Ylipainoisten sairaudet maksavat 35 miljardia vuodessa
Yhteiskunnalle terveydenhuollossa.
https://vaikuttavuuskeskus.fi/kaikki/pertti-mustajoki-lihavuuden-aiheut…
Faktaa ja tutkimusta, isot henkilöt voivat ottaa tästä itseensä..mutta tätä kaikki normaalipainoiset maksaa. Onko reilua?
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, ulosantisi on törkeää. Onneksi en tunne yhtäkään noin aivotonta tyyppiä.
Totuus sattuu, ymmärrän. Mutta aikansa kun sulattaa niin uppoaa tajuntaan.
Sen "totuuden" voi kertoa muullakin tavalla kun haukkumalla vai etkö osaa olla asiallinen?-eri
Ai sugar coattaamalla asian? Mitä se auttaa? Nada.
Ja haukkuminenko auttaa?
ps. et rassukka osaa edes suomea.
Montaakin kieltä. Kiitos huolenpidosta, Uli.
Ainoa mitä osaat on törkykommenttien oksentaminen.
Joo mulla on ylipainoa ikää 64.v senttiäkään en ole käyttänyt lääkäripalveluihin ihran vuoksi , joten maksakaa mulle kun olen terve ihminen ilman yhteiskunnan rasitetta ja kuluerää valtion rasitteeksi.
Ap se vasta kalliikisi käykin psyykkisesti sairaana pakkomielteisenä elättinä. 700 egeä kuussa+asumistuki. Loppuelämän.
Paljonko tähän mennessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen "totuuden" voi kertoa muullakin tavalla kun haukkumalla vai etkö osaa olla asiallinen?-eri
Ai sugar coattaamalla asian? Mitä se auttaa? Nada.
Ja haukkuminenko auttaa?
ps. et rassukka osaa edes suomea.
Montaakin kieltä. Kiitos huolenpidosta, UlAinoa mitä osaat on törkykommenttien
Mitähän Uli osaa? Uli, öö, miksi miksi ja kakkaemojeita ja keskareita?
Kypsää, hyvin kypsää. Ja hyvin taitavaa.
Sinua harmittaa kun joku kykenee koukuttavaan verbaaliseen ilmaisuun, joka on nokkelaa ja aina jotain uutta.
Ja kehuin sinua nyt, ehkä nyt ei ole niin paha mieli.
Psykoosi ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri kivaa, kun eri on takaisin. Eri asia tietysti on -Eri.
Tarkistuta lääkityksesi, se on päin persettä.
Vastasin vaan -erille. Tykkää käydä pätemässä ketjuissa omiaan, niin häntä pitää käsitellä eri tavalla.
Jos et ole vielä tajunnut niin näitä "eri"ä on monta eri henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen läski ja voin aina laihduttaa, mutta ap ei pääse vajaaälyisyydestään eroon vaikka miten yrittää esittää fiksua
Onneksi en ole läski, tuskin pääset kiloistasi. Onneksi älyä on, kuten tutkia kotimaamme lukuja kriittisellä silmällä ja jakaa artikkeli yleishyödylliseen käyttöön. Ehkä tämä kolahtaa jolle kulle ja alkaa terveelliset elämäntavat.
Ihan kiusallakin kävin hakemassa kaapista jättitobleronen ja aion viettää illan nauttien sukulaatia, ehkä vähän jäättelöä siihen päälle ja ihan vaan virnuilla typerälle ap:lle. Sitten menen masuni viereen nukkumaan, ja vähän silittelen sitä ja sanon että kiva maha, kiitos kun olet siinä.
Uli ja -eri on vissiin sama henkilö. Vai -eri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen läski ja voin aina laihduttaa, mutta ap ei pääse vajaaälyisyydestään eroon vaikka miten yrittää esittää fiksua
Onneksi en ole läski, tuskin pääset kiloistasi. Onneksi älyä on, kuten tutkia kotimaamme lukuja kriittisellä silmällä ja jakaa artikkeli yleishyödylliseen käyttöön. Ehkä tämä kolahtaa jolle kulle ja alkaa terveelliset elämäntavat.
Ihan kiusallakin kävin hakemassa kaapista jättitobleronen ja aion viettää illan nauttien sukulaatia, ehkä vähän jäättelöä siihen päälle ja ihan vaan virnuilla typerälle ap:lle. Sitten menen masuni viereen nukkumaan, ja vähän silittelen sitä ja sanon että kiva maha, kiitos kun olet siinä.
Ole hyvä🤢🤢🤢🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮.
Ei liikuta. Eikä suakaan, fattie.
Ap:llä tuskin on varaa solvata ketään, hoitamattomalla hullulla ilkimyksellä, joka kylvää paskaa ympärilleen 24/7.
Ap, joko on illan orkkukiintiö saavutettu?
Vierailija kirjoitti:
H u o r a a turpaan!
Läskiä juu.
Sama vaikka maksaisivat 100 miljardia sillä HE ITSE MAKSAVAT SEN. Toisin kuin yrittäjät jotka käyttävät kaikkia yhteiskunnan palveluita ilmaiseksi ja itsestäänselvyytenä. Älä vie kakaraasi hoitoon tai kouluun sillä sen maksavat ihan tavikset sekä pelstuksen,poliisin,tiet,lennot,maatalouden jne. Maksa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H u o r a a turpaan!
Läskiä juu.
Ei vaan sua.
Vierailija kirjoitti:
Sama vaikka maksaisivat 100 miljardia sillä HE ITSE MAKSAVAT SEN. Toisin kuin yrittäjät jotka käyttävät kaikkia yhteiskunnan palveluita ilmaiseksi ja itsestäänselvyytenä. Älä vie kakaraasi hoitoon tai kouluun sillä sen maksavat ihan tavikset sekä pelstuksen,poliisin,tiet,lennot,maatalouden jne. Maksa itse.
Ei mulla ole lapsia😀. Ja ei monella muullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap se vasta kalliikisi käykin psyykkisesti sairaana pakkomielteisenä elättinä. 700 egeä kuussa+asumistuki. Loppuelämän.
Paljonko tähän mennessä?
Esinahka leikannut kiinni runkkupellellä, hinta hoidolla 10.000 euroa kerta x kertaa jälkihoito , loppulasku miljoona euroa.
Taitaa rakkailla lukijoilla olla väsy.😀
Vanhukset ne vasta maksavatkin. Jos saa muistisairauden niin joutuu/pääsee ympärivuotiseen hoitoon, joka maksaa ihan hirveästi. Voisin luetella mitä kuluja vanhuksista on, mutta tämä aloitus ehtii poistua.
Lisäksi hirveintä, että ei voi oikein ajatella, että vanhus on hoitonsa ansainnut, koska loppuelämä on aika kauheaa laitoksessa.
Ihmiselle 80-85 vuotta on jonkinlainen hyvinvoinnin maksimi-ikä.
Joo, mummosi voi olla virkeä satavuotias ja saa elää mun puolestani, mutta suurimmalla muistisairaus vie hyvinvoinnin ja on kallis hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Valtion budjetti on 89 miljardia. Ylipainoisten sairaudet vie siitä yli kolmasosan...? Just.
Hyvä pointti. Mitempä yp:iden suut nyt menee?
Raivoavat omasta laskustaan muille?
Vastasin vaan -erille. Tykkää käydä pätemässä ketjuissa omiaan, niin häntä pitää käsitellä eri tavalla.