Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksatteko täysi ikäisten lasten laskuja ja menoja?

Vierailija
27.05.2025 |

Kuuntelin radiosta ohjelmaa jossa kerrottiin että sillä lailla voi tehdä ilman veroseurauksia .voi maksaa m.m. hoitovastikkeet .vakuutukset.ostaa kodinkoneita bensaa ym ym.. jos tekee niin niin he maksavat sitten aikanaan vähemmän perintöveroa 

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tosi pieni kuntoutustuki, jolla elän minä ja lukiolainen, joka nyt saa lakin. Tiukkaa on tehnyt, mutta en halua nuoren jotuvan ottamaan velkaa lukioon, kun aikoo jatkaa yliopistoon ja sitten on pakko ottaa opintolainaa.  Vanhemmalle lapselle maksoin opiskeluasunnon takuuvuokran ja muitakin laskuja aluksi, sillä olin silloin vielä töissä. Nyt maksan puhelimeen netin sekä spotifyn.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vääryys se on ? 19 999 euroa saa periä ilman veroja ja 40K:stakin vero on vain 1500 euroa.

Mä näkisin sen "vääryyden" siinä, että siitä perinnöstä on jo maksettu ties kuinka paljon veroa. Harva saa mistään omaisuutta ilmaiseksi vaan on tehty töitä, palkasta maksettu veroa ja sitten sillä nettopalkalla hankittu omaisuutta. Tai jos sen on saanutkin perinnöksi, on silti maksanut siitä perintoveron ja kun se menee aikanaan omille lapsille perinnöksi, nekin maksavat siitä samasta uudelleen perintöveron. Jotkuthan kieltäytyvätkin perinnöstä, jotta se menisi suoraan omille lapsille ja jäisi edes yksi perintövero välistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi asunto (ostettu), lomamatkoja, auto, vakuutukset. Lapsi opiskelee. 

Vierailija
104/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla annettu mitään, itse saavat laskunsa ja elämänsä maksaa. Toki autetaan jos asunnon ostavat tai lapsia syntyy. Onhan se ollut mielenkiintoista seurata kun toiset sai lahjaksi uusia autoja ja jopa uuden talon häälahjaksi. Mut heitettiin kotoa 16 vuotiaana ja jäin perinnöttömäksi. Itse on joutunut joka euron hankkimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi