Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä duolingolle on tapahtunut?

Vierailija
29.07.2025 |

Ihan syvältä tuo uudistus että jatkuvasti pitää katsoa mainoksia saadakseen lisää aikaa. Siis ihan jatkuvasti. Jokaisen tehtävän välissä. Nyt ei jostain syystä enää edes pystynyt mainoksia katsomalla lataamaan energiaa, joten en pysty jatkamaan. En todellakaan aio maksaa. Täytyy etsiä jokin muu sivusto kielen opiskeluun. Duolingo ei näytä muutenkaan enää toimivan kunnolla. Jatkuvasti jää jumiin, ja täytyy sulkea ja aloittaa uudelleen. Aikaa kuluu tähänkin kauheasti hukkaan, ja taas on katsottava mainoksia päästäkseen eteenpäin. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa maksaa kunnon apista. Oppii paremmin ja tehtävät on ammattilaisten tekemiä.

Duolingon lauseet ovat ihan outoja. Sanoja yhdistelty yhteen.

Vierailija
2/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudistus? Oon käyttänyt Duolingoa kai vuodesta 2019, ja ainahan siinä mainoksia, ellei osta sitä Super-Duolingoa. (Joskus saa ilmaiseksi kokeilun). Mulla kys. sovellus toiminut ihan hyvin ilman mitään katkoja. Olisko vika sun puhelimessa/koneessa sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duolingo on mielenkiintoinen. Suomessa Duolingolla opiskellaan eniten espanjaa, Puolassa saksaa, mutta Ruotsissa ruotsia. Kumma juttu.

Vierailija
4/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas maksan ihan mielelläni siitä, että opin kieltä hauskasti ja koukuttavasti. Ei ole tuollaisia ongelmia, ja olen oppinut espanjaa nollatasolta vajaassa vuodessa niin, että luen ja ymmärrän kuulemaani jo varsin sujuvasti. Olenkin kyllä tahkonnut 5-8 tuntia viikossa ja viime aikoina alkanut tukea oppimista myös Duolingon ulkopuolisilla matskuilla. Mutta superin maksaminen on ollut pieni hinta uudesta kielitaidosta.

Vierailija
5/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista kuulla. Tein Duolingoa monella kielellä, kunnes vaihdoin puhelinta vuosi sitten. Olin miettinyt, että pitäisi palata duolingon pariin, mutta nyt olen lukenut näitä kokemuksia täältä. Ehkä duolingo oli minun osaltani tässä.

Vierailija
6/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen huomannut tuon, että joskus Duolingo ei vain anna katsoa mainoksia sydänten palauttamiseksi, ja joskus sitten pystyy saamaan peräkkäin useita sydämiä ihan vain nappia painamalla. Vastaavasti harjoituksissa on joskus bugeja, että jos valitsen monivalintakysymyksessä väärän vastauksen, en voi enää jatkaa valitsemalla toisen sanan, vaan joudun sulkemaan koko harjoituksen ja tekemään sen alusta asti uudestaan.

Vierailija
7/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksullinen Duolingo toimii aivan hyvin.

Vierailija
8/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas maksan ihan mielelläni siitä, että opin kieltä hauskasti ja koukuttavasti. Ei ole tuollaisia ongelmia, ja olen oppinut espanjaa nollatasolta vajaassa vuodessa niin, että luen ja ymmärrän kuulemaani jo varsin sujuvasti. Olenkin kyllä tahkonnut 5-8 tuntia viikossa ja viime aikoina alkanut tukea oppimista myös Duolingon ulkopuolisilla matskuilla. Mutta superin maksaminen on ollut pieni hinta uudesta kielitaidosta.

Ja väärin! 🤣🤣🤣 Duolingo opettaa väärin - hirveästi virheitä. Katso arvostelut. 

Vierailija
9/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaa "enshittification"

Vierailija
10/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihan tavallista linkoa on vain helpompi käyttää?

Vierailija
11/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vieläkö porukka käyttää tuota/tukee Duolingoa? Ilmoittivat, että laittavat porukkaa pihalle ja tekoäly tulee hoitamaan heidän työt

Vierailija
12/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli hetken käytössä. Kammottavan aggressiivista viestiä tuli ihan jatkuvasti sähköpostiin, jos ei ollut monta tuntia päivässä roikkumassa laitteella.

Vierailija
13/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudistus? Oon käyttänyt Duolingoa kai vuodesta 2019, ja ainahan siinä mainoksia, ellei osta sitä Super-Duolingoa. (Joskus saa ilmaiseksi kokeilun). Mulla kys. sovellus toiminut ihan hyvin ilman mitään katkoja. Olisko vika sun puhelimessa/koneessa sitten?

En tiedä, mutta sen jälkeen kun sydämet katosi, ja tilalle tuli tuo hiton energianlataus palkki, alkoi tökkimään pahasti. Välillä on käytännössä mahdotonta jatkaa, kun energia kuluu loppuun, vaikka kaikki tehtävät tekee oikein. Sydämiä ei menettänyt jos ei tehnyt virheitä, mutta nyt ei virheettömyyskään auta. Vai onko tämä joku diamond leaguen juttu pelkästään? Italiaa siis opiskelen, ja olen jo pitkään ollut diamond leaguessa tasolla, jossa tulee päivittäinen kertaus kierros, eikä enää muuta uutta. En olevlopettanut siinä toivossa, että opiskeltavaa tulisi jossain vaiheessa lisää. 

Vierailija
14/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa maksaa kunnon apista. Oppii paremmin ja tehtävät on ammattilaisten tekemiä.

Duolingon lauseet ovat ihan outoja. Sanoja yhdistelty yhteen.

Joissain kielissäon ihan outoja lauseita, mutta joissain suurimmaksi osaksi ihan järkeen käyvää.

Vierailija
15/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla maksettu versio? Siinä tapauksessahan nuo ongelmat ei sulle näy.

Vierailija
16/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duolingo on mielenkiintoinen. Suomessa Duolingolla opiskellaan eniten espanjaa, Puolassa saksaa, mutta Ruotsissa ruotsia. Kumma juttu.

Käyn huvikseni läpi ruotsin kurssia (ja suomen) ja aika ohueksi jää kielitaito jos noiden varassa on. Saksan kurssi on paljon pidempi, mutta eipä siinäkään pääse kovinkaan hääviin kielitaitoon kun se ei opeta kielioppia muuten kuin siinä sivussa voi koittaa huomata miten homma toimii. Kuulemma ranska ja espanja on kaikkein perusteellisimmat kurssit.

Lisäksi siinä on englannin kurssi (englanniksi) mutten oikein tajua mistä sitä läpikäyvä oppii sen kaiken mitä se siinä tehtävissä kyselee. Kielitaitoiselle se ei tietty ole haastava vaikkei asioita ihan olekaan opetettu ennen kyselyitä. 

Vierailija
17/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn huvikseni läpi ruotsin kurssia (ja suomen) ja aika ohueksi jää kielitaito jos noiden varassa on. Saksan kurssi on paljon pidempi, mutta eipä siinäkään pääse kovinkaan hääviin kielitaitoon kun se ei opeta kielioppia muuten kuin siinä sivussa voi koittaa huomata miten homma toimii. Kuulemma ranska ja espanja on kaikkein perusteellisimmat kurssit.

Lisäksi siinä on englannin kurssi (englanniksi) mutten oikein tajua mistä sitä läpikäyvä oppii sen kaiken mitä se siinä tehtävissä kyselee. Kielitaitoiselle se ei tietty ole haastava vaikkei asioita ihan olekaan opetettu ennen kyselyitä. 

Et tainnut ymmärtää kommentoimasi jutun pointtia.

Vierailija
18/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen huomannut tuon, että joskus Duolingo ei vain anna katsoa mainoksia sydänten palauttamiseksi, ja joskus sitten pystyy saamaan peräkkäin useita sydämiä ihan vain nappia painamalla. Vastaavasti harjoituksissa on joskus bugeja, että jos valitsen monivalintakysymyksessä väärän vastauksen, en voi enää jatkaa valitsemalla toisen sanan, vaan joudun sulkemaan koko harjoituksen ja tekemään sen alusta asti uudestaan.

Mutta sulla siis on edellen sydämet? Ei vaaleanpunaista latauspalkkia, josta aika kuluu loppuun nopeasti, teit mitä hyvänsä? Nuo sydämet haluaisin minäkin takaisin. On tosi katkonaista yrittää tehdä tehtäviä sekunteja laskien, ja jatkuvasti mainoksia katsoen. Sitten yhdestä mainoksesta saa jotain 3 sekuntia lisäaikaa. Jep jep! 

Vierailija
19/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan ilmainen duolingo. Koitan tehdä virheettömästi jotta sydämet säilyy. Kun tehtävän saa tehtyä, sielä lopussa on se hitsin temu mainos. Usein saatam odottaa iltaan, silloin tulee "pikatehtäviä" ja pääsee seuraavaan tehtävään.

EN maksaisi duolingosta senttiäkään.

Olen oppinut jotakin mutta en sillä pärjää, en osaa en.

Vierailija
20/29 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta sen jälkeen kun sydämet katosi, ja tilalle tuli tuo hiton energianlataus palkki, alkoi tökkimään pahasti. Välillä on käytännössä mahdotonta jatkaa, kun energia kuluu loppuun, vaikka kaikki tehtävät tekee oikein. Sydämiä ei menettänyt jos ei tehnyt virheitä, mutta nyt ei virheettömyyskään auta. Vai onko tämä joku diamond leaguen juttu pelkästään? Italiaa siis opiskelen, ja olen jo pitkään ollut diamond leaguessa tasolla, jossa tulee päivittäinen kertaus kierros, eikä enää muuta uutta. En olevlopettanut siinä toivossa, että opiskeltavaa tulisi jossain vaiheessa lisää. 

MUlla ei ole tuollaista energianlatausta ollenkaan? Niitä sydämiä edelleen, eivät ole kadonneet mihinkään. Ilmaisversio käytössä mulla, ja italiaa opiskelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan