Muita katkeria kolmekymppisiä joiden some on täynnä vauvoja ja kihloja?
Kyllä ketuttaa. Miksi joillekin tuollainen onni putoaa syliin? Itselleni jäi käteen tyhjä arpa kun pitkä parisuhde kariutui siihen ettei mies halunnut naimisiin tai suostunut edes puhumaan siitä. Deittailu sen jälkeen on ollut toivotonta ja tuntuu että tekemällä omat toiveet selväksi saat vain epätoivoisen kolmekymppisen lapsettoman leiman otsaasi ja pitäisi jotenkin pelata jotain peliä missä olet vain kevyellä kaverimielellä liikkeellä ettei miestä vaan yhtään ala ahdistamaan. Ja sitten taas jos olen passiiviseksi ja odotan miesten johdattelevan tilannetta tai tekevän aloitteen, ainoat miehet jotka lähestyy ovat tukevasti naimisissa (ei kiitos).
Tuntuu epäreilulta että tekee kaiken teoriassa oikein. Käy koulut, on hyvässä työssä ja hyväpalkkainen, sosiaalinen, urheilullinen, haluaisi olla perhekeskeinen. Huoh. Mistä helkkarista löytää miehen joka haluaisi harrastaa ihan oikeaa deittailua ja joka laittaa jotain eforttia koko kuvioon? Enkä tarkoita mitään kalliita lahjoja ja ihmeellisyyksiä, vaan rehellisyyttä, treffejä, kivoja pieniä eleitä ja tutustumista ilman oletusta että jotain tulisi antaa vastineeksi. Tuntuu et jokainen mies on liikkeellä sillä mielellä että mitä nainen tuo hänen elämäänsä ilman että kokisin/näkisin noiden miehen yrittävän mitenkään laittaa elettäkään ristiin. Ja puhun ihan tavallisista miehistä, en palstan tutusta lentäjä-jääkiekkoilijasta vaan jostain sohvaperuna-sähkömies-Santusta.
Kommentit (216)
Hyväksy mies omalta tasoltasi, niin ongelmasi ratkeavat.
Lopeta tavoittelemasta 2-3 pykälää korkeampitasoisia miehiä.
Suomessa on noin 60 000 miestä enemmän kuin naista ikäluokassa 20-40, joten ongelmasi on täysin itseaiheutettu.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on noin 60 000 miestä enemmän kuin naista ikäluokassa 20-40, joten ongelmasi on täysin itseaiheutettu.
Nimenomaan silloin niiden kriteerien on oltava korkealla ja valinta tehtävä huolella jos etsii puolisoa perheen perustamiseen.
Olen saman ikäinen ja täysin samaa mieltä. Ei kiinnosta kaiken maailman kihlautumiset ja kakarat. Ovat vain riippakiviä elämässä. Paljon parempi, että tyttöystävä asuu omassa asunnossa ja minä omassani. Jos joskus alkaa lapsia anelemaan tai yhteen muuttoa niin se on ero ja uusi tulille. M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on noin 60 000 miestä enemmän kuin naista ikäluokassa 20-40, joten ongelmasi on täysin itseaiheutettu.Nimenomaan silloin niiden kriteerien on oltava korkealla ja valinta tehtävä huolella jos etsii puolisoa perheen perustamiseen.
No jos vitosen (1-10) naiselle kelpaa vain 7-8 mies, niin sitten se on voivoi, ja turha ulista kun itse on tilanteeseensa syypää.
Naisille ei sinkkumies kelpaa.
Mutta annas olla kun mieheltä löytyy sormus, niin kaikki naiset ovat heti ehdottelemassa ihan seksiäkin, vaikka eivät sille samalle miehelle ikinä antaisi mahista jos se olis sinkku.
Naisten oma idiotismi.
Vierailija kirjoitti:
Olen saman ikäinen ja täysin samaa mieltä. Ei kiinnosta kaiken maailman kihlautumiset ja kakarat. Ovat vain riippakiviä elämässä. Paljon parempi, että tyttöystävä asuu omassa asunnossa ja minä omassani. Jos joskus alkaa lapsia anelemaan tai yhteen muuttoa niin se on ero ja uusi tulille. M32
Uliuli. Et edes lukenut aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on noin 60 000 miestä enemmän kuin naista ikäluokassa 20-40, joten ongelmasi on täysin itseaiheutettu.Nimenomaan silloin niiden kriteerien on oltava korkealla ja valinta tehtävä huolella jos etsii puolisoa perheen perustamiseen.
No jos vitosen (1-10) naiselle kelpaa vain 7-8 mies, niin sitten se on voivoi, ja turha ulista kun itse on tilanteeseensa syypää.
Mistä sinä tiedät minkä tasoinen nainen ap on ja minkä tasoista miestä etsii? Voin kertoa, että sellaiset ihan perusasiat kuin vastuuntunto, luotettavuus, rehellisyys, elämänhallinta, päihteettömyys sekä toisten kunnioitus ja arvostus ovat jo kriteereitä jotka karsivat pois hyvin ison osan miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät minkä tasoinen nainen ap on ja minkä tasoista miestä etsii? Voin kertoa, että sellaiset ihan perusasiat kuin vastuuntunto, luotettavuus, rehellisyys, elämänhallinta, päihteettömyys sekä toisten kunnioitus ja arvostus ovat
Ihan siitä tiedän sen että kun Suomessa on edelleenkin se 60 000 "ylijäämämiestä" ikäluokassa 20-40, niin miehistä on jo nyt ylitarjontaa. Jos ei miestä löydy, niin vika on omissa kriteereissä, ja ns. hypergamiassa...Eli hyväksytään kumppaniksi vain joku paljon itseä korkeatasoisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät minkä tasoinen nainen ap on ja minkä tasoista miestä etsii? Voin kertoa, että sellaiset ihan perusasiat kuin vastuuntunto, luotettavuus, rehellisyys, elämänhallinta, päihte
Miten määritellään korkeatasoisempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uliuli. Et edes lukenut aloitusta.
Luinpas. Kiinnosti vain vastata someosaan. Ostakoot lapsen vaikka ulkomailta. Minulle yksi ja sama. Ärsytti tuo ulina ajan tuhlauksesta suhteeseen, jossa tulevaisuuden näkymät eivät kohdanneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät minkä tasoinen nainen ap on ja minkä tasoista miestä etsii? Voin kertoa, että sellaiset ihan perusasiat kuin vastuuntunto, luotettavuus, rehellisyys, elämänhallinta, päihte
Niin, mikähän mahtaa olla näiden ylijäämämiesten laatu? Niitä oikeasti terveeseen ja tasa-arvoiseen parisuhteeseen saati vastuun kantavaksi perheenisäksi haluavia ja kykeneviä miehiä on harvassa, ihan sama kuinka paljon on tarjontaa.
Mistä tiedät ap että muille nuo asiat ovat "tipahtaneet syliin"? Ehkä se vauvajuttuja postaava entinen luokkakaverisi yritti saada lasta pitkään ja epätoivoisesti. Ehkä harrastuskaverin kihlausta varjosti pitkä seurustelu juupas-eipäs-miehen kanssa joka oli vielä mökkireissulla uskoton. Ei niistä someen postata.
Vierailija kirjoitti:
Olethan tehnyt tämän naiselle selväksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele tältä kannalta: olen kuullut monen ikääntyneen naisen sanovan "en enää ikinä ottaisi miestä passattavakseni."
Tuttu hokema, ihan omankin äidin suusta. Toki harva suhde säilyy hyvänä vuosikymmeniä, mutta äitini on sanonut että lapset ovat silti parasta mitä hänelle on elämä suonut. Minulla ei ole edes mitään ihanteellista IG-käsitystä siitä mitä auvoa perhe-elämä on, mutta eihän siitä nyt päästä mihinkään että lapsi ja perhe on monelle niitä elämän suurimpia onnellisia asioita ja taas tahaton lapsettomuus suuri suru monelle. Ei siinä oikein auta tsempata että joo, varmaan siellä IG-filtterin takana oikeasti on ulosotto, mies hakkaa ja juo jne. :D AP
Mitens sitten yksin raskaaksi hankkiutuminen?
Itse olen 29v vastikään eronnut lapseton nainen, eron syy oli miehen mielenmuutos lasten hankinnan suhteen.
Tosi hienoa lähteä etsimään mitään uutta, vielä kun taustalla painaa useat krooniset naistensairaudet jotka tekevät seksistä todella kivuliasta. Tuntuu että ainoa asia mikä ikäisiä tai nuorempia/vanhempia kiinnostaa on seksi. Tai sitten petetään.
Alkaa melkein itsellinen äitiys kiinnostella.
Kuten aina, itse vastaat omaan kysymykseen. Miksinodotat huomioimista toiselta? Mitä ylläreitä ja rakkauden antimia? Sen pitäisi riittää että sua kiinnostaa se toinen ihminen, haluat hänelle hyvää, on mukavaa yhdessä. Teet itse itselle niitä kivoja ylläreitä.
Kyllä se mies löytyy kun lopetat passiivis-agressiivisen katkeroitumisen, ja iloitset siitä kun jonkun kanssa tiet kohtaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On selvä, että lapsettoman ja lapsellisen elämät pyörivät eri ympyröissä. Ei minuakaan kiinnosta kolmen pienen äitinä lähteä juhlimaan lapsettomien kanssa. Olen aikani ollut lapseton ja ne juhlat on jo nähty. Nyt on uusi elämänvaihe, ja me tapailemme muita lapsiperheitä. Toki lapsettomien ystävävien kanssa juttelen puhelimessa ja käyn kahvilla, silloinkin tietty lasten tarpeet edellä. Ja juu, nautin äitiydestä samoin kuin aikanani nautin vapaista riennoista.
Suoraa puhetta. Ei siinä mikään aktiivisuus auta, kun mammakuplassa ei entinen elämä enää yksinkertaisesti kiinnosta.
Joo tommoset voi pyöriä keskenään. Eivät kykene aitoon ystävyyteen ja kaveriporukoihin, vaan perustavat elämänsä vain sarjalle tiukasti rajattuja _elämänvaiheita_ niihin kuuluvine tarkasti rajattuine, samassa tilanteessa oleviin ihmisiin.
Itse olen mamma, eikä ole ikinä kiinnostanut tuollaiset mammat jotka kuplautuvat johonkin pelkkiin mammakupliin ja luokittelevat ihmiset lapsettomiksi ja lapsellisiksi. Yksinkertaiset joko/tai-ihmiset on ylipäätään mielenkiinnottomia, preferoin monipuolisia ihmisiä ja porukoita. Sitäpaitsi ei sitä edes voi luokitella lapselliset/lapsettomat, sillä vain osa lapsellisista on just samassa tilanteessa ja saman ikäisen lapsen vanhempia, kuin se kuplautumishaluinen mamma..
Itsellinen äiteys on sulle ainoa vaihtoehto. Ryhdy säästämään ja tekemään töitä säästääksesi vauvan tarvikkeisiin. Hyviä miehiä ei riitä kaikille ja huono pilaa lapsen ja äidin elämän.
Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.
Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.
Eihän kumppanin puute tarkoita että pitäisi lapsettomaksi jäädä. Ja kumppaninkin voi hyvin löytää myöhemmällä iällä.