Maksatteko täysi ikäisten lasten laskuja ja menoja?
Kuuntelin radiosta ohjelmaa jossa kerrottiin että sillä lailla voi tehdä ilman veroseurauksia .voi maksaa m.m. hoitovastikkeet .vakuutukset.ostaa kodinkoneita bensaa ym ym.. jos tekee niin niin he maksavat sitten aikanaan vähemmän perintöveroa
Kommentit (104)
Maksan mitä tarvitsee. Autan kuten minua on autettu. Ei ole opiskelijoina tuloja paljoa ja kotonakin asuvat. Miksi en auttaisi? Ei minullakaan sinkkuna liikaa rahaa ole, mutta silti voin tukea lapsia minkä voin. Vaikka mulle sanottukin, että potki pois kotoa. Ei tulis mieleenkään, lähtevät kun pärjäävät ja aika sopiva.
Tämä on mielenkiintoinen aihe, talous lähtisi kyllä rullaamaan eri tavoin kun saataisiin rahaa liikenteeseen ja vanhat lahjoittaisi enemmän rahaa nuoremmille
Lapsi 27-vuotias. Hoitaa kyllä ihan itse kaikki menonsa, ei tarvitse auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti omia lapsiaan auttaa jokainen joka lapsia on saanut.
On ihmisiä jotka eivät auta. Osa potkii lapset kotoa pois. Osa ei myöskään tue vaan käyttävät rahat itseensä. Meitä on joka junaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti omia lapsiaan auttaa jokainen joka lapsia on saanut.
On ihmisiä jotka eivät auta. Osa potkii lapset kotoa pois. Osa ei myöskään tue vaan käyttävät rahat itseensä. Meitä on joka junaan.
Surullista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoitan 4900 joka kolmas vuosi ..sekä maksan koti/autovakuutuksen ja trafimaksut.. pitäisi antaa enemmän
Miksi?
Eri, mutta siksi kun minulla on varaa.
Ja aikuiset lapsesi eivät opi itsenäisiksi? Roikkuvat äitylin/isän helmoissa ja rahat kelpaavat?
Taidat olla vaan kateellinen kun olet sössinyt rahaasiasi aikanaan.
Ei pidä paikkaansa. Totean vain, ettei tuollainen jatkuva omien rahojen syytäminen jälkikasvulle ole välttämättä pelkästään hyvä asia.
Jossain tapauksissa on näinkin. Mutta jos jälkikasvulla on talous ja elämä hallinnassa, niin silloin en näe asiassa ongelmaa. En minäkään jakaisi rahojani jos tietäisin niiden menevän suoraan huumeisiin, uhkapeleihin. Tai jos jälkikasvu on töitä vieroksuva elämäntapa työtön joka yrittää elää siivellä i.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoitan 4900 joka kolmas vuosi ..sekä maksan koti/autovakuutuksen ja trafimaksut.. pitäisi antaa enemmän
Miksi?
Ja aikuiset lapsesi eivät opi itsenäisiksi? Roikkuvat äitylin/isän helmoissa ja rahat kelpaavat?
Nämä tämmöiset hyysätyt lapset ovat ihmeissään kun vanhemmat kuolevat. Keneltä sitten rutkutetaan lisää rahaa, kun perintörahat on tuhlattu.
Tai sitten ovat hyväpalkkaisissa töissä ja jatkavat perinnettä omien lasten kanssa. Näin meillä. Tosin meillä vanhempien ehto oli, että opiskelut hoidetaan kunnialla eikä perseillä. Sillä ehdolla meidän kaikkien eläminen on maksettu kunnes päästiin töihin kunnolla. Tuloksena kolme hyvissä ammateissa olevaa lasta, joista kukaan ei ruikuta mitään.
Tottakai. Puhelinlasku ja autonvakuutus tulee edelleen meille. Auto liittyy siihenkin, että auto on virallisesti meidän nimissä vakuutushinnan takia. Hänelle vakuutus maksaisi yli 2000, meille 550. Lisäksi laitan sijoitusrahastoon 100 euroa/kk. Viime kesänä maksoin suurimman osan matkasta kavereiden kanssa Välimerelle. Bonuksena pyydän itse mukaan omille reissuille, kun haluan "tyttöjen matkalle" ja en jaksa lähteä miehen ja/tai pojan kanssa. Sellaisilla matkoilla minä maksan tietysti kaikki muut paitsi shoppailut.
Miksen auttaisi? Meillä on ylimääräistä ja toisaalta hän hoitaa asiansa hyvin. Opiskelee, käy töissä jne. Ei hän mikään laiska lusmu ole vaan kovinkin ahkera. Tilanne olisi eri, jos vaan makaisi kotona vailla suunnitelmia tulevasta.
Oma lapsi vasta ala-asteella,mutta äitini (hyvä perintö omilta vanhemmilta,iso eläke) maksaa kyllä mm.lomamatkoja ja ostoksia (mm osti taannoin sohvan) meille.Aika yleistä omassa kaveripiirissä,mutta kaikilla hyvätuloiset vanhemmat, jotka myös perineet.
Me ollaan autettu ostamalla esim. läppäri, puhelin, kuulokkeet, telkkari, imuri jne. Isompia ja kalliimpia ostoksia. Ja parikymppinen tytär matkustaa kerran vuodessa meidän maksamana meidän kanssamme. Lisäksi satunnaisia lahjakortteja esim. S-ryhmään, että saa ostettua ruokaa.
Tietenkin. Miksi en maksaisi?
Itsekin saan äidiltäni usein rahaa. Käteisenä antaa. Hän antaa rahaa myös lapsilleni. Ei siitä haittaakaan ole, vaikka ei sille tarvetta ole. Äidille tulee siitä hyvä mieli.
Maksan kyllä. Mutta edellytän hyvää käytöstä, töiden tekemistä opintojen ohessa, ahkeraa opiskelua ja sitä ettei rahaa törsätä typerästi tirs mihin huulitäytteisiin, röökiin, tatuointeihin ja ylettömästi matkusteluun. En edellytä näitä ääneen sanomalla, mutta vaivihkaa tarkkailen. Niin kauan kun meno näyttää fiksulta, haluan palkita lapsiani ahkeruudesta ja yritteliäisyydestä. Maksan bensarahaa, autan vuokravakuudessa, Maksan jos käydään syömässä, vien teatteriin jne. Kyläillessä vien ruokakassit. Ei ole koskaan pyytäneet rahaa kotoa muutettuaan. Mutta toivottavasti tietävät, että autan kyllä jos tiukka paikka tulee.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeää on että tilille ei saa rahaa laittaa enemmän kun tämä 4900. Vaan laskut pitää maksaa lahjoittaja,muuten verottaja hyökkää
Helsingissä verottaja hyväksyy 4999,99 e. Maakunnissa ei näköjään saa edes lahjoittaa verotta yhtä paljon kuin täällä.
Valitettavasti maksan. Saisi muuten häädön.
Olen maksanut, jos ei ole ollut varaa johonkin. Nykyään tulee jo paremmin toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Nämä tämmöiset hyysätyt lapset ovat ihmeissään kun vanhemmat kuolevat. Keneltä sitten rutkutetaan lisää rahaa, kun perintörahat on tuhlattu.
Täysin väärä käsitys hyvävaraisten sukujen toiminnasta. Sitä rahanhallintaongelmaa on pikemminkin näillä persaukisilla kuin varakkailla. Lapset oppii kotoa raha-asioiden hoidon ja päämäärätietoisuuden. Itse sain vanhemmilta kaiken aina. He ostivat opiskeluajaksi kivan asunnon, antoivat käsirahan ekaan omaan asuntoon, maksoivat useamman autonvaihdon, remonttia ja äiti jossain vaiheessa laittoi rutiiniomaisesti useamman satasen , joskus tonninkin, kuussa tilille, vaikka olimme töissä ja ihan hyvin pärjättiin. Jos lähdimme matkalle, äiti halusi maksaa matkan. Silti aina pärjäsin tarvittaessa omilla tuloillani ja tuo apu mahdollisti sen, että pystyin sijoittamaan palkasta aika paljon. Perinnöt on sijoitettu pennilleen ja sama jatkuu nyt seuraavassa sukupolvessa. Omat lapseni ovat käyneet koulunsa kunnialla, tienaavat mukavasti, elävät varojensa mukaan ja minä sitten tuen ja annan rahaa jo eläessäni heille, ettei kaikki jää odottamaan sitä viimeistä päivää. Tämä on tavallaan myös ennakkoperintöä. Mitä nuo perinnöllä sitten tekee, kun ovat joku 60v. Parempi saada ajoissa.
Aika harvassa on ne reippaasti lapsiaan tukevat, joiden lapset olisi luusereita rahan kanssa. Yleensä kyky käsitellä rahaa ja pärjätä on perinnöllistä. Sitähän vanhemmatkin ovat olleet, kun kerran on mistä antaa.
Ostan lahjakortteja ruokakauppoihin. Niistä ei verottaja tai kela saa vihiä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi 27-vuotias. Hoitaa kyllä ihan itse kaikki menonsa, ei tarvitse auttaa.
Entäs jos ajattelisin niin, että auttamalla kasvavat sukuhaarasi varallisuutta? Näinhän rahasuvut ovat tehneet aina.ja ruotsalaiset.
Ehdottomasti maksan varojeni mukaan ja tärvään vielä lapsenlapsiinikin.
Aikuisenakin he ovat minun lapsia, miksi pitäisi säästää perinnönjakoon, kun voi antaa jo nyt.