Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaunein lomakohde Euroopassa, jossa olet käynyt?

Vierailija
28.05.2025 |

En ole kauheasti matkaillut, mutta tähän mennessä muutama pikkukylä Ranskan Rivieralla sekä Grindelwald Sveitsissä. Lugano  oli myös upea. 

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 80-luvulla autoilimme perheen kanssa Pohjois-Norjassa (olin jotain 13-14-vuotias) ja muistan yhä, kuinka olin haltioitunut jostain paikasta, missä pysähdyimme uimaan ja syömään eväitä. Vuono, jota reunustivat vuoret ja vesi oli kirkkaanvihreää. Myös Alpeilla, jossa myös joskus matkailimme useaankin otteeseen oli tietysti myös hyvin kauniita maisemia.

Vierailija
82/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zermatt Sveitsi, sinne pääsee vain junalla ja siellä ei ole autoja, joten mielenkiintoinen äänimailma pikku kaupungissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iyse tykkään Teneriffan karuista maisemista. Teide on suosikkitulivuoreni.

Vierailija
84/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sao Miguel-saari

Vierailija
85/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs pieni vuoristokylä Kreetalla, jossa söimme hunajalla valeltuja pannukakkuja ja joimme vahvaa kahvia kauniilla terassilla ja katselimme sitä vihreyttä ympärillämme. Kyyhkysten kujerrus. Aamun lämpö.

Elafonissin ranta on uskomattoman kaunis. (se on toki "turistirysä" mutta itse ranta on paratiisi).

Vierailija
86/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wien jäi sydämeeni, kurjista ilmoista huolimatta.  Procidan saari tunnelmia täynnä.Rooma on upea,vaikka tappelin pikkuvarkaan kanssa kassistani.Voitin.

Vierailija
87/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sortavalan Riekkalansaareen oli tehty pieni lomapaikka pienille seurueille.  Rakennus oli entinen suomalaistalo mutta se oli remontoitu ja tehty kaikenlaisia muutoksia venäläiseen tyyliin, niin että se näytti aika lystikkäältä ja oli erittäin epäkäytännöllinen.  Mutta luonto ympärillä oli kuin sadusta.

Matka sinne oli kyllä tuskien taival.  Kapea pölyinen mutkainen kuoppainen kivinen sanalla sanoen kamala tie.  

Ihan kuin sellainen ennenvanhainen suomalainen maalaisparatiisi ihan Laatokan rannassa, no sehän olikin saari.  Ikivanhoja puita, joissa tuntui kaikissa olevan linnunpesä ja pesäkoloja.  Puiden oksat kaartui lähes maahan asti.  Joutsenpari lipui rannan tuntumassa koko illan.  Oravat kiipeilivät ympärillä, oli niin kaunista ja hiljaista, vain luonnon ääniä.

Olen käynyt etelän kohteissa vaikka missä, mutta sitä iltaa en voi verrata mihinkään, se oli niin kaunista.  En pysty suuremmin viehättymään merenrantamaisemista oikein missään, etelässä on niin paljon kuumia ja karuja paikkoja.  Kaipaan luonnon vehmautta ja vihreyttä.

Vierailija
88/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gardajärvi <3 N33

Vierailija
89/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wien

Vierailija
90/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dubrovnik ja lähiseudut, sieltä Kotoriin Montenegrossa. Matka Mostariin Bosniassa on myös maisemallisesti oikein kaunis.

Samaa olin kirjoittamassa. Toinen vaihtoehto Reykjavik ja sen ympäristö

Vierailija
91/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montpellieristä sinne rannalle oli ihan kiva, en muista paikan nimeä, itse Montpellier on perseestä, liikaa mustia, mutta se rantapaikka oli mukava.

Vierailija
92/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intensiivisin Lontoo. Vie voiton.

Suomi on Eurooppaa myös. Lapin vaellus.

Portugali luontonsa puolesta.

Vierailija
93/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montreux. Siellä kaikki. Sveitsi kokonaisuudessaan.

Insel Mainau Boden- järvi

Vierailija
94/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo on kuin kotiin menisi,

Rooma, Praha, Budapest

Vierailija
95/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zermatt Sveitsi, sinne pääsee vain junalla ja siellä ei ole autoja, joten mielenkiintoinen äänimailma pikku kaupungissa.

Joo sitä Rhonethalea olen tutkinut ja noussut vuorten rinteitä. Nyt siellä Wallisin yläpuolella on se vyörykatastrofi ja vedetkin meinaavat syöksyä kyliin.

Se i minua enää viehätä. Olen ollut kesällä ja talvella myös Tirolissa. Nyt en jaksa komuta niitä alueita. Totta on, että ovat kauniita katsella, mutta ei asua.

Vierailija
96/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olen kauniita paikkoja nähnyt: Itävalta, Norja, Kreeta... Mutta mun mielipaikat ovat Turun saaristossa ja Ahvenanmaalla. Myös joki- ja järvimaisemat sisä-Suomessa ovat upeita.

Vierailija
97/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italian järviseutu plus läheinen Lugano. 

Vierailija
98/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsitte jo monia paikkoja missä olen ollut.

Grasse Ranskassa ihana parfyymikaupunki. Niin ja Provence, no käymään kyllä. Taiteilijoiden jälkiä seuraisin.

Vierailija
99/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja paikkoja mainittu.

Lisätään tänne Pohjois-Kreikan Vikosin kansallispuisto  💚

Vierailija
100/139 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cinque Terre Italiassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä