Ihmiset jotka väittävät olevansa vähävaraisia mutta heillä on esim useiden kymppitonnien perintö tilillä johon EI KOSKETA
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pienet tulot, alle 30t säästöt ja kaksi elätettävää. Mitä luulet että kävisi, jos antaisin itselleni luvan syödä säästötkin? Koen olevani vähävarainen, joskaan en hädänalainen.
Kuolisit paskahalvaukseen koska olet luonteeltasi pihi paska.
Sinun lapset voi kuolla nälkään jos jäätkin hetkeksi ilman tuloja, tilillä kun ei mitään ole, vastuuntunnoton haihattelija.
Asutko Meksikossa?
Eli sä oot niitä, joiden lapsetkin hoitaa aina se kuuluisa "joku muu".
Vierailija kirjoitti:
Se on katastrofirahasto köyhälle. Niitä kuukausia varten kun Kela tai työkkäri jälleen sössii kaiken ja jäät nollatuloille. Ettei mene koti alta ja saa edes jotain syödäkseen eikä tarvitse pikahakua toimeentulotuelle tai seurakuntaan lähteä kerjuulle. Joo, en mene töihin, olen työkyvytön joka ei saa enää sairauspäivärahaakaan vaikka meinasin jo kuolla.
Näin. Tsemppiä sulle ja etähali täältä ruudun takaa.
Niin sitä kutsutaan säästämiseksi. Ymmärrän kyllä ettei nykyajan älypuhelinpässeiltä sellainen onnistu.
Elämän tarkoitus on säästää!
Eiku..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pienet tulot, alle 30t säästöt ja kaksi elätettävää. Mitä luulet että kävisi, jos antaisin itselleni luvan syödä säästötkin? Koen olevani vähävarainen, joskaan en hädänalainen.
Kuolisit paskahalvaukseen koska olet luonteeltasi pihi paska.
Sinun lapset voi kuolla nälkään jos jäätkin hetkeksi ilman tuloja, tilillä kun ei mitään ole, vastuuntunnoton haihattelija.
Asutko Meksikossa?
Eli sä oot niitä, joiden lapsetkin hoitaa aina se kuuluisa "joku muu".
Suomessa lapset tai aikuiset eivät v 2025 kuole nälkään. Täti voi lopettaa Topeliuksen satujen lukemisen.
Monilla täällä on hirveen mustavalkoinen käsitys rahasta.
Joko olet hirveä tuhlari tai hullu pihistelijä. Tosi harva on ääripäätä.
Enemmän ärsyttää ihmiset jotka valittaa miten "ei oo varaa" ja päädyt säälimään heitä (tarjoat vähistä varoistasi jonkun kahvilareissun jne) kun luulet että ovat kanssasi samassa tilanteessa ja sitten selviää etteivät oikeasti olekaan köyhiä, kun painelevat ulkomaille, ostavat omistusasunnon tai uuden auton jne.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ärsyttää ihmiset jotka valittaa miten "ei oo varaa" ja päädyt säälimään heitä (tarjoat vähistä varoistasi jonkun kahvilareissun jne) kun luulet että ovat kanssasi samassa tilanteessa ja sitten selviää etteivät oikeasti olekaan köyhiä, kun painelevat ulkomaille, ostavat omistusasunnon tai uuden auton jne.
No mut tuo onkin vähän eri asia. Olen tosi säästäväinen, mutta en mä kavereilta pummi, se on hyväksikäyttöä.
En ole yllättynyt että juuri av:n kaltainen palsta on täynnä pihejä mummoja.
Kiinnostava ketju. Kiitos kaikille kirjoittajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja köyhä on köyhä siksi, että ei osaa säästää.
Eihän köyhä saa säästää. Jos olet tuilla, sulla saa nykyään olla tasan sen verran mitä tuet on. Osa-aikatyötkään ei kannata, kun mitään ei saa ansaita sukan varteen, vaikka järkevämpää se olisi yhteiskunnan kannalta, että köyhyydestä pääsisi ponnistamaan takaisin kuluttajaksi.
NÄYTÄ se lakipykälä joka KIELTÄÄ säästämästä?
Vierailija kirjoitti:
Kymppitonni on tosi vähän. Itse sain perintöä 30 tuhatta, 3 vuotta sitten. Siitä on enää kymppitonni jäljellä, kun halusin ostaa ruokakaupasta kaikkea mitä haluan. Ostelin kaikenmaailman hedelmiä, marjoja ja vihanneksia ja lihoja mistä en ollut koskaan kuullutkaan, viinejä, erikoiskaljoja, parempaa vessapaperia jne. Rahat vaan hupeni silmissä, vaikken mitään isompia hankintoja tehnyt. Elin vaan kuin rikkaat.
Nyt pyrin olemaan järkevämpi ja se kyllä vaatii pienipalkkaisena todella nuukaa elämää. Kairapuuroa ja itse kerättyjä marjoja, sieniä, jne. Että kyllä se on ihan totta, ei mulla ole varaa oikein mihinkään, ellen halua tuhlata nuo viimisetkin säästöt.
Järkevämpi olisi sijoittanut ne rahat, mutta noh, sainpahan elää pari vuotta leveetä elämää.
no niin olisi. Jos olisi sijoittanut niin parin vuoden sijasta olisit voinut käyttää satkun verran enemmän kulutukseen ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne muutama kymppitonni on koko omaisuutesi niin ei silloin ole varakas.
No ei ole kyllä vähävarainenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymppitonni on tosi vähän. Itse sain perintöä 30 tuhatta, 3 vuotta sitten. Siitä on enää kymppitonni jäljellä, kun halusin ostaa ruokakaupasta kaikkea mitä haluan. Ostelin kaikenmaailman hedelmiä, marjoja ja vihanneksia ja lihoja mistä en ollut koskaan kuullutkaan, viinejä, erikoiskaljoja, parempaa vessapaperia jne. Rahat vaan hupeni silmissä, vaikken mitään isompia hankintoja tehnyt. Elin vaan kuin rikkaat.
Nyt pyrin olemaan järkevämpi ja se kyllä vaatii pienipalkkaisena todella nuukaa elämää. Kairapuuroa ja itse kerättyjä marjoja, sieniä, jne. Että kyllä se on ihan totta, ei mulla ole varaa oikein mihinkään, ellen halua tuhlata nuo viimisetkin säästöt.
Järkevämpi olisi sijoittanut ne rahat, mutta noh, sainpahan elää pari vuotta leveetä elämää.
no niin olisi. Jos olisi sijoittanut niin parin vuoden sijasta olisit voinut käyttää satk
Teillä sijoitusjankuttajilla on aina oletuksena, että kaikki osaa sijoittaa ja vieläpä niin, että rahaa tulee lisää. Lisäksi ei tietenkään maailmantaloudessa ikinä tapahtu mitään voisi heittää sijoitukset persiilleen.
Vierailija kirjoitti:
Elämän tarkoitus on säästää!
Eiku..
Tuhlaaminen ja temuttaminen on elämän tarkoitus.
eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse etteikö saisi olla perintöä säästössä. Mutta siitä, että samaan aikaan valittaa, ettei ole varaa esimerkiksi syödä kunnolla tai ostaa jotain tarvitsemaansa asiaa. Sehän on ärsyttävää kun väittää olevansa köyhä kun ei ole todellisuudessa. Mielestäni köyhä on jos elää kädestä suuhun ja ei ole mahdollisuutta säästää eikä ole tullut perintöjä.
Kyllähän se on ymmärrettävästi suututtavaa kuunnella oikeasti köyhänä valitusta köyhyydestä ja että joutuu ostamaan niukasti ruokaa ja samaan aikaan makuuttaa rahojaan tilillä.
Paha päivä on silloin kun elää, ei enää kun on kuollut. Olen monesti ihmetellyt mihin saakka pitää odottaa, että jotkut kitsaat raaskivat rahojaan käyttää. Yleensä eivät ikinä, kuolo korjaa. Ja perikunta.
Sittenkö olisi
Sijoittajia, tai säästäjiä kadehtivat ihmiset eivät tunnu ymmärtävän, että sijoittaja on joskus tehnyt päätöksen kantaa vastuun omasta elämästään. Se on vaatinut uhrauksia, koska tietää, että kun lähtee kartuttamaan varallisuuttaan ja toteuttaa sijoitus- ja vaurastumissunnitelmaa, niin yhteiskunta ei taloudellista apua tarjoa, jos elämä heittää kuopan pohjalle.
Silloin ainoa mahdollisuus on sijoittaa siten, että voi toimia myös omana toimeentulotukitoimistonaan. Eli niin, että on puskurirahaa, jos kaikki menee alta ja että senkin jälkeen voi itse täysin vapaasti tehdä taloudellisia päätöksiä jonkun holhoojan (lue: toimeentulotukivirkailijan) päätösten sijaan.
Toki sijoittajakin voisi päättää, että tuhlaa kaiken ja sitten toimeentulotuen asiakkaaksi, mutta veikkaan, että jos on alkanut sijoittajaksi ja näkee miten kannustavaa on sijoittaa omia rahojaan ja nähdä niiden karttuvan, niin ajatus toimeentulotukiasiakkuudesta on sellainen, että "never, never, never", koska siellä ei voi sitten sijoittaa.
Silloin todellakin voi kokea olevansa vähävarainen, vaikka talletuksia olisi. Sitä pitäisi kunnioittaa kadehtimisen sijaan. Ajatelkaa, että ne ihmiset eivät ole kilpailemassa sitten teidän kanssa toimeentulotukirahoista.
"Teillä sijoitusjankuttajilla on aina oletuksena, että kaikki osaa sijoittaa ja vieläpä niin, että rahaa tulee lisää. Lisäksi ei tietenkään maailmantaloudessa ikinä tapahtu mitään voisi heittää sijoitukset persiilleen."
Kaikki osaa sijoittaa. Se ei ole mitään ydinfysiikkaa. Sellaista oletusta ei ole, että rahaa tulee lisää aina (vaikka sitäkin voi tulla: on olemassa riskittömiäkin sijoituskohteita. niissä toki tuotto on vaatimattomampi, mutta tuotto on silti tuottoa)
Vierailija kirjoitti:
Tämän hallituksen ainoa hyvä teko on poistaa tuet tällaisilta!
Ei ne mitään ole poistaneet vähävaraisiksi itseään väittäviltä, koska ne ei ole vähävaraisia. Pölhö.
Jotain vantaalaista häiritsee jos toisella on 10 000 tilillä, siitä on kuule turha olla kateellinen, se on niin pieni summa
Mäkin tiedän eläkkeellä olevia tai jopa alle 30 vuotiaita jonka vanhemmat tehneet säästötilin jossa lojuu kymppitonni tai enemmän ja sit valittavat ettei ole rahaa ruokaan!! Suksikaa teeskentelijät....