Maksatteko täysi ikäisten lasten laskuja ja menoja?
Kuuntelin radiosta ohjelmaa jossa kerrottiin että sillä lailla voi tehdä ilman veroseurauksia .voi maksaa m.m. hoitovastikkeet .vakuutukset.ostaa kodinkoneita bensaa ym ym.. jos tekee niin niin he maksavat sitten aikanaan vähemmän perintöveroa
Kommentit (104)
Maksan ja samalla mahdollistan sen, että lapseni voivat palkallaan kartuttaa omaisuuttaan. Verottaja hyväksyy sen, että maksan lapsen perheen vastikkeen, vesimaksun, sähkön, päivähoitomaksut jne. Lapseni tienaa noin 7000 e/kk ja pystyisi itse elättämään perheensä, mutta tämä on helpoin tapa siirtää varallisuutta veroitta. Voin vuodessa maksaa helposti 20 000 e lapseni perheen kuluja täysin hyväksytyllä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ostan lahjakortteja ruokakauppoihin. Niistä ei verottaja tai kela saa vihiä.
Ei verottaja välitä vaikka ostat heidän kaikki ruuat..se juttu on että rahaa ei saa siirtää heidän tilille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti omia lapsiaan auttaa jokainen joka lapsia on saanut.
On ihmisiä jotka eivät auta. Osa potkii lapset kotoa pois. Osa ei myöskään tue vaan käyttävät rahat itseensä. Meitä on joka junaan.
Surullista
Miten niin? Toisten lapset pärjäävät itsenäisesti ilman vanhempien apua. Ei se sitä tarkoita, etteikö perheessä olisi rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoitan 4900 joka kolmas vuosi ..sekä maksan koti/autovakuutuksen ja trafimaksut.. pitäisi antaa enemmän
Miksi?
Eri, mutta siksi kun minulla on varaa.
Ja aikuiset lapsesi eivät opi itsenäisiksi? Roikkuvat äitylin/isän helmoissa ja rahat kelpaavat?
Taidat olla vaan kateellinen kun olet sössinyt rahaasiasi aikanaan.
Ei pidä paikkaansa. Totean vain, ettei tuollainen jatkuva omien rahojen syytäminen jälkikasvulle ole välttämättä pelkästään hyvä asia.
Jossain tapauksissa on näinkin. Mutta jos jälkikasvulla
Joe heillä on talous ja elämä hallinnassa, mihin he tarvitsevat rahallista apuasi?
Raha tulee/menee rahan luo. Varakkaat vanhemmat, varakkaat lapset. Näin se vaan menee. Itse annan rahaa silloin tällöin. Maksavat itse asumisensa ja kaikki kulut. Olen siitä ylpeä, että ymmärtävät mitä eläminen maksaa kuukausitasolla. Se on tärkeintä rahan käytössä. Jos pystyisin lahjottaisin sen 4999 joka kolmas vuosi.
En tietenkään, sehän on valtion homma elättää, jos ei itse pysty.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti maksan. Saisi muuten häädön.
Niin. Oliskohan lapsesi oppinut että pelastat hänet aina pulasta. Missä luulet hänen asuvan sitten kun olet mullan alla.
On se jotenkin outoa, että suomessa ei voi antaa omalle lapselleen, ihan omasta tahdostakaan rahaa, kun valtio verottaa sitä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoitan 4900 joka kolmas vuosi ..sekä maksan koti/autovakuutuksen ja trafimaksut.. pitäisi antaa enemmän
Miksi?
Eri, mutta siksi kun minulla on varaa.
Ja aikuiset lapsesi eivät opi itsenäisiksi? Roikkuvat äitylin/isän helmoissa ja rahat kelpaavat?
Nämä tämmöiset hyysätyt lapset ovat ihmeissään kun vanhemmat kuolevat. Keneltä sitten rutkutetaan lisää rahaa, kun perintörahat on tuhlattu.
Täysin väärä käsitys hyvävaraisten sukujen toiminnasta. Sitä rahanhallintaongelmaa on pikemminkin näillä persaukisilla kuin varakkailla. Lapset oppii kotoa raha-asioiden hoidon ja päämä
Ai että mitä sontaa. Älä enempää ylpisty tai sataa vettä nenään.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä kateellinen tästä. Olen itse syntynyt pienituloiseen perheeseen, isäni on jo edesmennyt ja äitini elää kansaneläkkeellä. Minua ei ole ikinä autettu taloudellisesti, vaan olen joutunut pärjäämään itsenäisesti jo siitä asti, kun lähdin amikseen. Olen maksanut kaiken itse vuokrasta, puhelinlaskuista ja itse puhelimista asti siitä lähtien, kun täytin 17. Pääsin töihin heti valmistuttuani v.2006 ja siitä asti töissä ollut suht pienellä palkalla eikä äitini ole minua ikinä taloudellisesti tukenut, kun ei ole pystynyt. Myönnän, että olen kateellinen niille, jotka ovat syntyneet parempituloiseen perheeseen, joiden vanhemmilla on mahdollisuus tukea, kun tekee tiukkaa. Saati sitten, että ostelevat autoja, lahjoittavat rahaa ja maksavat auton kulut.. Tasan ei mee ne kuuluisat nallekarkit.
Päinvastoin minä maksan vanhempieni laskut ja maksamatta jääneet maksut, nimittäin ne eläkemaksut. Maksan heidän eläkkeensä, joilla maksavat laskunsa. Faktoja
Nro 85: "Joe heillä on talous ja elämä hallinnassa, mihin he tarvitsevat rahallista apuasi?"
Sivusta tähän...eivät välttämättä varsinaisesti tarvitsekaan rahallista apua, mutta tämä on yksi keino siirtää varallisuutta seuraavalle sukupolvelle ilman, että verottaja nappaa siitäkin välistä. Sama kuin se, että lahjoittaa kolmen vuoden aikana enintään 4999€ eikä sitä enemmän. Nyt vissiin on suunnittelilla (vai joko on tehty päätöskin???), että tuo raja nousisi 5000 €:sta 7500 €:oon.
Vierailija kirjoitti:
On se jotenkin outoa, että suomessa ei voi antaa omalle lapselleen, ihan omasta tahdostakaan rahaa, kun valtio verottaa sitä??
Kyllähän voi. Nyt alle viisi tonnia joka kolmas vuosi, mutta summaa noussee 7500 euroon, jos hallitusta on uskominen. Lapsen laskuja voi maksaa minkä sielu sietää, sitä ei ole rajoitettu. Asuntolainan maksaminen on eri juttu, mutta onhan siinä vielä maksettavissa vastike, vesi, sähkö ja vakuutukset noin esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän voi. Nyt alle viisi tonnia joka kolmas vuosi, mutta summaa noussee 7500 euroon, jos hallitusta on uskominen. Lapsen laskuja voi maksaa minkä sielu sietää, sitä ei ole rajoitettu. Asuntolainan maksaminen on eri juttu, mutta onhan siinä vielä maksettavissa vastike, vesi, sähkö ja vakuutukset noin esimerkiksi.
Näin on saisi nousta 10000
Maksan opiskeleville lapsilleni esimerkiksi huonekaluostoksia ja takuuvuokrat. Mutta sitä vieroksun, että pidetään hyvänä ideana siirtää omaa omaisuutta lapsille mahdollisimman nopeasti mahdollisimman paljon. Ymmärrän ajatuksen vain, jos kyseessä on kymmenien miljoonien omaisuus, tai sellaiselta eläkeläiseltä, jolla on todella suuri jo maksussa oleva eläke.
Tämmöisenä tavallisena hyvätuloisena ja suhteellisen varakkaana henkilönä tuo olisi iso virhe. Eläkekertymä on minun ikäisilläni pieni ja riski jäädä työttömäksi ennen eläkeikää on suuri. Kyllä se oma omaisuus tarvitaan itse. Perinnöksi voi kyllä jättää, koska sitten sitä ei itse tarvitse.
Olen lapsilleni sanonut, että jos menevät lukion jälkeen yliopistoon, maksan kahden vuoden ajalta kohtuulliset vuokramenot.
Maksan vain menestyksestä. Jokaisesta Laudaturista saa tonnin
Mikä vääryys se on ? 19 999 euroa saa periä ilman veroja ja 40K:stakin vero on vain 1500 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vääryys se on ? 19 999 euroa saa periä ilman veroja ja 40K:stakin vero on vain 1500 euroa.
Tämä siis vastauksena viestiin, jossa perintöveroa väitettiin vääryydeksi.
Tosin kaikki eivät laita rahojaan kulutukseen vaan säästävät. Mun lapseni saivat viime syksynä äitini säästöhenkivakuutuksesta kumpikin noin 50 000 €, josta tosin menee vielä verot, mutta kuitenkin jäljelle jää ihan ok summa. Tytär on käyttänyt siitä summasta pari tonnia ostaessaan koiran ja poika ei ole käyttänyt vielä euroakaan.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/