Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!
Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut?
Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta.
Kommentit (1589)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti taas. Naiset kertoo kokemastaan vähättelystä ja miehet tulee tänne toivomaan puukotuksia. Sitten kehtaavat puhua MIESvihasta.
Vain naiset toivoivat puukotuksia miesten niskaan kaupassa.
Laput silmillä ohitit ne kommentit tietysti. Tosin, tämä polarisaatio oli sun tavoite muutenkin.
Sinusta oli normaalia kun mies uhkailee (tai "toivoo") naisia puukotuksilla, mutta kun joku kääntikin alkuperäisen naisia miesten jopa kollektiivisella väkivallalla uhkaavat kommentit toisinpäin, herättäväksi esimerkiksi, niin sitten älähdetään ja muka uhriudutaan.
Vaikka kyse nimenomaan oli siitä, että naisia uhkaillaan puukotuksilla ja miesten kollektiivisella väkivallalla, jos eivät pidä suutaan kiinni! Sairasta, ja se ei sinua haitannut yhtään, tai olit itse tuollaisen kommentin kirjoittaja.
Kaksinaamaista. Ensin mies sanoo, ettei toivominen nyt ole mitään uhkailua, mutta sitten kun nainen toivoo samaa niin se kuitenkin on uhkailua. Ota noista nyt selvää, hirveän epäloogisia.
Jos ihan totta puhutaan, en tietenkään toivo yhdellekään pojalle tai miehelle väkivaltaa. Testasin vain, miltä se tuntuu noin toisinpäin esitettynä. Ja nettivinkkiähän siinä oltiin tekemässä, eli uhkaukselta se toivomus vissiin kuitenkin tuntui. En yllättynyt testini tuloksesta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan paljonkin asioita, joista naiset tietävät keskimäärin vähemmän, ja tietysti myös päinvastoin. Intersektionaalit yrittävät tasapäistää ihmiset, mikä käytännössä tarkoittaa miesten dissaamista, koska harva intersektionaali ymmärtää infran päälle. Se ei vaan kiinnosta. Persvakomiehet kaivaa putkia ja johtoja maahan rakentaa rautatiet ja talot, kännykkämastot ja putsaa paskaröörit.
Mitä ihmeen merkitystä sillä on, mitä mikäkin on keskimäärin? Harva ihminen oikeasti asettuu kaikessa mahdollisessa keskivertoon. Naiset ovat puolet koko maan väestöstä, eikä näin isoa joukkoa voi yleistää yhdeksi ryhmäksi. On aivan mahdollista, ettei nainen välttämättä tiedä mitään renkaiden vaihdosta, mutta saattaa oikein hyvin olla kokenut eränkävijä. On myös aivan mahdollista, ettei naisella ole harmainta hajua meikkaamisesta ja hiusten laittamisesta, mutta leipominen on kivaa puuhaa. Stereotypiat ovat aivan typeriä. Jos näet naisen hakkaavan halkoja laavun lähettyvillä, niin miksi kukaan täyspäinen olettaisi, ettei hän varmaan osaa tuota hommaa kun on jo niitä puita pilkkomassa? Tässä on ihan turha sössöttää mistään intersektionaalisuudesta, kun ihan tervettä järkeä saa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Onhan paljonkin asioita, joista naiset tietävät keskimäärin vähemmän, ja tietysti myös päinvastoin. Intersektionaalit yrittävät tasapäistää ihmiset, mikä käytännössä tarkoittaa miesten dissaamista, koska harva intersektionaali ymmärtää infran päälle. Se ei vaan kiinnosta. Persvakomiehet kaivaa putkia ja johtoja maahan rakentaa rautatiet ja talot, kännykkämastot ja putsaa paskaröörit.
Lienee siellä pääkaupunkiseudulla aika paljon miehiä, jotka eivät ole koskaan "lapioineet paskaa" tai lianneet käsiään.
N30 landelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalinen ideologia nostaa keskiöön dei-asenteet, missä ketään ei saa neuvoa, eikä kenenkään tarvitse osata mitään, eikä paikkoja valita kompetenssin mukaan.
Mansplaining on osa tätä marxilaisen ideologian aivopesua, missä kompetenssiin perustuvat hierarkiat ajetaan alas. Postmodernissa maailmassa kaikki ovat yhtä hyviä ja kaikkien tieto ja taito on yhtä tärkeää. Tarpeeksi pitkälle vietynä aivokirurgiksi pääsee helpommin, kun kuuluu sorrettuun vähemmistöön, eli on mikä tahansa muu kuin valkoinen heteromies.
Tuleeko fiksumpi olo, kun viskelee tekstin täyteen hienoja sanoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lienee siellä pääkaupunkiseudulla aika paljon miehiä, jotka eivät ole koskaan "lapioineet paskaa" tai lianneet käsiään.
N30 landelta
Ja Tampereella, Turussa, Oulussa, Kuopiossa, Jyväskylässä, Lappeenrannassa, Rovaniemellä, Vaasassa, Hämeenlinnassa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele lasten ja etenkin poikien pahoinvointia kun lukee teidän naisten kirjoittelua. Hakekaa apua itsellenne, se olisi paras apu meille muillekin.
Naisviha ei ole naisten syy. Mutta naisvihan vuoksi te sairaat inselit tapatte naisia.
Hmm... eikö siis miesvihakaan ole miesten syy?
Asiaa nimeltä miesviha ei ole edes olemassa. Paskiaisia(miehiä) vihataan, koska ovat paskiaisia. Ei siksi että nämä paskiaiset ovat miehiä.
Ja naisia vihataan pelkän sukupuolen vuoksi.
Minä olen mies. En paskiainen. Miksi puhut noin rumasti meistä miehistä?
Jutun pointti meni sulta iloisesti ohi; eli nimenomaan niitä paskiaisia vihataan, ei kaikkia miehiä, kaikki miehet eivät ole paskiaisia. Jos et tosiaan ymmärtänyt jutun ydintä.
Tuo mainitsemasi "ei kaikkia miehiä" varmaan "unohtuu" joka toisessa kommentissa...
Harmiista tosin vaan, että aika isokin osa miehistä sitten on niitä paskiaisia. Pitää vaan opetella noita välttämään. Onneksi on paljon muunkinlaisia, keiden kanssa voi sitten olla ja elää.
Tosin, tietyt lievemmin näkyvät selkärankaan piintyneet epätasa-arvoiset tavat tai käytösmallit ovat valitettavasti muillakin miehillä, kuin niillä ihan paskiaisilla, yleisiä vielä nykypäivänkin.
Vierailija kirjoitti:
Muutama päivä sitten eräässä ketjussa kirjoittaja kertoi, miten appiukko oli tullut neuvomaan häntä vauvan imettämisessä. :D
Ehkä appiukolla oli monta lasta ja nähnyt useamman imetyksen kuin sinä
Kysytään näin päin: Miksi pitää tulla neuvomaan, jos neuvoa ei ole pyydetty? En ole yhtään järjellistä vastausta tähän saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama päivä sitten eräässä ketjussa kirjoittaja kertoi, miten appiukko oli tullut neuvomaan häntä vauvan imettämisessä. :D
Ukolla ei silti ole mitään omakohtaista kokemusta imettämisestä, eikä ukko, kuten toinen äitikään, ole tämän toisen naisen ja lapsen henkilökohtaisten asioiden asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukolla ei silti ole mitään omakohtaista kokemusta imettämisestä, eikä ukko, kuten toinen äitikään, ole tämän toisen naisen ja lapsen henkilökohtaisten asioiden asiantuntija.
Tuo menee muutenkin sellaiselle alueelle, että pitäisin erittäin häiritsevänä, että joku mies tulisi siihen pällistelemään ja neuvomaan. Puhumattakaan siitä, että tarttuu kiinni.
Mutta ehkä ukolle olis voinu sitten sanoa, että jos sä kerran osaat niin tossa on vauva mä käyn sillä aikaa juomassa kupin kahvia.
Jaa. On mulle selitetty kaikenlaista paitsiosta perunalajikkeen valinnan kautta oikeaan haravointitekniikkaan, mutta paras lienee kävelytekniikka. Joku täysin tuntematon, vähän kumarainen vanhahko mies alkoi selittämään kaupassa, että kävelen väärin. Naisen kuuluu kuulemma kävellä pienemmillä askelilla, eikä harppoa, koska jos harppoo, lanne menee naisen anatomian kannalta väärään asentoon.
Nuorena harrastin meikkausta ja tein paljon kavereille meikkejä ja monet lähirouvat pyysi juhliin mua meikkaamaan yms. Olin ilmeisen hyvä hommassa, kun kivat taskurahat opiskeluaikana sillä tienasin.
Meikkasin aika näyttävästi, kun gootti olin. Muut tietenkin meikkasin sievästi, en heihin valkoista maaliani tuhlannut tai dimangejani.
Anopin silloinen miesystävä ei tajunnut mun tyyliä. Siis sitä, että se oli oma tyylinsä, eikä meikkimoka. Se kerran jopa toi anopin meikit mulle, että tämmöisiä värejä normaalisti käytetään. Esim puuteri ei voi olla noin valkoista, pitää olla lähempänä omaa ihonväriä. Nuoreksi sieväksi naiseksi mä meikkaan aivan väärin. Kaikkea kaunista pitää korostaa, eikä noin mustalla röntätä... jää ihanan isot silmät piiloon. jne. Tästä on piisannut naurua pitkään. Mies ei ollut pitkäaikainen suhde, mutta jutut elää. Anoppi jaksaa meidän teinityttärille kertoa noita meikkijuttuja.
Äitini silloinen ja nykyinenkin miesystävä taas istui muutaman kerran vieressä, kun meikkasin. Antoi ohjeita, kuinka saan rajat tehtyä silmiin paremmin tai miten kannattaa puuteria levittää... Hän suteja ilmassa pyöritteli ja näytti liikkeitä miten kannattaisi tehdä. Kerran hermostuin ja laitoin sen pesemään mun yhdet meikkisudit, jos kerran haluaa olla hyödyksi. Ja sehän pesi! Hyvin pesikin. Kuivaskin, ettei jää kosteus muhimaan. Äidin kanssa muutaman kerran pohdittiin, että mikä on miehiään.... :D No, hyvä tyyppi on, ei se olis tuossa nyt parikytää vuotta ollut.
👵🏻: Uli uli, miehet, vali vali, miehet, uli uli, miehet, vali vali, miehet!
Vierailija kirjoitti:
Jaa. On mulle selitetty kaikenlaista paitsiosta perunalajikkeen valinnan kautta oikeaan haravointitekniikkaan, mutta paras lienee kävelytekniikka. Joku täysin tuntematon, vähän kumarainen vanhahko mies alkoi selittämään kaupassa, että kävelen väärin. Naisen kuuluu kuulemma kävellä pienemmillä askelilla, eikä harppoa, koska jos harppoo, lanne menee naisen anatomian kannalta väärään asentoon.
:D Ei jukolauta! :D Aloitko kävelemään uudella tyylillä?
Mulle on kaupassa selostettu vaaalla miten kotimainen kurkku kannattaa punnita. Keski-ikäinen mies tämäkin. Otin kurkun ja olin painamassa nappulaa, että sais sen tarran ja tämä ryntäsi väliin, että anteeksi saako neuvoa. Menin aivan hämilleni, että mitä hittoa...? Se neuvoi mua hetken, kuinka mun kannattaisi tehdä asia. Mä en vieläkään tiedä mitä tein väärin. Kuuntelukin jäi hämmennyksen jalkoihin. Siinä hoomoilasena kattelin ympärilleni, että oliko piilokamera oliko? Ei ollut. Mies vaan sitten jatkoi matkaansa.
On tää niiinkin päin mennyt, että tuttu mies on tullut multa kysymään, miten korjataan revennyt sauma vaatteesta. Hänen pitäisi tuntea mut sen verran hyvin, ettei vaatetus ole koskaan ollut mun mielenkiinnon kohde. En varmaan osaisi käyttää ompelukonetta lainkaan. Viimeksi olen käyttänyt ompelukonetta ala-asteella. Ehkä se onnistuisi jos paneudun asiaan, mutta aika erikoinen oletus, että mä osaisin vastata tuollaiseen kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin ketjun Ylen uutisvinkinkiksi miesvihasta. Toivottavasti Yle tekee näistä miesvihaajista kuuluisia.
Itse ainakin näytän tämän ketjun seuraavilla treffeillä ja katson naisen reaktiota miesvihaan.
Treffinainen regoi kyllä luultavimminkin tuohon räikeään naisvihaan, mitä jotkut miehet tulivat levittämän tässä ketjussa ja spämmämään, luultavasti siis sunkin kirjoituksia...
Kokemusten kertominen miesten alentavasta kohtelusta ei ole miesvihaa, ja sen pitäisi olla vapaasti sallittua.
Yhtä sallittua, kuin yhdenkään naisen käytöksen kritisoiminen. Menee noin 2 minuuttia niin aletaan haukkumaan.
Ei ole mikään järkevä vastaus asiaan, että "noku kyllä toisetkin jossain".
Ole hyvä ja mene perustamaan ketju haluamastasi aiheesta. Tähän ketjuun on tullut vihanlietsojia trollaamaan ja spämmäämään erittäin voimaakkaasti, uhkailemaan naisia väkivallalla. Se on myös keskutelupalstan sääntöjen vastaista. Tavallinen erimielisyys on toinen asia. Ja tämä vain siksi, että puheenaihe oli naisten aliarvioiminen ja heihin alentavasti suhtautuminen sukupuolensa perustella, mansplainaus. Joka on jonkun id*ootin...taidan tarkoittaa nyt ilmeisesti sinua (huom! en kaikkia miehiä!), mielestä sitten siis "miesvihaa" kun siitä kertoo, huumorin siivittämänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä voi kokea myös miehenä, esimerkiksi usein vanhempien miesten toimesta.
Tässä ketjussa puhutaan miesselittämidestä, joka kohdistuu naisiin. Aloita oma ketju tuosta aiheesta.
Onkohan tullut mieleen, että kyse onkin usein tapauksista, joissa se selittäjä yleensäkin on besserwisseri, joka selittää kaikille, riippumatta sukupuolesta? Nyt vain tulkitaan, että vain naisille selitetään kun ei ole tietoa muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulla on naisista sama kokemusta, kova halu määrätä minua ja elämääni, sekä heitä potuttaa että kotini on kaunis eikä heidän sisustusmaulla toteutettu.
Olen homo ja se ei näytä naisia hidastavan yhtään vaan kaikkia miehiä täytyy määrätä sekä ohjata....
Aika monella naisella (useimmilla?) on hirveä halu määrätä kaikesta miehen elämässä. Aika sairasta.
Kerroin vaan niistä kokemuksista mitä minun kohdalle on osunut. Olen jo vanha mies..
Tänne pöllähti muutama sinisilmäinen aivopesty massahysteerikko miesoletettu.