisaalta mä vähän ihmettelen miksi just tuolla ois se maailman kaunein auringonlasku, vastaavia paikkoja on vaikka kuinka. Olin tuolla "island hoppingilla" 1992 ja silloin olikin vielä mukavan rauhallista, melkein autioita kujia sai kuljeskella, onhan se koko kaupunki upea.

Vierailija
79/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viehätyn eniten brittiläisistä kylistä kesäaikaan,  vanhat harmaasta kivestä tehdyt talot, runsaat kukkaistutukset, taustalla vihreät niityt lampaineen. Ihmiset ovat kohteliaita.

En ole koskaan Briteissä käynyt, mutta Englannin maaseudusta olen kuullut kehuja (sen kauneudesta). Missä päin tarkemmin kylät ja maaseutu siellä on kauneimmillaan, jos suunnittelee matkaa? 

Skotlanti yksi käymisen arvoisista paikoista (ylämaa).

Olin itse juuri sanomassa samaa! 

Vierailija
80/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatra-vuoristo ja Zakopane Puolassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän