Antakaas neuvoja te kun tiedätte kaiken!
Miten saan 1,5-vuotiaan tottelemaan kun hän ei tottele mitään?
Jos sanon ei, niin lapsi nauraa ja tekee ihan minua ärsyttääkseen ihan tahallaan sitten vielä enemmän.
Hävettää eikä voida missään käydä kun lapsi ei tottele mitään.
Ainoastaan jos tukistan kunnolla niin sitten lopettaa, mutta niinhän ei saisi tehdä.
Kommentit (27)
" Lapsi ei tottele, en voi käydä missään ja tukistan!"
Olet täydellinen lapsen itsetunnontappaja, ja jos tietäisin kuka olet, tulisin tukistamaan sinua.
Jos annat lapselle periksi huutamisesta ja tukistat vielä perään, onnea oikeaan uhmaikään. Tuosta ei tule nyt mitään... Nannyä tai jotain kirjaa suosittelen lämpimästi.
Opettele KASVATTAMAAN oikein niin ei tarvitse käydä käsiksi.
maton päällä) ja yllyttänyt että huuda nyt oikein kovaa niin menee paha mieli ohi.
Yllättäen huutaminen ei olekaan hirmu kivaa kun se on sallittua..
Eikö teiltä KOSKAAN pinna pala? En tarkoita välttämättä lyömistä, ettekö koskaan esim korota ääntä, ja sano nyt turpa kiinni tms?
Jos väitätte, ettei koskaan hermo mene, ette ole ihmisiä! Kaikilla pinna palaa joskus!
kun ei ole ollut rajoja ja aina vaan on lässytetty.
Tarvittaessa otetaan syliin rauhoittumaan tai annetaan potkia ja sätkiä siellä lattialla. Ääntä mahtuu maailmaan. Eikä nyt ainakaan ihmeessä lopeteta tuon takia liikkumista julkisilla paikoilla ja kylässä.
Onneks ainakin mun äiti oli tavallinen ihminen eli itki, nauroi, suuttui ja huusi. Välillä oli väsynyt, välillä ei. Näin mullakin uskoakseni ihan suht normaali tunne-elämä.
Itse olen myös lapseni edessä aito eli suutun kyllä jos hermot menee. Väkivalta on asia erikseen, sitä en hyväksy. Esim. jos pienenä lapsi löi minua niin otin kädestä kiinni ja totesin hyvin tiukasti ettei noin saa tehdä. En sitte tiedä miten paljon taaperon kanssa kannattaa yrittää keskustella. Ei kai siitä nyt haittaakaan ole, mutta esim. toisen ihmisen asemaan ei lapsi taida osata asettua kuin vasta n. 5-vuotiaana eli selitykset tyyliin: Ei saa satuttaa, ethän sinäkään tykkkäisi jos sinua satutetaan jne. taitavat mennä ihan pieniltä vielä ohi?
eli lapsen voi myös ignoroida jos se on turhaa ktiinää, ja johon olet jo lempeästi reagoinut. Se ei auta että itse huudat ja käyttäydyt kuin kakara.
Eli anna lapsen itse rauhoittua jos ei sinun mielestäsi muut keinot tepsi. Ei huuto haittaa.