Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!
Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut?
Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta.
Kommentit (1589)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa kukaan ei loppujen lopuksi tiedä 100% tarkasti mitä sukupuolta anonyymin keskustelupalstan keskustelijat ovat vaikka mitä väittäisivät. Joten uhkailua voi loppujen lopuksi tehdä kuka vaan.
Joku uhkaisi itseään?
Varmaan sitten niin😁
Kerro mulle 100% varmuudella näiden keskustelijoiden sukupuoli? Voit olettaa tiettyjen olevan jotain, mutta ovatko?
Miksi nainen uhkailisi naista? Mies ehkä voisi uhkailla miestä, jotta saisi leimattua naisvihoissaan naisia.
Voisiko joku nainen esimerkiksi tekeytyä mieheksi osoittaen miesten hirviömäisyyd
"Miesviha" on naureskelua joidenkin miesten hölmölle, ikävälle tai naista alentavalle toiminnalle, puhumista näistä aiheista ja tasa-arvo-asioista, ja siitä, ettei nainen sitten ala vapaassa yhteiskunnassa suhteeseen tällaisten miesten kanssa.
vs.
Naisviha on työpaikkasyrjimistä, väkivaltaa ja väkivallalla uhkailua, rakanteellisia yhteiskunnallisia ongelmia ja naisten alentamista ja halveksimista sukupuolensa perusteella monilla eri tavoilla, sekä tasa-arvon toteutumisen vastustamista.
Ei pidä paikkaansa, tuon väittäminen ja narratiivin ylläpito on osa miesvihaa.
Tutustu vihan pyramideihin, miesvihajärjestöt, korjaan, naisasiajärjestöt jakavat niitä säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se palvelus on?
--
Että toteuteutat toiveen
Miksi toivot toiselle kuolemaa?
-dama
Miksi en? Lähtökohtaisesti ihmiset ovat planeetan syöpä
Tuossa et kyllä ole väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt meni jollakulla mt- ongelmaisella tunteisiin.
Ketju on kyllä naisten mt-ongelmia täynnä
Heippa! Sinä olet enää ainoa täällä. Minäkin lähden pois.
Näin näille ketjuille aina käy. Sinä jäät jankuttamaan,kun ensin olet pilannut ketjun.
Hän ei ole ainoa jankuttaja täällä.
Naiset ei tajua että keskustelussa on useita henkilöitä. Luulee että tämä on joku 1:1
Mutta sinä olet ainoa, joka jankuttaa spermaviemäreistä, näkee joka puolella kuviteltua miesvihaa ja hekumoi tappofantasioilla.
Ja tuo naisvihajankuttaja on palstan vakiohullu Huoris. En ymmärrä miten sille ei saa permabannia palstalle!
Paitsi etten ole. Huoris on oli täällä kauan ennen minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukottelija, kiitos kun pidät ketjua pinnalla!
Haluan että jokainen poika ja mies näkee millaisia naiset ovat.
Voi Huoris, miehet ja pojat eivät roiku tällä vauvapalstalla. Vain sinä, etkä ole kunpaakaan noista.
🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsin lakritsijäätelön, kun nainen alkoi huutaa: "Lakritsi EI OLE jäätelön maku! Se on pyhäinhäväistys! Ota mansikkaa, ota mansikkaa!" Kun maksoin lakritsijäätelöstä, nainen pyörtyi dramaattisesti kioskille ja huusi: "Tämä on jäätelökulttuurin loppu!"
Nää sun jutut on ihan läppä. 😂
Älä kyseenalaista mitä naiset tekee tuolla. Youtube on täynnä videoita Kareneista jotka ovat juuri tuollaisia. Miehistä ei ole vastaavia.
Tajuatteko että Karen on ilmiö?
No mitä jos sitten teet tästä Karen-ilmiötä ketjun.
Se ei ole sama asia kuin miesselittäminen.
Naisten toimintaa pi
No älä pilkkaa, vaan kerro asiallisesti kokemuksiasi, kuten tässäkin ketjussa tehdään. Tai no, muut paitsi sinä.
🥱 Tämä ketjun tarkoitus on ivata ja pilkata miehiä. Mitä saisitte irti asiallisesti "kokemuksista kertomalla" ?
Mikä sinusta on ketjun funktio? Levittää hyvää mieltä ja edistää tasa-arvon toteutumista? Miten ajattelit että se toteutuu keinoillanne, tällä palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ole hyvä ja mene perustamaan ketju haluamastasi aiheesta. Tähän ketjuun on tullut vihanlietsojia trollaamaan ja spämmäämään erittäin voimaakkaasti, uhkailemaan naisia väkivallalla. Se on myös keskutelupalstan sääntöjen vastaista. Tavallinen erimielisyys on toinen asia. Ja tämä vain siksi, että puheenaihe oli naisten aliarvioiminen ja heihin alentavasti suhtautuminen sukupuolensa perustella, mansplainaus. Joka on jonkun id*ootin...taidan tarkoittaa nyt ilmeisesti sinua (huom! en kaikkia miehiä!), mielestä sitten siis "miesvihaa" kun siitä kertoo, huumorin siivittämänä"
Kiitos. Tuosta, että kutsuit minuakin idiootiksi. Ei, en ole ap. Enkä spämmää täällä. Mutta on aina mukavaa kuulla, kuinka naiset haukkuvat ihan huvin vuoksi. Tulee teille varmasti hyvä olo.
Huiii,
Ainahan kaikki naiset toivovat miesten kuolemaan. Sitä ei tarvitse edes erikseen sanoa.
Oletteko huomanneet: kun äiti tappaa vauvansa, se on yleensä poika.
Pitää paikkansa. Kaikki naiset ovat vuosikymmenien ajan pahoinpidelleet poikiaan tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
"No älä pilkkaa, vaan kerro asiallisesti kokemuksiasi, kuten tässäkin ketjussa tehdään. Tai no, muut paitsi sinä."
Onko itsemurhaan kannustaminen mielestäsi asiallista kommentointia? Tai inceliksi haukkuminen? Täällä kuulee jatkuvasti naisilta tuollaista.
Naisen toimesta se on ok, miesten toimesta ei.
Sun pitää vain ymmärtää että näin se menee
Muutamia esimerkkejä: mies, joka tietääkseni ei ollut koskaan kärsinyt runsaista kuukautisista tai ollut raskaana selitti minulle, miten kuukautisten aikana ei tunnu mitään kipuja ja miten synnytyskipuja aina liioitellaan - miesten vehkeet ovat kuulemma paljon herkemmät kivulle.
Tapasin entisen koulutoverinini - miehen - ja aikamme keskustelteltuamme niitä näitä hän alkoi selittämään eräiden laitteiden teknisiä yksityiskohtia ja toimintaa hyvin innoissaan. Jätin säälistä mainitsematta, että olin toiminut viimeiset 10 vuotta kyseisten laitteiden maahantuonnissa ja tunsin ne todellakin häntä paremmin.
Olen erittäin kiinnostunut autoista ja vaihdan autoa parin vuoden välein. Joka kerta autoliikkeissä asioidessani tietämystäni vähätellään ja selitetään päälle miesmyyjien toimesta. Onnekseni olen löytänyt yhden luottomyyjän, joka tietää tarpeeni ja tunnustaa myös tietämykseni, hänen kanssaan on mukava asioida.
"Pitää paikkansa. Kaikki naiset ovat vuosikymmenien ajan pahoinpidelleet poikiaan tavalla tai toisella."
Haluaisin kieltää tämän kommentin, mutta en pysty. Luulen, että ainoa syy, miksi oma äitini ei lyönyt, taisi olla se, että ei pystynyt. Liian suuri ero koossa ja voimissa. Heitteli sitten tavaroilla ja haukkui mut jostain, mikä oli tapahtunut kauan ennen syntymääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No älä pilkkaa, vaan kerro asiallisesti kokemuksiasi, kuten tässäkin ketjussa tehdään. Tai no, muut paitsi sinä."
Onko itsemurhaan kannustaminen mielestäsi asiallista kommentointia? Tai inceliksi haukkuminen? Täällä kuulee jatkuvasti naisilta tuollaista.
Naisen toimesta se on ok, miesten toimesta ei.
Sun pitää vain ymmärtää että näin se menee
Odotan hänen vastausta. Sinun kommenttisi ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki tästä miesselittelystä: mies kommentoi Maria Nordinin ajatuksia virheellisiksi ja vahingollisiksi, sata kirkuvaa naista hyökkää hänen päälleen somessa.
No tää oli kyllä tosi huono, koska aika iso osa naisista ei kannata Nordinin ajatuksia. Toisaalta, tähän on vähän kuin Tate, joku nainen arvostelee sen ajatuksia virheellisiksi, niin miehet hyökkää kimppuun kun niiden idolin ajatuksia arvostellaan.
Taas selittelyä.
Todisteet ja lähteet sille että aika iso osa naisista ei kannata Nordinin ajatuksia? Sehän on kuin Saara Särmä jolle te spermaviemärit hurraatte
Särmää spämmäätte vain te miehet palstalla. En ollut kyseisestä rouvasta tietoinen, ennenkuin aloin tätä palstaa lukemaan. Nyt olen sivistänyt itseäni jopa Solanaksen kirjallisella tuotannolla, kiitos palstamammaMiesten. Jotain hyvää olette tekin saaneet aikaiseksi😂
Heh, sama täällä, Saara Särmään ja Solanakseen tutustuin vasta täällä jonkun palstan naisvihamiehen vinkkaamaana :)
Vierailija kirjoitti:
Muutamia esimerkkejä: mies, joka tietääkseni ei ollut koskaan kärsinyt runsaista kuukautisista tai ollut raskaana selitti minulle, miten kuukautisten aikana ei tunnu mitään kipuja ja miten synnytyskipuja aina liioitellaan - miesten vehkeet ovat kuulemma paljon herkemmät kivulle.
Tapasin entisen koulutoverinini - miehen - ja aikamme keskustelteltuamme niitä näitä hän alkoi selittämään eräiden laitteiden teknisiä yksityiskohtia ja toimintaa hyvin innoissaan. Jätin säälistä mainitsematta, että olin toiminut viimeiset 10 vuotta kyseisten laitteiden maahantuonnissa ja tunsin ne todellakin häntä paremmin.
Olen erittäin kiinnostunut autoista ja vaihdan autoa parin vuoden välein. Joka kerta autoliikkeissä asioidessani tietämystäni vähätellään ja selitetään päälle miesmyyjien toimesta. Onnekseni olen löytänyt yhden luottomyyjän, joka tietää tarpeeni ja tunnustaa myös tietämykseni, hänen kanssaan on mukava asioida.
🥱
Sattumalta koulukaverisi tunsi "laitteita" sillä tasolla että pystyi kertomaan niistä mitään, sattumalta henkilölle joka on suomen, ehkä jopa koko maailman johtavia erityisasiantuntijoita ko. laitteiden parissa. Ja mies vielä oli innoissaan...
voi voi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa näytin tätä ketjua miehelleni eilen, mutta en viitsi kirjoittaa tähän, mitä hän sanoi sinun kommenteistasi. Voin vain sanoa, että ne eivät olleet mitenkään mairittelevia sinun kannaltasi.
Kultapieni, ei sinulla ole miestä jolle näyttää tätä.
Mutta leikitään että on, näytitkö samalla mitä kirjoitit hänestä tänne? Mitä hän siitä sanoi?
Et yhtään kuluneempaa heittoa keksinyt kuin, että "eihän sinulla mitään miestä ole". Oi voi.
No, ei ollut kommenttia mitä näyttää. En kirjoita miehestäni tänne, sillä hän ei ole ääliö toisin kuin sinä. Mutta hän kyllä kertoi erään miehen tulleen juuri männä viikolla suu vaahdossa selittämään pitkän litanian paloturvallisuudesta eräässä työkohteessa. Oli sitten häipynyt, kun mieheni oli esittänyt hänelle ID-korttinsa, jossa lukee ammattinimikkeenä paloturva-asiantuntija. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa näytin tätä ketjua miehelleni eilen, mutta en viitsi kirjoittaa tähän, mitä hän sanoi sinun kommenteistasi. Voin vain sanoa, että ne eivät olleet mitenkään mairittelevia sinun kannaltasi.
Kultapieni, ei sinulla ole miestä jolle näyttää tätä.
Mutta leikitään että on, näytitkö samalla mitä kirjoitit hänestä tänne? Mitä hän siitä sanoi?
Et yhtään kuluneempaa heittoa keksinyt kuin, että "eihän sinulla mitään miestä ole". Oi voi.
No, ei ollut kommenttia mitä näyttää. En kirjoita miehestäni tänne, sillä hän ei ole ääliö toisin kuin sinä. Mutta hän kyllä kertoi erään miehen tulleen juuri männä viikolla suu vaahdossa selittämään pitkän litanian paloturvallisuudesta eräässä työkohteessa. Oli sitten häipynyt, kun mieheni oli esittänyt hänelle ID-korttinsa, jossa lukee ammattinimikkeenä paloturva-asiantuntija. :D
Ihan samat incel-jutut minulle heitetään säännöllisesti. Harmittaako kun päättelen teistä samaa?
Ja olet siis huviksesi miesvihaketjussa? Mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
POISTOON
Eiköhän palstan moderaattorit ole keskustelussa mukana. Ainakin IS nostona tämä oli jo.
"Ihan samat incel-jutut minulle heitetään säännöllisesti. Harmittaako kun päättelen teistä samaa?
Ja olet siis huviksesi miesvihaketjussa? Mielenkiintoista."
Ei harmita. En loukkaannu jonkun random-miehen päättelyistä. Eikä tämä ole miesvihaketju muiden kuin hyvin hauraan miesegon omaavien mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin ketjun Ylen uutisvinkinkiksi miesvihasta. Toivottavasti Yle tekee näistä miesvihaajista kuuluisia.
Itse ainakin näytän tämän ketjun seuraavilla treffeillä ja katson naisen reaktiota miesvihaan.
Treffinainen regoi kyllä luultavimminkin tuohon räikeään naisvihaan, mitä jotkut miehet tulivat levittämän tässä ketjussa ja spämmämään, luultavasti siis sunkin kirjoituksia...
Kokemusten kertominen miesten alentavasta kohtelusta ei ole miesvihaa, ja sen pitäisi olla vapaasti sallittua.
Miksi sama ketju naisista poistettiin?
En tiedä, kun en käynyt lukemassa. Ehkä siellä vaikka ketjun sisältö oli suurimmaksi osaksi tätä naisiin kohdistuvalla väkivallalla uhkailua ja fantasiointia, ja vastaavaa yhteiskunnallisesti vaarallisen ajatusmaailman levittämistä ja kostoajatuksia koko naissukupuolta kohtaan.
Vs. jos joillekin miehille naureskellaan kun he miesselittävät. Aika iso ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin ketjun Ylen uutisvinkinkiksi miesvihasta. Toivottavasti Yle tekee näistä miesvihaajista kuuluisia.
Itse ainakin näytän tämän ketjun seuraavilla treffeillä ja katson naisen reaktiota miesvihaan.
Treffinainen regoi kyllä luultavimminkin tuohon räikeään naisvihaan, mitä jotkut miehet tulivat levittämän tässä ketjussa ja spämmämään, luultavasti siis sunkin kirjoituksia...
Kokemusten kertominen miesten alentavasta kohtelusta ei ole miesvihaa, ja sen pitäisi olla vapaasti sallittua.
Yhtä sallittua, kuin yhdenkään naisen käytöksen kritisoiminen. Menee noin 2 minuuttia niin aletaan haukkumaan.
No tämä taitaa riippua mitä ja miten kritisoidaan.
Eikö miehillä ole oikeus kritisoida ihan mistä haluaa? Niinhän naisetkin tekee
Vähintäänkin lain rajat tulee vastaan. Ne tässä "naisten kritisoinnissa " on tässäkin ketjussa jo mennyt yli.
Toki silloinkin kun lakia noudatetaan, niin kyllähän sillä on paljonkin väliä, kuinka asiansa ilmaisee, ja onko asialleen vaikka mitään oikeita perusteluita, vai vain valhetta ja vääristyneitä mielikuvia perusteina, tai onko argumentointi vaikkapa solvaavaa aggressiivista hyökkäystä.