Kun vanhuksen hyväksikäyttäjä haluaa estää vanhuksen edunvalvonnan
Me ollaan siis tilanteessa, jossa vielä suhteellisen nuori vanhus, voiko näin sanoa (65v) ei Alzheimerin takia pääse edunvalvontaan, koska yksi lapsista kiskoo häneltä kuukausittain rahaa. On myös alkujaan oikeudenmukaisen vanhemman saanut manipuloitua kaikkia muita vastaan. Värikkäät valetarinat milloin mistäkin rahantarpeesta menevät suoraan vanhuksen sydämeen ja raha vaihtaa omistajaa. Hyötyjä estää vanhuksen parasta, mielessään vain oma hyöty. Miten etenisitte? Asutaan Uudellamaalla. Pieni paikkakunta.
Riistäjällä myös haluja itse alkaa edunvalvojaksi, jonka syyt siis tiedämme.
Kommentit (21)
Menisin varmaan onkin lakimiehen puheille. ja kertoisin tuon jutun.
Miten niin ei pääse edunvalvontaan? Haette lääkärintodistuksen kanssa yleistä edunvalvojaa ja DVV:n ja käräjäoikeuden prosessin kautta sellainen määrätään.
no vanhuksesta huoli-ilmoitus ja rahanviennistä rikosilmoitus (kavallus).
Tämän voisi toi tehdä myös sittenkin jos myöhemmin kävisi ilmi, että edunvalvoja antaa itselleen edunvalvottavan rahoja. Edunvalvoja ei saa tehdä rahoilla mitä vaan, ja itse asiassa edunvalvojaa valvotaan siinä paljon tehokkaammin kuin muutenvaan auttavaa läheistä.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei pääse edunvalvontaan? Haette lääkärintodistuksen kanssa yleistä edunvalvojaa ja DVV:n ja käräjäoikeuden prosessin kautta sellainen määrätään.
Huijari oli mukana viime vastaanotolla, saivat puhuttua kaiken kuulostamaan hyvältä.
Näitä on yllättävän paljon! Oma haiseva perä kaikessa edellä. Vain omaa nokkaansa ajattelevat.
Teidän täytyy kerätä todistusaineisto ja mentävä poliisin puheille.
Kuunnelkaa heitä! Tuolla ne taas huutaa !
Tehkää huoli-ilmoitus taloudellisesta hyväksikäyttöepäilystä ja rikosilmoitus.
Alatte rakentamaan taloa, monasti perintö tulee kylkiäisenä.
Huoli-ilmoitus ja voitte myös tehdä ihan itse dvv:lle ilmoituksen edunvalvonnan tarpeessa olevasta henkilöstä. Kertokaa ohessa hyväksikäytöstä. Ne siellä kyllä virkatöinä hoitavat hänelle yleisen edunvalvojan. Eivät ota riskiä että varas nimettöisiin edunvalvojaksi käräjillä.
Ei oo ihan ainutkertainen tilanne..
Oma kokemus:
Isällä muistisairaus. Ksh:n lääkäri ja myöhemmin joku sos.puolen nainen soitti mulle: laittavat nyt isäsi yl. edunvalvontaan. Voit kieltää sen, mutta läpi se menee kumminkin. Soitin sitten parille tädille (toinen isän puolelta, toinen äitivainaan sisko), et rupeanko itse? Molemmat sanoivat, et älä rupea - olet vastuussa kaikesta "rahaliikenteestä", joka ainoa kuitti on oltava tallessa. En sitten ruvennut. Eli olisin voinut sen kieltääkin.
Muutamaan kuukauteen ei kuulunut mitään, sitten tuli kirje haastemieheltä, soitin sitten hänelle. Hän sanoi, et minun, lähiomaisena pitää olla mukana, kun hän toimittaa sen edunvalvontavaltuuksen, käräjäoikeuden päätöksen kotiin, henk.koht.. Niin tein. Isä ei siitä kyllä ymmärtänyt höyk.pöl. Oisin vielä voinut riitauttaa sen, mut mitä järkeä; isän henkinen kunto olisi mennyt vielä nopeammin alaspäin, "jähinöinnissä" (päättelin niin).
Hyvinhän se kaikki lopulta meni.
Vierailija kirjoitti:
Voi veikkoset, voiko sen nimettömänä tehdä?
Puhelimet pitää edunvalvonnassa jättää eri kerrokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi veikkoset, voiko sen nimettömänä tehdä?
Toki!
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus:
Isällä muistisairaus. Ksh:n lääkäri ja myöhemmin joku sos.puolen nainen soitti mulle: laittavat nyt isäsi yl. edunvalvontaan. Voit kieltää sen, mutta läpi se menee kumminkin. Soitin sitten parille tädille (toinen isän puolelta, toinen äitivainaan sisko), et rupeanko itse? Molemmat sanoivat, et älä rupea - olet vastuussa kaikesta "rahaliikenteestä", joka ainoa kuitti on oltava tallessa. En sitten ruvennut. Eli olisin voinut sen kieltääkin.
Muutamaan kuukauteen ei kuulunut mitään, sitten tuli kirje haastemieheltä, soitin sitten hänelle. Hän sanoi, et minun, lähiomaisena pitää olla mukana, kun hän toimittaa sen edunvalvontavaltuuksen, käräjäoikeuden päätöksen kotiin, henk.koht.. Niin tein. Isä ei siitä kyllä ymmärtänyt höyk.pöl. Oisin vielä voinut riitauttaa sen, mut mitä järkeä; isän henkinen kunto olisi mennyt vielä nopeammin alaspäin, "jähinöinnissä" (päättelin niin).
Hyvinhän se kaikki lopulta meni.
Edunvalvoja ja edunvalvontavaltuutettu on kaksi aivan ERI asiaa!!! EV voi olla yleinen/julkinen tai lähiomainen joka hoitaa vain valvottavan taloudellista etua ja pitää kirjaa joka kuitista ja tekee vuositilin aina ja joka vuosi. EVV toimii sillä tasolla, jika edunvalvontavaltuutuksessa on määritelty ja voi kattaa niin talouteen, terveyteen ja henkilöön liittyvät asiat.
Tuet ovat tippuneet, joten ehkä hän tarvitsee roponsa? Töitä ei oleva jos tarjotaan, niin silloin on juuri auto rikki. Miesystävä on kätevä, mutta korjaa vaan vieraiden naisten autoja.
Ja juoksee vieraissa. Nähty on! Ja näitähän riittää.
joo tää on se itkupilli! Ketään ei valitettavasti vaan usko satuja. Ruoanpuutteesta kärsivät, mutta perät leveät kuin heinäpaalit.
Ja lisään, tällä edunvalvojaksi itse haluavalla on rikostuomioita. Jotka kaikki liittyy taloudellisiin asioihin. Näpistyksiä ja huijauksia.