Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotain lihapataruokaa huomiselle. Mitä suosittelet?

Vierailija
23.08.2025 |

Mietin, että tekisin jotain pataruokaa huomenna. Kiinnostaisi tehdä jotain uutta. Karjalanpaisti kylläkin takuuhyvää, mutta sitä niin usein tehnyt. Viimeksi tein burunginpataa. Sekin oli tosihyvää. 

Miten olisi gulassi? En ole koskaan tehnyt. Tai mitä sinä tekisit? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merimiespihvi tai stroganoff?

Vierailija
2/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gulassì on keitto. Jos teet unkarilaista lihapataa, sen nimi on pörkölt. On muuten hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysi Lahtisen Moskova pata. 

Vierailija
4/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilliliha.

Vierailija
5/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gulassì on keitto. Jos teet unkarilaista lihapataa, sen nimi on pörkölt. On muuten hyvää.

Tekoäly mulle kyllä esitti unkarilaista gulassia, kun pyysin sitä ehdottamaan kuutta lihapataruokaa... Ohje oli kyllä pataruualle. 

Vierailija
6/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mysi Lahtisen Moskova pata. 

Tämä on muuten joskus ohjeena tullut eteen ja silloin mietin, että pitää joskus kokeilla. Hyvä muistutus. Kiitos.

ap

Vierailija
7/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lemppareita nämä padat 😊 ajattelin itse kokeilla seuraavaksi moskovanpataa, oisko se sellainen mikä kiinnostaa sinua? En ole testannut siis itse vielä joten en suosittele myöskään 🙂

Vierailija
8/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merimiespihvi tai stroganoff?

Merimiespihvi menee kyllä harkintaan. Kiitos.

ap

Vierailija
9/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä omenoita tulee huonosti ja ne on pieniä ja kirpeitä.

Ei se mitään. Heitin kilon kanaa kattilaan ja paloittelin kirpeät omenat sekaan. Haudutin kuusi tuntia kohtalaisella lämmöllä.

Voin sanoa että tuli aivan älyttömän hyvää.

Tässä siis ehdotukseni

Vierailija
10/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gruusialainen lihapata. Oikein on maukasta.

Vierailija
11/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lemppareita nämä padat 😊 ajattelin itse kokeilla seuraavaksi moskovanpataa, oisko se sellainen mikä kiinnostaa sinua? En ole testannut siis itse vielä joten en suosittele myöskään 🙂

Olin hidas:)

Vierailija
12/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vahingossa lihapiirakkaruokia. Minkä maan patareseptin haluaisit vai suomalaisen.

Vierailija
13/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen usein sellaista pataa että on vaikka naudanpaistia/suikaleita, kasslerkin käy, oikestaan mikä vaan hyvä liha jonka löytää tarjouksesta. Se ruskistetaan paloina erissä, sitten paketillinen pekonia silpututtuna. Nämä lihat pataan. Sitten siihen pannulle laitan n. puolisen litraa, lihaliemikuution, tomaattipyrettä, laakerinlehtijauhetta, mustapippuria, suolaa. Nämä kiehautetaan ja kaadetaan sen jälkeen pataan lihojen päälle. Sitten sinne pataan lisätään porkkanoita 2-3 kpl, puolikas lanttu, pari sipulia, nämä myös pienittynä ja tarkistetaan että vesi yltää ainesten päälle. Sitten uuniin tai crockpotilla paisto vaikka jonkin karjalanpaistiohjeen mukaisesti. Kun vesi on haihtunut puoleen, alkaa olla valmista lisätä seuraavaksi purkillinen kermaa ja tämän ruoan kruunu, pilkotut leipäjuustopalat! Jatka vielä lämmitystä kunens ne leipäjusutopalat ovat pehmentyneet ja sitten ruoan voi ottaa uunista ja tarjota esim. keitettyjen perunoiden kanssa karjalanpaistin tapaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan