Kaunein lomakohde Euroopassa, jossa olet käynyt?
En ole kauheasti matkaillut, mutta tähän mennessä muutama pikkukylä Ranskan Rivieralla sekä Grindelwald Sveitsissä. Lugano oli myös upea.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Italian järviseutu.
Nuo järvet ovat upeita. Viime kesänä kierrettiin Gardajärvi, todella kaunista ja muutama vuosi sitten Como. Como oli myös todellinen helmi ja siitä tehtiin vielä päivän retki läheiselle Luganojärvelle ja Luganoon Sveitsiin ja maisemat vain paranivat.
Britannian pienet maalaiskylät ja Tukholman saaristo.
Varmaankin Innsbruckin seutu Alpeilla. Sveitsissä olen käynyt vain Genevessä eikä ole yhtä hieno.
1. Pohjois-Norja, ml. Lofootit.
2. Pohjois-Italian järvet, erityisesti Como miellyttää
3. Bled-järvi Sloveniassa
4. Durmitorin kansallispuisto Montenegrossa
Noita kaikkia yhdistää vuoret. Ilman korkeita vuoria nostan Toscanan viinialueet (Chiantin kukkulat, San Gimignano, ...), Moselin laakson ja Plitvicen kansallispuiston Kroatiassa.
Mustana kotimaisena hevosena nostan listalle Brändön Ahvenanmaalla ja kevättalvisen UKK-kansallispuiston. Saimaata unohtamatta,
Grindelwald ja sen ympäristö on tosiaan upea paikka, olen ollut siellä sekä kesällä että talvella.
Koko Alppiseutu ja Italian Piemonte viinireitteineen.
Englannin pikkukylät puutarhoineen vielä näkemättä
Ischia, Lago Maggiore, Castelmola
Rakastan Itävallan Alppeja ja Italian Como-järveä
Mallorcan ja Baleaarien pikkukylät vuorilla ja laaksoissa. Vaikka on Välimerellä luonto ei pelkkää kuivaa käkkärää kuten Kreikan saarilla.
Onhan noita vaikka missä, Azorit ehkä kärkipäässä.
Tara- joen kanjoni Montenegrossa, sejuraavaksi haluaisin Sloveniaan
Valle del Jerte Espanjassa Caceresissa.
Monet paikat on viehättänyt, mikä pittoreskiudellaan, mikä mahtavuudellaan ja mikä luonnonkauneudellaan mutta jotenkin Espanjassa viihdyn aina. Olen käynyt paitsi aurinkorannoilla, niin muutenkin monissa eri kaupungeissa. Työkin on joskus lähettänyt etenkin kaakkois-Espanjaan.
Lontoo ja Berliini ovat myös kolahtaneet ensi käymisestä alkaen
Pohjois-Italian järviseutu.