Ylipainoisten sairaudet maksavat 35 miljardia vuodessa
Yhteiskunnalle terveydenhuollossa.
https://vaikuttavuuskeskus.fi/kaikki/pertti-mustajoki-lihavuuden-aiheut…
Faktaa ja tutkimusta, isot henkilöt voivat ottaa tästä itseensä..mutta tätä kaikki normaalipainoiset maksaa. Onko reilua?
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Itse maksan myös yhteiskunnan loisten kuten vammaisten koko elämisen asumisineen ja hoitoineen. en todellakaan halua elättää työkyvyttömiä ihmisiä, jotka liimailevat makaroneja pahviin minun verorahoillani. Se vasta maksaakin. Tanskassa ei ole syntynyt down-ihmisiä vuosiin, milloin tämä vammaisten paapominen lopetetaan?
Mielenkiinnolla odotan mitä ehdotat ratkaisuksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten faktat menee näin tunteisiin monisairailla ylipainoisilla?
Surullista, mutta tietysti ensimmäinen reaktio ihmisen on kieltää totuus. Sama kuin addikti ei ymmärrä olevansa addikti,jos asian sanoo suoraan.
Tämä! Heti jos yhtään kritisoi edes rakentavalla tavalla ylipainoisuuden aiheuttamia ongelmia, ylipainoiset menevät puolustuskannalle ja kieltävät totuuden. Todella harmillista. Olisi heille itselleenkin hyvä, jos havahtuisivat ylipainonsa aiheuttamien haasteiden edessä ja tekisivät ylipainolle jotakin.
Sinä et ole kritisoinut rakentavalla tavalla vaan törkeästi haukkumalla, siinä on vissi ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, mutta tietysti ensimmäinen reaktio ihmisen on kieltää totuus. Sama kuin addikti ei ymmärrä olevansa addikti,jos asian sanoo suoraan.
Tämä! Heti jos yhtään kritisoi edes rakentavalla tavalla ylipainoisuuden aiheuttamia ongelmia, ylipainoiset menevät puolustuskannalle ja kieltävät totuuden. Todella harmillista. Olisi heille itselleenkin hyvä, jos havahtuisivat ylipainonsa aiheuttamien haasteiden edessä ja tekisivät ylipainolle jotakin.
Sinä et ole kritisoinut rakentavalla tavalla vaan törkeästi haukkumalla, siinä on vissi ero.
Ketä tässä muka haukuttiin ja miten?
Voi syyttää mirtazapiiniä lihavuudesta. Lääkärit määräävät niitä unilääkkeeksi jopa !! Mahtavat ruokahalut tekee ! Että sillai.. ja sit ihmetellään miksi lihotaan . Pitäisi lääkäreittenkin edes hieman ajatella !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tässä öyhötät. Ja uliset. Ei ole muiden ongelma, jos hlö on ylipainoinen. Korjatkoot itse läskinsä muttei valtion pussia tarvitse tyhjentää. On olemassa laidutus, treeniohjelmia ja ruokavalioita. Tietoa on enemmän kuin koskaan ja keinoja, jos ei kiinnosta niin yhyy.
Voi että sä jaksat ulista. Johan tarjottiin helppo keino ongelman poistoon ja sanoit heti, että ei. Et siis oikeasti halua, että lihavat laihtuvat! Sun valheiden läpi näkevät kaikki Jos laihdutus, treenaus ja ruokavalio olisi oikeasti mitkä auttaisi lihavuuteen, ei lihavuutta olisi :D Mutta eihän vähä-älyinen tuollaista tiedä, kun ei ole kouluttautunut ja lukenut asiasta tarpeeksi Ozempic on siihen lääke, mutta kappas, eihän siellä haluta sitä tarjota! Koska rakastat ja seksuaalisesti haluat lihavia. Siksihän sä aina heistä kirjoitat, katselet ja mietit Sairasta on nuo tunteesi lihavia koht
Ruokavalio nimenomaan on ratkaisu painonpudotukseen. Liikunta tukee painonpudotusta, mutta suurin merkitys on sillä mitä syö. Se mikä suurimmalla osalla ylipainoisista on ongelma, on itsekurin puute. Saatetaan aloittaa painon pudottaminen, mutta kun on huono itsekuri niin lipsuttaa ja mielenkiinto loppuu.
Tiedän kokemuksesta. Olen ollut painavimmillaan 125kg ja koko aikuisikäni olen ollut ylipainoinen. Olen nyt 45-vuotias. Nyt painan 113kg. Yhdessä vaiheessa sain painon jo 107 kiloon, mutta on tullut takapakkia useamman kerran. On vain henkisesti ollut niin rankkaa, että ei ehkä paras mahdollinen ajankohta pudottaa painoa. Toki useampi kilo lähti vaikean avioeron vuoksi kun mulla katoaa ruokahalu, kun mun on paha olla. Taitaa ikäkin tehdä sen, että painon pudottaminen on vaikeaa.
Mä aion kuitenkin saada painoa vielä pois reilusti. Teen sen pääasiassa ruokavalion avulla. Liikun sen vuoksi, että kunto nousee ja vartalo kiinteytyy. Uimisen huomasin olevan kiinteytymiseen oikein hyvä asia. Nyt toki ollut rahasta pulaa niin ei ole ollut varaa ladata uimahallin korttia, mutta ensi kuussa saan sen taas ladattua. Nyt olen ikävä kyllä flunssassa jo neljättä päivää ja oli melkoisen nuutunut, joten liikunta jää kaikilta osin väliin. Katson silti mitä laitan suuhuni, että ei tämän sairastelun vuoksi paino ala nousta.
En halua lihavuusleikkaukseen koska siinä on omat riskinsä. En myöskään halua mitään lääkkeitä koska niissäkin on haittavaikutuksensa. Teen tämän itse syömällä terveellisemmin sekä liikkumalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä kuule tiedän ihan itse miksi ylipaino on huono asia. Ei sitä tarvitse tulla hieromaan päin mun naamaa.
Ei tarvitse jankuttaa tätä asiaa täällä joka päivä. Me tiedämme lihavuuden riskit.
Mä olen muuttanut elintapoja. Ei ole lääkitystä.
50+
On jo tieteellisesti todistettu että ylipaino on harvemmin itse aiheutettua. Alkoholismi on aina