Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!

Vierailija
25.05.2025 |

Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut? 

Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta. 

Kommentit (1589)

Vierailija
501/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se kun yksi feministi tuli tälle palstalle selittämään jostain mansplainingista.

Voi, etkö ymmärtänyt aloitusta? Ei ole mansplainingia tuo. Eikä feminismiäkään. Täytyykö pojulle määritellä jokainen termi erikseen, että menee asiat perille?

Ja lisää poistettuja kommentteja ja pojuttelua. 

Vierailija
502/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta mieskollegan tekemästä päällepuhumisesta vielä, on jotenkin iso kynnys alkaa kokouksessa sitten pitämään puoliaan, ei halua nolata miestä.

Mutta kun nyt kirjoitan tämän asian, niin hoksaan, että eikö mies tuossa nolaa minut.

Toisaalta sitten saa nipottajan maineen. Ei vaan voi voittaa 

Mä olen ratkassut asian niin, että laitan omat ideani henkilökohtaisesti esimiehelle. Yhdellä mieskollegalla on aina tapana palsuissa keskeyttää ja tyrmätä mun kaikki ideat niin en viitsi puhua sitten mitään. 

Itse vein tämän sen verran pitkälle, että ennen palaveria kerroin ratkaisuehdotukseni palaverin aiheena olevasta ongelmasta yhdelle tällaiselle mieskollegalle, joka oli useamman minun ratkaisuni ominut omiin nimiinsä. Harmi vain, että kerroin hänelle tarkoituksellisesti aivan ääliömäisen idean jota sitten esitteli muiden vaihtaessa palaverissa kiusaantuneita katseita. Vasta miehen puheenvuoron jälkeen esitin oikean oman ideani ja se on edelleen vakituisena käytäntönä firmassamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin rautakaupassa uusimpia porakoneita, kun vieras nainen tuli viereen ja alkoi selittää, että "porakoneessa kannattaa käyttää terää, joka sopii reikään". Olen ollut rakennusmestari 25 vuotta.

Oletko varma että hän puhui rakennushommista?

🤣🤣🤣🤣👍

Vierailija
504/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vaikea ymmärtää, miksi joillekin (aika monelle) naiselle KAIKKI on suorittamista. Todella raskasta käyttäytymistä ja ennen kuin tämän tajusin, olin häkeltynyt.

Oma energia ei riitä jatkuvaan hampaat irvessä suorittamiseen, teen hommani taidolla. Tuo on muuten hyvä idea, että laittaa asiat etukäteen pomolle, naisilta kaikki tulee viiveellä. 

Vierailija
505/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin rautakaupassa uusimpia porakoneita, kun vieras nainen tuli viereen ja alkoi selittää, että "porakoneessa kannattaa käyttää terää, joka sopii reikään". Olen ollut rakennusmestari 25 vuotta.

Oletko varma että hän puhui rakennushommista?

🤣🤣🤣🤣👍

Sitten on tämä ällöttävä limaisuus. Juuri tuollaista, johon on vaikea puuttua. Mutta teen sitä, että pyydän toistamaan asian uudestaan, " ai mitä että?" , "sanotko uudestaan" harva enää kolmatta kertaa toistaa .

Vierailija
506/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on että se osa naisista joka todellisuudessa osaa, joutuu maksamaan "hintaa" siksi, että suurempi osa naisista ei osaa. Ottamatta osaajilta mitään pois, kyllä sen verran on tullut vastaan täydellisiä tumpeloita, että en ihmettele miesten yleistä tapaa tarjota apuaan.

Siis mitä suurempi osa naisista ei osaa?

Vaikkapa hahmottaa, millaiset tekniset ratkaisut ovat kestäviä ja toimivia.

Juu jep jep. Mulla on yks mieskollega, joka on suoraansanottuna ihan torvi. Korjaan jatkuvasti häneltä ihan käsittämättömiä virheitä. 

Kukaan ei kuitenkaan kyseenalaista hänen osaamistaan ääneen, onhan hän mies.

Mitä hyötyä siitä edes olisi, että alettaisiin pilkata häntä niiden virheiden takia? Se johtaisi vain siihen, ettei hän uskalla enää kysyä. Siksi itekin pyrin olemaan ystävällinen.

En halua sellaista työkulttuuria, jossa ei uskalla kysyä tai keskustella pilkkaamisen pelossa. Kaikki tekee virheitä ja sanoo jotain tyhmää joskus. Sitten on asiat huonosti, kun suutaan ei enää uskalla avata.

Vierailija
507/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräillessä näitä välillä tulee vastaan. Kerran eräs herrasmies tuli seuraamaan teltanpystystystä ja kovin epäili että hoituukohan homma ja osaatko valita telttapaikan oikein. Antoi sentään mun itse hoitaa homman kotiin. Aamulla herraporukka lähti seuraavalle taipaleelle pari tuntia ennen meitä, edessä kohtuu haastava reitti ja sääolosuhteet, vesistöjen ylityksiä ja vedet korkealla jne. Olimme ystävättärensä kanssa 15 minuuttia heidän jälkeensä seuraavalla taukopaikalla. Miehet olivat aivan pökerryksissä suorituksesta, siihen loppui epäilyt. Propsit sentään edellisillan herralle, joka tuli jutulle ja pyysi anteeksi, "kun taisi mennä vähän manspleiningin puolelle eilen". Toisella reissulla tulimme autiotuvalle ja minä lähdin puuhommiin. Hakkasin polttopuut, tein kiehiset jne. tulipesän viereen odottamaan. Eiköhän jostain saavu mies raapaisemaan tulitikun "kun kyllä naisille tarvitaan tuli tänne". Noh, ei näistä viitsi tuolla Jumalan selän ta

Nyt repesin tuohon kun ukko tulee tulitikun kanssa sytyttelemään! Jossain miesporukassa olisi saanut turpaan! 

Vierailija
508/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräillessä näitä välillä tulee vastaan. Kerran eräs herrasmies tuli seuraamaan teltanpystystystä ja kovin epäili että hoituukohan homma ja osaatko valita telttapaikan oikein. Antoi sentään mun itse hoitaa homman kotiin. Aamulla herraporukka lähti seuraavalle taipaleelle pari tuntia ennen meitä, edessä kohtuu haastava reitti ja sääolosuhteet, vesistöjen ylityksiä ja vedet korkealla jne. Olimme ystävättärensä kanssa 15 minuuttia heidän jälkeensä seuraavalla taukopaikalla. Miehet olivat aivan pökerryksissä suorituksesta, siihen loppui epäilyt. Propsit sentään edellisillan herralle, joka tuli jutulle ja pyysi anteeksi, "kun taisi mennä vähän manspleiningin puolelle eilen". Toisella reissulla tulimme autiotuvalle ja minä lähdin puuhommiin. Hakkasin polttopuut, tein kiehiset jne. tulipesän viereen odottamaan. Eiköhän jostain saavu mies raapaisemaan tulitikun "kun kyllä naisille tarvitaan tuli tänne". Noh, ei näistä viitsi tuolla Jumalan selän ta

Juurikin näin. Eräillessä on tullut vastaan kaikenlaista omistuista epäilyä ja kommenttia. Klassinen on halkojen hakkaaminen ja tulenteko, että sitä tullaan pällistelemään ja arvioimaan. Helkutin ärsyttävää. 

Vierailija
509/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä vaikea ymmärtää, miksi joillekin (aika monelle) naiselle KAIKKI on suorittamista. Todella raskasta käyttäytymistä ja ennen kuin tämän tajusin, olin häkeltynyt.

Oma energia ei riitä jatkuvaan hampaat irvessä suorittamiseen, teen hommani taidolla. Tuo on muuten hyvä idea, että laittaa asiat etukäteen pomolle, naisilta kaikki tulee viiveellä. 

Surullisen miesasiamies tuli taas paikalle. Saitko hyvin nukuttua? 

Vierailija
510/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo: Nyt Ritva lähetti taas minulle meiliä jonkun palaverin asioista jota ei ole edes pidetty. Esittäisi tyrkky asiansa aikanaan. 

Vierailija
511/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itke öitäni ja vedä rauhoittavia kuten te akat. 

Joka kolmas nainen syö masennuslääkkeitä jossakin elämänsä vaiheessa. Naiset käyttävät mielialalääkkeitä kaksin verroin miehiin nähden, raportoivat saksalaiset psykiatrit European Neuropsychopharmacology -lehdessä. 

Vierailija
512/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräillessä näitä välillä tulee vastaan. Kerran eräs herrasmies tuli seuraamaan teltanpystystystä ja kovin epäili että hoituukohan homma ja osaatko valita telttapaikan oikein. Antoi sentään mun itse hoitaa homman kotiin. Aamulla herraporukka lähti seuraavalle taipaleelle pari tuntia ennen meitä, edessä kohtuu haastava reitti ja sääolosuhteet, vesistöjen ylityksiä ja vedet korkealla jne. Olimme ystävättärensä kanssa 15 minuuttia heidän jälkeensä seuraavalla taukopaikalla. Miehet olivat aivan pökerryksissä suorituksesta, siihen loppui epäilyt. Propsit sentään edellisillan herralle, joka tuli jutulle ja pyysi anteeksi, "kun taisi mennä vähän manspleiningin puolelle eilen". Toisella reissulla tulimme autiotuvalle ja minä lähdin puuhommiin. Hakkasin polttopuut, tein kiehiset jne. tulipesän viereen odottamaan. Eiköhän jostain saavu mies raapaisemaan

Et siis tajunnut koko kommenttia. :D Ei siinä mitään läppää heitetty, vaan mies tuli herrasmiehenä sytyttämään naiselle tulen kun nainen oli ensin tehnyt kaiken työn jotta se tuli saataisiin palamaan.

Vierailija
513/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista käytöstä kuten naisilta voi odottaa

Lapsellista on trollata palstalla oman äitinsä ja mummonsa ikäisiä naisia. Laittaa tyhmiä kommentteja ja sitten tykätä niistä itse useita kertoja.

Mutta eipä siinä, toivottavasti käyt ulkona tänään ja saat jotain oikeaa sisältöä elämääsi.

Nyt toteutat aatetta, joka sinulle on syötetty somessa. Se on aivopesuun verrattavaa. 

Vierailija
514/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on että se osa naisista joka todellisuudessa osaa, joutuu maksamaan "hintaa" siksi, että suurempi osa naisista ei osaa. Ottamatta osaajilta mitään pois, kyllä sen verran on tullut vastaan täydellisiä tumpeloita, että en ihmettele miesten yleistä tapaa tarjota apuaan.

Onko tähän jotain lähdettä?

Vierailija
515/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta mieskollegan tekemästä päällepuhumisesta vielä, on jotenkin iso kynnys alkaa kokouksessa sitten pitämään puoliaan, ei halua nolata miestä.

Mutta kun nyt kirjoitan tämän asian, niin hoksaan, että eikö mies tuossa nolaa minut.

Toisaalta sitten saa nipottajan maineen. Ei vaan voi voittaa 

Mä olen ratkassut asian niin, että laitan omat ideani henkilökohtaisesti esimiehelle. Yhdellä mieskollegalla on aina tapana palsuissa keskeyttää ja tyrmätä mun kaikki ideat niin en viitsi puhua sitten mitään. 

On kyllä vaikea ymmärtää, miksi joillekin (aika monelle) miehelle KAIKKI on kilpailua. Todella raskasta käyttäytymistä ja ennen kuin tämän tajusin, olin häkeltynyt.

Oma energia ei riitä jatkuvaan nokitteluun, teen hommani. Tuo on muuten hyvä idea, että laittaa as

Ei se varsinaisesti ole hyvä idea.. Silloin mies saa sen mitä haluaa eli hiljentää naisen. Mutta mä en vaan jaksa. Ehkä vaihdan joskus työpaikkaa sellaseen, missä on parempi ilmapiiri.

Vierailija
516/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kolmas nainen syö masennuslääkkeitä jossakin elämänsä vaiheessa. Naiset käyttävät mielialalääkkeitä kaksin verroin miehiin nähden, raportoivat saksalaiset psykiatrit European Neuropsychopharmacology -lehdessä. 

Sentään naiset eivät vedä sekaisin kaikkea mitä saa kurkusta alas ja sen jälkeen lähde puukkohippasille 🙄

Vierailija
517/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu jep jep. Mulla on yks mieskollega, joka on suoraansanottuna ihan torvi. Korjaan jatkuvasti häneltä ihan käsittämättömiä virheitä. 

Kukaan ei kuitenkaan kyseenalaista hänen osaamistaan ääneen, onhan hän mies.

Mitä hyötyä siitä edes olisi, että alettaisiin pilkata häntä niiden virheiden takia

Todellakin on myös tumpeloita miehiä, lisääntyvässä määrin vieläpä. Itse todellakin yritän välttää tätä mansplainingia, mutta joskus törmää vain niin haastaviin tilanteisiin, että asiaan on vaikkapa turvallisuussyistä pakko puuttua. Usein käy niinkin, että avusta ollaan kiitollisia. Mutta kuten sanoin, ne osaavat naiset sitten ovat tässä "häviäjiä". Vaan kyllä se toimintakulttuurikin muuttuu, vaikkakin vähitellen.

Vierailija
518/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, miehet tyytyvät ampumaan itseään suuhun. Pahimmassa tapauksessa lahtaavat vaimon ja lapset ensin. Lääkkeitä ei voi syödä kun ei saa aikaiseksi mennä lääkäriinkään.

Vierailija
519/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se kun yksi feministi tuli tälle palstalle selittämään jostain mansplainingista.

Voi, etkö ymmärtänyt aloitusta? Ei ole mansplainingia tuo. Eikä feminismiäkään. Täytyykö pojulle määritellä jokainen termi erikseen, että menee asiat perille?

Ja lisää poistettuja kommentteja ja pojuttelua. 

Tekis ihan hyvää teille miehillekin joskus ensin vähän tutustua aiheeseen ennen kuin tulee pätemään. Kun tuo kommentti osoittaa täydellistä tietämättömyyttä. Mieshän on sille täysin sokea varsinkin suhteessa naisiin. Ehkä elämä on kivempaa niin, että kuvittelee aina olevansa kaikkivoipa.

Vierailija
520/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämäkin tuota sinun tyyliä, että itseasiassa olet itse tehnyt noin. Olet systemaattisesti kääntänyt asiat päälaelleen, todennäköisesti myös tämän. 

Siinä on poika jonka elämän tarkoitus on trollata Vauvalehden palstalla. Sellainen internetsoturi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan