Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!
Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut?
Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta.
Kommentit (1589)
Vierailija kirjoitti:
Baarissa joku mies ei uskonut että nainen osaa kääriä sätkän. Otin sit sätkävehkeet siihen pöydälle ja käärittiin sätkät. Mä käärin 3 sinäaikana ku se kääri yhden jota ei ees pystyny polttaa. No se sentään myöns ja sano et mun sätkät on täydellisiä :D
Mulle yksi ukko taas kertoi kuinka nainen ei osaa rakentaa älyämpäriä. Eli siis täyttää 10 l ämpäriä vedellä, leikata 1,5 l limsapullosta pohjaa pois ja tökkiä reikiä folion palaan.
Nalkuttaminen on tunnustetusti väkivaltaa, paitsi tietysti lain edessä. Jossa naisen käteen koskeminenkin on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
61% of bisexual women and 44% of lesbian women surveyed in 2013 reported some type of intimate partner violence (IPV) compared to 35% of straight women.
https://www.standffov.org/tdvam/abuse-in-lesbian-relationships/Jos lesbopareja olisi enemmän, lähisuhdeväkivalta räjähtäisi käsiin.
Tuosta tuli myöhemmin lisäselvitys, se väkivalta ei tyypillisesti ollut koettu niissä naisten välisissä suhteissa vaan aiemmissa miessuhteissa. Erityisesti homoseksuaalisuuden paljastuminen (erovaihe) oli tyypillisesti laukaissut väkivaltaa.
Nykymies on muuttunut, mutta nuoret naiset motkottavat samoista aiheista kuin äitinsä 1970-luvulla, väittää psykologi Hannele Törrönen.
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/suorat_sanat/psykologi_hann…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
61% of bisexual women and 44% of lesbian women surveyed in 2013 reported some type of intimate partner violence (IPV) compared to 35% of straight women.
https://www.standffov.org/tdvam/abuse-in-lesbian-relationships/Jos lesbopareja olisi enemmän, lähisuhdeväkivalta räjähtäisi käsiin.
Tuosta tuli myöhemmin lisäselvitys, se väkivalta ei tyypillisesti ollut koettu niissä naisten välisissä suhteissa vaan aiemmissa miessuhteissa. Erityisesti homoseksuaalisuuden paljastuminen (erovaihe) oli tyypillisesti laukaissut väkivaltaa.
Vale. Lähisuhdeväkivalta on nimenomaan NAISTEN VÄLISISSÄ SUHTEISSA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja luonnollisesti sinulla on tuolle väitteellesi viite???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lesbot eivät ole miesten kanssa suhteissa. Homot usein ovat naisten kanssa.
Tässä ketjussa riehuva mies todistaa kyllä joka kommentillaan sen, että mansplaining elää ja voi hyvin.
Kalastavana naisena on kyllä tullut kuultua vaikka ja mitä selitystä. Jännästi muuten itselläni myös havainto (kuten jollain toisella eräilevällä naisella myös), että Norjan puolella paikalliset miehet eivät ole kokeneet asiakseen tulla opettamaan asioita joita osaan jo. Tai ainakaan pohjoisessa, jonne olen nuo kalastusreissuni tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Muutama päivä sitten eräässä ketjussa kirjoittaja kertoi, miten appiukko oli tullut neuvomaan häntä vauvan imettämisessä. :D
Se olin minä 😄 Kyllähän nyt lähemmäs 7-kymppinen kahden pojan isä tietää, että sen maidon saa tosta vaan tulemaan kunhan vaan jaksaa yrittää. Etenkin kun kyseinen ukko ei ollut elämässään edes vaihtanut vauvan vaippaa, että semmoinen osallistuva isä.
Noin muuten lueskelin tuossa aamusta tätä ketjua kun palsta ei ollut vielä auki. Jaksoin sivulle 9 kunnes kyllästyin sen yhden yksinäisen reppanan kirjoituksiin kuinka "Kävelin kadulla ja NAINEN TULI NEUVOMAAN" jne. jne. loputtomiin. Toivottavasti se on häipynyt pilaamasta ketjua.
Entäs tämä: Mies 1900-luvulla oli päättänyt, että naisen kohdunsuussa ei ole tuntoaistia, eikä täten tarvita kivunhoitoa, esimerkiksi kierukkaa laitettaessa. Kivusta pyörtyviä pidettiin liiottelijoina.
Vasta 2024 tuli suositus, että naisten kipua tulee hoitaa ja laittaa puudutus, kun kierukkaa asennetaan.
Minulle on käynyt myös niin, että mieslääkäri sanoi, että ei minun kuukautiset voi olla niin kipeät kuin sanon. Vastasin hänelle, että mistä hän sen voi tietää. Lääkäri meni hiljaiseksi, kääntyi tietokoneensa pariin ja kirjoitti reseptin kahteen erilaiseen särkylääkkeeseen.
Endometrioosi minulla sitten myöhemminkin todettiin ja sitä on leikkauksessa poistettu mitä on on voitu. Esimerkiksi peräsuolessa sitä edelleen on, mutta siitä ei voitu sitä poistaa, kipuja on. Ilman kunnon särkylääkettä olen kuukautisten aikaan petipotilas. Toinen leikkaus tähystyksessä edessä varmasti muutaman vuoden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lesbo=homoseksuaali. Ihan btw.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama päivä sitten eräässä ketjussa kirjoittaja kertoi, miten appiukko oli tullut neuvomaan häntä vauvan imettämisessä. :D
Se olin minä 😄 Kyllähän nyt lähemmäs 7-kymppinen kahden pojan isä tietää, että sen maidon saa tosta vaan tulemaan kunhan vaan jaksaa yrittää. Etenkin kun kyseinen ukko ei ollut elämässään edes vaihtanut vauvan vaippaa, että semmoinen osallistuva isä.
Noin muuten lueskelin tuossa aamusta tätä ketjua kun palsta ei ollut vielä auki. Jaksoin sivulle 9 kunnes kyllästyin sen yhden yksinäisen reppanan kirjoituksiin kuinka "Kävelin kadulla ja NAINEN TULI NEUVOMAAN" jne. jne. loputtomiin. Toivottavasti se on häipynyt pilaamasta ketjua.
Ei se valitettavasti ole. Ryntäsi näköjään palstalle heti aamutuimaan. Joku työtön reppana vissiin, kun ei muuta elämää ole kuin naisvihan levittäminen netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa pskaa kuulee naisilta yhtä paljon.
Kyllä, mutta siinä on se ero etteivät osaa neuvoa. Jos tekisi kuin nainen neuvoo, kaikki menisi pieleen.
Siitä manspleiningissäkin on kyse. Mies saattaa neuvoa, vaikka nainen olisi alan ammattilainen ja mies itse amatööri. Pieleen menis..
"Unohdat " että neuvova mies ei tiedä toisen jo osaavan. Siksi neuvoo. Riittää että sanoo osaavansa, loppuu "splainingit"
Olettaako mies toisesta miehestäkin, ettei hän osaa?
Ei tiedä osaako= olettaa että ei? Ja kyllä, nuoremmalle saatetaan neuvoa varmuudeksi kun ei tiedetä osaako. Siihen voi se neuvottu sanoa että ei tarvi neuvoa kun osaan jo, ilman enempiä draamoja. Mutta näin toki vain miehillä.
Tämän päivän uutisia :
mies viilsi puolisonsa kaulan auki. Kolme alaikäistä lasta menetti äitinsä.
Teko tapahtui perheen kotona. Paikalla oli myös pariskunnan 12-vuotias lapsi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/474d7d8c-f5c6-4972-881d-d8fd255b2617
POLIISI epäilee Nurmijärvellä tapahtuneesta puuko tuksesta alaikäistä poikaa. Nuori on yli 15-vuotias, joten hän on ikänsä puolesta rikosoikeudellisessa vastuussa. Poliisi esittää maanantaina epäiltyä vangittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa riehuva mies todistaa kyllä joka kommentillaan sen, että mansplaining elää ja voi hyvin.
Hei, unohdit tällä kertaa iän, asuinpaikan ja puolueen!
Vierailija kirjoitti:
Ei "mansplaining" tarkoita sitä, että korjaa toista, kun tämä selvästi tekee jotakin esim. turvallisuusmääräysten vastaista. Sillä ei ole koko ilmiön kanssa mitään tekemistä.
Mansplaining on sitä, kun mies olettaa, että nainen automaattisesti tietää jostakin asiasta vähemmän, ja alkaa tarjota asiantuntemustaan tarkistamatta edes, tarvitaanko sitä. Esim. jos sinä näkisit naispuolisen kollegan tekevän jotakin ja menisit heti valistamaan häntä turvallisuussäännöistä, vaikka hän toimi täysin niiden mukaisesti ja tuntee ne aivan hyvin.
Juuri sitä ole koettanut viestittää, että mansplainingin juuret ovat ajassa, jolloin naiset eivät juurikaan olleet omatoimisia ja oli paljon pelkkiä "miesten töitä". Tämän seurauksena miesten käsitys naisista ja siitä mitä naiset osaavat, kaipaa päivittämistä. Asenneilmasto kyllä muuttuu, mutta hitaahkosti, vain sukupolvien vaihtuessa
Vierailija kirjoitti:
Entäs tämä: Mies 1900-luvulla oli päättänyt, että naisen kohdunsuussa ei ole tuntoaistia, eikä täten tarvita kivunhoitoa, esimerkiksi kierukkaa laitettaessa. Kivusta pyörtyviä pidettiin liiottelijoina.
Vasta 2024 tuli suositus, että naisten kipua tulee hoitaa ja laittaa puudutus, kun kierukkaa asennetaan.
Minulle on käynyt myös niin, että mieslääkäri sanoi, että ei minun kuukautiset voi olla niin kipeät kuin sanon. Vastasin hänelle, että mistä hän sen voi tietää. Lääkäri meni hiljaiseksi, kääntyi tietokoneensa pariin ja kirjoitti reseptin kahteen erilaiseen särkylääkkeeseen.
Endometrioosi minulla sitten myöhemminkin todettiin ja sitä on leikkauksessa poistettu mitä on on voitu. Esimerkiksi peräsuolessa sitä edelleen on, mutta siitä ei voitu sitä poistaa, kipuja on. Ilman kunnon särkylääkettä olen kuukautisten aikaan petipotilas. Toinen leikkaus tähystyksessä edessä varmasti muutaman vuoden sisällä.
Meinasin tulla juuri kirjoittamaan, että eiköhän ne kaikista pahimmat mansplainaukset tule juuri mieslääkäreiltä, jotka vähättelevät naisten kivun ja ylipäätään somaattiset vaivat.
Ystävällä kesti se tavanomainen kymmenen vuotta saada diagnoosi endosta. Vasta siinä kohtaa, kun raskaus ei onnistunut alettiin tutkimaan kunnolla, vaikka oli ravannut lääkärillä kipujensa takia useita vuosia. Paras oli kun yksi mieslääkäri oli vaan todennut, että kannattaa yrittää ajatella iloisia asioita, niin ei huomaa kipua, kun kaverini oli kuukautisten aikaan työkyvytön kipujensa takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monet ovat nuorempina, jos eivät ole vielä tiedostaneet tai hyväksyneet lesbouttaan. Etenkin ennen tämä oli yleistä kun homoseksuaalisuus oli tabu ja tietoa siitä ei saanut helposti, mutta kyllä sitä nykyäänkin tapahtuu.
Se on ihmisoletettu.