Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nimet Tarja, Marjo ym, onko joskus olleet kauniita?

Vierailija
26.05.2025 |

Ihmettelen miten suosittuja ovat, vaikka ne ei kuulosta yhtään kauniilta. 

Kommentit (248)

Vierailija
181/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nimeni on nyt unohtunut mainita. Olen Raisa, ja se ei kerta kaikkiaan ole suomalaisittain lausuttuna miellyttävän kuuloinen ja vaikea kuvitella että koskaan olisi ollutkaan. Ehkä venäläisellä painotuksella Raiissa olisi ok, ja myös muiden maiden ääntämisellä parempi kuin suomella mitä äsken kuuntelin. Sen sijaan tätinimet Raija ja Reija kuulostavat äänteidensä puolesta ihan hyvältä ja tulevat varmasti vielä muotiin. 

Vierailija
182/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarja Virve Sirpa Terhi Sari Virpi... kauheita nimiä.

Unohdin Pirjon ja Reijan.

R-kirjain ei sovi kovinkaan moneen naisen nimeen.

Joo, kyllä Nenna, Nonna, Emma ja Nanna ovat paljon kauniimpia.

Emma on ihan nätti, nuo muut on jotain epänimiä.

Oi muistatkos, Emma, sen kuutamoillan kun yhdessä tansseissa kuljettiin. Oi, Emma, Emma, oi Emma, Emma, kun yhdessä tansseissa kuljettiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma nimeni on nyt unohtunut mainita. Olen Raisa, ja se ei kerta kaikkiaan ole suomalaisittain lausuttuna miellyttävän kuuloinen ja vaikea kuvitella että koskaan olisi ollutkaan. Ehkä venäläisellä painotuksella Raiissa olisi ok, ja myös muiden maiden ääntämisellä parempi kuin suomella mitä äsken kuuntelin. Sen sijaan tätinimet Raija ja Reija kuulostavat äänteidensä puolesta ihan hyvältä ja tulevat varmasti vielä muotiin. 

Raiisa Gorbatshjova oli hieno nainen, mutta häntä tuskin kukaan enää muistaa.

Vierailija
184/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nimi lasta rumenna, jos ei lapsi nimeä!

AP:n nimi on varmasti Kyllikki!

Minusta Kyllikki on paljon kauniimpi nimi kuin Marjo (Purjo? Yrjö? Marjapuuro?) tai Tarja (Karja? Harja?) 

Olen kaivannut sinua Kyllikki, kun kohtalon tuuli kaarnalaivaa kuljettaa. Sinä miestenlehdessä pyllistit ja mua juopporentuksi pystybaarissa solvataan.

Helena

Tai Helene on myös kaunis nimi.

Vierailija
185/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panehan se oma nimesi tänne, niin t (h) utkitaan sitä vähän :D

Anne

Ei ole mitenkään muodissa.

Aika bliisu ja valju, ei särmää. Taitaa vanhempasi saaneen inspiraation Anne Pohtamosta?

Ei varmaankaan, Anne Pohtamo oli kyllä todella kaunis missi, mutta ei ollut vielä 60-luvulla tunnettu. 

Oikeinko tosissasi olet syntynyt -60- luvulla ja mietit, että jotkut nimet ovat "rumia".

Itse näin 50-lukulaisena pystyn näkemään sen, että vanhat nimet tulevat aina uudelleen

No lähellä kuuttakymppiä ovat.

Vierailija
186/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kaikki 60-luvulla syntyneet ole yli 60-vuotiaita. Enkä aloittanut tätä ketjua. Enkä ota tätä niin tosissani, vaan viihteenä. Mikäs sinun etunimi on"?

Nimestä lällättely on yksi kiusaamisen muoto, enkä ole koskaan sitä ymmärtänyt leikiksi. Siksi ihmettelen, että jo vahvasti keski-ikäiset ihmiset tekevät sitä.

Olen aina ollut sinut nimeni kanssa, ei siinä ole mitään keskusteltavaa.

Vierailija
187/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yhtään sen kaumiimpia kuin jotkut Jadet, Jessikat, Veetit, Otsot yms. kammotukset

Vierailija
188/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistetaan, muistetaan!

Vierailija
189/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarja on kamala

Enkä ole.

Vierailija
190/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aino, Alli, Auli, Aune...aivan hirveitä. Millainen vanhempi rankaisee lasta näillä?

Vierailija
191/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistetaan, muistetaan!

Raisa on kiva nimi. Semmoinen hiihtäjä? kuin Raisa Smetanina, muistanko oikein?

Vierailija
192/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leo, Emil, Emma ja Aune. Nämä olisivat minun lasteni nimet. 💞

Vierailija
193/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarja on kamala

Ei niin kamala kuin vaikka Pirjo tai Jaana.

Martta, Jatta - löytyyhän näitä rumia nimiä.

Minäkään en ole koskaan pitänyt Martta-nimestä.

Vierailija
194/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessikka, karlotta, pirjetta, Pirita, Jonna, jenni

Jere, Jesse, jami, Joonas, ym

Hirveitä nimiä on joka vuosikymmenellä.

Vierailija
195/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Jarna?

Vierailija
196/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panehan se oma nimesi tänne, niin t (h) utkitaan sitä vähän :D

Anne

Ei ole mitenkään muodissa.

Aika bliisu ja valju, ei särmää. Taitaa vanhempasi saaneen inspiraation Anne Pohtamosta?

Ei varmaankaan, Anne Pohtamo oli kyllä todella kaunis missi, mutta ei ollut vielä 60-luvulla tunnettu. 

Oikeinko tosissasi olet syntynyt -60- luvulla ja mietit, että jotkut nimet ovat "rumia".

Itse näin 50-lukulaisena pystyn näkemään sen, että vanhat nimet tulevat aina uudelleen ja jotkut nimet jäävät suosikeiksi vuosikymmeniksi.

Ihmettelen aina täällä av:lla näitä suosikki- ja inhokkinimilistoja ja ajattelen aina ketjujen aloittajan olevan hyvin nuori.

Nyt siis yli 60-vuotias aloittaa inhokkinimiketjun, huhhuh.

Eräs hiukkasfyysikko sanoi, että vain makuasioista kannattaa kiistellä. (Kaikkeen muuhun kun on olemassa absoluuttinen totuus.)

Vierailija
197/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjo on minusta edelleen kaunis nimi, samoin Marja. Ne ovat jotenkin suomalaisia ja omalla tavallaan jämäköitä. Samoin Merja. Kun olin lapsi, sanoin, että minulle jos tulee tyttö, laitan nimeksi Merja. Se ei toteutunut, tuli 3 poikaa.

En pidä näistä nykynimistä, kuten Olivia. Siitä ei tule mieleen muuta kuin oliivipuut. Isla on myös hyvin suosittu, ja minulle siitä tulee mieleen vain Islanti. Kerran olen käynyt, ja olihan se kaunis paikka, mutta hyvin erilainen verrattuna Suomeen. 

Vierailija
198/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotteko töissäkin kaikille Pirjoille yms kuinka ruma nimi heillä on? Haloo

Ei tietenkään sanota. Mutta täällä netissä saakin suoraa palautetta, mitä ei saa töissä. Ole tyytyväinen. Mikä sinun etunimi on?

Olen eri, Minna. Antakaahan tulla palautetta!

Minna on 60-luvun puolivälin suosikkinimi, etenkin duunariperheitten lasten muotinimi. Tulee mieleen Mikki-hiiren tyttöystävä Minni-hiiri ja 50-luvun arvomaailma, jossa naisten kuului olla kotona, rusetti päässä, kaunis, pieni ja kiltti. 

Minusta taas Minna on pehmeästä ulkokuorestaan huolimatta topakka.

Vierailija
199/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei kaikki 60-luvulla syntyneet ole yli 60-vuotiaita. Enkä aloittanut tätä ketjua. Enkä ota tätä niin tosissani, vaan viihteenä. Mikäs sinun etunimi on"?

Nimestä lällättely on yksi kiusaamisen muoto, enkä ole koskaan sitä ymmärtänyt leikiksi. Siksi ihmettelen, että jo vahvasti keski-ikäiset ihmiset tekevät sitä.

Olen aina ollut sinut nimeni kanssa, ei siinä ole mitään keskusteltavaa.

Ei täällä lällätellä, vaan keskustellaan makuasioista. Minusta toisten painon haukkumiseen keskittyvät ketjut ovat kiusaamista.

Vierailija
200/248 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperolla Sinikka karsee nimi...