Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksatteko täysi ikäisten lasten laskuja ja menoja?

Vierailija
27.05.2025 |

Kuuntelin radiosta ohjelmaa jossa kerrottiin että sillä lailla voi tehdä ilman veroseurauksia .voi maksaa m.m. hoitovastikkeet .vakuutukset.ostaa kodinkoneita bensaa ym ym.. jos tekee niin niin he maksavat sitten aikanaan vähemmän perintöveroa 

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeää on että tilille ei saa rahaa laittaa enemmän kun tämä 4900. Vaan laskut pitää maksaa lahjoittaja,muuten verottaja hyökkää 

Verottaja ei sinänsä hyökkää, mutta toimit vastoin lakia, ellet hoida lahjaveroa ja sille sitten koituu seurauksia tai ei koidu.

Yksi tapa auttaa, on antaa koroton laina. Tällöin on muistettava kaksi asiaa: lainaa tulee lyhentää suunnitelman mukaan eikä samaan aikaan voi antaa verovapaita rahalahjoituksia.

Eikö verottaja muka saa tietoa pankista jos lahjoitus ylittää tuon 4900?

No jos minä ostan television tai perämoottorin, niin ei verottaja kysele, kuka sitä katselee tai sillä uistelee. Eikä utele, miksi mun kauppalasku on noin suuri 

Vierailija
42/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitan 4900 joka kolmas vuosi ..sekä maksan koti/autovakuutuksen ja trafimaksut.. pitäisi antaa enemmän

Miksi?

Siksi että lapsilla olisi parempi elämä.

Rahastako se parempi elämä tulee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sääntö, että kaiken minkä tarvitsee, me vanhemmat maksamme nyt vielä, kun on opiskelija. Humpuukit maksaa itse. Sama sääntö ollut siitä asti, kun alkoi 11-vuotiaana saamaan kuukausirahaa.

Mutta ei aikuinenkaan halua kaikkea perustella ja kertoa vanhemmilleen, niin tuskin maksetaan läheskään kaikkea mitä tarvitsee oikeasti. 

Seksivälineensä ostanee itse.

Vierailija
44/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitan 4900 joka kolmas vuosi ..sekä maksan koti/autovakuutuksen ja trafimaksut.. pitäisi antaa enemmän

Miksi?

No ei se ainakaan elämää huononna .

Vierailija
45/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Eri, mutta siksi kun minulla on varaa.

Vierailija
46/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Ja aikuiset lapsesi eivät opi itsenäisiksi? Roikkuvat äitylin/isän helmoissa ja rahat kelpaavat?

Vierailija
47/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen näitä hiukan surullisena. Minäkin näin 3 lapsen äitinä (olen vasta 33) haluan auttaa omia lapsiani kun he itsenäistyvät ja miksei senkin jälkeen. En ole itse saanut rahallista apua juuri lainkaan. Muutin kotoa ja sain lainata autoa muuttoa varten sekä sain sähkövatkaimen. Elin todella pienellä budjetilla, onneksi löysin kumppanin ja saimme sitten jakaa kuluja niin sain hiukan leveämmän elämäntyylin (muutin v. 2011 omilleni, ja minulla oli kuukauden ruokiin rahaa 80 euroa) opiskelin ja tein osa-aikaisia töitä ruokakaupassa. Opinnot päättyi 5 kk muuton jälkeen ja sen jälkeen sain nostettua tuntimäärääni niin, että oli ruokaakin kaapissa. 

Vierailija
48/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Ja aikuiset lapsesi eivät opi itsenäisiksi? Roikkuvat äitylin/isän helmoissa ja rahat kelpaavat?

Taidat olla vaan kateellinen kun olet sössinyt rahaasiasi aikanaan.

Vierailija
49/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän 4900 saa lahjoittaa siis kummatkin vanhemmat ja jos isovanhemmat on kaikki elossa niin lapsi saa veropapaasti jopa 30000 euroa eli 10000 vuodessa 

Näillä kaikilla kuudella ihmisellä tulee olla se ylimääräinen viisitonninen ja halu lahjoittaa se.

No .eikö se nyt ole päivänselvä asia.

Se, että tosiasiassa olisi kuusi ylemmän polven edustajaa yhtä aikaa lahjoittamassa, lienee aika harvinaista.

Vierailija
50/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Taidat olla vaan kateellinen kun olet sössinyt rahaasiasi aikanaan.

Ei pidä paikkaansa. Totean vain, ettei tuollainen jatkuva omien rahojen syytäminen jälkikasvulle ole välttämättä pelkästään hyvä asia. 

Vierailija
51/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeää on että tilille ei saa rahaa laittaa enemmän kun tämä 4900. Vaan laskut pitää maksaa lahjoittaja,muuten verottaja hyökkää 

Verottaja ei sinänsä hyökkää, mutta toimit vastoin lakia, ellet hoida lahjaveroa ja sille sitten koituu seurauksia tai ei koidu.

Yksi tapa auttaa, on antaa koroton laina. Tällöin on muistettava kaksi asiaa: lainaa tulee lyhentää suunnitelman mukaan eikä samaan aikaan voi antaa verovapaita rahalahjoituksia.

Eikö verottaja muka saa tietoa pankista jos lahjoitus ylittää tuon 4900?

No jos minä ostan television tai perämoottorin, niin ei verottaja kysele, kuka sitä katselee tai sillä uistelee. Eikä utele, miksi mun kauppalasku on noin suuri 

Tavaroita saa antaa vaikka tonnilla viikossa, kunhan ne liittyvät normaaliin elatukseen. 

Vierailija
52/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

avustan niin kauan, kun on tarpeen, samalla tavalla omat vanhempani ovat aikoinaan minua avustaneet

Vierailija
53/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Sinänsä joo, että elintaso on parempi ja yksi huolenaihe lievempi.

Vierailija
54/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän 4900 saa lahjoittaa siis kummatkin vanhemmat ja jos isovanhemmat on kaikki elossa niin lapsi saa veropapaasti jopa 30000 euroa eli 10000 vuodessa 

Näillä kaikilla kuudella ihmisellä tulee olla se ylimääräinen viisitonninen ja halu lahjoittaa se.

No .eikö se nyt ole päivänselvä asia.

Se, että tosiasiassa olisi kuusi ylemmän polven edustajaa yhtä aikaa lahjoittamassa, lienee aika harvinaista.

Nej! Det är riktigt vanligt här i Österbotten .vi lever länge .

Vierailija
55/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo, sama!

Nyt suunnittelen ja säädän rempparahaa, jos ja kun tulee etee. Ostan maaleja ja uudet keittiövärkit, on semmonen pikku koppi, vähän toiminnallisuutta.

Ostan myös ruokaa, sellaista jota hän ei raaski ostaa.

Konsertti-ja leffalippuja ja silleen.

Ei mulla ole perintöä antaa, pinipalkkaisesta työstä eläkkeelle jäänyt, sekin pieni.

Värkit 🤢

Tarkoitetaanko tolla keittiövärkillä naista ja sen mukana tulevaa värkkiä. Buahahahaa. 

Vierailija
56/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Ainakin omalla äidillä oli niin kiero kasvatusmetodi, että sitä rahaa aai vain, jos samalla osoitti, että pystyy sitä itsekin hankkimaan ja hankkii myös. Sinällään joku muu systeemi olisi laskenut stressitasoja.

Olen nyt aikuisena burn out -potilas.

Vierailija
57/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Nämä tämmöiset hyysätyt lapset ovat ihmeissään kun vanhemmat kuolevat. Keneltä sitten rutkutetaan lisää rahaa, kun perintörahat on tuhlattu. 

Vierailija
58/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo, sama!

Nyt suunnittelen ja säädän rempparahaa, jos ja kun tulee etee. Ostan maaleja ja uudet keittiövärkit, on semmonen pikku koppi, vähän toiminnallisuutta.

Ostan myös ruokaa, sellaista jota hän ei raaski ostaa.

Konsertti-ja leffalippuja ja silleen.

Ei mulla ole perintöä antaa, pinipalkkaisesta työstä eläkkeelle jäänyt, sekin pieni.

Värkit 🤢

Tarkoitetaanko tolla keittiövärkillä naista ja sen mukana tulevaa värkkiä. Buahahahaa. 

Äly hoi, olet jättänyt minut...

Vierailija
59/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

No ei tässä ole kyse siitä, että eivätkö olisi itsenäistyneet. Eivätkä todellakaan roiku helmoissa me. Tämä nyt on tässä suvussa tapana. Sijoituksiin tuntuvat pistävän lahjani ja apuni vuoksi säästyneet rahat, sekä omiinsa, että lastensa.

On minulla pari kaveria, joilla olisi varaa auttaa lapsiaan (sairauksia ja työttömyyttä)joilla todella olisi tarvetta rahalle. Mutta he ajattelevat juuri kuten sinä. Siis että löysä raha turmelee. Säästävät rahat käärinliinansa taskuihin mieluummin. Aika huonot välit heillä on lapsiinsa.

Vierailija
60/104 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Ainakin omalla äidillä oli niin kiero kasvatusmetodi, että sitä rahaa aai vain, jos samalla osoitti, että pystyy sitä itsekin hankkimaan ja hankkii myös. Sinällään joku muu systeemi olisi laskenut stressitasoja.

Olen nyt aikuisena burn out -potilas.

Äitisi teki sulle palveluksen. Tuolla mentaliteetilla, jos olisit vain saanut tekemättä mitään olisit täysin vässykkä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan