Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!
Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut?
Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta.
Kommentit (1589)
Ex-vaimo on sommelier ja aika tyypillistä on, että pöytäseurueessa on joku näyttämisen haluinen mies joka pätee hänelle viineistä. On sitä mieltä, ettei suositellut viinit sovi ruokien kanssa, pyytää vaihtamaan, eivätkä uudetkaan ehdotelmat kelpaa, vaikka selvästi ei itse ymmärrä mitään viineistä. Yleensä noille vedetään se klassikko, että lopulta tuodaan se paskin bulkkiviini, joka ei sovi minkään aterian ruoan kanssa ja siihen nämä ukot ovat sitten erittäin tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Eräillessä näitä välillä tulee vastaan. Kerran eräs herrasmies tuli seuraamaan teltanpystystystä ja kovin epäili että hoituukohan homma ja osaatko valita telttapaikan oikein. Antoi sentään mun itse hoitaa homman kotiin. Aamulla herraporukka lähti seuraavalle taipaleelle pari tuntia ennen meitä, edessä kohtuu haastava reitti ja sääolosuhteet, vesistöjen ylityksiä ja vedet korkealla jne. Olimme ystävättärensä kanssa 15 minuuttia heidän jälkeensä seuraavalla taukopaikalla. Miehet olivat aivan pökerryksissä suorituksesta, siihen loppui epäilyt. Propsit sentään edellisillan herralle, joka tuli jutulle ja pyysi anteeksi, "kun taisi mennä vähän manspleiningin puolelle eilen". Toisella reissulla tulimme autiotuvalle ja minä lähdin puuhommiin. Hakkasin polttopuut, tein kiehiset jne. tulipesän viereen odottamaan. Eiköhän jostain saavu mies raapaisemaan tulitikun "kun kyllä naisille tarvitaan tuli tänne". Noh, ei näistä viitsi tuolla Jumalan selän ta
Nauroin ääneen tuolle tulentekomiehelle. :D
Vierailija kirjoitti:
Ex-vaimo on sommelier ja aika tyypillistä on, että pöytäseurueessa on joku näyttämisen haluinen mies joka pätee hänelle viineistä. On sitä mieltä, ettei suositellut viinit sovi ruokien kanssa, pyytää vaihtamaan, eivätkä uudetkaan ehdotelmat kelpaa, vaikka selvästi ei itse ymmärrä mitään viineistä. Yleensä noille vedetään se klassikko, että lopulta tuodaan se paskin bulkkiviini, joka ei sovi minkään aterian ruoan kanssa ja siihen nämä ukot ovat sitten erittäin tyytyväisiä.
Miksi asiakkaita ei voi tehdä suoraan erittäin tyytyväiseksi vaan vääntää niiden kanssa?
Näinhän se on että se osa naisista joka todellisuudessa osaa, joutuu maksamaan "hintaa" siksi, että suurempi osa naisista ei osaa. Ottamatta osaajilta mitään pois, kyllä sen verran on tullut vastaan täydellisiä tumpeloita, että en ihmettele miesten yleistä tapaa tarjota apuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi asiakkaita ei voi tehdä suoraan erittäin tyytyväiseksi vaan vääntää niiden kanssa?
Mistä sen voi heti kättelyssä tietää että mikään hyvä viini ei kelpaa (koska se on naisen valitsema)?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on että se osa naisista joka todellisuudessa osaa, joutuu maksamaan "hintaa" siksi, että suurempi osa naisista ei osaa. Ottamatta osaajilta mitään pois, kyllä sen verran on tullut vastaan täydellisiä tumpeloita, että en ihmettele miesten yleistä tapaa tarjota apuaan.
Siis mitä suurempi osa naisista ei osaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kuntosalin juoksumatolla juuri vauhtiin päässyt kun joku mies tuli sanomaan joitain,otin kuulokkeet pois ja tyyppi alkaa opastaa juoksumaton käyttöä!
Laitoin kuulokkeet takaisin ja hetken mies aukoi siinä vieressä suutaan kunnes lähti.
Veikkaanpa että huomasi sinun tekevän jotain väärin mutta narsistiegosi ei kestänyt kuulla.
Narsistin on vaikea hyväksyä, että toinen ihminen ei ole kiinnostunut hänestä ja hänen mielipiteestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Miespotilas tarvitsi helpohkon toimenpiteen ja arveli etten naisena sitä osaisi tehdä. Meni sitten mieslääkärille.
Valitsen aina ennemmin vaikka ulkomaalaisen mieslääkärin, kuin naisen. Voi kait naisetkin olla hyviä työssään, mutta en vain halua olla naisten kanssa tekemisissä yhtään enempää, kuin on pakko.
Ja sitten sä tulit naisvaltaiselle mammapalstalle :D
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tossa ollut kyse asiakkaasta ymmärtääkseni.
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt täytyy sitten näemmä itsekin mansplainata tai ehkä tämä on oikeammin rautalangasta vääntämistä. Ruoan kanssa on tarkoitus nauttia viiniä, jossa sekä ruoka että viini tukevat toisiensa makupalettia muodostaen harmonisen kokonaisuuden. Tarkoituksena on saada mahdollisimman hyvä makuelämys. Tämä on niin perusasia, että kukaan ammattilainen ei automaattisesti tajua asiakkaan haluavan mahdollisimman huonon ja epäsopivan viinin, joka huonontaa ruoan makua sekä entisestään myös sen huonon viinin makua.
Minun autoon laitettiin rengashotellissa väärään pyörimissuuntaan rengas. En tosiaan itse tiennyt miten pitäisi laittaa, mutta katsastuksessa se selvisi 🙄
Olivat vähän nolona sitten rengaspaikassa, mutta kuitenkin jotenkin puolustuskannalla heti kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräillessä näitä välillä tulee vastaan. Kerran eräs herrasmies tuli seuraamaan teltanpystystystä ja kovin epäili että hoituukohan homma ja osaatko valita telttapaikan oikein. Antoi sentään mun itse hoitaa homman kotiin. Aamulla herraporukka lähti seuraavalle taipaleelle pari tuntia ennen meitä, edessä kohtuu haastava reitti ja sääolosuhteet, vesistöjen ylityksiä ja vedet korkealla jne. Olimme ystävättärensä kanssa 15 minuuttia heidän jälkeensä seuraavalla taukopaikalla. Miehet olivat aivan pökerryksissä suorituksesta, siihen loppui epäilyt. Propsit sentään edellisillan herralle, joka tuli jutulle ja pyysi anteeksi, "kun taisi mennä vähän manspleiningin puolelle eilen". Toisella reissulla tulimme autiotuvalle ja minä lähdin puuhommiin. Hakkasin polttopuut, tein kiehiset jne. tulipesän viereen odottamaan. Eiköhän jostain saavu mies raapaisemaan tulitikun "kun kyllä naisille tarvitaan tuli tänn
Nauroin ääneen tuolle tulentekomiehelle. :D
Onko kaikki naiset näin tyhmiä, kuin nämä kaksi?
Mitä pahaa on humoristisesti kommentoida tulen sytyttämisen lomassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spermaviemärit haukkumassa miehiä, ihanaa miesvihaa.
"spermaviemäri" ei mielestäsi ole naisvihaa?
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet eivät välttämättä edes tarkoita pahaa. Osa haluaa olla herrasmiehiä ja tehdä naisen puolesta kaikki "miehelle kuuluvat työt".
Riippuu toki tilanteesta, mutta ehkä se selittää, miksi jotkut miehet tuohtuvat, kun heidän herrasmiehenelkeet eivät kelvanneetkaan.
Tähän sisältyy ajatus, että naisen ei tarvitse tehdä sellaisia hommia.
Ei tässä välttämättä ole kyse siitä, että mies haluaa hoitaa miesten hommat.
Tässä on kyse siitä, että miespuolinen kollega toistaa kokouksessa minun juuri sanomat asiat, ja ne sitten painavat enemmän kuin minun sanoessa saman asian. Kyllä siinä häkeltyy kun päälle aletaan puhumaan ja tosiaan esitetään minun juuri sanomani asia omanaan ja se on kaikille ok. Paitsi tietysti minulle.
Tätä ei naiset kyllä ole ainakaan minulle tehneet.
Tuosta mieskollegan tekemästä päällepuhumisesta vielä, on jotenkin iso kynnys alkaa kokouksessa sitten pitämään puoliaan, ei halua nolata miestä.
Mutta kun nyt kirjoitan tämän asian, niin hoksaan, että eikö mies tuossa nolaa minut.
Toisaalta sitten saa nipottajan maineen. Ei vaan voi voittaa
Vierailija kirjoitti:
Tuosta mieskollegan tekemästä päällepuhumisesta vielä, on jotenkin iso kynnys alkaa kokouksessa sitten pitämään puoliaan, ei halua nolata miestä.
Mutta kun nyt kirjoitan tämän asian, niin hoksaan, että eikö mies tuossa nolaa minut.
Mä olen ratkassut asian niin, että laitan omat ideani henkilökohtaisesti esimiehelle. Yhdellä mieskollegalla on aina tapana palsuissa keskeyttää ja tyrmätä mun kaikki ideat niin en viitsi puhua sitten mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa mikä miesviha?
Yhhyhyhyy, naiset keskustelevat miesten käytöksestä! Ei saa!
Kun noin lyhyt ja neutraali kommentti on poistettu, se todistaa ja alleviivaa miesvihanne, verenimijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä suurempi osa naisista ei osaa?
Vaikkapa hahmottaa, millaiset tekniset ratkaisut ovat kestäviä ja toimivia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ratkassut asian niin, että laitan omat ideani henkilökohtaisesti esimiehelle. Yhdellä mieskollegalla on aina tapana palsuissa keskeyttää ja tyrmätä mun kaikki ideat niin en viitsi puhua sitten mitään.
On kyllä vaikea ymmärtää, miksi joillekin (aika monelle) miehelle KAIKKI on kilpailua. Todella raskasta käyttäytymistä ja ennen kuin tämän tajusin, olin häkeltynyt.
Oma energia ei riitä jatkuvaan nokitteluun, teen hommani. Tuo on muuten hyvä idea, että laittaa asiat etukäteen pomolle.
Sen paremmin sinulla kuin kommentoimallasi kirjoittajalla ei ole työpaikkaa.