Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Savon Sanomat: Uimahalli ei ole mikään Copacabanan hiekkaranta mutta jotkut äidit pukeutuvat niin kuin se olisi

Vierailija
25.05.2025 |

Savon Sanomat Uimahalli ei ole Copacabana mutta jotkut äidit pukeutuvat kuin olisi

Huhhuh, mammat, nyt on pakko purkaa tuntoja! Luin Savon Sanomista jutun siitä, miten Kuopion Kuntolaakson uimahallissa joku nainen oli tullut altaalle langanpätkissä. Ja kyllä ihan julkisesti perhekohteessa, missä pyörii kymmenittäin lapsia. Jopa muksut olivat kyselleet, onko se uimapuku vai unohtuiko puolet kotiin.

Tämä ei ole mikään Copacabanan ranta vaan uimahalli julkinen paikka, jossa toisten alastomuus ei todellakaan kuulu pakettiin. Kyllä, miehet kulkee yläosattomissa ja saunassa ollaan alasti, mutta bikinit, joissa näkyy enemmän kuin peittyy, on eri asia.

Miksi nykyään osa naisista kokee tarvetta työntää kankkunsa kaikkien eteen lapsiperheiden keskellä? Tekeekö se jostain itsenäisen tai rohkean, jos jättää puolet kankaasta kauppaan? Vai onko kyseessä vain narsistinen huomionhaku?

Ja arvatkaa mitä kommenteissa joku vielä väitti, että ne jotka paheksuvat, ovat vaan kateellisia! Anteeksi kuinka? Eikö ehkä voisi olla, että ihmisillä on yhä oikeus odottaa säädyllisyyttä julkisissa tiloissa?

Missä menee raja, mammat? Koskeeko häveliäisyys enää ketään, vai saako uimahalli muuttua kohta aikuisviihdekeskukseksi?

Kertokaa suoraan: onko tämä teistä ok? Ja jos ei ole, miksi nämä "langanpätkämammat" eivät saa palautetta? Ja jos on, niin aiotteko itsekin hypätä lastenaltaaseen stringeissä?

Keskustelu auki. Palan halusta kuulla mielipiteenne.

Kommentit (350)

Vierailija
81/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina nämä saatanan uimahallit. OIkeasti käykö koko valtakunnan väki koko ajan uimahalleissa? Uskokaa tai älkää ihminen elää ilman uimahalleja ja oikeastaan elämä on todella mukavaa ja visuaalisesti miellyttävämpää sekä kaikin tavoin tautivapaampaa ja hygieenisempää kun ei käy noissa bakteerilillumoissa. Miksi haluatte käydä ylipäätään uimassa toisten kusissa ja paskoissa?

Uimahallit ovat wee tee -väen hommaa. Olivat muka hienoja joskus kaheksankytluvulla - eivät enää.

Jaa. Missäs uintia voisi sitten harrastaa? Vai onko se urheilumuotona kokonaisuudessaan wee tee -hommaa?

Järvissä, meressä... 

Itse olen ahkera uimari, mutta uimahallissa olen viimeksi käynyt joskus 20 vuotta sitten.  

Vierailija
82/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa. Itse en ole koskaan mennyt bikineissä uimahalliin. Uimapuku on sitä varten.

Sama juttu. Bikinit päällä ei ole kiva liikkuam, koska niitä joutuu asettelemaan koko ajan paikoilleen. Bikinit ovat enemmän auringonottovaate. 

Lapset eivät saa kenenkään narubikineistä moraalipaniikkia. Paljas pylly saattaa huvittaa heitä.

No entäs sitten, jos joku on vaikkapa ravintolassa alasti tai esim. alapää paljaana. Jos ei tykkää siitä, onko se moraalipaniikki? Tai jos jollain miehellä on vaikka näkyvä erektio, jota ei yritä peitellä. Ihan ok, koska jos ei olis, kyse olisi tuomittavasta moraalipaniikista?

Moniin ravintoloihin on pukeutumiskoodi. Tietyt vaatteet ei käy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on mukavat yllä. Ja myös ihan itseäni vartenhan ne on päälle puettu.

Vierailija
84/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei nää itsensäesittelijät mene nudistirannalle? Siellä saa näyttää ihan kaiken! Ja siellä on paljon samanhenkisiä pervoja.

Jos et ole huomannut, niin Suomessa on max pari kuukautta vuodessa luonnonvesissä uiminen mahdollista lämpötilan takia, jos tykkää lämpimästä vedestä eikä avantouinnista!

Vierailija
85/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina nämä saatanan uimahallit. OIkeasti käykö koko valtakunnan väki koko ajan uimahalleissa? Uskokaa tai älkää ihminen elää ilman uimahalleja ja oikeastaan elämä on todella mukavaa ja visuaalisesti miellyttävämpää sekä kaikin tavoin tautivapaampaa ja hygieenisempää kun ei käy noissa bakteerilillumoissa. Miksi haluatte käydä ylipäätään uimassa toisten kusissa ja paskoissa?

Uimahallit ovat wee tee -väen hommaa. Olivat muka hienoja joskus kaheksankytluvulla - eivät enää.

Jaa. Missäs uintia voisi sitten harrastaa? Vai onko se urheilumuotona kokonaisuudessaan wee tee -hommaa?

Järvissä, meressä... 

Itse olen ahkera uimari, mutta uimahallissa olen viimeksi käynyt joskus 20 vuotta sitten. &nbs

Okei. Sitten kaikkien muidenkin on varmasti jätettävä uimahallit ja siirryttävä järviin ja meriin. Ehkä joku voi uida jopa joessa ja onhan niitä lampiakin. Pysykööt uimahalleissa ne, jotka eivät tahdo uida. Ehkä jopa uimahallit on lopetettava kokonaan?

Vierailija
86/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jälleen: naisille tiukat pukeutumissäännöt! Muuten meidät hukka perii.

Et ole tiukkoja pukeutumissääntöjä nähnytkään. 

Vierailija
87/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaapukansa saa uida kaavuissa koska muuten razizmi.

Ja käsittääkseni eivät peseydy ennen altaaseen menoa. Alasti peseytyminen muiden nähden on islamissa epätoivottavaa. 

Vierailija
88/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jälleen: naisille tiukat pukeutumissäännöt! Muuten meidät hukka perii.

Et ole tiukkoja pukeutumissääntöjä nähnytkään. 

Enkö? Kun kauan elää, niin paljon näkee.

Vierailija
89/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt äideillä narubikineitä vaan nuorilla tytöillä. Yleensä ovat poikaystävänsä kanssa. 

Vierailija
90/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaapukansa saa uida kaavuissa koska muuten razizmi.

Ja käsittääkseni eivät peseydy ennen altaaseen menoa. Alasti peseytyminen muiden nähden on islamissa epätoivottavaa. 

Käsittääksesi? Kyllä minun havaintojeni mukaan peseytyvät. Mutta minä olenkin nainen.

Vierailija
91/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään mies ei tyrmisty nähdessään naisen pienissä bikineissä. Siitä tyrmistyy ainoastaan sellainen usein jo lisääntymisikänsä ohittamut nainen, joka on epävarma omassa kropassaan vaikka näkee sen saman bikinikropan suihkun puolella ilman rihman kiertämää.

Ei lapsetkaan traumatisoidu pienistä bikineistä tai pakaroista, ellei aikuinen myötävaikuta siihen reagoimalla epänormaalilla tavalla.

Älä sinä ala puhumaan muiden miesten puolesta!

Kyllä hän puhui kaikkien miesten puolesta! Jos oma miehesi sanoo muuta, niin hän valehtelee sinulle, koska tietää, että hirveän riidan nostaisit!

Olen keski-ikäinen heteromies, urheilullinen itse, ja mielestäni myös varsin avarakatseinen. Minua kuitenkin häiritsee tuollaiset minikokoiset narubikinit yleisessä uimahallissa -käyttäjänsä kropasta riippumatta. Tyrmistys on väärä sana, mutta sellaiset ovat vaivaannuttavat. Ne kiinnittävät huomion -mikä ilmeisesti on tarkoituskin. Sitten pitää muistaa olla katsomatta päin, eli parasta katsella ihan toiseen suuntaan. Koko uimahallikokemus häiriintyy. Uimahalli on liikunta-, ei senssipaikka.

Vierailija
92/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voisi uimahallissa ja rannoilla mielestäni olla vaikka täysin nakuna. Kyllä me suomalaiset saunakansana olemme siihen tottuneet. Toki uima-asuja voisi edelleen käyttää niin halutessaan.

Vierailija
93/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivalla kuulkaa jotkut kulki shortsipyjamat päällä ja päässä suihkuhattu tms. Olihan se erikoinen näky. Noloa se on enemmän käyttäjälle kuin ihmettelijälle.

Ehkä Amerikan tyyliä? Miehellä oli normaalit vaatteet kun toinen kulki myös miehen kanssa. Nukkumaan menossa?

Vierailija
94/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä on mukavaa katsella naisia kankut paljaana uimahalleissa ja kylpylöissä, tykkään tästä stringiuikkarimuodista. Etupuolia on myös kiva tsekkailla ja usein näkee aika kapoisia etuosia, jotka paljastaa ettei alla ole kuin kiitorata korkeintaan ja ympäriltä on sheivattu.

M41

Vierailija
95/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen keski-ikäinen heteromies, urheilullinen itse, ja mielestäni myös varsin avarakatseinen. Minua kuitenkin häiritsee tuollaiset minikokoiset narubikinit yleisessä uimahallissa -käyttäjänsä kropasta riippumatta. Tyrmistys on väärä sana, mutta sellaiset ovat vaivaannuttavat. Ne kiinnittävät huomion -mikä ilmeisesti on tarkoituskin. Sitten pitää muistaa olla katsomatta päin, eli parasta katsella ihan toiseen suuntaan. Koko uimahallikokemus häiriintyy. Uimahalli on liikunta-, ei senssipaikka."

No et sinä kovin avarakatseinen ole, vaan sinulla vaikuttaisi olevan ongelma naisten kanssa. Luultavasti ainakin kesäaikaan kärsit kadulla kulkiessasikin, kun naisilla on vähemmän päällä. 

Ei siinä mitään, jos on ongelmia, mutta miksi ne kaatuvat muiden päälle ja hoidettavaksi? Hoida sinä pääkoppasi kuntoon.

Vierailija
96/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa uimarina en edes ymmärrä bikinien käyttöä uimahallissa. Itse olen ainakin siellä uimassa ja sukeltamassa, ja bikineissä on riski, etteivät pysy päällä noissa hommissa. Aurinkoa ottaessa puen kyllä mielelläni rannalle pikkupikkubikinit.

Mulla on ainakin sellaset sporttimalliset bikinit, joissa on toppi yläosana. Ihan urheiluvaatemerkin valmistamat. Oon pitkä ja laiha niin uimapuvut kiristää haaroista, niin oon mieluummin säädyllinen noissa bikineissä. 

Vierailija
97/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narubikit on auringonottoa varten enemmän kuin uimiseen. Uimahallissa ei pysty ottamaan aurinkoa. Eivät pysy kovin hyvin päälläkään. Kiusallista myös naisille, kun ei pidä tuijottaa ja vaate erikoisuudessaan herättää huomiota. 

Vierailija
98/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö semmoset narut ole epähygienisiäkin uidessa.

Niin, uimashortsitkin on kielletty, miksei narubikineitä, hygieniasyistä. Myös mentaalihygieenisistä.

Vierailija
99/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei nää itsensäesittelijät mene nudistirannalle? Siellä saa näyttää ihan kaiken! Ja siellä on paljon samanhenkisiä pervoja.

Mitä pervoa tässä asiassa on? Oletko ehkä joku Erika-ketjuun kirjoittelijoista?

Tasan tarkkaan, jos joku ukkeli käppäilisi ja uisi uimahallissa pelkkä naru perseessä, hänestä tulisi pervo-fibat. Joka muuta väittää, valehtelee. Naisten kohdalla toki kyse ei ole pervoilusta, vaan vapaudesta pukeutua, kuten haluaa. 

#kahdetrattaat #eriasia 

-ohis 

Vierailija
100/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa puhuttiin äideistä, ei naisista yleensä. Ja tämä johtaa ajattelemaan, että juuri äideillä olisi joku erityinen syy tulla uimahalliin bikineissä. Ehkä syy on se, ettei heillä ole uimapukua eivätkä halua sellaista ostaa, kun eivät sinänsä edes halua uimahalliin. Ovat tulleet sinne ihan vaan, koska lapset haluavat ja jonkun on vahdittava lapsia. Ymmärrän hyvin tämän.

Ja höpön pöpön.  

Ne muijat tulee sinne just siksi,kun niillä on ne muksut ja ne on rekvisiittana siinä.  Niiden varjolla voivat tulla sinne esiintymään miehille.  Ne ei edes tulisi sinne, jos siellä ei olisi miehiä ollenkaan.

Eikä tässä ollut kyse tavallisista bikineistä, vaan niistä naruista, joihin he itsensä kietoo.

Näkee tässä niitä paljastelijoita kohta taas reippaasti muutenkin, kun kesä alkaa kunnolla.  Viime kesänäkin kaksi nuorta mimmiä keikisteli rompepäivillä niissä narustringeissä paksut pakarat paljaina ja rinnat jollain naruilla köytettyinä nekin.  Toinen painoi varmasti sata kiloa eikä toinenkaan siitä paljon poikennut.  Tosi voimansa tunnoissa olevia nykynaisia, juu-u.