Kaunein lomakohde Euroopassa, jossa olet käynyt?
En ole kauheasti matkaillut, mutta tähän mennessä muutama pikkukylä Ranskan Rivieralla sekä Grindelwald Sveitsissä. Lugano oli myös upea.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
... ja Normandian rannikko
💙
Vierailija kirjoitti:
Paljon olen kauniita paikkoja nähnyt: Itävalta, Norja, Kreeta... Mutta mun mielipaikat ovat Turun saaristossa ja Ahvenanmaalla. Myös joki- ja järvimaisemat sisä-Suomessa ovat upeita.
Aivan Houtskari ja Nauvo ja ympäristö, rauhoittavia alueita. Ja vaikka tuo outo paikan nimi Rääkkylä tuntuu muistoissa hyvältä.
Iivaaran rinteet ovat puolukkaa täynnä. Vuokatti, ainakin kauan sitten.
Lapin reissut ovat pahaat. Uiminen porukan kanssa talvella Alta-vuonossa, siellä pohjoisen pohjoisessa, on merkittävin muisto.
Vierailija kirjoitti:
Zermatt Sveitsi, sinne pääsee vain junalla ja siellä ei ole autoja, joten mielenkiintoinen äänimailma pikku kaupungissa.
Makoilitteko lämpöisellä olmalla ja katselitta Zermattia? Kuuntelitteko paikallisten kertomuksia vaarallisesta vuorikiipeilystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dubrovnik ja lähiseudut, sieltä Kotoriin Montenegrossa. Matka Mostariin Bosniassa on myös maisemallisesti oikein kaunis.
Samaa olin kirjoittamassa. Toinen vaihtoehto Reykjavik ja sen ympäristö
Totta! Kun katselin matkalla Kroatiasta Montenegroon ja näin ylhäältä Kotorinlahden, ajattelin ettei voi olla kauniimpaa maisemaa.
Myös Azoreilla mieli lepäsi, vihreää, kaunista ja niin rauhallista. Eikä turisteja juuri ollenkaan.
Portugalin pousadat, jotka ovat hotelleja vanhoissa historiallisissa linnoissa. Upeat sisustukset. Ympäri Portugalia näitä yöpymisiä. Koko Portugali pienine kylineen.
Itävallassa ihastuin ikihyviksi pieneen vehreään Söllin kylään ja sitä ympäröiviin lumihuippuisiin vuoriin.
Ehkä Kroatia, oli hienoja paikkoja.
Praha ilta-auringossa oli kauneinta, mitä olen nähnyt. Se leijui kultaisessa autereessa.
Alppijärvet seutuineen, pohjoinen Norja, Böömin-Saksin Sveitsi eli siinä Tsekin ja Saksan rajalla, Skotlannin ylämaa, Islanti, Liechtenstein, Schwarzwaldin seutu ja Annecyn alue tulevat luonnon puolesta mieleen. Lisään muita myöhemmin, jos keskustelu sattuu pyörimään näkyvillä.
Suomessa silmää on miellyttänyt ainakin Kustavi . . . Naantali, Lappeenranta, Inari, Olavinlinna lähiympäristöineen, Vanha Rauma ja Ahvenanmaa.
Jos tykkää ajella, niin kannattaa ainakin kerran elämässä ajaa etelästä Norjan Nordkappiin. Mahdollisesti jopa niin, että menee länsipuolen tai itäpuolen ylös ja toisen niistä alas. Sellaisesta on jäänyt paljon hienoja kuvia vähän sieltä sun täältä. Vain nimet paikoille puuttuu.
Madeira
Cinque Terre
Ranskan Riviera
Lissabon ympäristöineen
Monet vanhat kaupungit esim Tallinna Ventimiglia Tukholma Gdansk
onhan näitä
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt mistäkin pitää. Minusta esimerkiksi Portugalin Sintra Lissabonin kupeessa oli oikein kaunis. Ei Madonnakaan siellä aikoinaan sattumalta asunut.
Sintraa just hain. Mieletön paikka!!
Vierailija kirjoitti:
Madeira
Cinque Terre
Ranskan Riviera
Lissabon ympäristöineen
Monet vanhat kaupungit esim Tallinna Ventimiglia Tukholma Gdansk
onhan näitä
Ai niin unohdin Saint Paul de Vencen.
Chagall on lempitaiteilijani
Vierailija kirjoitti:
Sveitsin Lugano. Järvi ja pikkukylät taustanaan lumihuippuiset vuoret.
Ihan kiva, mutta kaupunkikohteena esim. Bamberg ja Esslingen am Neckar ovat paljon kauniimpia. Olen siis käynyt Luganossakin.
... ja Normandian rannikko