Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoisten sairaudet maksavat 35 miljardia vuodessa

Vierailija
25.05.2025 |

Yhteiskunnalle terveydenhuollossa.

https://vaikuttavuuskeskus.fi/kaikki/pertti-mustajoki-lihavuuden-aiheut…

Faktaa ja tutkimusta, isot henkilöt voivat ottaa tästä itseensä..mutta tätä kaikki normaalipainoiset maksaa. Onko reilua?

Niin, onko reilua

Vaihtoehdot

Kommentit (168)

Vierailija
141/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallupin tulokset noudattavat väestön ylipainojakaumaa suunnilleen:

Kyllä ja ei melkein tasoissa, 50% ja >50%.

Vierailija
142/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion budjetti on 89 miljardia. Ylipainoisten sairaudet vie siitä yli kolmasosan...? Just.

Hyvä pointti. Mitempä yp:iden suut nyt menee?

Raivoavat omasta laskustaan muille?

Se on 3,5. Otsikko on provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
144/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap se vasta kalliikisi käykin psyykkisesti sairaana pakkomielteisenä elättinä. 700 egeä kuussa+asumistuki. Loppuelämän. 

Paljonko tähän mennessä?

Esinahka leikannut kiinni runkkupellellä, hinta hoidolla 10.000 euroa kerta x kertaa jälkihoito , loppulasku miljoona euroa.

Taitaa rakkailla lukijoilla olla väsy.😀

Joo elämä on rakkautta ja erotiikkaa myöskin pottuilua kun oma lehmä on niinsanotusti ojassa, no kyllä se siitä, huomenna päivä on  taasen  uusi.

Vierailija
145/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa on pilkkuvirhe. Summa on 3,5mrd€. Tosin tuohonkin on laskettu mukaan ties mitä välillisiä kuluja ylipainoisten syyllistämiseksi.

Köh, ihan siis ylipainosta johtuu korkea verenpaine, sydän ja verisuonisairaudet, kolesteroli, diabetes, mt-ongelmat, nivelongelmat jne..pitääkö vääntää, että 1+1=2. Pilkusta viis, pointti selvä.

Olen Bmi:n mukaan ylipainoinen. Ei ole verenpainetta, ei sydäntauteja, ei kolesteroleja, ei diabetestä, ei mt-ongelmia, ei nivelvaivoja jne. Olen painosta huolimatta hyvässä kunnossa ja lihasta on enemmän kuin hoikemmilla kavereilla. Minusta ei ole tullut senttiäkään kuluja terveydenhuollolle viimeisen vuoden aikana. Olen siis iloinen, terve, lihaksikas läski. 

Vierailija
146/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion budjetti on 89 miljardia. Ylipainoisten sairaudet vie siitä yli kolmasosan...? Just.

Hyvä pointti. Mitempä yp:iden suut nyt menee?

Raivoavat omasta laskustaan muille?

Maksan veroja useamman palstalaisen nettotulojen verran. Ja ne kerrat kun olen käyttänyt yksityistä terveydenhuoltoa, on valtion osuus ollut sen muutaman kympin kelakorvauksen verran. Ei ole huono omatunto. 

Vierailija
147/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap se vasta kalliikisi käykin psyykkisesti sairaana pakkomielteisenä elättinä. 700 egeä kuussa+asumistuki. Loppuelämän. 

Paljonko tähän mennessä?

Esinahka leikannut kiinni runkkupellellä, hinta hoidolla 10.000 euroa kerta x kertaa jälkihoito , loppulasku miljoona euroa.

Taitaa rakkailla lukijoilla olla väsy.😀

Joo elämä on rakkautta ja erotiikkaa myöskin pottuilua kun oma lehmä on niinsanotusti ojassa, no kyllä se siitä, huomenna päivä on  taasen  uusi.

Ei ole lehmää omaa🥲, tai ojaa.

Vierailija
148/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on päivä uusi, on läski tai normaalipainoinen..ja uudet miljardit kuluu for no reason.💸

Vierailija
149/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna on päivä uusi, on läski tai normaalipainoinen..ja uudet miljardit kuluu for no reason.💸

voi voi

Vierailija
150/168 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika paljon noista sairauksista. On verenpainetta, kolesterolia, diabetes jne. En ole yhtään ylipainoinen, vaan paremminkin reippaasti alle. Maksan itse lääkkeeni, kela toki tukee niistä joitakin muutamilla euroilla kuukaudessa. En käy lääkärissä juuri koskaan. En kyllä kovin kalliiksi tule yhteiskunnalle. Veroja maksan melkoisesti.

Vierailija
151/168 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa on verrattuna mahaan muuttoon ja EU lahjoituksiin. 

Vierailija
152/168 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aika paljon noista sairauksista. On verenpainetta, kolesterolia, diabetes jne. En ole yhtään ylipainoinen, vaan paremminkin reippaasti alle. Maksan itse lääkkeeni, kela toki tukee niistä joitakin muutamilla euroilla kuukaudessa. En käy lääkärissä juuri koskaan. En kyllä kovin kalliiksi tule yhteiskunnalle. Veroja maksan melkoisesti.

Siis sulla on huonot ruokailutavat. Etkö halua niitä muuttaa, vaan käytät ennemmin lääkkeitä?

Et sä kyllä niitä lääkkeitä itse maksa etkä niitä edes saa ilman lääkärissä käyntiä.

Vierailija
153/168 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa on pilkkuvirhe. Summa on 3,5mrd€. Tosin tuohonkin on laskettu mukaan ties mitä välillisiä kuluja ylipainoisten syyllistämiseksi.

Köh, ihan siis ylipainosta johtuu korkea verenpaine, sydän ja verisuonisairaudet, kolesteroli, diabetes, mt-ongelmat, nivelongelmat jne..pitääkö vääntää, että 1+1=2. Pilkusta viis, pointti selvä.

Olen Bmi:n mukaan ylipainoinen. Ei ole verenpainetta, ei sydäntauteja, ei kolesteroleja, ei diabetestä, ei mt-ongelmia, ei nivelvaivoja jne. Olen painosta huolimatta hyvässä kunnossa ja lihasta on enemmän kuin hoikemmilla kavereilla. Minusta ei ole tullut senttiäkään kuluja terveydenhuollolle viimeisen vuoden aikana. Olen siis iloinen, terve, lihaksikas läski. 

Haudan takaako kirjoittelet? Hengissä et ainakaan voi olla, jos sulla ei ole verenpainetta eikä kolesterolia.

Vierailija
154/168 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laihdutuslääkkeet kelakorvauksen piiriin

Se on yhteiskunnalle halvempaa

Vierailija
155/168 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin

Ap

Vierailija
156/168 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli laihdutuslääkkeet kelakorvauksen kelakorvauksen piiriin

Tämä

Vierailija
157/168 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti ilmaiseksi

Ap

Vierailija
158/168 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ratkaisu

Vierailija
159/168 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ennaltaehkäisy olis kuitenkin edullisinta. Ihmisten pitäis oikeesti tajuta, MITÄ kannattaa syödä. Ei lääkkeitä käyttämällä opi yhtään mitään ravinnosta.

Se syöty ruoka kuitenkin vaikuttaa eniteen terveyteen ja painoon.

Vierailija
160/168 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten faktat menee näin tunteisiin monisairailla ylipainoisilla? 

Surullista, mutta tietysti ensimmäinen reaktio ihmisen on kieltää totuus. Sama kuin addikti ei ymmärrä olevansa addikti,jos asian sanoo suoraan.

Tämä! Heti jos yhtään kritisoi edes rakentavalla tavalla ylipainoisuuden aiheuttamia ongelmia, ylipainoiset menevät puolustuskannalle ja kieltävät totuuden. Todella harmillista. Olisi heille itselleenkin hyvä, jos havahtuisivat ylipainonsa aiheuttamien haasteiden edessä ja tekisivät ylipainolle jotakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi