Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!

Vierailija
25.05.2025 |

Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut? 

Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta. 

Kommentit (1589)

Vierailija
1041/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No älä pilkkaa, vaan kerro asiallisesti kokemuksiasi, kuten tässäkin ketjussa tehdään. Tai no, muut paitsi sinä."

Onko itsemurhaan kannustaminen mielestäsi asiallista kommentointia? Tai inceliksi haukkuminen? Täällä kuulee jatkuvasti naisilta tuollaista.

Ja tiedät, että ne on naisilta, koska...

Vierailija
1042/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten käyttäytymiselle vois kanssa keksiä seksistisiä stereotyyppisiä termejä mutta siitähän paskamyrsky nousisi

Tosiasia vain on edelleen se, että naiset on se sukupuoli, joka on ollut pitkään epätasa-arvoisessa asemassa yhteiskunnassa. Nyt kun tasa-arvo on jo korkealla tasolla, ja joistain epäkohdista puhutaan edelleen, niin se tuntuu joitain miehiä kauheasti nyppivän.

Miesten naista alentavan perusteettoman nauvomispuheen nimeäminen mansplainaamiseksi on todella auttanut tunnistamaan ja muuttamaan tätä laajaa ongelmaa.  

Paitsi ettette koskaan varsinaisesti puhu ongelmasta. Keksitte miesvihaketjuissa esimerkkejä siitä ongelmasta.

Jos puhuisit ongelmasta, et olisi tässä ketjussa.

Omakohtaisten kokemuksien kertominen on yksi tapa puhua ongelmasta. Ja se oli tämän ketjun aihe....

Sun ei todella tarvitse tulla määrittämään ja kontrolloimaan, miten tästä aiheesta saa tai ei saa puhua. Ei ole ollut kyse myöskään kaikkien miesten tominnasta, sillä kaikki miehet eivät miesselitä, vaan osaavat arvostaa naisia samalla tavalla kuin miehiäkin.

Aluperäisessä aiheessa ei ole yhtään mitään vikaa, keskustelusääntöjen vastaista tai laitonta, ei myöskään miessukupuoleen kohdistuvaa syrjintää. Toisin kuin "miesvihasta" pauhaamaan alkaneen spämmäys ja trollaus, sekä väkivaltaiset fantasiat ja uhkailut naisia kohtaan sekä poikien kannustaminen kostotoimiin (täysin vääristellyistä syistä) koko naissukupuolta kohtaan. Sellainen on keskustelusääntöjen vastaista, sairasta, yhteiskunnallisesti vaarallista ja osa suoraan laitontakin. Ja kaikki tämä täysin keksityin ja vääristellyin syin.

Sun pitäisi oikeasti hakea apua ongelmiisi, vihaasi ja vääristyneeseen kuvaasi yleisesti ottaen naisista. Helpottaisi itseäsikin. Jos teitä on useamikin, joka kuvatulla tavalla tässä ketjussa toimi, tällaista sairasta vääristynyttä naisvihaa levittämässä, niin sama neuvo jokaiselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No älä pilkkaa, vaan kerro asiallisesti kokemuksiasi, kuten tässäkin ketjussa tehdään. Tai no, muut paitsi sinä."

Onko itsemurhaan kannustaminen mielestäsi asiallista kommentointia? Tai inceliksi haukkuminen? Täällä kuulee jatkuvasti naisilta tuollaista.

Sama kysymys niistä mukamas miesten esittämistä uhkauksista naisille...ja tiedät että ne on miehiltä, koska... Jos sulla ei vihdoin ala sytyttämään, poistu keskustelusta.

Vierailija
1044/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa ovat kaikkein aktiivisimmin juttuja keksimässä naiset, jotka eivät ole miesten kanssa käytännössä missään tekemisessä. Eli autistıvammaiset vanhatpiiat, joiden päivä kuluu koneella palstalla tai paskoja novelleja kirjoitellen.

Niin? Mikä vika miehissä, kun haluavat sit kuitenkin meidän kanssa päivänsä viettää?

Ei kauaa. Päivä päivältä vähemmän...

Lisäksi jännä kommentti naiselta. Muistetaan että naiset julistavat etteivät halua olla miesten kanssa missään tekemisissä ja he pelkäävät ekkä kaikki miehet tulee ja tappaa (kun naiset vain nauravat miehille)

En minä pelkää. Olen päivittäin tekemisissä mm. perheen miesten kan

Oletko varma ettei kukaan pelkää heitä? Missään tilanteessa?

Vierailija
1045/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ihan samat incel-jutut minulle heitetään säännöllisesti. Harmittaako kun päättelen teistä samaa?

Ja olet siis huviksesi miesvihaketjussa? Mielenkiintoista."

Ei harmita. En loukkaannu jonkun random-miehen päättelyistä. Eikä tämä ole miesvihaketju muiden kuin hyvin hauraan miesegon omaavien mielestä.

Edelleen tämä on miesvihaketju, kuten n. 90% palstan ketjuista on.

Ette eroa ulilaudan jonneista mitenkään muuten kuin sukupuoleltanne.

Aika outo miesvihaketju, kun tässä solvataan (sinä siis solvaat) lähinnä naisia.

Vierailija
1046/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakatkaa vastaamasta tuolle trollille, ja ilmiantakaa sen jokainen viesti perusteella "asiallisen keskustelun häiritseminen spämmäämällä naisvihaa"

Mieluummin rekisteröity, todennettu nimimerkki jokaisella. Niin, että ylläpito tietää, kuka tekee mitä. Tietty, jos se ylläpito on osallinen tässä spämmissä, niin sit voi olla mahdoton ajatus.

Vierailija
1047/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä mistä naiset tietää että spermaviemäriksi nimittely tulee mieheltä ja "inceliltä"

Vierailija
1048/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaan että selvästi uimataidottoman naisen voi jättää hukkumaan, jollei hän tule rannalle pyytämään apua.

Miten niin tule rannalle? Voihan sieltä vedessäkin voi huutaa apua.

Vierailija
1049/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki tästä miesselittelystä: mies kommentoi Maria Nordinin ajatuksia virheellisiksi ja vahingollisiksi, sata kirkuvaa naista hyökkää hänen päälleen somessa. 

No tää oli kyllä tosi huono, koska aika iso osa naisista ei kannata Nordinin ajatuksia. Toisaalta, tähän on vähän kuin Tate, joku nainen arvostelee sen ajatuksia virheellisiksi, niin miehet hyökkää kimppuun kun niiden idolin ajatuksia arvostellaan.

Taas selittelyä.

Todisteet ja lähteet sille että aika iso osa naisista ei kannata Nordinin ajatuksia? Sehän on kuin Saara Särmä jolle te spermaviemärit hurraatte 

Jos tuntisit naisia yhtään, tietäisit tämänkin ilman mitään muita todisteita. 

Voi kuule, kaikki naiset jotka tunnen ovat enemmän tai vähemmän miesvihaajia.

Yleensä enemmän

Sinä itse olet suuri naisvihaaja. Pitäisiköhän vihdoin tunnustaa tämä tosiasia ja sen vaikutukset omassa elämässäsi. Syyttelet kaikkia muita perusteetta siitä, mitä itse asiassa itse teet ja miten koko ajan toimit.

Tämä naisvihasi luultavasti näkyy ja huokuu hyvin pian kun kohtaat uuden ihmisen, varsinkin siis naisen. Naiset eivät yleensä pidä naisvihaajista. Se etteivät naiset pidä naisvihaajista (eli sinusta) , ei tarkoita etteivätkö he pitäisi monesta muusta miehestä kyllä.

Vierailija
1050/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pitää paikkansa. Kaikki naiset ovat vuosikymmenien ajan pahoinpidelleet poikiaan tavalla tai toisella."

Haluaisin kieltää tämän kommentin, mutta en pysty. Luulen, että ainoa syy, miksi oma äitini ei lyönyt, taisi olla se, että ei pystynyt. Liian suuri ero koossa ja voimissa. Heitteli sitten tavaroilla ja haukkui mut jostain, mikä oli tapahtunut kauan ennen syntymääni.

No mä voin kieltää. Mun perheessä vaan isä pahoinpiteli mua, äiti yritti estää.

Joten itse pahoinpitelet muita.

Lisäksi, on muutakin kuin fyysinen pahoinpitely.

En pahoinpitele ketään enkä saanut äidiltä minkäänlaista pahoinpitelyä. Sori etten sovi sun narratiiviin.

Vierailija
1051/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä mistä naiset tietää että spermaviemäriksi nimittely tulee mieheltä ja "inceliltä"

Selvennys: ihan puhdas mutu. Ja oletus siitä, miten joku toimii. Ihan vinkiksi: ei trolli automaattisesti ole mies. Sanoisin, että naisia on ihan yhtä paljon.

Vierailija
1052/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutamia esimerkkejä: mies, joka tietääkseni ei ollut koskaan kärsinyt runsaista kuukautisista tai ollut raskaana selitti minulle, miten kuukautisten aikana ei tunnu mitään kipuja ja miten synnytyskipuja aina liioitellaan - miesten vehkeet ovat kuulemma paljon herkemmät kivulle. 

Tapasin entisen koulutoverinini - miehen - ja aikamme keskustelteltuamme niitä näitä hän alkoi selittämään eräiden laitteiden teknisiä yksityiskohtia ja toimintaa hyvin innoissaan. Jätin säälistä mainitsematta, että olin toiminut viimeiset 10 vuotta kyseisten laitteiden maahantuonnissa ja tunsin ne todellakin häntä paremmin. 

Olen erittäin kiinnostunut autoista ja vaihdan autoa parin vuoden välein. Joka kerta autoliikkeissä asioidessani tietämystäni vähätellään ja selitetään päälle miesmyyjien toimesta. Onnekseni olen löytänyt yhden luottomyyjän, joka tietää tarpeeni ja tunnustaa myös

No sehän näissä jutuissa on pointtina, kun toisilla on tarve selostaa, tietää tai ei. Tai onko se kuulija edes kiinnostunut. Toiset vaan on sellaisia. 

Kyllähän sinäkin luulet tietäväsi, kuinka me kaikki naiset vihataan miehiä. Eikä sinuakaan totuus kiinnosta. Ei estä sinua asiasta jankuttamista. Tosiasia on kuitenkin, et suurin osa naisista "vihaa" tai inhoaa vain palstamiehiä. Todella harvat miehiä yleensä. Ja silloinkin heillä on joku trauma taustalla.

Vierailija
1053/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pitää paikkansa. Kaikki naiset ovat vuosikymmenien ajan pahoinpidelleet poikiaan tavalla tai toisella."

Haluaisin kieltää tämän kommentin, mutta en pysty. Luulen, että ainoa syy, miksi oma äitini ei lyönyt, taisi olla se, että ei pystynyt. Liian suuri ero koossa ja voimissa. Heitteli sitten tavaroilla ja haukkui mut jostain, mikä oli tapahtunut kauan ennen syntymääni.

No mä voin kieltää. Mun perheessä vaan isä pahoinpiteli mua, äiti yritti estää.

Joten itse pahoinpitelet muita.

Lisäksi, on muutakin kuin fyysinen pahoinpitely.

En pahoinpitele ketään enkä saanut äidiltä minkäänlaista pahoinpitelyä. Sori etten sovi sun narratiiviin.

Noin se keskiverto vaimonhakkaajakin sanoo.

Vierailija
1054/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutamia esimerkkejä: mies, joka tietääkseni ei ollut koskaan kärsinyt runsaista kuukautisista tai ollut raskaana selitti minulle, miten kuukautisten aikana ei tunnu mitään kipuja ja miten synnytyskipuja aina liioitellaan - miesten vehkeet ovat kuulemma paljon herkemmät kivulle. 

Tapasin entisen koulutoverinini - miehen - ja aikamme keskustelteltuamme niitä näitä hän alkoi selittämään eräiden laitteiden teknisiä yksityiskohtia ja toimintaa hyvin innoissaan. Jätin säälistä mainitsematta, että olin toiminut viimeiset 10 vuotta kyseisten laitteiden maahantuonnissa ja tunsin ne todellakin häntä paremmin. 

Olen erittäin kiinnostunut autoista ja vaihdan autoa parin vuoden välein. Joka kerta autoliikkeissä asioidessani tietämystäni vähätellään ja selitetään päälle miesmyyjien toimesta. Onnekseni olen löytänyt yhden luott

No sehän näissä jutuissa on pointtina, kun toisilla on tarve selostaa, tietää tai ei. Tai onko se kuulija edes kiinnostunut. Toiset vaan on sellaisia. 

Kyllähän sinäkin luulet tietäväsi, kuinka me kaikki naiset vihataan miehiä. Eikä sinuakaan totuus kiinnosta. Ei estä sinua asiasta jankuttamista. Tosiasia on kuitenkin, et suurin osa naisista "vihaa" tai inhoaa vain palstamiehiä. Todella harvat miehiä yleensä. Ja silloinkin heillä on joku trauma taustalla.

Todistatte päivästä toiseen tällä palstalla ettei se ole mitään "luuloa"

Kiistät tosiasiat jotka ovat kaikkien nähtävillä. Miksi ihmeessä?

Vierailija
1055/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hän tekee sen samasta syytä kuin sinäkin, joten miksi kysyt? 

Vierailija
1056/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn koska en ala menspleinaamaan.

Sinun vastauksesi ei tosin kiinnosta.

Vierailija
1057/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten käyttäytymiselle vois kanssa keksiä seksistisiä stereotyyppisiä termejä mutta siitähän paskamyrsky nousisi

Tosiasia vain on edelleen se, että naiset on se sukupuoli, joka on ollut pitkään epätasa-arvoisessa asemassa yhteiskunnassa. Nyt kun tasa-arvo on jo korkealla tasolla, ja joistain epäkohdista puhutaan edelleen, niin se tuntuu joitain miehiä kauheasti nyppivän.

Miesten naista alentavan perusteettoman nauvomispuheen nimeäminen mansplainaamiseksi on todella auttanut tunnistamaan ja muuttamaan tätä laajaa ongelmaa.  

Paitsi ettette koskaan varsinaisesti puhu ongelmasta. Keksitte miesvihaketjuissa esimerkkejä siitä ongelmasta.

Jos puhuisit ongelmasta, et olisi tässä ketjussa.

Omakohtaisten kokemuksien kertominen on yksi tapa puhua ongelmasta. Ja se oli tämän ketjun aihe....

Sun ei todella tarvitse tulla määrittämään ja kontrolloimaan, miten tästä aiheesta saa tai ei saa puhua. Ei ole ollut kyse myöskään kaikkien miesten tominnasta, sillä kaikki miehet eivät miesselitä, vaan osaavat arvostaa naisia samalla tavalla kuin miehiäkin.

Aluperäisessä aiheessa ei ole yhtään mitään vikaa, keskustelusääntöjen vastaista tai laitonta, ei myöskään miessukupuoleen kohdistuvaa syrjintää. Toisin kuin "miesvihasta" pauhaamaan alkaneen spämmäys ja trollaus, sekä väkivaltaiset fantasiat ja uhkailut naisia kohtaan sekä poikien kannustaminen kostotoimiin (täysin vääristellyistä syistä) koko naissukupuolta kohtaan. Sellainen on keskustelusääntöjen vastaista, sairasta, yhteiskunnallisesti vaarallista ja osa suoraan laitontakin. Ja kaikki tämä täysin keksityin ja vääristellyin syin.

Sun pitäisi oikeasti hakea apua ongelmiisi, vihaasi ja vääristyneeseen kuvaasi yleisesti ottaen naisista. Helpottaisi itseäsikin. Jos teitä on useamikin, joka kuvatulla tavalla tässä ketjussa toimi, tällaista sairasta vääristynyttä naisvihaa levittämässä, niin sama neuvo jokaiselle. 

eli tuolla vakavalla teemalla teette ketjun "naurettavimmat manspleining kokemukset tänne" joka toimii kuin hunajapurkki houkutellet torakat paikalle.

Palsta on täynnä näitä ketjuja ja ne ovat kaikki miesvihaa.

Se että kiellät asian ei muuta faktoja.

Vierailija
1058/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🥱

Vierailija
1059/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päällepäsmäröinti on ärsyttävää riippumatta osapuolten sukupuolista. Tästäkin on minusta ihan turha tehdä mitään sukupuolikysymystä. 

Sopiva itsekkyys on parasta eli kuuntele työkaverin juttuja välittämättä sen enempää. Älä neuvo, älä kommentoi kuin korkeintaa välillä toteamalla "ai jaa" tai "oho". Älä auta ketään, joka ei suoraan pyydä apua. Avunpyyntöihinkin kannattaa suhtautua epäillen, josko sittenkin olisi huijaus kyseessä. Paras olla auttamatta ketään kuin ihan omaa lähipiiriä.

Toki päällepäsmäreitä löytyy kummastakin sukupuolesta ja myösjoillain miehillä on tapana, ja he ovat ottaneet oikeudekseen päällepäsmäröidä myös toisia miehiä. Tällainen päällepäsmäri ottaa oikeuden ylikävellä, eikä kunnioita toista ja tosen omia rajoja ja päätäntävaltaa.

Kuitenkin tämä miesselittäminen littyy juuri naisen katergorisesti jotenkin typerämpänä tai osaamattomana pitämiseen, taikka heidän rajojensa yli kävelemiseen, juuri sukupuolensa takia. Tämä on, ja on vatavan pitkään ollut kyllä ihan todellinen ilmiö yhteiskunnassamme.

Monet nimenomaan ottavat oikeudekseen kävellä naisen yli ja rikkoa naisen rajoja, ja tämä on yleisempää kuin miesten rajojen säännömukaianen rikkominen. Tämä juontaa juurensa epätasa-arvoisista perinteistä ja ajatusmalleista. 

Eli molempia asioita on olemassa kyllä.

Vierailija
1060/1589 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja edelleen, naiset kertoo mitä on heille tapahtunut, miehet fantasioi naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Et sellaista valtaa täällä käytetään.

"Edelleen teet oletuksia, jotka eivät pohjaudu mihinkään muuhun, kuin omiin fantasioihisi."

Ihan vaan ketjua lukemalla tiedän, mitä palstamiehet ajattelee. Tai no, fantasioi. Ajattelu on näistä oksennuksista kaukana.

Ja seuraava yleistys.

Niin, monet palstamiehet oksentavat naisvihaansa ja fantasioi väkivallalla. Juuri tuossa edellä todistitte (en tiedä kuka teistä) ettei kaikki tule samalta kirjoittajalta. Eli silloin teitä on useampi, kuin yksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi