Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita katkeria kolmekymppisiä joiden some on täynnä vauvoja ja kihloja?

Vierailija
26.05.2025 |

Kyllä ketuttaa. Miksi joillekin tuollainen onni putoaa syliin? Itselleni jäi käteen tyhjä arpa kun pitkä parisuhde kariutui siihen ettei mies halunnut naimisiin tai suostunut edes puhumaan siitä. Deittailu sen jälkeen on ollut toivotonta ja tuntuu että tekemällä omat toiveet selväksi saat vain epätoivoisen kolmekymppisen lapsettoman leiman otsaasi ja pitäisi jotenkin pelata jotain peliä missä olet vain kevyellä kaverimielellä liikkeellä ettei miestä vaan yhtään ala ahdistamaan. Ja sitten taas jos olen passiiviseksi ja odotan miesten johdattelevan tilannetta tai tekevän aloitteen, ainoat miehet jotka lähestyy ovat tukevasti naimisissa (ei kiitos). 

Tuntuu epäreilulta että tekee kaiken teoriassa oikein. Käy koulut, on hyvässä työssä ja hyväpalkkainen, sosiaalinen, urheilullinen, haluaisi olla perhekeskeinen. Huoh. Mistä helkkarista löytää miehen joka haluaisi harrastaa ihan oikeaa deittailua ja joka laittaa jotain eforttia koko kuvioon? Enkä tarkoita mitään kalliita lahjoja ja ihmeellisyyksiä, vaan rehellisyyttä, treffejä, kivoja pieniä eleitä ja tutustumista ilman oletusta että jotain tulisi antaa vastineeksi. Tuntuu et jokainen mies on liikkeellä sillä mielellä että mitä nainen tuo hänen elämäänsä ilman että kokisin/näkisin noiden miehen yrittävän mitenkään laittaa elettäkään ristiin. Ja puhun ihan tavallisista miehistä, en palstan tutusta lentäjä-jääkiekkoilijasta vaan jostain sohvaperuna-sähkömies-Santusta.

Kommentit (216)

Vierailija
41/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole katkera mutta surullinen miten ystävyyssuhteet ovat katkenneet lasten saannin myötä. Onneksi mulla on myös ikisinkkukavereita.

Miksi olet katkaissut ne? Minulla on useita ystäviä, joilla on perhettä. Osan kanssa tapaamme aina ilman lapsia, osan kanssa siten, että lapset ovat mukana. Ei minun puoleltani mitään onhgelmaa.

t. lapseton ikisinkku

En minä ole katkaissut niitä. Lapsia saaneet ovat yksi kerrallaan jääneet pois juhlista ja muista.

Vierailija
42/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt sitten vinkkejä? Jos jää ilman miestä ja vauvoja niin millä täyttää elämänsä?

Ei jaksa loputtomiin harrastaa tai matkustella, en edes tykkää.

Laita some kiinni, älä katkeroidu äläkä kerää vihaa itseesi. Kehitä uraasi, keksi kiva harrastus, keskity itseesi ja ystäviisi ja ole avoin. Kolmekymppisenä ei ole toivo vielä ollenkaan menetetty. Tiedän, ettei se tunnu siltä, olen itsekin tullut jätetyksi kolmekymppisenä. Mutta tiedän myös, että ihan muutamassa vuodessa elämä voi muuttua todella paljon! Itse löysin miehen, kun sitä vähiten etsin ja kaikki meni lopulta hyvin. Meillä on nyt 15 vuotta myöhemmin edelleen parisuhde, kaksi lasta, oma kiva koti jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole katkera mutta surullinen miten ystävyyssuhteet ovat katkenneet lasten saannin myötä. Onneksi mulla on myös ikisinkkukavereita.

Miksi olet katkaissut ne? Minulla on useita ystäviä, joilla on perhettä. Osan kanssa tapaamme aina ilman lapsia, osan kanssa siten, että lapset ovat mukana. Ei minun puoleltani mitään onhgelmaa.

t. lapseton ikisinkku

En minä ole katkaissut niitä. Lapsia saaneet ovat yksi kerrallaan jääneet pois juhlista ja muista.

Ota heihin yhteyttä, ole aktiivinen! He ovat voineen aistia, että aiheessa on jotain vaikeaa ja ajattelevat mahdollisesti, että sinua ei kenties kiinnosta. He voivat myös olla niin väsyneitä ja lapsiperhe-elämän pyörityksessä, että eivät tajua, että eivät ole olleet sinuun yhteyksissä. Voivat ihmetellä, kun sinusta ei ole kuulunut ja ajatella, että et ehkä sitten tosiaan ole kiinnostunut tulemaan.

Vierailija
44/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten suhteen pitää olla nimenomaan vaativa! Siis pitää ihan oikeasti vaatia ääneen toistuvasti itselle tärkeitä asioita. Todellakin kerrot jatkossa treffeillä heti unelmoivasi perheestä etkä ole kiinnostunut lapsettomasta suhteesta. En näe muuta tietä tilanteesta pois. Myös meillä mies meinasi tehdä oharit avioliiton ja lapsen suhteen. En tiedä mikä hulluus miehiin iskee, kun kaikki vastaava on heille niin pirun vaikeaa. Nyt kumminkin ollaan avioliitossa ja meillä on kaksi lasta ja elämä on todella hyvää. Miehet on niin hankalia joskus, aseta siis itse selkeät raamit sille mitä siedät ja haluat.

Vierailija
45/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten suhteen pitää olla nimenomaan vaativa! Siis pitää ihan oikeasti vaatia ääneen toistuvasti itselle tärkeitä asioita. Todellakin kerrot jatkossa treffeillä heti unelmoivasi perheestä etkä ole kiinnostunut lapsettomasta suhteesta. En näe muuta tietä tilanteesta pois. Myös meillä mies meinasi tehdä oharit avioliiton ja lapsen suhteen. En tiedä mikä hulluus miehiin iskee, kun kaikki vastaava on heille niin pirun vaikeaa. Nyt kumminkin ollaan avioliitossa ja meillä on kaksi lasta ja elämä on todella hyvää. Miehet on niin hankalia joskus, aseta siis itse selkeät raamit sille mitä siedät ja haluat.

Elämä on sille miehelle varmasti tosi ihanaa. Piruparka. 

Vierailija
46/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla oli pitkä parisuhde, jossa mies ei suostunut puhumaan avioliitosta, jos se sinulle oli tärkeää? 

Vierailija
47/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. lapseton ikisinkku

Eikä ystäviä voi tavata ihan tavallisesa arjessa, vaan aina pitää olla juhlat tai muu erikoistilaisuus? Itsehän tapaan näitä perheellisiä ystäviäni ihan ilman juhlia vaikka leikkipuistossa jos se tuntuu sopivimmalta ratkaisulta.

t. sama

Vierailija
48/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 35-vuotias 2 teinin yh. Kaikki ystäväni ovat saaneet vasta nyt ekat lapsensa. Nyt minä elän jälleen täysin erilaista elämää kuin he. He valittavat unettomista öistä ja siitä, kun ei pääse matkalle pienen lapsen kanssa / ei ole rahaa matkustaa niin paljoa. Nyt minä vuorostani teen juttuja, joita en pienen lapsen kanssa pystynyt. En kadehdi heitä, joilla on ydinperhe tai että pitäisi saada uusia lapsia / uusperhe jne. Miesystävälläni (35) ei ole lapsia eikä hän halua lapsia. 

Sanon vaan, että kaikilla asiat eivät mene samalla tavalla kuin muilla, mieheni sanoi kokeneensa joskus pientä painetta lastenteolle, mutta tajusi 33-vuotiaana, ettei halua enää. 

Itsekkään en tosiaan enää ala lisääntymään, olen sen päättänyt. Jos en olisi tehnyt 20-vuotiaana lapsia olisivat ne jääneet tekemättä. 

Vierailija
49/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä väitän olevan 100 kertaa parempaa kuin se ankea videopelien täyttämä tyhjiöelämä mikä olisi tullut vaihtokauppana, jos ei olisi tullut järkiinsä.

Vierailija
50/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla oli pitkä parisuhde, jossa mies ei suostunut puhumaan avioliitosta, jos se sinulle oli tärkeää? 

Av-mamman vakiovastaus siihen, miksi roikkuvat epätyydyttävässä suhteessa: "Se on muuten ihan hyvä mies". 

Vierailija
51/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näy, kun piirit koostuvat pitkälti ikisinkuista mieslapsista. Voin vinkata sulle jonkun kivan :)

Vierailija
52/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän ap:ta. Jos haluaa parisuhteen ja lapsen niin ei niitä mikään muu korvaa jos ne ovat tärkeitä. Muutenkin on tosi kummallista miten VAUVA.FI on sivu jolla tunnutaan järjestelmällisesti auottavan päätä joko äideille tai äideiksi haluaville, aina just jotain miten ei "sinappipepun" hankkiminen kiinnosta jne. Mitä ihmettä nämä ihmiset tekevät vauvalehden keskustelupalstalla???

Vierailija
53/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ymmärrän ap:ta. Jos haluaa parisuhteen ja lapsen niin ei niitä mikään muu korvaa jos ne ovat tärkeitä. Muutenkin on tosi kummallista miten VAUVA.FI on sivu jolla tunnutaan järjestelmällisesti auottavan päätä joko äideille tai äideiksi haluaville, aina just jotain miten ei "sinappipepun" hankkiminen kiinnosta jne. Mitä ihmettä nämä ihmiset tekevät vauvalehden keskustelupalstalla???

Kulta, tämä on AIHE VAPAA. Se, että alusta on ikivanhalla osoittella vauva.fi ei tarkoita, että täällä pitää palvoa vauvoja eikä mistään muusta saa puhua. 

Vierailija
54/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole, luojan kiitos saan levätä ja olla rauhassa ilman mitään vauvoja :D Muutenkaan katkerana olo ei tee hyvää kenellekään, näyttäisit valitettavasti aika huonoa mallia lapselle tuolla. Tässä ihmeellisessä maailmassa on kaikkien mahdollista saada haaveensa täyttymään, ei ole sinulta pois lainkaan jos toisella menee hyvin.

Vierailija
55/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sitä samaa kuin sinäkin. Kirjoitamme ja keskustelemme. Kurkkaapa, missä osiossa olet äläkä ulise. Av-palsta tämä on eikä mikään vauvapalsta, jossa saa vain kehua vauvoja. 

Vierailija
56/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä vetoa, että sinäkin uliset monessa ketjussa että miehet eivät (mukamas) pääse perustamaan perhettä. Sitten kun kuulet, että yksikin mies on päässyt, vingut kuinka väärin sekin oli.  

Vierailija
57/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulta, tämä on AIHE VAPAA. Se, että alusta on ikivanhalla osoittella vauva.fi ei tarkoita, että täällä pitää palvoa vauvoja eikä mistään muusta saa puhua. 

Järjestään koko sivusto on nykyään yhtä perhe-elämän ja äitien haukkumista. Eikö sille löydy mitään muuta alustaa?

Vierailija
58/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt sitten vinkkejä? Jos jää ilman miestä ja vauvoja niin millä täyttää elämänsä?

Ei jaksa loputtomiin harrastaa tai matkustella, en edes tykkää.

Miksi pitäisi jäädä ilman lasta? Hanki lapsia itsellisesti tai vaikka naisparin kanssa.

Vierailija
59/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä täällä saa keskustella kaikesta. Mutta muuten olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Jos ihminen haluaa perheen, niin todennäköisesti perhe-elämä tekee onnelliseksi tai ainakin onnellisemmaksi kuin yksin eläminen. Ihmistä pitää kannustaa haaveitaan kohti eikä yrittää väittää, että ne ovat vääriä vaikka tavoitteet omassa elämässä olisikon ihan toisenlaisia.

Jotain kamppailulajin kesäkurssia tai shakkikerhoa minkäkin suosittelisin. Jos ongelma siis on, että miehiä ei tapaa muuten kuin tinderissä.

Vierailija
60/216 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tuntuu kelpaavan. Ei kuulemma kiinnosta katsoa mököttämistä tai arvailla mitä toinen haluaa. Sellainen jota ei kiinnosta jatkaa saman tien matkaansa. Molemmat voittavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän