Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!
Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut?
Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta.
Kommentit (1589)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.weforum.org/stories/2023/09/female-surgeons-better-health-o…
Patients treated by male surgeons were 25% more likely to die within 90 days, and 24% more likely to die within a year when compared to patients treated by female surgeons
Olikohan yhtä vaikeat leikkaukset? 👹
Oliko vaikeat 8 tuntia, kun palsta oli kiinni? 😂
🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Erikoinen sokeus sinulla. Naisten tappamista on toivottu eri tavoin ja fantasioitu väkivallalla. Sitä sinä et näe. Mutta kun joku käänsi saman toiveen koskemaan miehiä, se onkin uhkailua."
Kumpikin joko on uhkailua, tai ei ole. Jos ovat uhkailua, naiset ovat yhtä syyllisiä siihen kuin miehetkin. Se tekee teistä ihan yhtä paskoja.
Sen sijaan, että olisitte olleet viisaampia, päätitte jatkaa siitä, mihin noi trollit jäivät.
Joskus on hyvä kääntää asiat toisinpäin. Jos se herättäis ees jotain ymmärrystä omasta toiminnasta...mutta ei, ymmärrys ei aukene.
Tosin tässähän oli jo se myönnytys, et myönsit miesten(kin) olevan paskoja!
Olenko väittänyt toisin? "Miehet ovat paskoja" on tämän palstan epävirallinen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun väittelystä sanoisin omien kokemusteni perusteella että vaikka tunnistan mansplainaamisen ilmiönä ja minulla on siitä kokemusta, minusta se ei ole sukupuolisidonnainen ongelma tai "naisen tyhmänä pitämistä" vaan sukupuolen rajojen ylittävä käyttäytymismalli jota olen saanut kohdata jatkuvasti myös itseäni vanhemmilta naisilta.
Esimerkiksi. Minulla on taideteollisuusalan tutkintoja joihin sisältyy yrittäjyyskoulutukset johtuen kyseisen alan pienyrittäjyyspainotteusuudesta. Olen kyseiset tutkinnot ja yrityskoulutukset käynyt koska haluan olla yrittäjä tulevaisuudessa. Hyvin tämän tietävä naispuolinen sukulaiseni keskeytti minut tylysti kun puhuin yrittäjyyssuunnitelmistani, ja alkoi kertoa minulle veroista ja yel maksuista aivan kun en tietäisi että ne pitää maksaa.
Olin menossa lomamatkalle paikkaan jossa on mukulakivikadut. Sukulaisnainen valisti että "siellä ei sitten pid
Asian ydin onkin se, että tuollaisella käytöksellä yritetään pönkittää valta-asemaa. Miehet tekevät sitä enemmän kuin naiset ja nimenomaan naisille, koska kokevat jotenkin sisäsyntyisesti, että heidän kuuluisi olla naisten yläpuolella.
🥱
Vierailija kirjoitti:
Olin nuori kahden lapsen äiti ja olimme tehneet keittiöremontin (itse). Uusi tiskikone ei lopettanut pesemistä ollenkaan vaan juuttui pesuohjelmaan. Soitin asiasta kodinkonehuoltoon ja selitin, että ohjelma juuttuu kohtaan jossa on harjan kuva. Vanhempi miesasentaja nauroi räkäisesti, että ei siellä tiskikoneessa mitään harjoja ole! Yleensä käyttäydyn asiallisesti mutta tuollainen totaalinen puupäävastaus käänsi kuppini nurin. Komensin asentajaa napakasti kohtelemaan minua kuin järjellistä ihmistä vaikka olen nainen ja nuori. Kuulin puhelimessa miten hän otti asennon ja muuttui eri ihmiseksi ja tuli korjaamaan koneen.
🥱
Vierailija kirjoitti:
Nuoruutta yritettiin siinäkin kohdin käyttää hyväksi kun meille tuli osakkeeseen aivan kummallinen vesilasku. Se ei ollut tasauslasku vaan ihan epämääräinen summa. Koska olimme 21 vuotias pari, kokeili isännöitsijä onneaan. Soitin hänelle ja kävimme läpi kulutusta ja aikaisempaa laskutusta. En antanut periksi. Lopulta isännöitsijä huokasi, että tuollainen summa potista puuttui ja JOSTAIN SE ON LÖYDYTTÄVÄ. No meiltä se ei löytynyt sillä olimme maksaneet kaiken ajallaan. Helvetti kun pännii vuosikymmenten jälkeen miten nuorta ja nättiä naista pidettiin ääliönä. Onneksi ajat ovat muuttuneet. Nykyään työskentelen kiinteistönhuoltoalalla ja kohtelu on muuttunut asiallisemmaksi. Sovinistiurakoitsijat on puhelimen muistista pyyhitty pois ja käytän vain luotettavia ja hyvin käyttäytyviä asentajia.
🥱
Eikä edes liity aiheeseen mimtenkään. Piti vain päästä haukkumaan miehiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ole hyvä ja mene perustamaan ketju haluamastasi aiheesta. Tähän ketjuun on tullut vihanlietsojia trollaamaan ja spämmäämään erittäin voimaakkaasti, uhkailemaan naisia väkivallalla. Se on myös keskutelupalstan sääntöjen vastaista. Tavallinen erimielisyys on toinen asia. Ja tämä vain siksi, että puheenaihe oli naisten aliarvioiminen ja heihin alentavasti suhtautuminen sukupuolensa perustella, mansplainaus. Joka on jonkun id*ootin...taidan tarkoittaa nyt ilmeisesti sinua (huom! en kaikkia miehiä!), mielestä sitten siis "miesvihaa" kun siitä kertoo, huumorin siivittämänä"
Kiitos. Tuosta, että kutsuit minuakin idiootiksi. Ei, en ole ap. Enkä spämmää täällä. Mutta on aina mukavaa kuulla, kuinka naiset haukkuvat ihan huvin vuoksi. Tulee teille varmasti hyvä olo.
Huiii, kutsui idi ootiksi!!! Olis edes toivonut väkivaltaista kuolemaa. Se olis ollut sellainen normi. Mut et
Ehkä hän toivookin seuraavaksi kuolemaani. Mistä minä tiedän, mitä te seuraavaksi keksitte
"
Et sitten ole ymmärtänyt, että miesselittäminen ei tarkoita, että mies selittäisi aina faktoja tai asiat oikein. Voi olla ihan puutaheinää myös, tai kaikkea tältä väliltä. Pääasia on, että mies tulee itse toisen rajoja kunniottamatta pätemään naisen yli. (Ei esim. kysy ensin, että tarvitko apua tms.)
Tämän käytösmallin takana on usein perusteeton automaattinen oletus, ettei nainen tietenkään osaa tai tiedä itse. (Eikä miehelle tule edes mieleen selvittää tämän oletuksensa paikkaansapitävyyttä normaalilla toista kunnioittavalla tavalla ensin.)
Ja tätä kyllä tapahtuu aika paljon vielä nykyaikanakin."
Jos normaali asiakaspalvelutilanne on sinulle sorron ilmentymä jos mies on sinulle jotain myymässä tai kertomassa hänelle annetun käsikirjoituksen mukaan, on parasta että shoppailet ainoastaan selaimen kautta.
Ihan oikeasti, jos olet niin psykoottinen että menet sirpaleiksi jokaisessa kanssakäymisessä miehen kanssa koska et voi olla pakkomielteisesti etsimättä siitä sortoa, on parasta ihan omalle mielenterveydellesi pysyä kotona.
"No, hän ei ehkä heti huomannut, että olit pesemässä, etkä vettä laittamassa. Aika viaton juttu. Mietippä sitä, kun naiset kuulevat tuollaisia itsestäänselvyyksiä vähän väliä (sinäkin siis vain yhdeltä). Et samat sanat. Luulis, miesten ymmärtävän että aikuista ihmistä kohdellaan, kuten aikuista ihmistä."
Miksi heti oletat, että tuo on ainoa asia, mikä on tullut vastaan? Jotta voisit itse uhriutua tehokkaammin. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin nuori kahden lapsen äiti ja olimme tehneet keittiöremontin (itse). Uusi tiskikone ei lopettanut pesemistä ollenkaan vaan juuttui pesuohjelmaan. Soitin asiasta kodinkonehuoltoon ja selitin, että ohjelma juuttuu kohtaan jossa on harjan kuva. Vanhempi miesasentaja nauroi räkäisesti, että ei siellä tiskikoneessa mitään harjoja ole! Yleensä käyttäydyn asiallisesti mutta tuollainen totaalinen puupäävastaus käänsi kuppini nurin. Komensin asentajaa napakasti kohtelemaan minua kuin järjellistä ihmistä vaikka olen nainen ja nuori. Kuulin puhelimessa miten hän otti asennon ja muuttui eri ihmiseksi ja tuli korjaamaan koneen.
🥱
Ja koko bussi taputti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä voi kokea myös miehenä, esimerkiksi usein vanhempien miesten toimesta.
Et ole koskaan ollut naisvaltaisessa työpaikassa? Kyllä ne naisetkin neuvoo pyytämättä.
Olettavat myös (aina) että miestä pitää neuvoa. Kaikessa. Huuhtelin toimistolla kahvipannua. Halusin poistaa sieltä vanhat kahvitahrat. Työ"kaveri" (nainen) tuli neuvomaan, että kahvipannulla ei saa laittaa vettä keittimeen...
Oli pesemässä kahvipannua...
Ajatelkaa, kun tuollaista saa kuulla kaikilta naisilta? Helvetin hauskaa, eikö?
Jotenkin luulisi naisen ymmärtävän, että aikuista ihmistä kohdellaan, kuin aikuista ihmistä. Ehkä se on liikaa vaadittu.
Ohis
Tein kotona testin. Käytin puhdasta kahvikannua vede
Tiedän.
-sama
"Mut voisko nyt tuostakin kokemuksesta ymmärtää myös naisten kannan näihin tilanteisiin?"
Ei. Kielsivät jo koko asian. Ei kelpaa näille naisille.
Haukottelija, kiitos kun pidät ketjua pinnalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa ovat kaikkein aktiivisimmin juttuja keksimässä naiset, jotka eivät ole miesten kanssa käytännössä missään tekemisessä. Eli autistıvammaiset vanhatpiiat, joiden päivä kuluu koneella palstalla tai paskoja novelleja kirjoitellen.
Niin? Mikä vika miehissä, kun haluavat sit kuitenkin meidän kanssa päivänsä viettää?
Ei kauaa. Päivä päivältä vähemmän...
Lisäksi jännä kommentti naiselta. Muistetaan että naiset julistavat etteivät halua olla miesten kanssa missään tekemisissä ja he pelkäävät ekkä kaikki miehet tulee ja tappaa (kun naiset vain nauravat miehille)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsin lakritsijäätelön, kun nainen alkoi huutaa: "Lakritsi EI OLE jäätelön maku! Se on pyhäinhäväistys! Ota mansikkaa, ota mansikkaa!" Kun maksoin lakritsijäätelöstä, nainen pyörtyi dramaattisesti kioskille ja huusi: "Tämä on jäätelökulttuurin loppu!"
Nää sun jutut on ihan läppä. 😂
Älä kyseenalaista mitä naiset tekee tuolla. Youtube on täynnä videoita Kareneista jotka ovat juuri tuollaisia. Miehistä ei ole vastaavia.
Tajuatteko että Karen on ilmiö?
No mitä jos sitten teet tästä Karen-ilmiötä ketjun.
Se ei ole sama asia kuin miesselittäminen.
Mikä se palvelus on?
--
Että toteuteutat toiveen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä voi kokea myös miehenä, esimerkiksi usein vanhempien miesten toimesta.
Et ole koskaan ollut naisvaltaisessa työpaikassa? Kyllä ne naisetkin neuvoo pyytämättä.
Olettavat myös (aina) että miestä pitää neuvoa. Kaikessa. Huuhtelin toimistolla kahvipannua. Halusin poistaa sieltä vanhat kahvitahrat. Työ"kaveri" (nainen) tuli neuvomaan, että kahvipannulla ei saa laittaa vettä keittimeen...
Olin pesemässä kahvipannua...
Ajatelkaa, kun tuollaista saa kuulla kaikilta naisilta? Helvetin hauskaa, eikö?
Jotenkin luulisi naisen ymmärtävän, että aikuista ihmistä kohdellaan, kuin aikuista ihmistä. Ehkä se on liikaa vaadittu.
Typo
Aika pienestä otit itseesi.
🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ole hyvä ja mene perustamaan ketju haluamastasi aiheesta. Tähän ketjuun on tullut vihanlietsojia trollaamaan ja spämmäämään erittäin voimaakkaasti, uhkailemaan naisia väkivallalla. Se on myös keskutelupalstan sääntöjen vastaista. Tavallinen erimielisyys on toinen asia. Ja tämä vain siksi, että puheenaihe oli naisten aliarvioiminen ja heihin alentavasti suhtautuminen sukupuolensa perustella, mansplainaus. Joka on jonkun id*ootin...taidan tarkoittaa nyt ilmeisesti sinua (huom! en kaikkia miehiä!), mielestä sitten siis "miesvihaa" kun siitä kertoo, huumorin siivittämänä"
Kiitos. Tuosta, että kutsuit minuakin idiootiksi. Ei, en ole ap. Enkä spämmää täällä. Mutta on aina mukavaa kuulla, kuinka naiset haukkuvat ihan huvin vuoksi. Tulee teille varmasti hyvä olo.
Luepa tämä ketju uudestaan ja laske, montako kertaa mainitaan sana "spermaviemäri". Niinpä.
Enkö saa kuvata naisia oikeaoppisesti? Loukaannutko kun vähän hassuttelee nimittelemällä?
Vaikka naiset ovat itse haukkuneet miehiä täällä inceleiksi ja sioiksi, suututte kun joku nimittelee takaisin?
Melkoista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama päivä sitten eräässä ketjussa kirjoittaja kertoi, miten appiukko oli tullut neuvomaan häntä vauvan imettämisessä. :D
Ehkä appiukolla oli monta lasta ja nähnyt useamman imetyksen kuin sinä
Ukolla ei silti ole mitään omakohtaista kokemusta imettämisestä, eikä ukko, kuten toinen äitikään, ole tämän toisen naisen ja lapsen henkilökohtaisten asioiden asiantuntija.
Ehkä mies on vaimonsa kanssa puhunut asiasta useampaan kertaan ja heilläkin on varmaan ollut erilaisia kokemuksia imetyksestä lasten ja synnytyksen jälkeisen tilanteen erilaisuuden vuosi.
Älä aliarvioi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistutus ketjun aloittajalle: miesten sosiaalisille mokille julkisesti nauraminen ja niiden yhteen keräämisen kehottaminen ei sekään ole kovin kivaa. Sekin on omalla tavallaan epäonnistunutta vallankäyttöä, sellaista, jossa eräs sukupuoli alennetaan muiden silmissä pellen rooliin. Eli tää on omiaan ylläpitämään sukupuolten välistä vastakkainasettelua.
Vähemmän yllättäen, tuplasti enemmän alapeukkuja kuin tykkäyksiä...
66 pinnaa palstalaisista siis on sitä mieltä, että vastakkainasettelua kannattaa vaan kärjistää entisestään. Kun tiedetään, että ylivoimaisesti suurin osa palstalaisista on naisia, niin...
Ja edelleen, naiset kertoo mitä on heille tapahtunut, miehet fantasioi naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Et sellaista valtaa täällä käytetään.
🥱
Heikosta itsetunnosta kielii kylläkin se, että mikä tahansa mies kertomassa asioita menee suoraan tunteisiin. Ketjussa on jumalauta esimerkkejä siitä miten asiakaspalvelija kertoessaan tuotteen ominaisuuksista on olevinaan jokin naisia sortava performanssi.