Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!
Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut?
Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta.
Kommentit (1589)
"Ei oikeastaan. Niputatte kaikki kritiikkiä esittävät yhteen läjään sen pahimman haukkuja kanssa. Oletatte että se kaikki tulee yhdeltä tyypiltä."
Mut onneks tässä ei mitään niputtamista! Eikä muutenkaan kriittisetpalstamiehet ry sellaista harrasta e ei😂
Vierailija kirjoitti:
Ja edelleen, naiset kertoo mitä on heille tapahtunut, miehet fantasioi naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Et sellaista valtaa täällä käytetään.
"Edelleen teet oletuksia, jotka eivät pohjaudu mihinkään muuhun, kuin omiin fantasioihisi."
Ihan vaan ketjua lukemalla tiedän, mitä palstamiehet ajattelee. Tai no, fantasioi. Ajattelu on näistä oksennuksista kaukana.
Vierailija kirjoitti:
"Ei oikeastaan. Niputatte kaikki kritiikkiä esittävät yhteen läjään sen pahimman haukkuja kanssa. Oletatte että se kaikki tulee yhdeltä tyypiltä."
Mut onneks tässä ei mitään niputtamista! Eikä muutenkaan kriittisetpalstamiehet ry sellaista harrasta e ei😂
Itse en oleta kaikkien viestien tulevan yhdeltä ja samalta. Tietyn tyyppiset viestit todennäköisesti tulevat yhdeltä ja samalta. Mutta jatka vaan mutuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja edelleen, naiset kertoo mitä on heille tapahtunut, miehet fantasioi naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Et sellaista valtaa täällä käytetään.
"Edelleen teet oletuksia, jotka eivät pohjaudu mihinkään muuhun, kuin omiin fantasioihisi."
Ihan vaan ketjua lukemalla tiedän, mitä palstamiehet ajattelee. Tai no, fantasioi. Ajattelu on näistä oksennuksista kaukana.
Ja seuraava yleistys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoruutta yritettiin siinäkin kohdin käyttää hyväksi kun meille tuli osakkeeseen aivan kummallinen vesilasku. Se ei ollut tasauslasku vaan ihan epämääräinen summa. Koska olimme 21 vuotias pari, kokeili isännöitsijä onneaan. Soitin hänelle ja kävimme läpi kulutusta ja aikaisempaa laskutusta. En antanut periksi. Lopulta isännöitsijä huokasi, että tuollainen summa potista puuttui ja JOSTAIN SE ON LÖYDYTTÄVÄ. No meiltä se ei löytynyt sillä olimme maksaneet kaiken ajallaan. Helvetti kun pännii vuosikymmenten jälkeen miten nuorta ja nättiä naista pidettiin ääliönä. Onneksi ajat ovat muuttuneet. Nykyään työskentelen kiinteistönhuoltoalalla ja kohtelu on muuttunut asiallisemmaksi. Sovinistiurakoitsijat on puhelimen muistista pyyhitty pois ja käytän vain luotettavia ja hyvin käyttäytyviä asentajia.
🥱
Eikä edes liity aiheeseen mimtenkään. Piti vain pää
Oot niin väsynyt! Ymmärrätkö, et täällä olo on ihan vapaaehtoista!! Mene ulos virkistäytymään, tai sit nukkumaan. Ihan naurettavaa tuollainen leukojen levittely, kun suo ei edes kiinnosta.
Täällä varmaan hulluin oli se yksi mies joka selitti että naisilla on rennompaa istua jalat kiinni kuin jalat haara-asennossa. Ei uskonut kun naiset selitti ettei kukaan yksin kotisohvalla istu jalat kiinni.
"Joo se on totta. Tapailen kyl lähes päivittäin yhtä ukkomiestä. On siis naimisissa. Mun kaa. Vuodesta -89. Mut kattellaan nyt vielä, eikä hötkyillä. Vakiinnutaanko."
Kiva että ei ole teillä tapana. Ehkä olette poikkeus. Aika moneen kertaan olen todistanut varsinkin naisen tarvetta päättää kaikista miehen asioista.
-sama
Vierailija kirjoitti:
"
Et sitten ole ymmärtänyt, että miesselittäminen ei tarkoita, että mies selittäisi aina faktoja tai asiat oikein. Voi olla ihan puutaheinää myös, tai kaikkea tältä väliltä. Pääasia on, että mies tulee itse toisen rajoja kunniottamatta pätemään naisen yli. (Ei esim. kysy ensin, että tarvitko apua tms.)
Tämän käytösmallin takana on usein perusteeton automaattinen oletus, ettei nainen tietenkään osaa tai tiedä itse. (Eikä miehelle tule edes mieleen selvittää tämän oletuksensa paikkaansapitävyyttä normaalilla toista kunnioittavalla tavalla ensin.)
Ja tätä kyllä tapahtuu aika paljon vielä nykyaikanakin."
Jos normaali asiakaspalvelutilanne on sinulle sorron ilmentymä jos mies on sinulle jotain myymässä tai kertomassa hänelle annetun käsikirjoituksen mukaan, on parasta että shoppailet ainoastaan selaimen kautta.
Ihan oikeasti, jos olet niin psykoottinen että menet sirpaleiksi jokaisessa ka
Kuka on missä asiakastilanteessa "kokenut sortoa"? Täällä ei kukaan muu ole tainnut tuollaista kirjoittaa, kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Haukottelija, kiitos kun pidät ketjua pinnalla!
Hänellä on siinä kova työ, ja uni painais jo silmää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ole hyvä ja mene perustamaan ketju haluamastasi aiheesta. Tähän ketjuun on tullut vihanlietsojia trollaamaan ja spämmäämään erittäin voimaakkaasti, uhkailemaan naisia väkivallalla. Se on myös keskutelupalstan sääntöjen vastaista. Tavallinen erimielisyys on toinen asia. Ja tämä vain siksi, että puheenaihe oli naisten aliarvioiminen ja heihin alentavasti suhtautuminen sukupuolensa perustella, mansplainaus. Joka on jonkun id*ootin...taidan tarkoittaa nyt ilmeisesti sinua (huom! en kaikkia miehiä!), mielestä sitten siis "miesvihaa" kun siitä kertoo, huumorin siivittämänä"
Kiitos. Tuosta, että kutsuit minuakin idiootiksi. Ei, en ole ap. Enkä spämmää täällä. Mutta on aina mukavaa kuulla, kuinka naiset haukkuvat ihan huvin vuoksi. Tulee teille varmasti hyvä olo.
Luepa tämä ketju uudestaan ja laske, montako kertaa mainitaan sana "spermaviemäri". Niinpä.
Osa noista on kyllä jo poistettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa ovat kaikkein aktiivisimmin juttuja keksimässä naiset, jotka eivät ole miesten kanssa käytännössä missään tekemisessä. Eli autistıvammaiset vanhatpiiat, joiden päivä kuluu koneella palstalla tai paskoja novelleja kirjoitellen.
Niin? Mikä vika miehissä, kun haluavat sit kuitenkin meidän kanssa päivänsä viettää?
Ei kauaa. Päivä päivältä vähemmän...
Lisäksi jännä kommentti naiselta. Muistetaan että naiset julistavat etteivät halua olla miesten kanssa missään tekemisissä ja he pelkäävät ekkä kaikki miehet tulee ja tappaa (kun naiset vain nauravat miehille)
En minä pelkää. Olen päivittäin tekemisissä mm. perheen miesten kanssa. Heitä ei tarvitse pelätä.
Jotenkin surullista, et palstamiesmammat haluaa näin uhriutua joka saatanan asiassa. Heidän mukaan miehet eivät koskaan aiheuta kenellekään mitään ongelmia ja jos ongelmista kuitenkin kertoo, pelkkää pilkkaa ja väkivallalla uhkailua saa takaisia. Miksi, oi miksi ette ole koskaan kasvaneet aikuisiksi??
"Jotenkin surullista, et palstamiesmammat haluaa näin uhriutua joka saatanan asiassa. Heidän mukaan miehet eivät koskaan aiheuta kenellekään mitään ongelmia ja jos ongelmista kuitenkin kertoo, pelkkää pilkkaa ja väkivallalla uhkailua saa takaisia. Miksi, oi miksi ette ole koskaan kasvaneet aikuisiksi??"
Voit ihan vapaasti näyttää esimerkkiä. Todennäköisemmin jatkat tuota samaa pelleilyä, mistä miehiäkin syytät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama päivä sitten eräässä ketjussa kirjoittaja kertoi, miten appiukko oli tullut neuvomaan häntä vauvan imettämisessä. :D
Ehkä appiukolla oli monta lasta ja nähnyt useamman imetyksen kuin sinä
Ukolla ei silti ole mitään omakohtaista kokemusta imettämisestä, eikä ukko, kuten toinen äitikään, ole tämän toisen naisen ja lapsen henkilökohtaisten asioiden asiantuntija.
Ehkä mies on vaimonsa kanssa puhunut asiasta useampaan kertaan ja heilläkin on varmaan ollut erilaisia kokemuksia imetyksestä lasten ja synnytyksen jälkeisen tilanteen erilaisuuden vuosi.
"Älä aliarvioi "
Niin, kumpi siinä nyt aliarvioi kumpaa?
Itse kaksi lasta imettäneenä ei tullut mieleenkään opastaa omaa miniää asiassa. Tilanne täysin toinen, jos hän olisi ilmaissut millään tavalla haluavansa tai tarvitsevansa neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Täällä varmaan hulluin oli se yksi mies joka selitti että naisilla on rennompaa istua jalat kiinni kuin jalat haara-asennossa. Ei uskonut kun naiset selitti ettei kukaan yksin kotisohvalla istu jalat kiinni.
Tällaisista asioista (istumisasento - "manspread" vaimikänytolikaan) kyseleville: tuleeko kenellekään mieleen mitään biologista seikkaa, joka voisi olla kyseessä tuolla haarojen välissä, mikä voisi vaikuttaa esimerkiksi siihen, että miehellä on istuessa haarat auki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsin lakritsijäätelön, kun nainen alkoi huutaa: "Lakritsi EI OLE jäätelön maku! Se on pyhäinhäväistys! Ota mansikkaa, ota mansikkaa!" Kun maksoin lakritsijäätelöstä, nainen pyörtyi dramaattisesti kioskille ja huusi: "Tämä on jäätelökulttuurin loppu!"
Nää sun jutut on ihan läppä. 😂
Älä kyseenalaista mitä naiset tekee tuolla. Youtube on täynnä videoita Kareneista jotka ovat juuri tuollaisia. Miehistä ei ole vastaavia.
Tajuatteko että Karen on ilmiö?
No mitä jos sitten teet tästä Karen-ilmiötä ketjun.
Se ei ole sama asia kuin miesselittäminen.
Mitä on miesselittäminen? Ketjussa ei ole kuin esimerkkejä täysin no
"Mitä on miesselittäminen? Ketjussa ei ole kuin esimerkkejä täysin normaaleista ihmistenvälisistä kanssakäymisistä. Ainoastaan psykoottinen narsismin riivaava nainen ajattelee että kaikki mitä toinen ihminen tekee, johtuu siitä että on nainen. "Tööttäsi liikenteessä koska olen nainen." "Opasti koska olen nainen." "Teki X koska olen nainen."
Fakta on se että kukaan teistä ei voi tietää miksi joku muu tekee mitä tekee, mutta se on varmaa että te ette ole kenellekään tuntemattomalle ihmiselle niin tärkeä että heitä kiinnostaa paskan vertaa kohdella teitä jollain tavalla johtuen jostain ominaisuudesta jonka olette keksineet itsellenne."
Niin, katsos meille monille naisille on selvää, mitä on miesselittäminen, koska olemme kokeneet sitä niin paljon. Siinä ei ole mitään psykoottista. Se on asia, jota tapahtuu. Jatkuvasti. Hassua kutsua sen huomaamista psykoottiseksi, eli ei saisi huomata ollenkaan. Tässähän siis vaadit, että me naiset suhtaudumme miehiin kuin lapsiin. Sillai kärsivällisesti hyväksyen, et miehet nyt vain ovat tuollaisia ja meidän naisten täytyy vaan se hyväksyä ja antaa heidän selittää (sitähän ei kukaan ole varsinaisesti kieltänyt).
Vierailija kirjoitti:
"Pitää paikkansa. Kaikki naiset ovat vuosikymmenien ajan pahoinpidelleet poikiaan tavalla tai toisella."
Haluaisin kieltää tämän kommentin, mutta en pysty. Luulen, että ainoa syy, miksi oma äitini ei lyönyt, taisi olla se, että ei pystynyt. Liian suuri ero koossa ja voimissa. Heitteli sitten tavaroilla ja haukkui mut jostain, mikä oli tapahtunut kauan ennen syntymääni.
No mä voin kieltää. Mun perheessä vaan isä pahoinpiteli mua, äiti yritti estää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pitää paikkansa. Kaikki naiset ovat vuosikymmenien ajan pahoinpidelleet poikiaan tavalla tai toisella."
Haluaisin kieltää tämän kommentin, mutta en pysty. Luulen, että ainoa syy, miksi oma äitini ei lyönyt, taisi olla se, että ei pystynyt. Liian suuri ero koossa ja voimissa. Heitteli sitten tavaroilla ja haukkui mut jostain, mikä oli tapahtunut kauan ennen syntymääni.
No mä voin kieltää. Mun perheessä vaan isä pahoinpiteli mua, äiti yritti estää.
Onneksi olkoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin ketjun Ylen uutisvinkinkiksi miesvihasta. Toivottavasti Yle tekee näistä miesvihaajista kuuluisia.
Itse ainakin näytän tämän ketjun seuraavilla treffeillä ja katson naisen reaktiota miesvihaan.
Treffinainen regoi kyllä luultavimminkin tuohon räikeään naisvihaan, mitä jotkut miehet tulivat levittämän tässä ketjussa ja spämmämään, luultavasti siis sunkin kirjoituksia...
Kokemusten kertominen miesten alentavasta kohtelusta ei ole miesvihaa, ja sen pitäisi olla vapaasti sallittua.
Miksi sama ketju naisista poistettiin?
En tiedä, kun en käynyt lukemassa. Ehkä siellä vaikka ketjun sisältö oli suurimmaksi osaksi tätä naisiin kohdistuvalla väkivallalla uhkailua ja fantasiointia, ja vastaavaa yhteiskunnallisesti vaarallisen ajatusmaailman levittämistä ja kostoajatuksia koko naissukupuolta kohtaan.
Vs. jos joillekin miehille naureskellaan kun he miesselittävät. Aika iso ero.
Et tiedä, joten rakennat olkiukon ja väität että se johtuu siitä. Saat pari tykkäystä joten siirryt onanoimaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin ketjun Ylen uutisvinkinkiksi miesvihasta. Toivottavasti Yle tekee näistä miesvihaajista kuuluisia.
Itse ainakin näytän tämän ketjun seuraavilla treffeillä ja katson naisen reaktiota miesvihaan.
Treffinainen regoi kyllä luultavimminkin tuohon räikeään naisvihaan, mitä jotkut miehet tulivat levittämän tässä ketjussa ja spämmämään, luultavasti siis sunkin kirjoituksia...
Kokemusten kertominen miesten alentavasta kohtelusta ei ole miesvihaa, ja sen pitäisi olla vapaasti sallittua.
Yhtä sallittua, kuin yhdenkään naisen käytöksen kritisoiminen. Menee noin 2 minuuttia niin aletaan haukkumaan.
Vähintäänkin lain rajat tulee vastaan. Ne tässä "naisten kritisoinnissa " on tässäkin ketjussa jo mennyt yli.
Toki silloinkin kun lakia noudatetaan, niin kyllähän sillä on paljonkin väliä, kuinka asiansa ilmaisee, ja onko asialleen vaikka mitään oikeita perusteluita, vai vain valhetta ja vääristyneitä mielikuvia perusteina, tai onko argumentointi vaikkapa solvaavaa aggressiivista hyökkäystä.
Tietysti lain rajat tulevat vastaan. Miten ne on jo menny yli?
Joo se on totta. Tapailen kyl lähes päivittäin yhtä ukkomiestä. On siis naimisissa. Mun kaa. Vuodesta -89. Mut kattellaan nyt vielä, eikä hötkyillä. Vakiinnutaanko.