Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylipainoisten sairaudet maksavat 35 miljardia vuodessa

Vierailija
25.05.2025 |

Yhteiskunnalle terveydenhuollossa.

https://vaikuttavuuskeskus.fi/kaikki/pertti-mustajoki-lihavuuden-aiheut…

Faktaa ja tutkimusta, isot henkilöt voivat ottaa tästä itseensä..mutta tätä kaikki normaalipainoiset maksaa. Onko reilua?

Niin, onko reilua

Vaihtoehdot

Kommentit (168)

Vierailija
1/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinä hongankolistaja, pitäisikö sinun hankkia harrastus?

Vierailija
2/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuti, jankuti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin tullut tasan yhtä kalliiksi yhteiskunnalla normaalipainoisena. Sairastuin syöpään nuorena ja normaalipainoisena. Se hoidettiin. Syöpä uusiutui ja se hoidettiin. Syöpähoitojen seurauksena tullut erinäisiä ongelmia joilla ei ole mitään tekemistä mun tämän hetkisen painon kanssa. Samat seurannat ja lääkitykset mulla olisi vaikka olisin pysynyt terveenä. Ei nimittäin vaikuta mun paino siihen esim. että mulla on suurentunut rintasyöpäriski sädehoitojen vuoksi.

Vierailija
4/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa on pilkkuvirhe. Summa on 3,5mrd€. Tosin tuohonkin on laskettu mukaan ties mitä välillisiä kuluja ylipainoisten syyllistämiseksi.

Vierailija
5/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vois ton 35 miljardia käyttää vaikka kodittomien elämän parantamiseen,muttei..läskit syö ja sitten terveyskeskukseen itkemään lääkärille.

Aika usein kodittomat ovat päihteidenkäyttäjiä. Se ei tietenkään ole ap:lle ongelma.

Vierailija
6/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko normaalipainoisten sairaudet maksavat ? Entäs ne jotka ovat jojolaihduttajia ? Typerääkin typerämpi aloitus !

Vierailija
7/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos on lihava koditon?

Vierailija
8/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat rikolliset maksaa Suomelle enemmän.

Vierailija
9/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa on pilkkuvirhe. Summa on 3,5mrd€. Tosin tuohonkin on laskettu mukaan ties mitä välillisiä kuluja ylipainoisten syyllistämiseksi.

Köh, ihan siis ylipainosta johtuu korkea verenpaine, sydän ja verisuonisairaudet, kolesteroli, diabetes, mt-ongelmat, nivelongelmat jne..pitääkö vääntää, että 1+1=2. Pilkusta viis, pointti selvä.

Vierailija
10/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin tullut tasan yhtä kalliiksi yhteiskunnalla normaalipainoisena. Sairastuin syöpään nuorena ja normaalipainoisena. Se hoidettiin. Syöpä uusiutui ja se hoidettiin. Syöpähoitojen seurauksena tullut erinäisiä ongelmia joilla ei ole mitään tekemistä mun tämän hetkisen painon kanssa. Samat seurannat ja lääkitykset mulla olisi vaikka olisin pysynyt terveenä. Ei nimittäin vaikuta mun paino siihen esim. että mulla on suurentunut rintasyöpäriski sädehoitojen vuoksi.

Siis vaikka olisin pysynyt normaalipainoisena. Äh taidanpa mennä pian nukkumaan, kun väsyttää.

Vierailija
11/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vois ton 35 miljardia käyttää vaikka kodittomien elämän parantamiseen,muttei..läskit syö ja sitten terveyskeskukseen itkemään lääkärille.

Aika usein kodittomat ovat päihteidenkäyttäjiä. Se ei tietenkään ole ap:lle ongelma.

Mihin viittaat tällä? Päihdeiden käyttäjiä ei todellakaan kiinnosta toisten ylipainot niin paljon, että jaksais tulla vinkuu siitä mamma palstalle

Vierailija
12/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jankuti, jankuti

Jos menisi jo jakeluun.

Vierailija
13/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köh, ihan siis ylipainosta johtuu korkea verenpaine, sydän ja verisuonisairaudet, kolesteroli, diabetes, mt-ongelmat, nivelongelmat jne..pitääkö vääntää, että 1+1=2. Pilkusta viis, pointti selvä.

Niin noita mitäänhän ei ole tietenkään yhdelläkään normaalipainoisella. 

Mulla sydänvika joka ei johdu ylipainosta eikä sitä olisi voinut ennalta ehkäistä mitenkään. Verenpaine ja kolesteroli ok. Ei ole diabetesta, mt-ongelmia tai nivelongelmia. 

Vierailija
14/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 miljardia ja 3,5 miljardia on hieman eri summa. Katso linkkisi tarkemmin!

Mietinkin, että miten ihmeessä, jos koko soten terveydenhuolto on joku 25 miljardia, niin lihavuus yksin olisi 35 miljardia. 

No, semmoista se on. Rajallisilla älynlahjoilla varustetut lisääntyy ja tekevät yhtä surkeita lapsia kuin itse. Mikäs sen kustannus on? Mites ihmiset, joilla on alkoholistigeeni? Saako ne elää ja lisääntyä? Et voi irrottaa yksittäistä taipumusta/sairautta kokonaisuudesta. Lienet varmaan lukenut, että itseasiassa taipumus lihomiseen on hormonivaje. Toisilla sitä ei ole niin paljoa kuin toisilla. Jotkut kovin vajeiset pystyy tsemppaamaan painon kanssa, mutta useimmat aina hoikkana/normaalipainoisena pysyneet eivät tiedä, mitä siellä sen ylipainoisen päässä tapahtuu non-stop. 

Mutta olet oikeassa. Ylipainoa kannattaisi hoitaa enemmän. Ehdotan laihdutuslääkkeiden Kela-korvattavuutta! Se on pieni kustannus siihen verrattuna, että säästetään toisesta päästä paljon. 

Vierailija
15/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion budjetti on 89 miljardia. Ylipainoisten sairaudet vie siitä yli kolmasosan...? Just.

Vierailija
16/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin viittaat tällä? Päihdeiden käyttäjiä ei todellakaan kiinnosta toisten ylipainot niin paljon, että jaksais tulla vinkuu siitä mamma palstalle

Et tajunnut. 😄

Vierailija
17/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo apu olisi kirjoittaa reseptejä laihdutuslääkkeeseen myös julkisella. Nyt monelta jää resepti saamatta kun ei onnistu löytämään sellaista lääkäriä keneltä sen voisi saada.

Laihduttajat eivät saa edes kelakorvausta, vaan maksavat lääkkeen kokonaan itse.

Vierailija
18/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion budjetti on 89 miljardia. Ylipainoisten sairaudet vie siitä yli kolmasosan...? Just.

Käy katsomassa linkki. Oikea luku on 3,5 miljardia eikä 35 miljardia. Ap vain haastaa riitaa esittämällä väärän luvun. On melkoisen iso ero noissa summissa.

Vierailija
19/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa. Keksipä itsellesi jo jotain järkevää tekemistä. Kokeile esim. lisäkouluttautua vapaa-ajalla. 

Vierailija
20/168 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten faktat menee näin tunteisiin monisairailla ylipainoisilla? 

Surullista, mutta tietysti ensimmäinen reaktio ihmisen on kieltää totuus. Sama kuin addikti ei ymmärrä olevansa addikti,jos asian sanoo suoraan.